Inainte, noiembrie 1986 (Anul 43, nr. 12935-12960)

1986-11-01 / nr. 12935

ANUL XLIII NR 12 935 sîMBăTA . 1 NOIEMBRIE 1986 4 PAGINI 50 BANII --------------- Ședin)a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, vineri, 31 octombrie, a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. In cadrul ședinței, Comitetul Politic Executiv a analizat Raportul privind asigurarea și controlul calității produselor și activitatea de metrologie în trimestrul III/1986. S-a apreciat că, prin aplicarea măsurilor stabilite, au fost înregistrate o serie de rezultate bune in ridicarea nivelului tehnic și calitativ al produselor, în întărirea controlului pe toate fazele de fabricație. Pornind de la exigențele tot mai mari privind calitatea produselor ce se manifestă atît pe piața internă, cit și pe cea externă, Comitetul Politic Executiv" a cerut guvernului, ministerelor, centralelor industriale și întreprinderilor, Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calității Produselor să ia, in continuare, măsuri hotărîte pentru ridicarea la un nivel superior a întregii activități din acest domeniu; în mod deosebit, a fost subliniată necesitatea de a se asigura respectarea întocmai a prevederilor legii privind calitatea produselor, a programului de ridicare a nivelului tehnic și calitativ al produselor. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, a cerut să se ia măsuri hotărîte pentru ca preocuparea pentru calitate să se manifeste cu putere pe toate fazele, incepind de la activitatea de cercetare, proiectare și pînă la realizarea produsului finit. S-a cerut, din acest sens, să se acționeze mai ferm pentru înfăptuirea practică, in viață, a programelor de modernizare a tehnologiilor și produselor, pentru perfecționarea in continuare a acestora, pentru aplicarea unor soluții constructive avansate, de înaltă eficiență, care să asigure fiecărui produs un nivel calitativ ridicat, performanțe tehnico-funcționale superioare. A fost subliniată necesitatea de a se acționa cu hotărire pentru perfecționarea întregii activități de proiectare, pentru o schimbare radicală în gîndirea, conceperea și realizarea tuturor produselor, astfel încit acestea să răspundă, din toate punctele de credere, exigențelor revoluției tehnico-științifice, să se situeze la nivelul celor mai reușite realizări pe plan mondial. Comitetul Politic Executiv a examinat, in continuare, Raportul privind îndeplinirea planului de reparații capitale, modernizări și revizii generale ale fondurilor fixe in perioada 1 ianuarie — 39 Septembrie 1986. Avînd în vedere realizările obținute, precum și neajunsurile manifestate in acest sector, Comitetui Politic Executiv a cerut să se acționeze cu mai multă hotărire pentru perfecționarea activității în acest domeniu, pentru îmbunătățirea calității reparațiilor, reducerea duratei de executare a acestora, precum și a costurilor lor. . Subliniind că toate lucrările de reparații capitale trebuie privite ca o parte integrantă a activității de investiții, tovarășul Nicolae Ceaușescu a cerut să se ia măsuri hotărîte pentru ca fiecare reparație capitală să asigure neapărat o îmbunătățire a parametrilor tehnico-economici ai utilajelor sau instalațiilor respective, al fiecărei capacități de producție, șă ducă, practic, la creșterea producției și productivității muncii, reducerea consumurilor de materii prime, materiale, combustibili energie, la sporirea eficienței econoșimice. S-a indicat să se revadă și să se perfecționeze în continuare reglementările și normele de realizare a lucrărilor de reparații capitale, modernizări și revizii generale ale fondurilor fixe. In acest spirit s-a cerut guvernului să analizeze în continuare situația reparațiilor capitale și să prezinte propuneri concrete pentru introducerea unui înalt spirit de ordine și responsabilitate, îmbunătățirea radicală a întregii activități din acest domeniu, în continuare. Comitetul Politic Executiv a dezbătut și aprobat Raportul cu privire la desfășurarea invățămîntului politico-ideologic în anul 198.)—1981r și măsurile ce se impun pentru noul an de studiu. Analizînd rezultatele obținute, Comitetul Politic Executiv a stabilit măsuri privind îmbunătățirea, in continuare, a organizării și desfășurării învățămîntului politico-ideologic in anul de studiu 1980—1987. Măsurile stabilite asigură — in lumina exigențelor Programului Ideologic al partidului, a orientărilor și sarcinilor stabilite de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu — creșterea rolului invățămîntului politico-ideologic în ridicarea nivelului de pregătire a comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii, ■în înfăptuirea hotâririlor partidului și statului, a legilor țării prin dezvoltarea spiritului revoluționar, a combativității și responsabilității cadrelor de partid și de stat, a fiecărui om al muncii la locul de producție și în societate. In acest spirit s-a stabilit desfășurarea învățămîntului politico-ideologic într-un sistem unitar, atât pentru cadrele și activul de partid, cit și pentru ceilalți comuniști și oameni ai muncii, urmărindu-se îmbinarea organică a pregătirii ideologice a acestora cu însușirea temeinică a problemelor privind perfecționarea în continuare a activității economice-sociale, a organizării și conducerii democratice a societății, în cadrul procesului general de dezvoltare socialistă a țării. Iitreaga desfășurare a învățămîntului de partid va trebui să asigure creșterea rolului organizațiilor de partid, ai consiliilor oamenilor muncii in soluționarea problemelor economice, ale organizării muncii și producției, însușirea temeinică de către comuniști, de toți oamenii muncii a problemelor fundamentale ale conducerii științifice a societății, ale autoconducerii și autogestiunii muncitorești, a tezelor de bază ale materialismului dialectic și istoric, a Programului partidului privind făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. In cadrul ședinței a fost prezentată o informare cu privire la vizita oficială de prietenie efectuată în țara noastră, în perioada 15—18 octombrie, de președintele Republicii Liberia,, Samuel Kanyon Doe. Comitetul Politic Executiv a apreciat rezultatele convorbirilor dintre președintele Nicolae Ceaușescu și președintele Samuel Kanyon Doe, care au pus în evidență hotărîrea comună de a dezvolta în continuare relațiile româno-liberiene, pe diferite planuri și, în mod deosebit, în domeniul colaborării economice. In acest sens, a fost relevată însemnătatea Acordului pe termen lung privind dezvoltarea cooperării economice și tehnice și a schimburilor comerciale intre Republica Socialistă România și Republica Liberia, semnat în timpul vizitei, care asigura extinderea conlucrării bilaterale, în concordanță cu posibilitățile economiilor naționale ale celor două țări, cu programele lor de dezvoltare economico-socială. A fost reliefată, totodată, importanța schimburilor de vederi pe care președintele Nicolae Ceaușescu și președintele Samuel Kanyon Doe le-au avut in probleme actuale ale vieții internaționale. A fost apreciată hotărîrea României și Liberiei de a conlucra tot mai strîns pe arena mondială, în lupta pentru dezarmare și pace, pentru rezolvarea pe cale pașnică, prin tratative, a problemelor litigioase dintre state, pentru lichidarea subdezvoltării și făurirea unei noi ordini economice internaționale, pentru instaurarea trainică a unui climat de destindere, securitate, înțelegere și colaborare în Europa, Africa și în întreaga lume. Aprobînd înțelegerile și documenmentele convenite cu prilejul vizitei, Comitetul Politic Executiv a cerut să se ia măsuri pentru transpunerea lor in viață, pentru întărirea continuă a colaborării si cooperării românosiberiene. Comitetul Politic Executiv a soluționat, de asemenea, probleme curente ale activității de partid și de stat. în spiritul sarcinilor și îndemnurilor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu la recenta Plenară a C.C. al P.C.R. Buna organizare, abnegația și răspunderea—cheia succeselor în activitatea de producție ■ Noi și importante depășiri la principalii indicatori de plan. ■ A crescut gradul de conștientizare și responsabilitate în muncă. ■ O nouă secție de producție a semifabricatelor din stejar. ■ .Și activitatea de export a atins cote superioare. La recenta plenară a C.C. al P.C.R., secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a subliniat cu pregnanță importanța acestei perioade pentru asigurarea realizării sarcinilor de plan pe 1935 și pregătirea producției viitoare, cerind din partea organelor și organizațiilor de partid, a tuturor colectivelor o angajare susținută,creșterea răspunderii în buana organizare și desfășurare activității, îndeplinirea planului fizic și a exportului, a indicatorilor calitativi, de eficiență, imprimarea unui înalt ritm muncii în această perioadă. Acționînd în acest spirit, colectivul Sectorului de industrializare a lemnului Filiași din cadrul Unității forestiere de exploatare și transport Craiova se numără printre cele care au înregistrat, pe cele zece luni expirate de la începutul anului și pînă in prezent, noi și importante depășiri la principalii indicatori de plan. Așa după cum ne-a declarat tovarășul Dumitru Moiorescu, șeful sectorului amintit, este vorba despre realizarea, peste plan, a unor importante cantități ,la produsele de bază : 1214 metri cubi cherestea, a 605 metri cubi cherestea diverse, 2795 metri pătrați parchete, 811 traverse normale și 352 metri cubi ambalaje. De asemenea, la producția marfă s-a consemnat o valoare suplimentară de circa 100 000 lei, productivitatea muncii a fost realizată in proporție de 102 la sută, precizînd, totodată, că față de aceeași perioada a anului trecut, s-au obținut creșteri între 5 și 7 la sută. Cum au reușit oamenii muncii de aici să se situeze printre fruntași ? S-au făcut perfecționări pe fluxul de producție, au fost adoptate C. PADLREANl (Continuare în paga 111-a) întreprinderea „Electroputere“ Craiova. Formația condusă de maistrul Radu Silvestru finisează un nou lot de motoare pentru instalațiile de foraj în vederea livrării către beneficiari externi. Foto : S. Dan Confirmări ale potențialului de inteligență tehnică: Tineri itâljeni pe podiumul întrecerii ia domeniul creației științifice Sesiunea națională de comunicări tehnico-științifice ale tineretului în domeniul transporturilor și telecomunicațiilor, desfășurată recent la Craiova, a constituit și un bilanț al mișcării „Știință — Tehnică — Producție”, cadru amplu, profund mobilizator de afirmare a potențialului creator, de valorificare a condițiilor deosebite asigurate în acest sens. Consemnăm cu bucurie faptul ca printre ocupanții primelor locuri ale acestei competiții valoroase, cu implicații directe asupra creșterii nivelului tehnic și calitativ al producției industriale, se numără și reprezentanți ai generației tinere doljene, preocupați de materializarea cunoștințelor profesionale, de introducerea noului în activitatea sectorului din care fac parte. Astfel, pe locul întîi s-a situat realizarea inginerilor Augustin Popescu, Valentin Bercă și Constantin Pădureanu, inginera Simona Crețu a obținut mențiune, iar Marius Busuioc, Nicolae Bitezi și Ilarie Teodorescu au primit Diploma C.C. . al U.T.C. De remarcat este faptul că toți acești merituoși premiați sunt de la EMIL CALOTA (Continuare în pagalia) Arăturile adinei de toamnă—obiectiv prioritar, exigent înfăptuit! Au mai rămas, practic, zece zile pînă la data la care — potrivit indicațiilor exprese ale Comandamentului județean pentru coordonarea lucrărilor agricole — ..râturi":" adinei de toamnă trebuie, în mod obligatoriu, pretutindeni încheiate. La ora de față, însă, cu toate măsurile întreprinse, ritmul acestei lucrări este departe de a fi considerat satisfăcător. Cine merge în aceste zile în unități din consiliile unice agroindustriale Segarcea, Băilești, Catane, Amărâții, Dăbuleni, Bechet, constată câ formațiile de tractoare, dirijate permanent de specialiștii din cooperativele agricole și întreprinderile agricole de stat, acționează efectiv la executarea arăturilor întreaga zi-lumină, precum și în schimburi prelungite, noaptea la lumina farurilor. Este, prin urmare, de înțeles de ce în consiliile amintite au fost făcute ogoare adinei pe suprafețe ceva mai mari, cuprinse între 1000 și 1500 ha. La Perișor, de exemplu, fiecare formație care acționează la efectuarea ogoarelor adînci este însoțită de asistență tehnică, de cisternă cu carburanți, urmărindu-se folosirea la întreaga capacitate a tuturor tractoarelor. „Ne considerăm profund integrați în activitatea cooperativelor agricole — sublinia tovarășul Ionuț Dobre" directorul 3.M.A. Perișor, și de aceea urmărim cu deosebită strictețe respectarea exigențelor tehnice menționate în ordinele de lucru emise de specialiști cu privire la uniformitatea și direcția arăturii, adîncimea de mobilizare a solului, viteza utilajului, încheierea corectă a fiecărei sale. Greutăți A. FRIGIOIU (Continuare îr paga III-.O CURIER COTIDIAN • „Decada cărții românești“ in cadrul suitei de manifestări prilejuite, de „Decada carții românești“, la Liceul de filologie din Craiova s-a desfășurat un colocviu literar. Cu această ocazie, conf. unim dr. Ion Pătrașcu, prof. dr. Marian Barbu, prof. Constantin M. Popa și prof. Dumitru Răducanu au prezentat Volumul ..Profiluri și structuri literare“ de Viorea Viran. La rândul său, autorul a vorbit despre volumul al 11-lea al cărții, aflat in curs de elaborare, și a oferit autografe pe cel dințâi volum, publicat de Editura „Scrisul românesc". • Secții noi prestatoare de servicii in cadrul Cooperativei de producție, achiziții și desfacere a mărfurilor Mischii au fost date în folosință încă trei secții prestatoare de servicii, două croitorii și un atelier de confecționat mături. De menționat faptul că sarcinile revenite cooperativei in domeniul micii industrii și prestărilor de servicii au fost depășite, de la începutul anului, cu peste 40 000 lei, iar in perioada imediat următoare se prevede înființarea unor secții de cizmărie și frizerie. • 50 000 apartamente prefabricate Harnicul colectiv al întreprinderii de prefabricate din beton Craiova, care an de an a înregistrat rezultate bune in întrecerea socialistă, a ajuns la realizarea apartamentului prefabricat cu numărul 50 000 de la începerea producției. Acestea reprezintă aproape 80 la sută din mimării apartamentelor puse la dispoziția cetățenilor, in ultimele decenii, in cele zece noi cartiere ale Cinorei și in orașele județului.