Inainte, octombrie 1979 (Anul 36, nr. 10739-10764)

1979-10-02 / nr. 10739

ANUL XXXVI NR 10 739 MARȚI 2 OCTOMBRIE 1979 4 PAGINI 30 BANI în întîmpinarea marelui forum al comuniștilor Peste prevederi Angajat în marea întrecere desfășurată în cinstea celui de-al XII-lea Congres al partidului, personalul muncitor de la sectorul de producere a oxigenului din cadrul întreprinderii „Electroputere“ Craiova înscrie însemnate realizări în cronica faptelor sale de muncă. Astfel, în cele nouă luni care au trecut din acest an, lucrătorii de aici și-au îndeplinit in mod exemplar sarcinile asumate, realizând suplimentar 112 400 metri cubi de oxigen. Succesul obținut are la bază folosirea la parametrii optimi a instalației din dotare, supravegherea ei atentă pentru a funcționa în bune condiții. Comuniștii Nicolae Enache și Gheorghe Gorinoiu, care au avut o contribuție esențială la această realizare, împreună cu ceilalți membri ai colectivului, sunt hotărîți să sporească depășirile actuale pînă la sfîrșitul anului. florea FLORESCU coresp. Cheltuielile materiale s-au redus, dar nu la elementele de bază Nivelul cheltuielilor materiale totale, înregistrate de la începutul anului și pînă în prezent, arată preocuparea puternicului colectiv de ceferiști de la Depoul de  Jocomotive Cra- __________ iova pentru găsirea de soluții viabile de creștere a eficienței unice a econoîntre ___________ prinderii. După cum ne informa contabilul șef al unității, tovarășul Pavel Lixandru, s-au obținut economii de peste 1,5 miliarme lei, realizate, mai ales, prin reducerea consumului de combustibil și energie electrică. S-au economisit 213 tone de combustibil pentru locomotivele Diesel, 4,19 milioane kWh energie electrică, însemnate cantități de combustibil tehnologic și lubrifianți. Față de sfîrșitul primului trimestru, valoarea economiilor obținute la cheltuielile materiale s-a mărit cu 1,1 milioane lei, ceea ce demonstrează o creștere a exigenței în folosirea resurselor energetice ale unității. După cum arată cifrele totale, s-ar părea că lucrurile stau bine. O analiză mai atentă, însă, pe elemente de cheltuieli, evidențiază depășiri substanțiale la consumurile de materiale și piese de schimb. Ele se ridică la 1,1 milioane lei, după opt luni de activitate. Este adevărat că sunt cu 600 000 lei mai mici decit la sfîrșitul primului trimestru, dar reflectă încă serioasele res__________ tanțe pe care trebuie să le recupereze lucrătorii depoului în următoarele trei luni. Din discuțiile purtate cu șeful unității, tovarășul Lolu Comănescu, cu secretarul comitetului de partid, tovarășul Aurel Petreanu, am Emil CALOTA (Continuare in pag. a IlI-a) La Depoul de locomotive C.F.R. Craiova Din proiectul Programului-directivă de creștere a nivelului de trai în perioada 1981—1985 și de ridicare continuă a calității vieții. Cu planul pe 4 ani îndeplinit într-o telegramă adresată Comitetului județean de partid, colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea de stat „Avicola“ — Craiova raportează că la data de 30 septembrie a.c. a realizat planul la principalii indicatori tehnico-economici pe primii 4 ani din acest cincinal. Sînt create, totodată, condiții ca pînă la finele anului 1979 să se depășească planul la producția globală industrială cu 63 400 mii lei, la producția marfă cu 99 240 mii lei și la beneficii cu 23 562 mii lei. Pentru acest succes de prestigiu, Comitetul județean de partid felicită călduros colectivul unității respective și îi urează noi succese în activitatea de producție. I.M.M.K. Craiova. Imagine din atelierul pregătiri-bobine. „DECADA CARȚII ROMÂNEȘTI“ Ieri, la librăria „Ramuri“ din Craiova a avut loc festivitatea de deschidere a suitei de manifestări grupate sub genericul „Decada cărții românești“. Cu acest prilej au fost lansate ultimele cărți publicate de Editura craioveană „Scrisul românesc“ și au avut loc întilniri cu autorii acestora — Ino Purcaru („Planuri la lut“), Mariana Tomescu-Vîlceanu („Prietenul nostru Pămîntul“), Dan Boseancă Situația însămînțării griului pe consilii unice agroindustriale, la data de 1 octombrie a.c. (în procente) Dăbuieni — 55; Calopăr — 54; Seaca de Pădure — 42; Melinești — 40; Ghidici, Murgași, Seaești—38; Rojiște —37; Predești — 34 ; Argeoaia, Foiași, Segarcea — 33; Bechet — 32; Catane, Poiana Mare — 31 ; Vîrvor — 30 ; Plopșor — 28 ; Birea — 25 ; Calafat — 24 ; Apele Vii — 23 ; Vîrtop — 22 ; Boureni — 21 ; Amărăști, Giurgița — 20; Moțăței — 19 ; Perișor, Plenița — 18 ; Șimnic — 15 ; Circea, Robănești, Zănoaga — 14; Horezu-Foenari — 13 ; Măceșu de Jos — 11; Băilești — 9. '■OZTt In cuprins: I Primăria in viața localității I Combativitatea — trăsătură definitorie a comunistului I Actualitatea internațională „ mm optim („Zăpezi subțiri") și I.R. Hamzescu („Pregătirea cadrelor naționale în țările în curs de dezvoltare“). EXPUNERE La Clubul „Electroputere“ din Craiova, profesorul Petre Ardeiu a prezentat expunerea „Formarea statului geto-dac centralizat și independent — rezultat al dezvoltării economico-sociale a populației autohtone“. Au participat muncitori de la secția sculărie a întreprinderii ,,Electroputere“. EXPOZIȚIE DE PICTURĂ Muzeul de artă din Craiova a deschis la Liceul industrial nr. 8 o interesantă expoziție de pictură. Sub genericul „Momente din lupta poporului român pentru libertate și independență“, sunt expuse lucrări reprezentative, cu mare forță emoțională. în spiritul Programului de creștere continuă a nivelului de trai al populației Alți oameni ai muncii beneficiază de majorarea retribuțiilor După cum se știe, pe baza Hotărîrii plenarei Consiliului Național al Oamenilor Muncii privind înfăptuirea Programului de creștere a nivelului de trai în perioada 1976—1980, — la 1 august s-a trecut la înfăptuirea celei de-a doua etape de majorare a retribuțiilor în actualul cincinal. Printre alte categorii de oameni ai muncii (cei din industria minieră, de extracție a petrolului și gazelor, industria metalurgiei feroase și cocsochimice etc.) au beneficiat și 500 000 de lucrători din industria construcțiilor de mașini. Incepînd de ieri, numărul celor ce beneficiază de retribuția majorată crește cu încă 830 000 de lucrători din întreprinderi constructoare de mașini din cadrul M.I.C.M. și din celelalte ministere economice (întreprinderea metalurgică Aiud, întreprinderea „Energoreparații“ — București, întreprinderile de utilaj chimic Făgăraș, Găești, Borzești, Centrala de articole casnice, Centrala de utilaje și piese de schimb din cadrul M.E.F.M.C., centralele de reparații auto și de material rulant din cadrul Ministerului Transporturilor și telecomunicațiilor, întreprinderile mecanice pentru agricultură și industria alimentară din cadrul M.A.I.A. etc.) unde nu s-a aplicat încă majorarea din cea de-a (Continuare în pag. a IV-a) Să organizăm temeinic munca la strîngerea și depozitarea recoltei, la însămînțări . 9 JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE Priorități în agricultură In condițiile favorabile căderii brumelor, ca urmare a ploilor din aceste zile și scăderii temperaturii, se impun măsuri de urgentare a unor lucrări ce nu suportă amînare : ig Unitățile agricole producătoare să organizeze munca in așa fel nicit să culeagă și să valorifice întreaga cantitate de legume existentă pe cîmp. ■ Porumbul in cultură dublă pentru furaje să fie recoltat și însilozat în amestec cu coceni, la capătul trafatelor, pentru a se evita pierderile și transpoartele la distanțe mari ; ■ Porumbul recoltat mecanic și manual să fie grabnic transportat din cîmp la bazele de recepție ; 55 în toate unitățile cultivatoare de soia să se intensifice recoltarea acestei culturi, prin introducerea în lucru a tuturor combinelor existente în dotare . ■Să se intre în ritmul normal la recoltarea sfeclei (Continuare în pag. a III-a) Au încheiat recoltatul porumbului în cursul zilei de duminică, cooperatorii din Drame au finalizat una dintre principalele lucrări ale acestui sezon : recoltatul manual al porumbului de pe întreaga suprafață de 500 ha aflată în cultură. Acest succes a fost posibil, în primul rînd, datorită hărniciei și efortului de care au dat dovadă toți cetățenii din comună, în frunte cu comuniștii La C.A.P. Secui se recoltează de zot porumbul