Inainte, iunie 1974 (Anul 31, nr. 9089-9114)

1974-06-01 / nr. 9089

ANUL XXX NR 9089 SIMBATA 1 IUNIE 1974I 4 PAGINI 30 BANI Întîlnirea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU cu activul de partid al județului Dolj După cum am anunțat, miercuri, 29 mai, a avut loc întîlnirea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU cu activul de partid al județului Dolj. Adunarea a fost deschis de tovarășul Gheorghe Petrescu, prim-secretar al Comitetului județean de partid, care, în numele comuniștilor, al tuturor oamenilor muncii din județul Dolj, a urat tovarășului Nicolae Ceaușescu bun-venit în cetatea Băniei. Relevînd că actuala vizită a tovarășului Nicolae Ceaușescu în județul Dolj are loc după ce poporul i-a încredințat sceptrul autorității supreme de stat și girul istoric al celei mai fierbinți încrederi și iubiri, vorbitorul a spus: Județul Dolj vă primește cu deosebită bucurie pentru că el este parte a României socialiste, țară liberă, independentă, suverană, a cărei lege morală este munca destinată fericirii omului. Fiți, bine venit pe acest pămînt al luptei pentru unitate națională, fiewineavoasträ, președintele Frontului Unității Socialiste, expresie a coeziunii întregului popor în jurul partidului, în jurul dumneavoastră, conducătorul nostru înțelept și viteaz. Fiți bine venit în Dolj, pentru că, înainte de toate, sînteți bine venit în inimile și cugetele noastre, ale tuturor celor ce trăiesc în România socialistă. După ce a trecut în revistă principalele aspecte ale muncii oamenilor din acest județ, vorbitorul a arătat: Ca urmare a eforturilor depuse de organele și organizațiile de continuare în pag. a III-a Ședința activului de partid din județul Dolj a fost organizată cu scopul de dezbate unele probleme ale a activității organizației de partid, de a face un bilanț cu privire la rezultatele obținute în îndeplinirea planului cincinal de către oamenii muncii din județ, și, desigur, de a discuta împreună ce trebuie făcut în vederea îmbunătățirii muncii, pentru a asigura realizarea în cele mai bune condițiuni a Directivelor Congresului al X-lea și ale Conferinței Naționale a partidului. Totodată, trebuie să vă spun de la început că această ședință a fost determinată și de gravele abateri care s-au produs în activitatea unor întreprinderi din județul Dolj. Am dorit ca aceste probleme să facă obiectul unei analize mai temeinice în cadrul activului de partid. Doresc mai întii să mă refer la ceea ce s-a făcut în județ, deși pentru fiecare din cei prezenți aici sunt cunoscute rezultatele activității în cei trei ani și cinci luni care au trecut din acest cincinal. In înfăptuirea politicii partidului de dezvoltare a tuturor regiunilor și zonelor țării, de amplasare cît mai rațională a forțelor de producție pe teritoriul patriei noastre, și județul Dolj beneficiat, din plin, de a această orientare generală. Din 1965 și pînă în prezent, producția industrială a județului a crescut de la 3,9 miliarde, în 1965, la 9,8 miliarde în 1970, și se prevede să ajungă, în 1975, la peste 18 miliarde lei. In acest fel, județul Dolj se va număra printre județele fruntașe în ce privește volumul producției industriale. A crescut, de asemenea, în mod corespunzător, valoarea producției industriale pe locuitor, de la 5 700 lei în 1965, la 13 500 în 1970, și se apreciază să ajungă la peste 24 000 in 1975. Numărul de oameni ai muncii care lucrează în industrie și în celelalte activități neagricole a crescut, de asemenea, de la 175 000 în 1903, la 242 000 în 1974. A crescut, totodată, producția agricolă, de la 2,9 miliarde în 1965, preconizîndu-se să se ajungă, în 1875, la 5,6 miliarde lei. S-au realizat investiții importante pentru dezvoltarea impetuoasă a industriei : pe această bază s-au creat mari unități de producție, care ocupă locuri importante printre primele întreprinderi industriale din România. Succese de seamă s-au obținut și în dezvoltarea invățămintului, științei, în ridicarea nivelului de cunoștințe al oamenilor muncii. Mă refer la aceasta pentru că, pînă la urmă, tot ceea ce am realizat nu ar fi fost posibil fără pregătirea corespunzătoare a cadrelor pentru toate domeniile de activitate. Tocmai aceste cadre, oamenii au fost aceia care au reușit să înfăptuiască in bune condițiuni, sub conducerea organizațiilor de partid, sarcinile ce le-au stat în față. S-a realizat, de asemenea, un număr important de construcții de locuințe și alte așezăminte social-culturale, în concordanță cu programul și măsurile generale de creștere a nivelului de trai al întregului popor. Au crescut veniturile și nivelul general de trai al oamenilor muncii, al locuitorilor județului Dolj. De altfel, construcțiile de locuințe realizate în Craiova sînt destul de elocvente în această privință. Am vizitat astăzi cîteva întreprinderi. Voi începe cu cele industriale. Mă refer mai întîi la Combinatul chimic, care a cunoscut o puternică dezvoltare în această perioadă și continuă să se dezvolte, devenind una dintre cele mai mari unități de acest fel din Republica Socialistă România. S-a vorbit aici de rezultatele sale. Doresc să arăt că și pe primele 5 luni ale acestui an, planul de producție se realizează in bune condițiuni, chiar cu o depășire. Desigur, vizita a fost destul de scurtă, dar impresiile pe care le am despre această unitate chimică sunt bune. Am vizitat Uzinele „Electroputere“, care s-au dezvoltat, de asemenea, foarte puternic, devenind o unitate cu peste 11 mii de oameni ai muncii, dotată cu mașini și utilaje moderne. De asemenea, și aici s-au obținut o serie de rezultate pozitive. Impresii bune am și despre celelalte două unități de construcții de mașini vizitate (Continuare în pag. a II-al Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Stimați tovarăși, ["AVANCRONICĂ FOTBALISTIca Etapă hotărîtoare Comentînd rezultatele de duminica trecută, afirmam că atît pentru stabilirea echipei ciștigătoare a campionatului cît și a celor ce vor lua drumul B-ului, rezultatele jocurilor de mîine pot fi hotărîtoare. Am avut, și am încă în vedere faptul că, o victorie a studenților craioveni la Reșița și înfrîngerea dinamoviștilor la Bacău ar scoate, practic, pe ultimii din cursă. După cum și invers, în cazul unei înfrîngeri la Reșița și a unei victorii la Bacău, studenții ar trece, după 28 de etape, pe locul doi. Iată de ce, cele două meciuri atrag în mod deosebit atenția. Craiovenii și-au continuat pregătirile pentru acest joc mai aproape de... adversar, la Băile Herculane. Jucătorii noștri sînt conștienți că de această partidă depinde, poate, titlul de campioni. Să sperăm că vor avea și ambiția necesară cîști- C. DRĂGUȚ (Continuare în pag. a IV-a) 1 IUNIE Copiii. Viitorul nostru, al patriei și națiunii socialiste. Făurarii de mîine ai celor mai temerare planuri prefigurate azi în mintea noastră și a lor. Copiii României crescuți cu grijă în marea și frumoasa grădină a țării libere și independente. Prin chiar definiție, copil înseamnă candoare, vis, sinceritate, dar mai ales gingășie și veșnică bucurie. Nicicînd în viața poporului nostru aceste fragede vlăstare care în anul 2000 se vor afla la pupitrele de comandă ale economiei, n-au avut un trai mai bun, lipsit de grija zilei de mîine. Ei sînt totul pentru noi, iar noi n-avem alt crez decît să construim pentru ei, pentru fericirea de azi și de mîine a de oameni în acestor pui privirea cărora ne măsurăm zilnic vîrsta. Și azi, ca în fiecare an, la 1 iunie sărbătorim împreună cu ei Ziua internațională a copilului, minunat prilej de a le dărui tot ceea ce avem mai bun la gîndul că mîine ne vom bucura din plin de izbînzile lor pe care le vrem pe măsura condițiilor excelente create de partidul și statul nostru. Rezultatul întrecerii între comune Bîrca pe primul loc Analizînd rezultatele obținute în întrecerea pe țară între comune pentru realizarea sarcinilor economice, edilitare și social-culturale, pe anul 1973, Comisia centrală pentru îndrumarea și coordonarea întrecerii hotărît acordarea următoarea lor premii și mențiuni comunelor fruntașe pe țară: a) Premiul I comunelor: Bîrca, județul Dolj, Devesel, județul Mehedinți, Topalu, județul Constanța, Schela, județul Galați, Voluntari, municipiul București, Merișani, județul Argeș, Ighiu, județul Alba, Munteni-Buzău, județul Ialomița, Ruginoasa, județul Iași și Dobreni, județul Neamț. b) Premiul I comunelor : Vulcan, județul Brașov, Dobrosloveni, județul Olt, Sutești, județul Vîlcea, Crasna, județul Sălaj, Bucecea, județul Botoșani, Ulmeni, județul Ilfov, Stejari, județul Gorj, Bucov, județul Prahova, Tăuții-Magherăuș, județul Maramureș și Galbenu, județul Brăila. c) Premiul III comunelor: Cefa, județul Bihor, Sîntana, județul Arad, Ipotești, județul Suceava, Căpleni, județul Satu Mare, Brănișca, județul Hunedoara, Răcășdia, județul Caraș-Severin, Vîrteșcoiu, județul Vrancea, Șăulia, județul Mureș, Murgeni, județul Vaslui și Mihai Viteazu, județul Cluj. d) Mențiunea comunelor: Petru Rareș, județul Bistrița-Năsăud, Catalina, județul Covasna, Peciu Nou, județul Timiș, Chilia Veche, județul Tulcea, Drăgănești-Vlașca, județul Teleorman, Gălăuțaș, județul Harghita, Dragomirești, județul Dîmbovița, Puiești, județul Buzău, Avrig, județul Sibiu și Săucești, județul Bacău. Corul ceferiștilor la o ultimă pregătire Foto: T. Ioan Succes corului ceferiștilor craioveni Mîine, corul Regionalei de căi ferate Craiova participă la finala concursului interjudețean „Cîntare patriei“, organizat de Televiziunea română, înființat cu trei decenii în urmă, din inițiativa unui mănunchi de ceferiști, prestigiosul care reprezintă județul nostru în întrecerea de mîine a desfășurat o activitate neîntreruptă. încă din primii ani, această formație a prezentat concerte in comunele și orașele din zona Olteniei, în centrele muncitorești Lupeni, Petroșani, Livezeni, Petrila, a participat la concursurile formațiilor artistice de amatori confirmând, de fiecare dată, o evoluție ascendentă. Prezența acestui colectiv artistic de amatori alături de Filarmonica de stat „Oltenia“ în concerte simfonice sau în emisiunile Studioului local de radio și ale Radiolelevi (Continuare în pag. a IV-a)