Inainte, mai 1981 (Anul 38, nr. 11230-11255)

1981-05-01 / nr. 11230

Trăiască Ziua solidarității internationale a celor ce muncesc! ANUL XXXVII NR 11230 VINERI 1 MAI 1981 4 PAGINI 30 BANI  , -----------------------* Sub flamura Intîiului de mal și a mărețului jubileu al partidului. Cu certitudinile prezentului, spre orizonturile generoase ale viitoarelor împliniri! MIU DOBRESCU membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.Crt., prim-secretar al Comitetului județean de partid Doi] Sărbătorim anul acesta Ziua muncii. Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, sub aura jubiliară a celor 60 de ani de la crearea PCJ8. — are peste timp al luptei și împlinirilor poporului nostru, într-o profundă și armonioasă unitate a întregii suflări românești în jurul partidului, a conducătorului încercat al destinelor noastre, tovarășul Nicolae Ceaușescu, sub semnul unei mari încrederi în viitor. Această zi a luminii, a florilor și a căldurii din Inimi ne reamintește, ceea ce istoria a consemnat la loc de frunte, că mișcarea muncitorească din România are un trecut de mare frumusețe și noblețe, celebrând — printre puținele țări din Europa și din lume — încă de acum peste nouă decenii ziua de 1 Mai, simbol etern al spiritului revoluționar, al luptei pentru înfăptuirea idealurilor de propășire economică și socială, de emancipare și culturi ale celor mulți. De la 1898, pînă ln 1945 — cind sărbătoream pentru prima dată Ziua muncii in condiții de deplină libertate — și mai apoi, din 1065 pînă azi, în perioada celor mai dense împliniri ale epocii socialiste, calea parcursă de muncitori, țărani, intelectuali, de întregul popor, sub flamura partidul omunist, constituie un drum eroic, de muncă încordată și sacrificii. Nimic din tot ceea ce avem azi nu ne-a venit de-a gata, de nicăieri. Noi înșine am creat totul, cu brațele și cu mintea, prin eforturile noastre de voință, clădind pe pămîntul străbun al României orînduirea socialistă, pe care o întărim ani de an, în perspectiva devenirii ei comuniste, cu forța și tăria granitului. 1 Mai 1981 relevă tabloul măreț al realizărilor pe care le dobindim (Continuare în pag. a II-a) P Cîntec de rimăvara are, parcă, un nou început ! Craiova trăiește atmosfera dinaintea unei sărbători ce ne îndeamnă să ieșim la iarbă verde să ne înveselim casele cu zimbetele florilor. In modernele cvartale din centrul orașului, noii locatari au pus la ferestre perdele vaporoase. Privit așa cum se cuvine, noul centru al Craiovei ni se oferă ca o îmbinare de elemente arhitectonice, deschise spre lumină, cu balcoane semirotunde și dreptunghiulare, deasupra cărora imperechieri de arminden ferestre ingenios, sugerează vag, vitraliile unor vechi ctitorii voievodale ce au dus mai departe faima Pelendavei. Și, parcă, ne sînt sugerate de oblicitatea acoperișelor, de stucaturile estompate în liniile simple, dar moderne ale fațadelor, niște neuitate pălimare și incrustări înrudite cu veșnicia, din tradiționala arhitectură românească. Fîntînile arteziene și arborii transplantați cu grijă Lucian ZATTI (Continuare in pag. a II-a) JKDUMilinfillh. In pag. 3 Tineretul viitorul națiunii Adunarea populară din Capitală consacrată zilei de Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului au participat, joi după-amiază, la adunarea populară din Capitală consacrată zilei de 1 Mai — Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Sărbătorim, în acest an, ziua frăției muncitorilor de pretutindeni în atmosfera de puternică efervescență creatoare în care aniversăm 60 de ani de la făurirea Partidului Comunist Român, eveniment de însemnătate istorică în viața clasei noastre muncitoare. Sub conducerea partidului, strîns uniți în jurul secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, oamenii muncii din patria noastră — români, maghiari, germani și de alte naționalități — întîmpină această tradițională sărbătoare cu succese de seamă în realizarea, în condiții de înaltă eficiență, a sarcinilor economico-sociale pe 1981, primul an din actualul cincinal, al calității și eficienței, în înfăptuirea hotărîrilor istorice ale celui de-al XIX-lea Congres al partidului, care a jalonat cu clarviziune calea dezvoltării viitoare a României socialiste. Muncind cu abnegație și elan revoluționar pentru ridicarea țării noastre pe noi trepte de progres și civilizație, poporul român își aduce, în același timp, contribuția sa internaționalistă la cauza întăririi forțelor păcii și progresului, la creșterea și afirmarea 1 Mai prestigiului socialismului în întreaga lume. De ziua internațională a frăției celor ce muncesc, poporul român își manifestă hotărîrea de a acționa pentru dezvoltarea cooperării și prieteniei cu toate țările socialiste, pentru extinderea colaborării cu țările în curs de dezvoltare, nealiniate, cu celelalte state, fără deosebire de orînduire socială, pentru unitatea și solidaritatea cu partidele comuniste și muncitorești, cu toate celelalte partide ale clasei muncitoare, cu mișcările de eliberare, cu forțele democratice, progresiste și antiimperialiste din întreaga lume în lupta pentru înfăptuirea idealurilor de pace, colaborare, dezarmare, progres și bunăstare ale tuturor popoarelor. (Continuare în pag. a IV-a) Adunarea Ieri, la Craiova, într-o atmosferă specifică marilor evenimente politice, a avut loc adunarea festivă dedicată sărbătoririi tradiționalului 1 Mai, zi care anul acesta precede marele jubileu al celor șase de festivă de cenii de neîncetată și driză luptă a gloriosului nostru partid pentru o viață nouă. La adunare au participat muncitori, tehnicieni și ingineri din întreprinderile industriale ale municipiului, constructori la Craiova de pe șantierele orașului, lucrători din învățămînt, cultură, artă, din unitățile sanitare, militari ai forțelor armate și alți oameni ai muncii. (Continuare in pag a IV-a) ■ Dintre succesele de seamă cu care lucrătorii TRUSTULUI S.M.A. DOLJ cinstesc ziua de 1 Mai și gloriosul jubileu al partidului,, se relevă realizarea, în intervalul care a trecut de la începutul anului pînă în prezent, a planului de venituri totale în proporție de 120 la sută. In același timp, la capitolul cheltuieli la 1000 de lei venituri s-a înregistrat, pe total trust, o economie de 14 la sută. ^ Muncitorii, tehnicienii și inginerii de pe cuprinsul REGIONALEI DE CAI FERATE CRAIOVA au depus eforturi stăruitoare pentru îndeplinirea sarcinilor de plan și angajamentelor asumate în întrecere privind optimizarea transportului prin mai buna folosire a locomotivelor și îmbunătățirea rulajului vagoanelor. Pe cele patru luni care au trecut din acest an, planul la producția globală a fost îndeplinit în proporție de 105 la sută, iar la producția netă în proporție de 107,42 la sută. Printr-o bună organizare a muncii în sectorul transporturi, planul la zone kilometrice convenționale, in condițiile creșterii substanțiale a sarcinilor de plan față de perioada corespunzătoare a anului trecut, a fost îndeplinit în proporție de 100,90 la sută. De asemenea, la mărfuri expediate planul a fost depășit cu 450 000 tone. Realizările amintite au determinat un spor la veniturile bănești ce se ridică la peste 10 milioane lei. Fapte remarcabile din marea întrecere