Gazeta de Sud, mai 1996 (Anul 2, nr. 344-370)

1996-05-18 / nr. 359

Comanandantul marinei militare americane, șeful operațiunilor militare, amiralul Jeremy „Mike“ Boorda, s-a sinucis, joi, prin împușcare, relatează REUTER. Boorda, în vîrstă de 57 de ani, părea „îngrijorat" cu cîteva ore înainte să se sinucidă, cu privire la o anchetă desfășurată de reporterii săptămînalului Newsweek, a precizat contraamiralul Kendel Pease, adăugind că, aproximativ la ora sinuciderii, Boorda urma să aibă o întîlnire cu reporterii de la Newsweek. Pease a mai precizat că, la locuința lui Boorda, au fost descoperite două note, al căror conținut nu a fost, însă, dat publicității. Secretarul american al Marinei, John Dalton, a declarat că Boorda a fost descoperit, cu o împușcătură în piept, în grădina casei sale. Pe DN 55, Craiova-Bechet, la km 58, în ziua de 16 mai, la ora 4, s-a răsturnat autotrenul UMB 7221, ne-a informat Stelian Petrescu, căpitan la poliția rutieră. Conducătorul autotrenului, Katsaris Dimitros, cetățean grec, datorită oboselii și neatenției a pierdut controlul direcției, răsturnîndu-se în partea stîngă a drumului. Autotrenul transportației. Oficialități din cadrul Apărării au afirmat că se pare că Boorda s-a împușcat cu propriul pistol, după ce a plecat de la Pentagon, mergînd acasă pentru prînz. El a decedat la puțin timp după ce a fost transportat la spital. Ancheta săptămînalului Newsweek se referea la două decorații pentru merite deosebite, pe care amiralul le-a purtat mai mulți ani. Pease a dat publicității două citații pentru merite deosebite în timpul războiului din Vietnam, care, însă, nu-l îndreptățeau pe amiral să poarte decorațiile respective. „Moartea lui este o pierdere grea, nu numai pentru marina și armata noastră, ci și pentru țara noastră“, a declarat președintele american, Bill Clinton. In urma accidentului au murit 70 de miei. Conducătorul auto a fost scos din autotren cu ajutorul levierelor și răngilor. Cu toate acestea, a scăpat doar cu cîteva leziuni ușoare. Autotrenul este distrus în proporție de 80%. Pagubele se ridică la circa 10 milioane de lei. • Eugen TUDOR - Kassaris Dimitres a omorît 70 f de miei folosindu-se de autotren Vameșii bulgari confiscă 1,3 kilograme de heroină la granița cu România USD solicită suspendarea procesului electoral Reprezentanții USD au susținut la întîlnirea conducerii guvernului cu partidele parlamentare, de vineri, 17 mai, că se impune suspendarea procesului electoral „dacă nu se vor lua măsuri pentru a se curma fraudele electorale“. Vicepreședintele PD, Adrian Severin, a declarat la finalul întîlnirii, că există fraude electorale în curs de consumare care viciază opinia electoratului. Adrian Severin a afirmat că l-a felicitat pe premierul Nicolae Văcăroiu cu ocazia primirii în PDSR. El a spus că prin intrarea șefului Executivului român in partidul de guvernămînt se exclude orice dubiu asupra responsabilității duse de guvern. în ceea ce-l privește pe Viorel Hrebenciuc, Adrian Severin a apreciat că acesta „se face vinovat de presiuni clare asupra candidaților USD“. (ROMPRES) Adrian Năstase consideră propunerea de suspendare a campaniei electorale „o prostie“ Vameșii bulgari au confiscat 1,3 kilograme de heroină ascunse într-un autoturism înregistrat în Iugoslavia, care se îndrepta spre România - au anunțat, joi, surse ale poliției bulgare. Cele 11 pachete de heroină au fost descoperite într-un Volkswagen Golf ce se afla la un terminal al feribotului din orașul Vidin. Cei doi pasageri ai vehiculului, ambii iugoslavi, au fost reținuți. Anul trecut, Bulgaria a capturat peste 200 de kilograme de heroină, pe așa-numita „rută balcanică“, ce face legătura între Orientul Mijlociu și Europa Occidentală, electorale pentru alegerile locale „o prostie“, care se situează în afara oricărei logici. Liderul partidului de guvernămînt a precizat, după întrevederea pe care premierul Nicolae Văcăroiu a avut-o vineri cu liderii partidelor parlamentare, că nu există un mecanism juridic care să permită suspendarea campaniei și nici nu au fost prezentate elemente concrete, care să justifice acest lucru. în opinia PDSR, chestiunile aduse în discuție au fost determinate de „anumite neînțelegeri" dintre reprezentanții PD și PSDR din teritoriu și că este de competența Biroului Electoral Central să lămurească aceste cazuri. Adrian Năstase a afirmat că „nu se pune problema unor fraude", pentru că o fraudă implică existența unor intenții de distorsionare a rezultatelor electorale, ori, până acum, nu au existat astfel de intenții, ci doar unele disfuncționalități la nivel local. Valentin Adrian Iliescu, vicepreședinte PUNR, a declarat că nici un alt partid nu a susținut cererea USD de suspendare a campaniei electorale pentru alegerile locale. Consultările pe tema alegerilor locale, ca și a celor generale și prezidențiale vor continua miercuri, la Cotroceni și vineri, la Palatul Victoria. (MEDIAFAX) Adrian Năstase, președintele executiv al PDSR, apreciază propunerea Uniunii Social Democrate (USD) de suspendare a campaniei Formula din titlu nu-mi aparține. A fost lansată prin '90 de un cunoscut filozof (încă tînăr) și editor. Mulți dintre cititori bănuiesc despre cine-i vorba. A-i divulga numele s-ar zice că pot fi acuzat de partis-pris-uri. De fapt, despre acest gînditor (fiindcă așa este) am mai scris în urmă cu cîteva numere. Interpretată prozaic, încremenirea în proiect înseamnă a deveni prizonierul unei anumite mentalități. Structural, mentalitățile sînt anchilozate. Una din mentalitățile politicienilor români acuză lipsa de consens. Ceea ce este o aberație. Experiența țărilor cu o democrație consolidată a demonstrat că niciodată nu a existat o punere de acord între putere și opoziție. Excluzînd stările de necesitate. Cînd este în joc destinul țării. Dar, am mai spus-o, și este deja o banalitate, opoziția este absolut necesară. Altfel, puterea tinde să se transforme în dictatură. La noi, situația este de o ambiguitate dezarmantă. Executivul nu mișcă un deget pentru a urni căruța economiei împotmolită rău de tot în mlaștinile haosului. Nicolae Văcăroiu declară cu seninătate că așteaptă cu nerăbdare sfîrșitul mandatului. Recunoscînd, implicit, că funcția de prim-ministru este o mare pacoste, Executivul actual nu pregetă, în permanență, să dea vina da pe guvernele precedente, ba pe lipsa de altruism a opoziției. Și astfel, după șapte ani de tranziție, totul a rămas aproape încremenit. Singurele semne de schimbare țin de rotirea anotimpurilor. Ne bucură ploile primăverii cu gîndul la posibilele recolte bogate. Edilii municipiilor binecuvîntează și ei ploile care mai curăță, din cînd în cînd, străzile. Ajuns la Viena, în urmă cu vreo doi ani, pe lîngă atîtea monumente impozante, m-a șocat, prin contrast, stilul anodin al unei gări. (Ca orice metropolă care se respectă, Viena are mai multe intrări feroviare). De curînd, întors din inima fostului Imperiu, un prieten mi-a spus că gara respectivă e acum de nerecunoscut. A fost, adică, recondiționată și integrată barocului vienez. Dar, a continuat cunoștința, să lăsăm de-o parte această respectabilă și elegantă doamnă, care este Viena: în cazul ei, superlativele sunt de prisos. Trecînd prin Cehia și Slovacia, el a întîlnit o puzderie de șantiere. Pe lîngă drumurile bine lucrate dinainte (ale noastre sînt doar niște drumeaguri) se lucrează peste tot la noi autostrăzi. Dom'le, avem un peisaj extraordinar. Dar cum să-i atragi pe turiști, plimbîndu-i prin hîrtoape? Dacă ar fi numai astea. Așa este. A repeta la nesfîrșit că avem un potențial turistic formidabil este, deja, o vorbă în vînt. Din moment ce nimic nu se mișcă. Fiindcă rămînem încremeniți în propriile utopii. • Romulus DIACONESCU KAMETA «1c SUP »tr oltenilor de pretutindeni Numai cu GAZETA de SUD puteți cîștiga! Mai e puțin pînă la alegerile locale. Pe 2 iunie, tot românul va merge să-l aleagă pe omul cel mai de vază din urbea sa. Dar pe cine să aleagă? GAZETA de SUD, venind în sprijinul cititorilor săi, va realiza pentru 31 mai o ediție specială în care vor fi prezentați toți candidații la fotoliile de primar ale orașelor Olteniei. Stimați candidați, dacă doriți să beneficiați, în acea ediție, de o prezentare specială, care să convingă electoratul să ștampileze buletinul de vot în dreptul numelui dumneavoastră, căutați-ne! Cîntăriți oferta noastră! Cine nu e în GAZETA de SUD, nu există!