Flacăra, aprilie-iunie 1987 (Anul 36, nr. 14-26)

1987-04-03 / nr. 14

In acest Vicii de dragoste pentru pantint Pagina 4 număr : 0 garoafă la butoniera orașelor Pagina 9 Dialog despre derbiul etapei Pagina 20 anul XXXVI (1959) VINERI 3 aprilie 1987 Comentariu în pagina 2 Septiminal editat de Frontul Democraţiei si Unităi Socialiste Moment de prestigiu in politica externă românească —Tovarăşul Nicolae Ceauşescu împreună cu— tovarăşa Elena Ceauşescu pe un nou itinerar al păcii înţelegerii şi cooperării în Republica Populară Angola în Republica Zair . Comentariu în pagina 3 La închiderea ediţiei TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUSESCU Si TOVARĂSA ELENA CEAUSESCU J» J J ^ Je au început vizita oficială de prietenie in Republica Populară Congo La ora cînd revista intra în rotativă, teleimprimatoarele agenţiilor de presă relatau despre primele momente ale noii etape din actualul itinerar al preşedintelui României pe pâmîntul Africii, despre primirea plină de căldură şi însufleţire a înalţilor soli ai poporului nostru la sosirea in capitala Republicii Populare Congo. Despre această vizită, in numărul viitor, Fără Îndoială, automatizarea reprezintă una din direcţiile de forţă ale societăţii moderne. Necesitate vitală pentru însăşi existenţa acesteia, automatizarea acţionează direct asupra structurării tuturor nivelelor, determinînd chiar prefaceri fundamentale în modul de viaţă al epocii. Căci automatizarea înseamnă, la nivelul individului şi, extrapolind, la nivelul societăţii, posibilitatea unei pregătiri superioare prin disponibilizare de timp. La rindul său, automatizarea pretinde un nivel tot mai înalt de pregătire atit al specialiştilor care realizează noile trepte de automatizare,  cît şi al muncitorilor ce acţionează în condiţiile unei producţii automatizate. Cercul se reface continuu, exprimînd, în limbajul propriu domeniului, dinamica societăţii. Azi, ne gîndim, zîmbind, la vremuri nu tocmai îndepărtate cînd Automatica stirnea spaime pe care explicaţia raţională a oamenilor de ştiinţă n-a fost în stare să le înlăture. A făcut-o însă, magistral, realitatea. Departe de a fi îndreptată împotriva intereselor omului, a condiţiei sale implicînd visare şi frumuseţe, * Automatica, prin automatizare, a scos pe om din mediile neadecvate unei evoluţii normale — medii grele, nocive, în care braţul omului a fost înlocuit cu apel al maşinii. I-a oferit astfel timpul şi forţa necesare pentru ridicarea nivelului său intelectual. Poate părea exagerată, dar personal găsesc perfect motivată afirmaţia că automatizarea şi-a depăşit aproape imediat după apariţia sa condiţia de (Continuare în pag. 5) Prof. dr. ION DUMITRACHE , Decanul Facultăţii de Automatică Institutul Politehnic Bucureşti Opinii Automatica şi personalitatea ,d Mani