Flamura, iulie-decembrie 1968 (Anul 17, nr. 1600-1624)

1968-07-06 / nr. 1600

Proletari din toate țările, unifivul ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN CARAȘ-SEVERIN AL P. C. H Și AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN PROVIZORIU Seria a II-a, anul I, nr. 21 (XVII, nr. 1600) Simbata 6 iulie 1908. 12 pagini, 50 bani Adeziune unanimă la măsurile stabilite de recenta Plenară a C.C. al P.C.R. Plenara lărgită a Comitetului județean de partid In ziua de 3 iulie a.c. a avut loc plenara lărgită a Comitetului județean de partid Caraș-Severin, care a dezbătut documentele aprobate de plenara C.C. al P.C.R. din 19 iunie 1968, legile votate la recenta sesiune a Marii Adunări Naționale. La lucrările plenarei au participat membrii comitetelor județean, municipal și orășenești de partid, aparatul de partid, secretarii comitetelor comunale de partid, membrii comitetelor executive ale consiliilor populare județean, municipal, președinții comitetelor executive ale consiliilor populare comunale, conducători de întreprinderi, instituții, I.A.S., S.M.T. și C.A.P. La lucrările plenarei participat tov. Mihai Marinescu, a membru al C.C. al P.C.R. Materialul cu privire la hotărîrile Plenarei Comitetului Central al P.C.R. și ale Marii Adunări Naționale a fost prezentat de tovarășul Ilie Făsui, membru supleant al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean de partid, președintele Consiliului popular județean. Pe marginea expunerii au luat cuvîntul și și-au exprimat totala lor adeziune față de măsurile adoptate, angajîndu-se de a apăra principiile constituționale care călăuzesc societatea noastră, tovarășii Ion Sfercocea, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Reșița, Virgil Marcoșan, prim-secretar al Comitetului județean U.T.C., Eugen Someșan, președintele Comitetului județean de cultură și artă, Ilie Mănescu, directorul C.C.L. Alimentara, Traian Ioghin, procuror șef al Procuraturii județene, Nicolae Păunescu, inspector șeff al Inspectoratului școlr județean, Iosif Loidl, președintele Uniunii județene a cooperativelor de consum, Ion Geană, vicepreședinte al Consiliului popular județean, Mihai Lupșan, maistru principal la oțelăria Combinatului siderurgic Reșița, Ion Chiujdea, redactor șef al ziarului „Flamura", Mihai Serafim, directorul Direcției agricole județene ș. a. în încheierea lucrărilor a luat cuvîntul tovarășul Mihai Marinescu, membru al Comitetului Central al P.C.R. Cei prezenți au adoptat o telegramă pe care au expediat-o Comitetului Central al partidului, tovarășului Nicolae Ceaușescu. Ore de destindere la Văliug. Foto: V. MOLDOVAN DRUMURILE, o carte însemnăm pe marginea sesiunii Consiliului popular județean provizoriu de vizită a județului Legătura organică dintre centrele industriale, miniere și forestiere, dintre numeroasele localități ale județului nostru o constituie căile ferate, șoselele naționale drumurile județene și comunale. Datorită importanței pe care o reprezintă aceste artere de comunicație pentru economia județului, consiliul popular provizoriu întrunit în cea de-a doua sesiune ordinară, a analizat stadiul lucrărilor de construcții, reparații și întrețineri de drumuri și poduri din fonduri de investiții, buget și contribuție voluntară în muncă. Din raportul prezentat în sesiune a reieșit că pentru acest an planul de investiții și credite este în valoare de 23 milioane lei, la care se adaugă întrețineri de drumuri și poduri din contribuția voluntară în muncă a cetățenilor în valoare de 10.130.000 lei. Printre lucrările mai importante prevăzute în planul de investiții se află modernizarea drumurilor dintre Borlovenii Noi — Iablanița, Iablanița — Crușovăț, precum și o serie de poduri. La lucrările finanțate din credite bugetare se prevede întreținerea a 858 tn drumuri locale și a 160 m.l. poduri. Astfel, se va executa asfaltarea ușoară a drumului Reșița — Văliug, pe o lungime de 4 km, întreținerea drumurilor Reșița — Anina — Oravița, Berzovia — Buziaș, Bocșa — Secășeni, Moldova Nouă — Răcăjdia, Plugova — Teregova — Lăpușnicel, Steierdorf — Borloveni și altele. Un însemnat volum de muncă la întreținerea și repararea drumurilor îl vor depune cetățenii din localitățile județului prin contribuție voluntară în muncă. Din referatul prezentat ca și din discuțiile tovarășilor Ilie Brînzei, Mihai Filca, Petru Neamțu, Ion Drăgilă și alții a reieșit că a fost executat un important volum de lucrări care a dus la îmbunătățirea căilor de acces din județul nostru. Arătînd realizările, vorbitorii au scos în evidență și faptul că datorită unui slab control din partea organelor competente, munca în acest domeniu se desfășoară lent, organizarea ca și calitatea lucrărilor mai lasă de dorit. Acest lucru este oglindit și de faptul că în cele 5 luni ale acestui an realizările la lucrările de investiții sunt de numai 25 la sută din planul anual, la cele finanțate prin credite bugetare 33 la sută, iar cele prin contribuție voluntară 37 la sută. Desigur, la baza multor lucrări rămînerile în urmă se datoresc unor cauze obiective, însă rezultatele puteau fi mai substanțiale dacă direcția tehnică a Consiliului popular județean efectua o organizare, îndrumare și un control competent, mai eficient pe șantiere. Pe de altă parte, în unele localități consiliile populare comunale nu s-au preocupat suficient de mobilizarea cetățenilor pentru executarea lucrărilor planificate. .In unele localități decontarea zilei de muncă nu se face după cantitatea și calitatea lucrului executat, ci după actul de prezență. Ca urmare a acestui fapt într-o serie de localități printre care Secășeni, Lupac, Ocna de Fier, Belobreșca, Moldova Nouă, Brebu, Vrăniuț și multe altele, realizările sînt sub 20 la sută din ceea ce s-a prevăzut. Ba mai mult, în unele localități ca Poiana, Ohabița și Delinești nu s-a realizat nimic pînă în prezent. Pentru îmbunătățirea situației cea de a II-a sesiune ordinară a Consiliului popular județean provizoriu a adoptat hotărîri care prevăd sarcini de o deosebită importanță prin aplicarea cărora se va recupera rămînerile în uz I. TOPOLOGEANU (Continuare in pagina a ț-a) Nici o cruțare față de cei ce acumulează venituri ilicite Poporul — creatorul istoriei, făuritorul tuturor valorilor materiale și spirituale ale societății, devine, în condițiile socialismului, principalul și unicul destinatar al acestora. Recenta plenară a Comitetului Central al partidului nostru vine să confirme, odată mai mult, că în centrul politicii partidului stă omul și că pe stindardul partidului sunt înscrise idealurile de dreptate socială, de egalitate deplină între toți membrii societății. Importantele probleme ale AL ASLAU președintele Tribunalului județean Caraș-Severin (Continuare in pagina a 8-a) Să învățăm pe tineri să muncească, dar să se și distreze Continuînd tradiția păstrării nealterate a folclorului bănățean organele și organizațiile de tineret din județul Caraș-Severin, îndrumate permanență de organele de partid, și-au înînscris pe agenda activității lor preocuparea continuă pentru desfășurarea actiun ________ aii care să sădească în inimile și mințile tinerilor respectul față de valorificarea folclorului, a frumuseților spirituale ale locuitorilor de pe Valea Bistrei, Timișului, Almăjului, Carașului, cunoscute și prețuite azi de întregul nostru popor. Ridicarea pe o treaptă superioară a obiceiurilor și tradițiilor locuitorilor de pe cuprinsul județului nostru, formarea la tineri a unui discernămînt al valorilor artistice, lărgirea orizontului spiritual și însușirea trăsăturilor înaintate ale omului care construiește comunismul în patria noastră, iată tema discuțiilor din plenara Comitetului județean U.T.C. care a avut loc recent. Materialul prezentat de tovarășul Nicolae Lipschner, secretar al Comitetului județean U.T.C., discuțiile purtate și concluziile tovarășului Virgil Marcoșan prim-secretar al Comitetului județean U.T.C. au scos în evidență faptul că organele și organizațiile de tineret au obținut o serie de rezultate frumoase în organizarea unor acțiuni bogate în conținut, care au contribuit la cunoașterea valorilor artei și culturii naționale și universale, au cultivat dragostea tinerilor pentru trecutul istoric sau prezentul socialist al poporului nostru. Simpozioanele și montajele literare avînd ca temă: „Poeții cîntă patria și partidul“, „Dragostea de țară oglindită în literatură“, recitalurile de poezii, prezentările de cărți, care au fost organizate de comitetele U.T.C. din Reșița, Bozovici, Caransebeș, Căvăran, Grădinari, Vermeș, Luncavița și altele au constituit acțiuni interesante și folositoare la care au participat mii de tineri din fabrici, uzine, mine, de pe ogoare și școli. Multe comitete comunale U.T.C. ca cele din Slatina-Timiș, Bucoșnița, Marga, Lăpușnicul Mare și altele au preluat și ridicat pe o treaptă superioară unele obiceiuri și tradiții locale ca: măsurarea oilor, nedei, sărbătoarea liliacului, constituind adevărate festivaluri ale portului și jocului popular. Multitudinea activităților organizate pentru cultivarea la tineri a dragostei și prețuirii celor mai frumoase obiceiuri și tradiții ale poporului nostru, caracterul complex și atractiv al acestora, au reușit să sădească în conștiin ION CHIUJDEA! Continuare în pagina a 5-a) Principii echitabile în deplin acord cu recentele hotărîri ale plenarei O. G. al P. C. R. cadrele didactice au sărbătorit „ Ziua învățătorului “ cu entuziasm și deosebită recunoștință față de grija pe care o poartă partidul și statul nostru școlii și slujitorilor ei. Distincțiile care au fost acordate cu această ocazie se înscriu pe linia afirmării depline a principiilor socialismului, stimulării energiilor pentru participarea tot mai activă a dascălilor noștri la dezvoltarea învățămîntului. In această ordine de idei subscriu, fără rezervă, pentru prof. A. MUNTEANU (Continuare in pagina a 8-a) iiiiinuiimmimmmmmiimiuiibimit Munca — singurul criteriu al retribuției . Grija pe care o manifestă în mod permanent partidul nostru pentru progresul continuu al economiei naționale și prețuirea muncii cinstite a fiecărui om s-a relevat din nou, cu putere, în cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la Plenara C.C. al P.C.R. din 19 iunie a. c. Conducerea de partid și de stat a știut întotdeauna să prețuiască aportul oamenilor muncii care își consacră activitatea progresului, care pun în slujba înfloririi patriei talentul și priceperea lor. Și de această dată EMIL LOIDL președintele Uniunii județene a cooperației de consum (Continuare in pagina a 8-a)