Gazeta de Iassi, octombrie-decembrie 1896 (nr. 112-148)

1896-10-02 / nr. 112

946 GAZETA DE IAŞI 2 Octombrie 1896 senţă fag, carpăn, ulm şi stejar nece- ' sare pentru încălzitul localurilor de şcoli şi primărie în iarna 1896—97. Se publică spre generala cunoştinţă că s’au fixat un din nou termin dina de 14 a viitoarei luni Octovb. a. c. oara 12 din di, când se va ţine licitaţie în camera acestui oficiu în presenta con- siliului comunal, prin urmare amatorii de a lua această antrepriză sunt pol- ! titi a se presenţa la licitaţie. R. 444 I Primăria urbei Tg. Frumos No. 3018. In diua de 28 Octombrie ! viitor a. c. de la oarele 10 — 4 din di, în localul acestei primării, urmând a se ţine licitaţiune orală pentru darea în antrepriză construirea din lemn a unei pante pe apa Bahlueţ între Hala mare şi peaţa de fân, după planul şi devisul respectiv şi condiţiunele speciale care se pot observa de persoanele doritoare în fiecare zini oară la primărie. Totodată se pune în vederea concurenţilor disposable art. 67- 79 din legea asupra comptabilităţei publice. R. 412 Primăria Urbei Botoşani •No. 6638. Conform procesului ver- bal No. 8950 şi din cauza lipsei de concurenţi la terminul de 24 Septem ,brie 1896, se publică nou termin de licitaţie la 24 octombrie viitor anul curent, pentru darea în antrepriză afacerii imprimatelor necesare primăriei urbei Botoşani în anul 1897 — 98 pre- vedute în tabloul esistent. Licitaţia va fi cu oferte închise şi orale sau după cum se va găsi că este mai avantajoasă şi se va ţine în camera acestei primării la oarele 2 p. m. pe basa condiţiunelor asistente ce se pot vede de amatori în grefa primăriei în zilele de lucru de la oarele : 8 11 ante-meridiane şi de la 24 p. m. Concurenţii pentru a fi admis la li-i citaţie va trebui să «depună o garanţie provisoră de 1000 lei în numerar sau efecte publice de ale Statului, după cursul zilei şi să se conforme dispoziţiilor legei de comptabilitate generală a Statului cuprinse de la art. 66 — 76. No. 6635. Din lipsă de concurenţi la termenul de 23 Septembrie curent neputându-se ţine licitaţie pentru darea în antrepriză imprimarea Monitorului Comunal pe termin de un an de la data contractului după condiţiunile asistente. Se publică nou termin de licitaţie la 24 Octombrie viitor a. c. oarele 3 p. m. şi se invită pe amatori ca în diua şi oara sus aratată să se pre- silite in camera acestei primării spre a lua parte la licitaţie asociaţi de garanţia cuvenită în sumă de 100 lei. Concurenţii se vor conforma strict dispoziţiilor legei de comptabilitate generală a Statului cuprinse de art. 66 — 76. R. 414 Primăria comunei Mamorniţ şi jud. Doroftoi No. 1409. Nuta sin Leiba din astă comună prin petiţia ce au adresat acestui oficiu, rog. la No. 1748 ne face cunoscut că au perdut certificaţii de provenienţă sub No. 273 ce i s’au emis de revizorul v-nar pentru viţel. In consecinţă se publică aflarea şi anularea acelui certificat ori la cine se va găsi, de oare cu adresa No. 1410 s’au cerut d-lui Revizor de a emite un alt certificat numitului petiționar. R. 443 Primăria urbei Vaslui No. 3715. Conform decisiunei cons, comunal No. 179 fixându-se termin în diua de 5 a viitoarei luni Noombrie a. c. pentru vîndarea unui loc viran, proprietatea com. situat în mahalaua Spital a căria măsuri sunt : 30 m. faţa spre drumul podul de fier, 21 m. 40 c. m. fundul despre Gr. Ciolac, 28 m. marginea spre mează di şi 25 m. 95 c. m. marginea spre mează noapte, iar înprejur 105 m. 35 c. m. Se publică spre cunoştinţa g-rală cu invitare ca concurenţii să se presinte la terminul indicat în camera acestei primării para 2 -4 p. m. cu garanţiile cuvenite spre a lua parte la, mezat după condiţiunele ce exista şi de care pot lua informaţiune la comună în oarele de cancelarie. R. 431 Curtea: Având în vedere apelul declarat de inculpata Hareta Bernacek în contra sentinţei tribunalului Bacău No. 543 din 8 Mai a. c. prin care e condamnată la, 15 zile închisoare corecţională pentru faptul că a servit ca complice la falsificarea şi întrebuinţarea unei procure în numele Eleonore Vatrou. Considerând că din instrucţiunea urmată în cauză se constată pe deplin faptul aratat, şi că astfel stabilit întruneşte elementele delictului prevăzut si pedepsit de art. 125 c. pen. aplicat de tribunal şi transcris în sentinţa sa. Considerând că pedeapsa dată inculpatei de prima instanţă este proporţională,cu gradul ei de culpabilitate. Pentru aceste motive. De acord cu conclusiunele d-lui Procuror. In numele legei. Decide : Respinge apelul condamnatei Hareta Bernacek şi confirmă sentinţa tribunalului Bacău No. 543 din 8 Mai 1896, condamnă pe apelantă la, un leu 50 bani chieltueli de procedură către stat. Decisiunea este supusă opoziţiei şi recursului. Dată şi pronunţată în audienţă publică astăzi 3 Septembrie 1896. s) 1.1. Vrănceanu, M. Grigoriu, D. Porfiriu, D. Sofian. Grefier G. Sc. Ghieorghiu. R. 436 Tribunalul judeţului Bacău Comandament Prealabil Subsemnatul Andrei Thieodoru avocat domiciliat în Bacău lucrând in calitate d de mandatar alnei Parascfiiva Ţânţăreanu văduvă în virtutea procure autentificată de judecătoria de pace din Tg. Ocna sub Mo. 374 din 1895 în unire cu agentul judecătoresc d-1 şef. de portărei de pe lângă trib. jud. Bacău în conformitate cu disposiţiunile art. 496 pro. civ. şi în baza sentinţei trib. de Bacău sub No. 231 din 1888 rămasă definitivă şi învestită cu formula executorie No. 191 din 1888 după a cării , disposiţiuni sau scos întocmai copie în dosul acestui comandament. Somez pe d-lor Natalia Ţânţăreanu văduvă şi pe d-na Ana Pădure născută. Ţânţăreanu asistată de soţul d-sale Ghi. Pădure, agent a sucursalei băncei Naţionale, dom. toţi în oraşul Botoşani str. Primăriei casele Băncei Naţionale ca cele întâi în calitate de moștenitoare deff. d-tor loan Ţânţăreanu în termen de 30 zile libere de la primirea sau lasarea la domiciliu acestui comandament să plătească în mainele mele sau a clientei mele mai sus numită suma de lei 883 capital cu dobânzile lor de 5 la sută pe an de la 2 August 1889 până la achitare restul ce i se mai cuvine să mai primească de la d-lor în virtutea sus zisei sentinţe. PUBLICAŢIUNI JUDECĂTOREŞTI ? Curtea de Apel din Iaşi secţia 2-a. No. 581. Şedinţa publică din 3 Septembrie 1896. Preşedinţa d-lui I. I. Vrănceanu Preşedinte. Consilieri presenţi d-l M. Grigoriu, D. Porfiriu, D. Sofian Procuror P. Sadoveanu. Venind astă-si la rând judecarea apelului declarat de condamnata Hareta Bernacek în contra sentinței tribunalului Bacău No. 543 din 8 Mai a. c. dată în procesul privitor pe ea pentru faptul de complicitate ,la fals în acte publice. La apelul nominal făcut nu s’a presentat inculpata de și legal citată. S’a cetit lucrările din dosar. D-1 Promrer a cerut respingerea apelului.