Gazeta de Sud, mai 1996 (Anul 2, nr. 344-370)

1996-05-16 / nr. 357

GAZETA de SITD Evenimente spectaculoase la Facultatea de Educație Fizică și Sport din Craiova - Interviu cu decanul facultății, conf. univ. Ion Rinderiu - In urmă cu un an nu exista nici autorizația de funcționare a Facultății de Educație Fizică și Sport Craiova. între timp s-au îndeplinit multe deziderate... Da, așa este. Viața acestei instituții a cunoscut împliniri deosebite. Comisia de specialitate din cadrul Consiliului Național de Evaluare și Acreditare Academică, prin vizita de documentare efectuată, ne-a dat acest gir academic. Prin sprijinul concret al oficialităților locale (prefect, Constantin Răducănoiu, președinte al consiliului județean, Tudor Rădulescu) am reușit transferarea, cu titlu gratuit, a complexului sportiv de handicapați către facultatea noastră, asigurînduse astfel o bază materială corespunzătoare. Actuala facultate era doar o secția a Facultății de Științe... - Da, așa-i la început. Am fost, într-adevăr, secție a Facultății de Științe, dar am devenit facultate independentă, reorganizîndu-ne întreaga activitate. Există în prezent trei catedre în cadrul facultății. - Altă noutate? - Prin documentarul realizat, am solicitat ca profesorii de educație fizică săși susțină perfecționarea (gradele didactice) în cadrul facultății noastre, iar Ministerul Învățămîntului a fost de acord cu această problemă. Concret, pînă la data de 15 iunie deja stabilim formațiile pentru susținerea definitivatului și gradului II. Și încă o noutate am aflat-o de la colegii dumneavoastră: înființarea unei noi secții - kinetoterapie. De circa un an de zile mă preocupă această secție, iar demersul nostru a reușit. Și asta prin faptul că facultatea noastră îndeplinește cerințele înființării acestui secții, iar conducerea Universității (care a plătit 5 milioane de lei pentru vizita de documentare a comisiei de specialitate) a înțeles demersul nostru. După această vizită, comisia de specialitate și-a dat acordul privind înființarea secției de kinetoterapie, urmînd a se emite aprobarea Consiliului Național. Intenționăm ca din anul universitar 1996/1997 să funcționăm și cu această secție. Cu aprobarea Senatului Universității, am solicitat 25 de locuri pentru această secție. E mult, e puțin? Am solicitat numai 25 de locuri, deși vom fi asaltați ca să zicem așa de candidați. Vor fi solicitări din partea străinilor, cît și doritorii de a urma a doua facultate. Prin kinetoterapie se asigură și prevenirea îmbolnăvirilor. Deocamdată, în România există secții de kinetoterapie doar la ANEFS Oradea și Bacău. - Ce aveți de spus despre anul universitar 1996/1997? - Am solicitat 80 de locuri. Așteptăm aprobarea cifrei. Începînd cu noimebrie 1995, am declanșat pregătirea candidaților pentru admitere. Iar anul următor, 1996/ 1997, va fi unul superior. Am rezolvat și conținutul procesului de învățămînt în sensul că planurile de învățămînt au fost îmbunătățite. Sunt discipline care nu își mai au rostul în etapa actuală. De exemplu, o nouă disciplină prinde viață aerobică. Nu există la noi, vom încerca s-o introducem. Probabil că vom introduce și disciplina de jocuri dinamice, o altă necesitate a zilei. - Unde se situează Facultatea de Educație Fizică și Sport din Craiova față de ANEFS București? - ANEFS-ul este o instituție,model. Căutăm să ne apropiem cu pași rapizi de activitatea lor. Am făcut pași uriași și sîntem aproape de ei. - Ați fost ales decan pe o perioadă de patru ani. Ce greutăți întîmpinați în această funcție? - Greutăți sînt multiple: îmi creez singur! După ce se va aproba înființarea secției de kinetoterapie, următorul pas va fi demersul legal pentru ca policlinica sportivă să devină bază didactică a facultății, cu dublă subordonare (Ministerul Sănătății și Ministerul Învățămîntului). - Cum arată baza materială a facultății? - Acum arată bine. Și asta datorită sprijinului din partea primăriei (viceprimar, Șuvaina) și prefecturii. Surprinzător pentru mine este faptul că oamenii cu o altă specialitate (ingineri) au înțeles mai bine problemele sportului decît le-au înțeles unii profesori de educație fizică din Craiova?! Sunt multe răutăți, asta-i viața. Recent, la ANEFS s-a desfășurat sesiunea anuală de comunicări științifice studențești, iar Craiova a obținut un prestigios „argint“... Intr-adevăr. Au fost prezentate peste 40 de lucrări științifice ale studenților din 11 centre universitare, 10 din România (București, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Pitești, Galați, Oradea, Timișoara și Craiova) și din Republica Moldova (Chișinău). Locul I a revenit studentului A. Dubasari din Chișinău, iar locul II studentului craiovean Costineanu (an IV, FEFS) pentru lucrarea: „Traumatologia sportivă curentă cu aplicații în jocul de baschet“ (îndrumători științifici: lector dr. Elena Taiia Binderiu, șef lucrare, preparator dr. Luminița Marinescu, medic rezident balneo-fizioterapie, n.n.). Craiova a mai fost reprezentată și de studentul Sebastian Ștef, cu o temă din atletism. Premiul II obținut de Costi Nanu este, într-un fel, o carte de vizită a facultății noastre care, rețineți, a fost la prima participare. • A consemnat Ion JIANU 357 / joi, 16 mai 1996 Nicolae Zamfir a fost numit coordonatorul Centrului de copii și juniori al FC Universitatea . Consiliul de Administrație al FC Universitatea a hotărît ca antrenorul emerit de fotbal Nicolae Zamfir să preia coordonarea Centrului de copii și juniori de la Universitatea, funcție pe care distinsul antrenor a mai îndeplinit-o în anii anteriori. • în ceea ce privește „primenirile“ din lotul „alb-albaștrilor“, deocamdată sa renunțat la „importurile“ Luțu, Blid etc., actualul lot fiind considerat omogen. Varianta aducerii lui Luțu la „U“ Craiova a căzut și datorită unor condiții neavantajoase pentru clubul din Bănie (pretenții financiare exagerate, durată limitată). • Ion JIANU • CFR Craiova - Armata Craiova 0-0 • Autobuzul Craiova - Bere Craiova 1-1 (0- 1). Au înscris: Florea, pentru oaspeți (min. 30) iar pentru „șoferi“ Băluțoiu (min. 70) • Tractorul Bechet - Elpreco Craiova 0-3 (0-1). Au înscris: Ion Mircea (min. 23), Carauleanu (min. 48) și R. Bucur (min. 88) • Tractorul Craiova - Dunărea Calafat 1-0 (1-0). Pantazie a marcat în min. 20 • Gaz Metan Ghercești - Victoria Plenița 3-0 (1- 0). Au înscris: Borcoș (min. 30), Stănilă (min. 57) și Bănică (min. 63) - din penalty • Victoria Leu - Morărit Panificație Craiova - nu s-a disputat. Delegatul gazdelor (Andrei Onea) nu a prezentat legitimațiile jucătorilor în timp util, așa că meciul nu sa disputat, deși echipele au fost la teren!? • Fulgerul Maglavit - Petrolul Craiova 0-2 (0-0). Au înscris: Luță (min. 70) și D. Predoi (min. 81) • Recolta Măceșu de Jos - Energo TMC Filiași 1-1 (0-1). Au înscris: Radu G. (min. 20) pentru gazde, respectiv Tulitu (min. 59) pentru oaspeți.Gazdele au contestat anumiți jucători ai echipei din Filiași considerînd că evoluează „pe fals“. Rămîne de văzut hotărîrea A.J.F. Dolj • U.T. Dăbuleni - Progresul Băilești 1-1 (0-1) Au înscris: I. Cojocaru (min. 65) pentru gazde, respectiv I. Nanu (min. 28) pentru oaspeți. • Dan BEREANU Fotbal: Divizia C (Dolj) - ultima etapă Petrolul Craiova - campioana județului Dolj * Echipă penalizată cu 2 puncte pentru substituire de jucători. * Campioană: Petrolul Craiova (Segarcea) * Au retrogradat: Energo TMC Filiași și Recolta Măceșu de Jos, dar n-ar fi exclusă o surpriză. Rămînem pe recepție... Clasament final (neomologat de AJF Dolj) 1. Petrolul Craiova 34 26 7 1 105-16 85 2. Elpreco Craiova 34 26 4 4 95-17 82 3. Morărit-Panificație Craiova 33 20 67 58-26 66 4. Autobuzul Craiova 34 18 10 6 68-24 64 5. CFR Craiova 34 18 7 9 65-40 61 6. Armata Craiova 34 17 8 9 56-30 59 7. Bere Craiova 34 14 11 9 49+28 53 8. Tractorul Craiova 34 15 5 14 68-38 50 9. Gaz Metan Ghercești 34 15 5 14 56-45 50 10. Progresul Băilești 34 14 4 16 61-61 46 11. Victoria Plenița 34 13 4 17 48-54 43 12. Dunărea Calafat 34 12 3 19 57-68 39 13. U.T. Dăbuleni 34 10 5 19 54-80 35 14. Victoria Leu 33 10 2 21 38-92 32 15. Fulgerul Maglavit* 34 95 20 37-92 30 16. Tractorul Bechet 34 82 24 46-93 26 17. Recolta Măceșu de Jos 34 73 24 29-128 24 18. Energo TMC Filiași 34 6 3 25 36-94 21 Mircea lucescu: "Pe Ziliani și Schenardi eu i-am adus la Reggiana Fostul antrenor al echipei italiene Brescia, Mircea Lucescu, care se află în tratative avansate cu Reggiana este indignat de speculațiile care au apărut în presă la adresa lui. "Nu este deloc adevărat că foștii mei elevi de la Brescia, Ballota, Ziliani și Schenardi, actualmente la Reggiana, ar fi avut o atitudine ostilă la vestea că voi fi numit principal la Reggiana. Este o simplă speculație, deoarce eu i-am adus pe Schenradi și Ziliani la Reggiana. Oricum, de la începutul noului sezon voi fi cu siguranță la Reggiana", a declarat în exclusivitate Mircea Lucescu agenției MEDIAFAX. FLASH 9 vr Ilie Bălăci în vacanță Aflat în vacanță în țară, fostul internațional Nie Bălăci, care de 6 ani antrenează echipe din Tunisia, Maroc și Emiratele Arabe Unite, cucerind nu mai puțin de 10 trofee, a declarat unui reporter Rompres: „Sunt pentru două luni în vacanță și, mai mult ca sigur, viitorul contract îl voi semna în Arabia Saudită, unde fotbalul este infinit mai popular decît în Emirate. La Dubai, unde am fost pînă acum, atenția spectatorilor se îndreaptă spre cursele de „papuci zburători“, de cămile și cai, în timp ce în Arabia Saudită la fotbal sunt cel puțin 50.000 de spectatori la fiecare meci. Acest lucru m-a determinat să mă decid, deși aveam oferte și pentru a antrena echipa națională a Omanului, opțiune car ar fi însemnat „urcarea“ mea pe un alt palier, cel de antrenor de echipă națională. Pentru că trebuie să știți că, în fotbalul profesionist, orice tehnician are o etichetă: bun pentru juniori, bun pentru echipe modeste, bun pentru echipe de club de vîrf și antrenor pentru națională. La 39 de ani, însă, mă gîndesc că o să am destule oportunități, așa încît am ales soluția cea mai bună, beneficiind și de această reală faimă pe care o am în lumea fotbalului arab“. Fotbal. Divizia C (Olt) CS OLT '90 Scornicești - campioană Adunarea Generală a Fotbalului am dorit-o să fie expresia noastră, a membrilor și invitaților (fără drept de vot!) un mijloc prin care să instituim climatul „ecologic“ al dezbaterilor ce măcar de astăzi să ne facă să trecem împreună pragul momentelor ce atacă și dezbină fotbalul nostru! Nu era vorba de unitate de vederi - doar jocul este atac și apărare - mai ales că în dilema dintre conflict și consens, compromisul și echilibrul intereselor sînt pretutindeni departe de responsabilitatea comună pentru un fotbal organizat eficient, jucat și nu escamotat rezultatul. Ci o strategie care se impune în această luptă competitivă să se confrunte cooperînd onest pentru un spectacol de fairplay. Să căutăm în consecință să aflăm în noi înțelepciunea și puterea de a înțelege și depăși obstacolele pe același drum, de a consolida și valorifica ceea ce s-a realizat bun pînă acum. Să regăsim acea atmosferă de solidaritate socială și națională, optimismul, curajul și dîrzenia acelora care ne-au adus calificări de prestigiu! Deoarece numai uniți și nu învrăjbiți - acuzînd acum ceea ce trebuia făcut atunci, în momentele cunoscute dar neprobate public - putem regăsi aceeași speranță care ne-a însoțit în reușitele transformării din amatori în profesioniști, în profunda schimbare a mentalității și a recunoaște că progresele obținute ne-au racordat la Euro, la Campionate Mondiale. Iată că pentru a ține pasul cu dinamica vieții a apărut necesitatea stringentă a economiei de piață, a legilor concurenței loiale. Ca atare și fotbalul nostru are calea deschisă să-i urmeze legile. Care, oricum, nu pot trece prin gura vreunui bănuit parlamentar avid să urce și el în avioanele fotabalului nostru prezent pe mapamond. Dar cum nici n css-media scrisă, vorbită, filmată, televizată nu mai poate ceas de ceas să facă teoretic numai procese de calomnie, este cazul (ca părtași la necazuri) să invite mulțimea să vadă și goluri de kinogramă, șuturi în stîlpi sau bară, plonjoane senzaționale, combinații în 4-5 jucători și scheme tactice la puncte fixe, faptul că jucătorii trec (lent dar trec) de la sisteme decedate la jocuri impuse de secolul 21... și nu numai blaturi (unele inerent convenționale). Tuturor acestor imperative FIFA și IB au adus regulamentului decizii și recomandări, obligînd arbitrii să arbitreze de o manieră pozitivă „legile jocului“ contemporan modern, adică să încurajeze un joc mai ofensiv și să protejeze în același timp jucătorii creativi de adversari limitați pe plan tehnic (chiar asasini unii!), dacă vrem chiar un fotbal artistic, cu extreme ca pe timpuri asemuite vrăjitorilor extratereștri. ...Dar cînd s-a pus în discuție un nou sistem competițional, cozile de topor ce cu 2 luni de zile înainte plîngeau cu „lacrimi de crocodil“ să nu retrogradeze 4 echipe din DN ș.a.m.d. la celelalte eșaloane, ci numai din ediția 1996-1997 că se impune micșorarea, acum la vot sinucigaș, au amînat sine din sistemul retrogradărilor!!! Și eu care credeam că „mîine“ începe „azi“ mi-am dat din nou seama cîtă pleavă este în sectorul de activitate al cluburilor din moment ce nu vor să elimine tarele de incorectitudine a unor litigii scabroase și neamendate. Pînă la urmă vorba unui dicton, calomnia urmărește doar pe oamenii de merit, cu pași ce se măresc o dată cu meritele lor“. • Constantin TEAȘCĂ, antrenor emerit Pleacă în fotbalul românesc Zîmbește: mîine va fi mai rău! (din legile lui Murphy) ® " ftACTUTA de Sili COTIDIAN EDITAT DE SPET SA CRAIOVA; Redacția: str. Ion Maiorescu nr. 10 (clădirea Proiect S.A. fost I.P.J., lingă ACR), tel: 051-413.100, fax: 051-413.200; Birouri de presă: Redactor șef: Gabriela BORA;•redactor șef adjunct: Adrian VOINEA; consilier editorial: Romulus DIACONESCU; secretar general de redacție: Viorel FORȚAN Slatina , Dan BĂLĂȘESCU (249-438,152); Tîrgu Jiu - Al, Doru ȘERBAN, Ion TARBAC (253-247,272); Șefi departamente: Darda BOSSAN (eveniment); Constantin ILIE (social); Ion JIANU (sport); Marian MIRESCU (externe, magazin); George MITRICUF (economie); Florea MIU (cultură, învățămînt); Drobeta Turnu Severin ■ Ion LECA (052-223.247); dip: Doni FLOREA, Cristi POSEA, Genoveva DIACONU, Cristian STAMATE; foto: Eugen TUDOR; administrativ: Ion ȘTEFĂNESCU; difuzare: Lucian MITU; economic-publicitate: Ramona SEGĂRCEANU Bulgaria ■ Veselin STOIANOV 003 592656275 _____________________________________________________________________Tipărit la Imprimeria „OLTENIA", Bd. Mareșal Ion Antonescu, nr. 102, Craiova____________________ Birou publicitate Dolj: 051-414.798^ *