Gazeta matematică și fizică: Seria B, 1964 (Anul 15, nr. 1-12)

1964-01-01 / nr. 1

GAZETA MATEMATICA (SERIA B) PUBLICAȚIE LUNARA PENTRU TINERET ANUL XV (I), nr. 1 ianuarie 1964 LA ÎNCEPUTUL NOULUI AN In anii regimului democrat-popular, sub îndrumarea Partidului Muncitoresc Romîn, economia și cultura se dezvoltă multilateral și cu avînt puternic în patria noastră. Ridicarea continuă a nivelului cultural al poporului s-a realizat prin creșterea și perfecționarea de la an la an a învățămîntului de toate gradele și printr-o vastă rețea de instituții culturale create pe tot cuprinsul țării ceea ce a satisfăcut nevoile mereu sporite de cadre ale producției. Conținutul științific al învățămîntului este tot mai strîns pus în concordanță cu viața, cu tehnica și știința contemporană. Acest fapt este un factor important, necesar realizării industriei moderne și a agriculturii științifice din țara noastră, necesar întregii economii. Printre numeroasele mijloace de înfăptuire a noului conținut al învățămîntului se numără ponderea însemnată care s-a acordat pe toate treptele de învățămînt științelor de bază: matematica, fizica, chimia, biologia. In domeniul matematicii și al fizicii școala noastră medie și superioară au făcut progrese remarcabile. La aceste progrese a contribuit și Societatea de Științe Matematice și Fizice din R.P.R. prin publicațiile ei, care au dezvoltat interesul pentru aceste discipline în rândul tineretului din școli, au lărgit orizontul cunoștințelor și pregătirii acestui tineret, au sprijinit munca profesorilor de matematică și fizică. Olimpiadele organizate de Societate au constituit un puternic mijloc de mobilizare a preocupărilor elevilor și studenților în direcția matematicii și fizicii. Timp de 14 ani Gazeta Matematică și Fizică — seria B a activat în această direcție și tirajul atins de această publicație (circa 25.000 exemplare lunar) atestă interesul cu care elevii și cadrele didactice din școlile medii și tehnice întâmpină materialul publicat. Dar, mijloacele prin care se realizează țelurile superioare ale culturii socialiste sînt mereu sporite, în vederea creșterii eficienței lor. In condițiile exigențelor sporite ale tehnicii actuale de producție, este necesar să se amplifice și să se perfecționeze necontenit și mijloacele prin care se realizează pregătirea la matematică, fizică și chimie a viitorilor specialiști. în acest cadru se situează modul cum va apare revista noastră începînd din al 15-lea an al activității sale. 1