Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1980 (Anul 13, nr. 3143-3218)

1980-01-03 / nr. 3143

V VIOlETA»» PIN TOATE TAMIE UNITIVA t iforma P H JUDEŢUL HARGHITA K Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean I Anul XIII., nr. 3143__________4 pagini, 30 bani ( Joi, 3 ianuarie 1980 Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România. Anul 1979, pe care îl încheiem peste cîteva minute, a marcat un nou pas incinte în dezvoltarea şi modernizarea bazei tehnico-materiale a societăţii noastre, in sporirea avuţiei naţionale şi ridicarea nivelului de trai al poporului, în înfăptuirea obiectivelor edificării socialismului şi comunismului pe pămîntul României. La 23 August am sărbătorit împlinirea a 3 decenii şi jumătate de la victoria revoluţiei de eliberare naţională şi socială, trecind în revistă victoriile epocale obţinute de clasa noastră muncitoare, de întregul popor, sub conducerea Partidului Comunist, in înfăptuirea revoluţiei şi construcţiei socialiste, in lichidarea înapoierii ţării şi făurirea unei civilizaţii materiale şi spirituale noi, în afirmarea României ca ţară liberă, prosperă şi independentă. In acest an a avut loc, de asemenea, Congresul al Xll-lea al partidului, care a făcut bilanţul realizărilor dobîndite în actualul cincinal, a analizat stadiul actual al dezvoltării societăţii româneşti şi a stabilit obiectivele şi sarcinile pentru următoarea etapă istorică. Toate marile înfăptuiri in transformarea revoluţionară a societăţii, în creşterea potenţialului ei material şi spiritual, sunt rezultatul politicii partidului nostru, care aplică neabătut ideile socialismului ştiinţific, adevărurile universal valabile, la condiţiile concrete ale României, al elanului întregului popor care înfăptuieşte programul partidului ce exprimă interesele şi aspiraţiile supreme ale întregii naţiuni. Aceste realizări pun în evidenţă superioritatea orînduirii noastre socialiste care asigură manifestarea plenară a energiei şi capacităţii creatoare a poporului nostru. Pentru succesele de seamă realizate pe toate planurile în anul 1979, adresez, in aceste momente solemne, cele mai calde felicitări clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului popor care, sub conducerea gloriosului nostru partid, îşi făureşte, liber şi demn, propriul destin - destinul socialist şi comunist. Noul an în care intrăm este hotăritor pentru îndeplinirea cu succes a întregului cincinal. Să ne mobilizăm toate forţele pentru transpunerea cu succes in viaţă a prevederilor planului pe 1980, ridicind la o calitate nouă, superioară, activitatea din industrie, agricultură, transporturi, construcţii, din ştiinţă şi învăţămint, din toate domeniile construcţiei socialiste. Să aplicăm ferm noul mecanism economico-financiar, întărind continuu autoconducerea şi autogestiunea economică şi ridicind eficienţa întregii producţii materiale. Să menţinem mereu viu spiritul revoluţionar in muncă şi creaţie, să milităm neobosit pentru ridicarea nivelului de conştiinţă al maselor şi promovarea în toate sferele de activitate a principiilor eticii şi echităţii socialiste. Pregătirea şi desfăşurarea alegerilor de deputaţi în Marea Adunare Naţională şi in consiliile populare, ca şi crearea organizaţiilor proprii ale Frontului Unităţii Socialiste, vor trebui să determine dezvoltarea şi mai puternică a democraţiei noastre socialiste, participarea tot mai activă a poporului la conducerea societăţii, la făurirea propriei sale istorii. Realizind obiectivele de plan, in anul care începe peste cîteva clipe, să asigurăm pregătirea temeinică a trecerii la noul cincinal, la înfăptuirea concretă în viaţă a Directivelor Congresului al Xll-lea şi a celorlalte programe-directivă adoptate în înaltul forum al partidului. Strins uniţi în jurul Partidului Comunist Român - nucleul vital al întregii noastre naţiuni - să nu precupeţim nimic pentru a zidi în România, cea mai dreaptă şi mai umană orinduire cunoscută în istorie - orinduirea socialistă şi comunistă. Dragi tovarăşi şi prieteni, Congresul al Xll-lea, analizind în spiritul concepţiei materialismului dialectic şi istoric marile schimbări şi mutaţii care au loc pe arena mondială. a (Comiunaru lo pag. a l-a) MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Am păşit in noul an cu optimism şi încredere! Redactorii noştri, prezenţi azi dimineaţă în unităţile economice, transmit: „Ziua bună se cunoaşte de dimineaţă...“ Faptul că azi, 3 ianuarie, lucrătorii atelierului nr. 1 de turnătorie al Întreprinderii de fier Vlăhiţa, in fruntea cărora se află comunistul Nicolae Crainic, au înregistrat incă din primele ore de lucru ale noului an şi primele succese nu mai reprezintă pentru nimeni o surpriză. Succesele obţinute in anul 1979 ii recomandă ca pe nişte siderurgişti dintre cei mai capabili, oricind gata să producă mai mult, mai bine, mai eficient. Relatăm acum de la acest loc de muncă, unde astăzi, in primele ore ale celui dintii schimb de lucru, au fost turnate deja peste 10 tone de piese, o cantitate ce asigură certitudinea că pină la ora predării schimbului plusul va fi de cel puţin 5 tone. Adică, cu ceva mai mult decit s-au angajat ei atunci cind s-a hotărit ca anul 1980 să devină an de realizări record in istoria uzinei vlăhiţene. De fapt, pregătirea noilor realizări a fost declanşată de ieri, odată cu elaborarea primelor şarje ale anului 1980 la cuptoarele de topire, astfel ca la ora primului schimb întreaga cantitate de materie primă să fie asigurată in turnătorie. La prima oră a dimineţii am fost martorii primului „bun de turnare", adică cele 11 tone de fontă lichidă elaborată de către comuniştii Bokor János şi Mihály Vencel, împreună cu Ladă Imre, au primit cale liberă spre formele pregătite de oamenii conduşi de maiştrii Ladă Ştefan şi Benkă Iosif. Aşa a început, in prima zi a noului an, lupta turnătorilor vlăhiţeni cu şuvoaiele de metal incandescent, aşa a fost declanşată aici întrecerea... Şorbán Imre, Fancsali Cé za, Suciu András, Péter Albert, Ladó Lőrinc şi toţi ceilalţi oameni din schimb au pornit la muncă cu hotărirea de a realiza azi peste 35 tone piese turnate, adică cu 5 tone peste prevederi. Pe bună dreptate, afirma comunistul Nicolae Crainic : „Ziua bună se cunoaşte de dimineaţă ... Dimineaţa unei zile de bun augur, garanţie a unui an plin de rezultate dintre cele mai frumoase !“ Şi nu putem să nu amintim că şi la tocul nestins al furnalelor vlăhiţene muncitorii conduşi de Mihály T. Albert au realizat in primele două zile ale anului un plus de 35 tone fontă specială, plus pe care ei astăzi o vor amplifica... Anton BORS Gînduri de-nceput de an Ora 6,45, la Întreprinderea de confecţii din Miercurea- Ciuc. După patru zile de binemeritată odihnă, harnicele lucrătoare de aici se grăbesc să-şi reînceapă activitatea, cu gîndul exprimat de majoritatea dintre ele — ca începînd chiar din prima zi să facă mai mult, să obţină rezultate mai bune. Este şi opinia şefului atelierului III, maistrul Burján László, care ne asigură că întregul colectiv de muncă va depune toate eforturile pentru a obţine şi în 1980 titlul de fruntaş în producţie. Muncitoarea Kerekes Maria, care lucrează in unitate din anul 1963, ne declară : ,,Ca toţi comuniştii din atelierul nostru, mă străduiesc şi eu ca încă din primele minute să realizez lucrări de calitate superioară. Cit atit mai mult cu cit sper ca în acest an ritmicitatea în ce priveşte aprovizionarea CU materiale să fie mai bună. De asemenea, mă angajez incă de pe acum ca în fiecare zi să-mi depăşesc norma cu 5—10 la sută. In plus, ca secretară a organizaţiei de bază P.C.R., nr. 5, voi acţiona mai mult în sensul educării pentru o muncă de calitate a tuturor oamenilor de la noi. (Continuat« in pag. 6 3-a1 ) Ion OPROIU Recensămîntu! animalelor domestice In această dimineaţă a început în judeţul nostru, ca dealtfel în întreaga ţară, recensămîntu! animalelor domestice, acţiune de mare importanţă pentru fundamentarea programelor de dezvoltare, in perspectivă, a sectorului animalier. Toţi deţinătorii de animale sunt invitaţi să sprijine fără rezervă acţiunea de recenzare, intrucît primii beneficiari ai măsurilor ce le va impune recensămintul sunt tocmai ei.