Gazeta Sporturilor, septembrie 1932 (nr. 1104-1115)

1932-09-05 / nr. 1104

2 Dumitru Teică revine pe ring Fostul campion național la toate categoriile Dumitru Teică, retras din viața sportivă, intenționează să urce din nou scările ringului. Știrea aceasta este dea dreptul senzațională, dacă ținem seamă de faptul că fostul campion național este un om foarte cumpătat, care nu se hazardează în acțiuni sortite mai dinainte eșecului. Dacă și de data aceasta socotelile sale vor fi îndreptățite, rămâne de văzut. Unui redactor al nostrui Teică i-a făcut următoarele declarațiuni: — Nu am decât 32 ani, ceea ce nu constitue o vârstă care să împiedice pe cineva de a relua un sport pe care l-a practicat întotdeauna după normele, cele mai recomandabile. Mă simt în plină vigoare, datorită faptului că meseria mea de educator fizic mi-a permis un antrenament din cele mai asidue. Când faci primul pas? — Nu pot preciza mai mult decât ceea ce ți-am spus. Pentru rest aveți răbdare. -—ooxxoo----* Mielu Marinescu provoacă onoo ■ [UNK] Noul maestru de box, Mielu Marinescu, provoacă pe pe Marin Plăeșu, această cale Inaugurarea sezonului pugilist de toamnă, s-a făcut Sâmbătă seara, la Arenele Romane sub auspiciile dintre cele mai promițătoare. Sacrificiile făcute de d. Vasile Popescu-Drăgănești, spre a oferi un program bogat și gras plătit, nu au fost răsplătite nici măcar în parte. Cu toate făgăduitoarele atracții pe care le anunța programul, publicul a venit în număr foarte redus, astfel că, din punct de vedere material, prima gală a sezonului a corespuns celui mai categoric fiasco. Dacă pe viitor se vor înregistra aceleași rezultate bănești, nu vedem cum s’ar mai putea organiza la noi, spectacole pugiliste. Oricât de binevoitori ar fi organizatorii, ei nu vor putea rezista cheltuelilor enorme pe cari le necesită o reuniune de box și, finalmente ei vor fi siliți să renunțe la ideia de a contribui cu ceva, la propășirea sportului românesc. Reuniunea de Sâmbătă a arătat că, în actuala stare de criză este foarte greu să se înregistreze cel puțin acoperirea cheltuelilor. Poate că, singurul lucru care ar mai putea servi un balon de oxigen pugilismului indigen, va fi prilejuit de reintrarea lui Motl Spakow, reintrare ce se va produce în ziua de 17 Septembrie. Asupra organizării primei reuniuni pugiliste a sezonului de toamnă, nu avem nimic de zis. D. Popescu-Drăgănești s’a priceput — cu prețul câtor sacrificii — să fie la înălțimea evenimentului. Programul destul de bine alcătuit a culminat prin înverșunatele dispute Nelu Oprescu—Ion Mihail și Gheorghe Covaci—Karl Blaho. In schimb matchul Fulea— Müller, pentru titlul național la categoria mijlocie, titlu deținut de cel dintâi, a fost de o monotonie exasperantă, lipsit de faze și, mai presus de toate a evidențiat lipsa de cunoștințe tehnice a ambilorr combatanți. Nici în fața unui element de valoare modestă, Mihail Fulea, campion na'ional, nu a isbutit să arate că are cel puțin cunoștințe elementare. Fulea nu știe că, unui om care stă jos pe picioare trebui să-i opui aceiaș tactică și să-l lucrezi de jos în sus, încercându-l regulat cu upercut-uri El a adoptat tocmai inversul acestei tactici și datorită acestui lucru nu a putut să fai puțin o figură mulțumi . Debutul lui Anderson la noi, a corespuns cu o înfrângere a lui, Axion adjudecându-și decizia, prin descalificarea adversarului pentru vina de a fi lovit sub centură. Am văzut perfect această lovitură și putem spune, fără teama de a fi contraziși, că ea a fost categoric nereglementară. Datorită acestei greșeli, Axioti a obținut o victorie, care nu i-ar fi putut reveni în cazul când matchul s-ar fi desfășurat în condițiuni normale. Un ultim cuvânt pentru decizia pronunțată în matchul Covaci— Blaho, în care românul a fost creditat cu victoria la puncte. In realitate, Covaci luase un avantaj insuficient și credem că un verdict de egalitate ar fi constituit cea mai dreaptă decizie. CUMAN ÎNVINS Amatorii Aurel Climan (H. S.) și Constantin David (Tir), au deschis prima reuniune a sezonului, disputându-și întâetatea pe distanța de 3 reprize a 3 minute. Matchul a fost strâns și disputat în afară repede. Mai puternic și mai eficace, Constantin David a dominat în prima și ultima repriză și și-a apropiat decizia la puncte. A condus d. Hugo Wortmann. ȘERBANESCU VICTORIOS Jean Marinescu, fost campion national la toate categoriile s-a întâlnit în cel de al doilea match al serei, cu Vasile Șerbănescu, care își făcea debutul profesionist. Hotărâtă pentru S reprize a 3 minute, lupta nu a durat decât 2 minute, Șerbănescu isbutind, spre surprinderea generală, să câștige prin k. o. în prima repriză. După ce, cu un crochet la plex și-a trimis adversarul la pământ pentru 7 secunde, la reîncepere, cu un swing la maxilar, Șerbănescu conchide, Marinescu neputând să reia lupta în timp reglementar, învingătorul s’a prezentat peste așteptări de bine. Marinescu a rămas acelaș boxeur impresionant dar cu maxilarul de sticlă. A dirijat d. Hugo Wortmann. OPRESCU DIN NOU LA EGALITATE CU ION MIHAIL Cea mai frumoasă partidă serei a fost prilejuită de întâlnirea în 10 reprize a 3 minute, dintre Nelu Oprescu și Ion Mihail, care și de rândul acesta au sfârșit ostilitățile la egalitate, astfel că mai discutata chestiune a supremației între ei, rămâne în picioare. Ion Miail combativ de la început, dar nu prea precis, reușește să câștige primele cinci reprize, lăsând impresia că ar putea sfârși în învingător. Nelu Oprescu însă revine și din repriza șasea el începe să refacă terenul, pentru a domina net în ultimele două rounduri, când Ion Mihail a fost în dese rânduri sonat. Din doi, Nelu Oprescu a fost superior ca tehnică. Uzând de un box precis, eschive și blocaj nu a fost tot atât de silitor ca Ion Mihail. A condus de Jean Constantinescu. FULEA IȘI CONSERVA TITLUL Matchal pentru titlul national al categoriei mijlocii, dintre Mihail Fulea, deținător și Mihail Müller, pretendent, nu a avut nimic comun cu o dispută pugilistă. Mueller a adoptat un stil neobișnuit de a boxa, iar Fulea nu s-a priceput să-l oblige să schimbe tactica. In aceste condițiuni nu trebue să mire pe nimeni faptul că matchul nu a plăcut. El s-a desfășurat în nota superiorității lui Fulea, căruia destinderile inopinate ale adversarului nu i-au făcut prea mare rău. Gongul final a adus o adevărată ușurare în rândurile spectatorilor. A condus de Eugen Dumitrescu. COVACI BATE PE BLAHO Prima partidă internațională a sezonului a opus lui Gheorghe Covaci, fost campion național la categoria ușoară, pe Karl Blahe, campion al Austriei, la categoria respectivă. După 10 reprize a 3 minute, juriul a acordat victoria la puncte, lui Gheoghe Covaci. După o repriză egală, austriacul atacă ferm și cu rapiditate, încadrând figura lui Covaci cu numeroase directe de stânga. Timp de 3 reprze, Blaho este în avantaj, datorită lipsei de precizie a lui Covaci ale cărui riposte greșesc regulat ținta. Abia către sfârșitul reprizei a cincea Covaci își coordonează acțiunile și începe să refacă terenul, pentru ca până la sfârșit, datorită în bună parte și faptului că deschisese cu o lovitură de cap umărul obrazului lui Blaho, să obțină un mic avantaj. A condus d. Eugen Dumitrescu. ^=>AXIOTI CAȘTIGA PRIN DESCALIFICARE Din nou, matchul vedetă s’a sfârșit cu un rezultat lipsit de semnificație. Disputa dintre suedezul John Anderssein, campion de toate categoriile al țarei sale și Gheorghe Axioni, campion național semi-greu, angajată pentru 10 reprize a 8 minute, s-a sfârșit în cursul roundului al treilea, când Andersson lovindu-și adversarul sub centură, Axiolti se prăbușește și nu mai poate relua lupta. Juriul desalifică pe infractor și acordă victoria lui Axioti. A condus de Jean Constantinescu. SIKI BOX Suedezul Andersson învins prin descalificare Gheorghe Covaci obfine decizia in sa a lui Slaho Vizite la redacție MIHAIL FULEA ne-a făcut obișnuita vizită, după matchul cu Möller. Campionul categoriei mijlocii ne-a rugat să arătăm că nu a putut să-și arate adevărata valoare, din cauza furunculosei de care a suferit în preajma matchului și care l-a împiedicat să lucreze la mănuși. In plus stilul imposibil de a lucra al adversarului a făcut ca disputa să aibă faze nu tocmai frumoase. La viitoarea eșire, în fața unui adversar de clasă, Fulea speră să reediteze partidele din trecut. După aceia campionul nostru va pleca la Paris unde va rămâne pe tot timpul orms. GHEORGHE COVACI este foarte mulțumit de rezultatul obținut care tranșează chestiunea supremației între el și campionul austriac. «Dorința mea — ne declară Covaci — este de a întâlni pe actualul deținător al titlului la ușoară, Coculescu, și apoi să port din nou cu succes pe ringurile străine cenzura care mi-a aparținut atâta timp». Ce declara maestrul Alexandrescu Maestrul Alexandrescu a venit la redacție să ne comunice impresiunile d-sale cu privire la matchul Andersson—Axioti. Iată ce ne spune d. Alexandrescu: «Incontestabil că suedezul este un om de clasă și lovește tare. Dar, o lovitură joasă a mai fost încercată și în repriza doua, lovitură pe care a văzut-o de altfel și arbitrul. Mă miră cum de a mai repetat și în repriza treia lovitura care a fost fatală. Cred că podeaua nu era umedă ca să alunece și sa câz a fost suficient pe ring. Am auzit că Andersson ar fi dispus să facă un match de revanșe cu bursa învingătorului. Eu nu pot juca bursa care aparține lui Axionl, dar îi stau la dispoziție pentru matchul revanșe la orice dată la voi și îi urez să nu mai dea lovituri nepermise. Cât despre alelalte vom avea și noi grije». Suedezul a fost chemat să dea explicații. — Bursa 2 a fost consemnată Desnodământul matchului Andersson—Axioni a impresionat toate cercurile. Intenționat sau nu, cert e că suedezul a lovit sub centură. In consecință trebue să suporte urmările prevăzute în regulament și care vor fi încadrate într-o decizie a Comitetului F. R. B. IN FATA comitetului Andersson a fost citat în fața comitetului F. R. Bședința va avea loc Mărfi sau Miercuri. Mâine în cazul când ar trebui să părăsească țara și Miercuri dacă va mai primi un angajament. BURSA I-A FOST CONSEMNATA După cum am fost informați, bursa lui Andersson a fost consemnată la F. R. B. Comitetul urmează să decidă în ce măsură îi va reține din această bursă, pentru culpa lovituri nepermise. CE DECLARA CAMPIONUL SUEDIEI Andersson ne-a făcut următoarea declarație: «Recunosc că am lovit sub centură, dar neintenționat. Mă lansasem într’un uppercut care credeam sigur că-și va atinge ținta. Am lunecat și pumnul a ajuns sub centură. Cred însă că lovitura n’a fost atât de puternică, încât adversarul să rămână pe podea». Reintrarea lui Spakow Programul reuniunii de la 17 Septembrie Fostul campion national la toate categoriile își va face reintrarea cu prilejul reuniunii care se va desfășura la 17 Septembrie la Arenele Romane. Programul acestei reuniuni va avea următorul aspect: Spakow — Andersson. Axioti — Peter Hana. Fulea — Călinescu. Nelu Oprescu contra unui xeur străin. Marinescu — Stoian, și match de amatori. bonn Gala societății „Tini!“ Duminică după amiaza a avut loc în grădina Dorobanți o gală de box, organizată de gruparea Tirul. In fața unei numeroase asistente s-a desfășurat un program atractios care a dat următoarele rezultate: Sile Constantin (Tir) învinge la puncte pe O. Iacobescu (IMCA), Dumitru Ionescu (Z. P.) învinge la puncte pe Nicolae Constantin (Tir). Nicolae Dumitru (Tir) câștigă în fața lui Const. Simionescu (L. P.). I. Grumberg (Turda) învinge la limită pe Gh. Oros (Tir). Dică Dumitrescu (Turda) învinge prin descalificarea lui Boghezi (Tir), pentru lovitură joasă. P. Antonescu (L. P.) întrece de puțin la puncte pe Petruș Ionescu (Tir). Sandu Ion (Tir) învinge la puncte pe Mandi Cohn (L. P.). Milică Teodorescu (Tir) face matchaul cu Gh. Predă (Herdan). Alex. Nistor (Tir) câștigă prin abandon asupra lui Dumitru Milea (L. P.). Titlul lui Bernasconi, vacant Eri a fost ultima zi când mai putea avea loc matchul dintre Bernasconi și Gheorghe Stamate pentru titlul european la categoria cocoș. Matchul nedisputându-se în termen legal, titlul lui Bernasconi a fost declarat vacant. D. Buzdugan, managerul lui Stamate își va înscrie pensionarul în competiția ce se va deschide. Leperson, candidat la titlul european Campionul Franței la categoria pană Leperson a fost înscris în competiția europeană pentru acelaș titlu. Până azi, singurii candidați sunt așadar Lucian Popescu și Leperson. Competiția se închide la S Septembrie. Este foarte probabil că Girones, care urmează să plece în Statele Unite pentru a cuceri titlul mondial, nu se va înscrie, așa că Lucian Popescu și Leperson să fie singurii candidați. GAZETA SPORTURILOR» TENNIS Campionatele „Juventusului“ La simplii domnie finala se dispută azi Campionatele clubului „Juventus’’ s’au bucurat de un succes deosebit. Munca organizatorilor a fost pe deplin răsplătită prin numeroasele înscrieri primite. Un public numeros — doar se știe că tennisul se bucură la noi de o mică popularitate — a urmărit cu mult interes partidele disputate. Proba de simplu doamne a fost câștigată de d-na Butculescu, învingând în finală pe d-na Anasia. D-na Werthem, care s-a clasat prima la campionatul de la Eforie, ne mai fiind în formă bună a cedat cu multă ușurință d-nei Butculescu. La simplui domni înscrierile fiind numeroase, campionatul nu nu s’a terminat, astfel că semifinalele și finala se vor disputa astăzi. De remarcat jocul frumos furnizat de Margulius în fata excelentului Reti. Dintre tinerii cari promit se detașează Caralulis, de la Doherty-Club. Sub ochiul popularului Aurică, Caralulis a făcut progrese simțitoare. In fața lui Poulieff a reușit o performanță excelentă, câștigând la mare luptă primul set cu 6- 4. Următoarele le-a pierdut de justeță. La dublu-domni perechea Poulieff-Cantacuzino a câștigat ușor. In semi-finală Reti-Segall a învins pe Caralulis-Rosin. In primul set campionii de la „Doherty” au opus o vie rezistență, cedând numai la limită. Cealaltă semi-finală a prilejuit o luptă frumoasă între Poulieff-, Cantacuzino contra Galli-Stăncescu. Dintre toți patru, Stăncescu s’a detașat net. Cu un joc frumos și sigur a arătat a fi unul din cei mai buni jucători de dublu din țară. In finală Poulieff-Cantacuzino au dispus în patru seturi de Reti- Segal. Acesta din urmă, de o slăbiciune exasperantă, nu a făcut tot matchul decât să enerveze pe Reti și să plictisească publicul. Se poate spune că dacă Reti ar fi jucat singur ar fi făcut mai mult. Reti a entuziasmat publicul prin jocul său spectaculos. REZULTATELE TEHNICE: SIMPLU DOMNI Poulieff b. Serb 7-5, 6-4; Smeureanu b. Costa-Foru 6-4, 7- 5; Caralulis b. Gillang 5-1, 6-1; Băicoianu b. Cerbu 4-6, 6-4, 7-5; Stoehr b. Moisil 6-0; 6-4; Cantacuzino b. Weinberger 6-4, 6-3; Papadache b. Streit 6-2, 7-5; Gotlieb b. Gelles 5-7, 6-3, 6-1; Zentler b. Nachman 6-0 6-0; Filderman b. Prager 6-3, 6-1; Mihăileanu b. Costin 6-2, 6-4; Donnenfeld b. Georgescu 6-1, 6-3; Prager b. Carstiuc 6-4, 6-4; Melloni b. Schuler 2-6, 6-3, 6-4; Petrescu b. Reiss 6-3, 6-4; Segall b. Berlin 6-0, 6-0; Taubman b. Grunvald 6-1, 1-6, 11-9; San-Galli b. B. Grunvald 6-0, 6-2; Schaeffer b. Zarafu 6-3, 6-0; Hirsch b. Bruckardt 6-1, 6- 3; Reti b. Margulius 6-2, 6-3. Smeureanu b. L. Stadecker 6-4, 7- 5; Caralulis b. Băicoianu 6-3, 9-7; Stoehr b. Zilka 6-2, 8-6; Cantacuzino b. Papadache 6-0, 6-1; Zender b. Gottlieb 6-0, 6-1; Mihăileanu b. Donnenffeld 6-0, 6-2; Melloni b. Prager 6-3, 6-0; Segall b. Petrescu 6-0, 6-1; Taibman b. W. Stadecker 8-6, 7-5; Canella b. Schaeffer 6-1, 6-1; Iascinski b. Hirsch 8-6, 6-3; Poulieff b. Smeureanu 6-2, 6-3; Caralulis b. Stoehr 6-1, 6-3 Cantacuzino b. Zender 6-3, 6-0 Stăncescu b. Mihăileanu 6-0, 6-1 Segall b. Melloni 6-1, 6-2; San Galli b. Taubman 6-0, 6-1. TURUL IV Reti K. Iascinschi 6-1, 6-1; Poulieff b. Caralulis 4-6, 6-1, 6-1; SIMPLU DOAMNE Unanian b. Weinberger 6-2, 6-0; Cantacuzino b. Winder 6-0, 6-2; C. Alschek b. Palier 6-3, 4-6, 6-1; Butculescu b. Orascu 6-1, 6-3; A. Segall b. Erdész 6-0, 6-0; Wertheim b. A. Alschek 6-1, 6-1. Unanian b. Cantacuzino 6-3, 5- 7; Butculescu b. Alschek 6-1, 6- 1; Wertheim b. Segall 6-3, 6-4, Anasto b. Unanian 7-5, 4-6, 5- 1; Butculescu b. Wertheim 6-2, 8-6. FINALA Butculescu b. Anasto 6-4, 3-6, 6- 1. Smeureanu - Mihăileanu b. Hirsch-Taubman 6-3, 6-3; Poulieff-Cantacuzino b. Smeureanu- Mihăileanu 6-4, 7-5; San-Galli- Stăncescu b. Iascinschi-Serb 6-1, 6-3; Caralulis-Rosin b. Moisil- Bruchardt 6-3, 6-1; Reti-Segall b. Stadecher-Zender 6-2, 6-2. Poulieff-Cantacuzino b. Reti- Segall 6-1, 8-10, 6-3, 6-0. DUBLU MIXT Caracostea-Stăncescu b. Anasta-San-Galli 3-6, 6-3, 6-2. Butculescu - Reti K. Stadecher-Schuler 6-0, 6-1. Butculescu-Reti b. Unanian-Segall 6-3, 6-1. M. TURUL II TURUL III TURUL II SEMI-FINALA DUBLU DOMNI SEMI-FINALA Poulieff-Cantacuzino b. Galli-Stăncescu 6-1, 1-6. Reti-Segall b. Caralulis 7-5, 6-1. FINALA San-6-1; Rosin o. «Minimim și organizarea sportului român (CONTINUARE PUNCTUL DE VEDERE AL FEDERAȚIEI DE TENNIS — Ca președinte al Federației de tennis, cum vedeți această chestiune ? — «Nici o deosebire între părerea de mai sus și cea impusă de interesele particulare ale sportului alb. tui Cred că sunt în asentimentuturor colaboratorilor mei, declarând că independent de ce se va produce, tennisul va rămâne autonom. Noi am fost de altfel primii cari am trecut la autonomie, atunci când am crezut că e singurul mijloc, să introducem sportul rachetei pe adevăratul făgaș». DIFERENȚE .Nu insist asupra deosebirei de aspect intre tennisul de pe vremea F. S. S. R.-ului și cel de acum. Avem un program bine pus la punct. Numeroase manifestări naționale și multe manifestări internaționale, dau prilej rachetelor noastre să desfășoare o mare activitate. Din punct de vedere financiar, înainte nu puteam conta pe nici DIN PAG. Iam sprijin ci primeam ajutoare variabile. Astăzi avem un buget în perfectă concordanță cu nevoile tennisului. Putem desfășura o activitate intensă, fără să ne sinchisim de nevoile materiale». SPORTURILE MINORE «Sunt sporturi cari nu și-au putut asigura federații capabile de o conducee pozitivă. Ori, eu cred că nimeni nu s’ar putea împotrivi ca aceste sporturi să fie atașate Uniunei, până și-ar găsi mijloacele de existență independentă». U. F. S. R. Uniunea este creațiunea federațiilor de specialitate. Nu cred că forul din care fac parte va încerca să modifice actuala orânduire impusă exclusiv de interesele sportului». A apărut Oglinda Lumii No. 36 din 3 Sept. cu un bogat și interesant sumar