Foaia românească, 2018 (Anul 68, nr. 1-52)

2018-01-12 / nr. 2

12 IANUARIE 2018 ■'11 TEST Cât de multe știi despre Mihai Eminescu? Mihai Eminescu este cel mai mare poet român. Eminescu a lăsat în urma sa o operă vastă, dar și o experiență literară importantă. Testează-ți cunoștințele despre Mihai Eminescu răspunzând la întrebările de mai jos despre viața și opera marelui poet. 1 .Câte strofe are poemul Luceafărul? a) 94 de strofe b) 98 de strofe c) top de strofe. 2.Cum se numește nuvela fantastică scrisă de Mihai Eminescu ? a) Sărmanul Dionis b) Luceafărul c) Epigonii 3. Câte Scrisori a scris Mihai Eminescu? a) 3 b) 4c) 5 4. Cum se numea societatea literară din care făcea parte marele poet? a) Dacia Literară b) Junimea c) Timpul 5. Din ce poezie fac parte versurile: „Când tot se-nveselește, când toți aci se-ncântăj Când toți își au plăcerea și zile fără nori,/ Un suflet nu mai plânge, în doru-i se avăntă/La patriei dulci plaiuri, la câmpii râzători." a) Din străinătate b) Epigonii c) Ce-ți doresc eu ție, dulce României. Din care dintre scrisorile lui Mihai Eminescu fac parte următoarele versuri: „Visul său se-nfiripează și se-ntinde vulturește,/An cu an împărăția tot mai largă se sporește,/ Iară flamura cea verde se înalță an cu an,/Neam cu neam urmându-i zborul și sultan după sultan." a) Scrisoarea I b) Scrisoarea II c) Scrisoarea III og'.ez'gt'oE'ez'qi umnsundsey I TINERET I www.foaia.huFOAIA românească Aș fi vrut să-l cunosc pe Eminescu... „Aș fi vrut să-l cunosc pe Eminescu. Am impresia că l-aș fi adorat pentru caracterul său ales, pentru înaltele-i aspirații, pentru sufletul său frumos. Din câte mi-au povestit contemporanii săi, mai ales Al. Vlahuță, reiese că nefericitul poet era un om senin, grav, demn, discret, respectuos pentru înaintași, cuviincios; avea cultul prieteniei, al iubirii, o permanentă dorință de a se ridica spiritualicește pe măsură ce fizicește se degrada. De altfel, întreaga sa operă este a unuia care a crezut, care a satirizat, dar n-a zeflemisit, care a tins spre elevație și noblețe, spre îndreptarea societății, spre ridicarea neamului său." (sursa: Victor Eftimiu, Portrete și amintiri, București, Editura pentru Literatură, 1965, pag.184) Ecusoane și afiș de Ziua lui Eminescu f Cu ocazia zilei de naștere a poetului Mihai Eminescu, 15 ianuarie, care în România a fost declarată Ziua Culturii Naționale Române, pedagogii împreună cu elevii pot realiza ecusoane tricolore, cu portretul poetului Eminescu. Pe lângă faptul că sunt simplu de lucrat, sunt și estetice. Cum să procedați? listați șablonul alb-negru, colorați corespunzător (în roșu, galben și albastru) și lipiți acul de siguranță pe spatele ecusonului. Puteți realiza și un afiș dedicat evenimentului, care să prezinte elemente reprezentative pentru opera eminesciană.