Inainte, februarie 1980 (Anul 37, nr. 10843-10867)

1980-02-01 / nr. 10843

ANUL XXXVI NR 10 843 VINERI 1 FEBRUARIE 1980 4 PAGINI 30 BANI ieri s-au desfășurat la Craiova lucrările plenarei Consiliului județean al Frontului Democrației și Unității Socialiste, avînd la ordinea de zi următoarele probleme : Informare privind pregătirea alegerilor de deputați în Marea Adunare Națională și în consiliile populare ce vor avea loc la 9 martie a.c.; aprobarea candidaților pentru Consiliul popular județean ; prezentarea și aprobarea planului principalelor măsuri politico-educative pentru perioada campaniei electorale ; repartizarea pe comisii a membrilor Consiliului județean al Frontului Democrației și Unității Socialiste. Din informarea prezentată de tovarășa Constanța Ciontu, secretar al Comitetului județean de partid și președinte al Consiliului județean al Frontului Democrației și Unității Socialiste, a reieșit că au fost efectuate toate lucrările pregătitoare prevăzute de Legea electorală pentru etapa în care ne aflăm. Pentru județul nostru au fost stabilite 13 circumscripții electorale în M.A.N., iar pe baza propunerilor făcute, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România a confirmat componența Comisiei electorale județene și a stabilit numărul circumscripțiilor electorale pentru Consiliul popular județean. In spiritul politicii generale a partidului nostru, de adîncire și perfecționare a democrației socialiste, pentru cele 139 de circumscripții electorale județene au fost propuși 250 de candidați, din care vor candida cite trei pentru un loc în 14 circumscripții electorale. (Continuare in pag. a II-a) INTIMPININD ALEGEÜILE Dimmm Plenara Consiliului județean al Frontului Democrației și Unității Socialiste Circumscripțiile electorale din Dolj pentru Marea Adunare Națională !lllll!l!!Í!!l!!iXliillllillllll!lllllinniff HIHN!!l!l!llllill!IM Recent a fost dat publicității un Decret al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România cu privire la delimitarea, numerotarea și denumirea circumscripțiilor electorale pentru alegerea deputaților în Marea Adunare Națională. Decretul consemnează că în Dolj au fost stabilite 13 circumscripții electorale. Dintre acestea, cinci se află pe teritoriul municipiului Craiova, iar opt în restul localităților județului. Iată în ordinea numerotării, fiecare din circumscripțiile respective : HHiiuiii U Hiii Hiiiiiiiiii Bniii Biiiuiiiiiiiii:iiii.v.:iiiiiiui 8UC lllllllllllllillllilmlllilliil Circumscripția electorală nr. 1 Craiova — „Electroputere“ cuprinde populația din partea de est a municipiului Craiova, precum și cetățenii cu drept de vot din comuna Pielești. Circumscripția electorală nr. 2 Craiova — Brazda lui Novac cuprinde populația din partea de nord a municipiului, precum și din comunele Ghercești, Mischii și Șimnicu de Sus. Circumscripția electorală nr. 3 Craiova — Craiovița Nouă este situată pe teritoriul acestui nou cartier -mai înglobează localitățile și Almăj și Ișalnița. Circumscripția electorală nr. 4. Craiova-Vest include populația din partea de vest a Craiovei, precum și din localitățile Breasta și Cernele. Circumscripția electorală nr. 5 Craiova — „1 Mai“ se află în partea de sud a municipiului Craiova, cuprinzînd, totodată, și comunele Bucovăț, Vîrvoru de Jos și Podari. Circumscripția electorală nr. 6 Filiași înglobează populația din orașul respectiv, precum și din comunele : Brădești, Braloștița, Murgași, Bulzești, Melinești, Fărcaș, Goiești, Argetoaia, Cernătești, Seaești și Coțofenii din Dos. Circumscripția electorală nr. 7 Plenița include populația din localitatea amintită, precum și din comunele: Verbița, Unirea, Secu, Grecești, Predești, Botoșești-Paia, Gogoșu, Sopot. (Continuare in pag. a II-a) 1 ----------— ÎNSEMNĂRI ---------------Printre navetiști Un semnal scurt și trenul porni ducindu-mă spre fascinanta lume a amintirilor copilăriei de pe meleagurile natale gorjene, în zile de concediu, inedite. Priveam deconcentrat prin ochiul de geam al ultimului vagon cum gara craioveană se micșorează... — V-am mai spus eu, acestea sunt efectele curentului electric; dacă le stăpînești secretele treaba , merge ca pe sfoară. Dacă nu, te-ai ars! Motorul electric e ca un copil, i-ai luat „pulsul“, ii simțit mersul, l-ai ciștigat, e bun pentru viață. Și beneficiarul îți mulțumește, doar ați văzut telegrama petroliștilor din Țicleni.... — deschise discuția tinărul de lângă mine, blond, cu mustață juvenilă și ochi albaștri, ageri și pătrunzători. Mi-am îndreptat atenția spre dialogul care abia începuse. — Nea Vasile — zise Fane Popescu, vecinul meu de compartiment — un tinăr muncitor la Filiași — ieri au plecat 19 motoare, așa că vom face planul, mai sunt deja la stand încă vreo 10 bucăți... — Facem planul, cum să nu-l facem, răspunse cu un scris „Nea“ Vasile. t Și discuția continuă dezvăluind probleme și soluții, ț > griji și rezolvări potențiale intr-o „ședință“ ad-hoc — 1 Octavian BURCI, coresp. 1 ) (Continuare în pag. a III-a) i t ț l"6! 3109 repere Acordînd o deosebită atenție confecționării cu forțe proprii a unui număr cu mai mare de piese de schimb, muncitorii, inginerii, maiștrii și tehnicienii de la Întreprinderea mecanică de material rulant din Craiova au reușit să asimileze în producție, de-a lungul actualului deceniu, nu mai puțin de 3100 repere. Dintre acestea rețin în mod deosebit atenția bucșile pentru cilindru motor, supapele de admisie, supapele de evacuare, suporți pentru boghiuri, camere de distribuție etc. Pentru acest an, planul special întocmit prevede asimilarea în fabricație a încă 140 repere, dintre care o bună parte cu un înalt grad de complexitate tehnică. La această importantă acțiune s-au evidențiat mai ales muncitorii Cornel Francisc, Ion Ducu, maiștrii Stan Hodivoianu, Virgil Bușcă, Florea Bălună și inginerii Petre Dinulescu, Iulian Șerbănescu, toți comuniști. Ing. Mircea URSEI coresp. Primele 100 apartamente Zilele acestea, pe șantierele Trustului județean de construcții au fost finalizate lucrările la primele 100 de apartamente din anul curent. In acest fel, alte 100 de familii vor primi „la cheie“ locuințe noi, situate în cartierele Brazda lui Novac, Rovine și Craiovița Nouă, rod al eforturilor lucrătorilor de pe șantierele conduse de Gheorghe Bogoescu, Vasile Trifan și Mircea Irimia. In spiritul exigențelor celui de-al Xll-lea Congres al P.CJ R. Adunările generale— eveniment de seamă în viața unităților agricole MARCEL MOGOȘIU secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R. președintele Uniunii județene a C.A.P. Adunările generale ale unităților agricole au loc într-o perioadă de puternică efervescență politică generată de Congresul al Xll-lea al P.C.R., Congresul II-lea al F.D.U.S., de pregătitrile premergătoare alegerilor de deputați de la 9 martie. Prilejuind afirmarea puternică a democratismului ce caracterizează viața satelor noastre, ele sunt chemate să facă o analiză responsabilă, multilaterală a activității de anul trecut, să generalizeze experiența pozitivă, să scoată cu curaj la iveală lipsurile și cauzele care le-au generat și, mai ales, să adopte măsuri care să asigure condițiile necesare traducerii în viață a orientărilor și sarcinilor de mare însemnătate subliniate de tovarășul Nicolae Ceaușescu la înaltul forum al comuniștilor români privind înfăptuirea unei profunde revoluții agrare. Este deosebit de esențial ca tuturor adunărilor generale să li se imprime un pronunțat caracter de lucru, astfel incit dezbaterile să evidențieze realizările, ideile și propunerile valoroase dar, totodată, să aprofundeze cauzele deficiențelor care s-au manifestat în aplicarea tehnologiilor, la strîngerea, transportarea și depozitarea produselor. Numai pe această bază se pot desprinde concluzii și stabili măsuri eficiente pentru activitatea din acest an, cînd cei ce muncesc pe ogoarele Doljului sunt chemați să facă o reală cotitură în întreaga lor activitate. Reprezentind unul din județele cu pondere în agricultura țării, Doljul va trebui să obțină în acest an, în medie la hectar, 3 625 kg grîu și secară, 4 690 kg porumb, 2 260 kg floarea-soarelui, 41 900 kg sfeclă de zahăr, 2 405 kg soia, 18 850 kg legume de cîmp, 7120 kg struguri, 5 750 kg fructe. De asemenea, va trebui să ajungem la un efectiv de 235 800 taurine, din care 123 700 vaci și juninci, 570 500 porcine, din care 52 200 scroafe, 551100 ovine și caprine, din care 357100 oi și mioare, 2 680 000 păsări ouătoare. Putem și trebuie să realizăm în medie cel puțin 2 216 litri lapte pe cap de vacă furajată, 3,1 kg lună pe cap de oaie, 167 ouă pe cap de pasăre. Realizarea și depășirea acestor producții trebuie să determine măsuri energice vizibil îmbunătățirea organizării producției și a muncii, pregătirea exemplară a campaniei agricole de primăvară, întărirea responsabilității, ordinii și disciplinei în fiecare unitate, formație, la fiecare loc de muncă. Toate aceste probleme să facă obiectul unor largi și aprofundate dezbateri în adunările generale, evidențiindu-se necesitatea descoperirii și punerii în valoare a tuturorv rezervelor interne, folosirii cit mai depline a bazei tehnico-materiale de care dispune agricultura noastră socialistă. Luînd drept puncte de reper acțiunile întreprinse anul trecut pentru organizarea teritoriului pe sale mari, care vor fi cultivate în cadrul unor asolamente specializate ce vor da un profil de producție propriu fiecărei unități, participanții la dezbateri sunt chemați să-și spună deschis părerea asupra eficienței acestor acțiuni, asupra rezultatelor (Continuare în pag. a IlI-a) Expoziția de piese de schimb— îndemn la reflecție și acțiune Singura soluție eficientă-folosirea forțelor proprii „Practic nu există subansamblu care să nu poată fi recondiționat și refolosit. Trebuie să punem un accent mult mai mare pe folosirea cu spirit de răspundere a ceea ce avem în țară“. NICOLAE CEAUȘESCU Una din ideile importante pe care o evidențiază expoziția de piese de schimb este necesitatea folosirii forțelor proprii, a tuturor resurselor existente în unitățile economice pentru reintroducerea în circuitul productiv, prin recondiționare, a reperelor și subansamblelor. In același timp, piesele prezentate confirmă capacitatea de gîndire tehnică a colectivelor craiovene, gradul înalt de dotare al întreprinderilor și, deci, posibilitatea extinderii acțiunii de asimilare, urmată de creșterea eficienței economice. Folosirea forțelor proprii presupune însă preocupare, răspundere și (de ce nu ?) competență profesională. Toate aceste deziderate sînt sugerate convingător de standul Regionalei de căi ferate Craiova. Acționînd pentru rezolvarea problemei pieselor de schimb, în spiritul sarcinilor reieșite din documentele Congresului al Xll-lea al P.C.R., colectivul Depoului de locomotive a reușit să recondiționeze o gamă largă de repere și subansamble. Dintre ele a expus : carcasa distanției pentru pompele și motoarele hidraulice (economia anuală = 20 000 lei), izolatori suport pentru disjunctor la locomotiva electrică (economie anuală ■= 3 750 lei), cuzinet de sprijin pentru motorul de tracțiune la L.C.E. 2100 cp (economie anuală = 1,98 milioane lei). Activitatea de asimilare este reprezentată de Secția de producție industrială și aparataj de centralizare și telecomandă Craiova. Printr-o preocupare continuă, oamenii de aici au obținut Emil CALOTA (Continuare In pag. a IV-a) *