Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1980 (Anul 13, nr. 3219-3295)

1980-04-01 / nr. 3219

Sesiunea Consiliului popular judeţean Ieri, 31 martie, la Miercurea-Ciuc, a avut loc sesiunea de constituire a Consiliului popular al judeţului Harghita ales la 9 martie 1980. Lucrările sesiunii au fost conduse, în prima parte, de preşedintele de vîrstă al deputaţilor, tovarăşul Bálint Domokos. Deputatul Szabó Emeric a prezentat raportul comisiei de validare, aleasă de sesiune, care a validat mandatele celor 95 de deputaţi în consiliul popular judeţean. Preşedintele de vîrstă al deputaţilor, in urma votului unanim al sesiunii, a declarat constituit Consiliul popular al judeţului Harghita. In cadrul ordinii de zi adoptate, deputaţii Consiliului popular judeţean au depus jurămîntul de credinţă şi devotament faţă de Republica Socialistă România. Sesiunea a adoptat în unanimitate propunerea prezentată de deputatul Búzás Bloziu, preşedintele prezidiului sesiunii, în numele Biroului Comitetului judeţean de partid şi a Biroului executiv al Consiliului judeţean al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste privind alegerea in funcţia de preşedinte al Consiliului popular al judeţului Harghita a tovarăşului losif Szász, prim-secretar al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. Tovarăşul losif Szász a prezentat apoi propunerile pentru funcţiile de prim-vicepreşedinte, vicepreşedinţi, şi membri ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. Prin vot deschis, in unanimitate, sesiunea Consiliului popular judeţean a ales în funcţia de prim-viceprrşedinte pe tovarăşul Pataki Emeric, ca vicepreşedinţi pe tovarăşii Ioan Anghereanu, Ioan Groza, Madarász Elisabeta, Gheorghe-Ovidiu Munteanu, Pakot Alexe, Valter Iosif, iar ca membri ai Comitetului Executiv pe tovarăşii Ambrus Ştefan, Csiszár Andor, Dávid Anna, Mariana-Adina Feleki, Jeszenszki Francisc, Magyari Tiberiu, Molnár Emeric, Pethő Elena, Mariana Ursu. In calitate de secretar al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean a fost numit în continuare, tovarăşul Bertalan Alexandru. Membrii Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean au depus apoi jurămîntul de credinţă şi devotament faţă de Republica Socialistă România. În continuare, sesiunea a constituit, dintre deputaţii săi , comisii permanente pe domenii şi sectoare de activitate, după cum urmează : 1. Comisia permanentă de industrie, comerţ-aprovizionare, cooperaţie şi prestări de servicii ; 2. Comisia permanentă de investiţii, construcţii, sistematizare, gospodărire comunală şi drumuri ; 3. Comisia permanentă de agricultură şi silvicultură ; 4. Comisia permanentă plan, buget, finanţe ; 5. Comisia permanentă de învăţămînt, cultură, sănătate, sport, turism muncă şi ocrotiri sociale ; 6. Comisia permanentă juridică şi administraţie locală. Tovarăşul Pataki Emeric, prim-vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean a prezentat apoi sesiunii proiectul de răspuns al Consiliului popular al judeţului Harghita la Chemarea la întrecere patriotică lansată de Consiliul popular al judeţului Constanţa. In unanimitate participanţii la sesiune au aprobat proiectul de răspuns. In încheierea lucrărilor sesiunii, a luat cuvîntul tovarăşul Iosif Szász, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedinte al Consiliului popular judeţean care, în numele său şi al tuturor membrilor Comitetului executiv a mulţumit deputaţilor Consiliului popular judeţean pentru încrederea acordată, angajadu-se de a face totul pentru îndeplinirea cu cinste a mandatului încredinţat Totodată, vorbitorul şi-a exprimat încrederea şi convingerea că fiecare dintre depunaţii Consiliului popular judeţean vor şti să răspundă prin fapte, prin rezultatele muncii lor încrederii ce le-a fost acordată prin alegerea lor ca deputaţi, la 9 martie. De asemenea, vorbitorii şi-au exprimat convingerea că prin eforturile unite şi consecvente ale tuturor oamenilor muncii din judeţ, se va reuşi ca în întrecerea socialistădintre judeţe pe anul 1980, judeţul nostru să obţină rezultate şi mai bune decît în anul 1979. Tuturor deputaţilor le-a fost adresată, în încheiere, urarea de noi şi însemnate succese în întreaga lor activitate. Martie 1980 se înscrie în istoria patriei printr-o deosebit bogăţie de evenimente care dau relevanţă pregnantă realităţii vieţii politico-sociale a României socialiste, hotărîrii cu care, acţionînd strîns unit în jurul partidului întregul nostru popor este ferm decis să-şi conjuge toate eforturile pentru a accelera procesul dezvoltării economico-sociale, al înaintării patriei pe drumul înfăptuirii celor mai nobile idealuri şi aspiraţii, drumul construcţiei socialiste. începutul lunii a fost marcat de etapa finală a campaniei electorale şi alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională, şi consiliile populare, expresie elocventă a adeziunii depline a tuturor cetăţenilor patriei, fără deosebire de naţionalitate la politica internă şi externă a partidului şi statului, la hotărîrile Congresului al Xll-lea al PCR care constituie programul cu care Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste s-a prezentat in alegeri, cum sublinia Dealtfel, aşa secretarul general al partidului la marea adunare populară cetăţenească din 6 martie, întreaga desfăşurare a campaniei electorale, întîlnirile dintre candidaţi şi cetăţeni din întreaga ţară au prilejuit o largă dezbatere publică a tuturor problemelor, desfăşurată într-un înalt spirit de responsabilitate faţă de interesele patriei, prilejuind o puternică afirmare a democraţiei noastre socialiste, un cadru larg de participare activă a maselor la elaborarea politicii interne şi externe, la conducerea tuturor sectoarelor de activitate. Expresie elocventă a adeziunii depline, a hotăririi ferme a întregului nostru popor de a acţiona cu toată energia, sub conducerea partidului, pentru îndeplinirea planului pe acest an, precum şi a măreţelor obiective ale cincinalului viitor, alegerile , ara cum au fost apreciate în cadrul şedinţelor Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., a Consiliului de Stat, în şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Naţional al F.D.U.S. , au prilejuit poporului exercitarea dreptului său de a-şi alege reprezentanţii. .In cadrul Plenarei C.C. al P.C.R., s-a apreciat că alegerile au dat expresie bucuriei şi sentimentelor de satisfacţie ale întregului popor pentru parcurgerea uneia dintre cele mai glorioase epoci din istoria patriei, cu un bilanţ remarcabil de realizări, legate nemijlocit de numele, fapta şi gîndirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pe calea progresului şi prosperităţii, a afirmării personalităţii umane, a întăririi libertăţii, independenţei şi suveranităţii României socialiste. In cadrul Plenarei, de asemenea, au fost examinate şi s-au adoptat hotărîri deosebit de impor- tante menite a contribui la promovarea în continuare, a orientărilor stabilite de cel de-al Xll-lea Congres al partidului. In cadrul Plenarei C.C. al P.C.R. şi al Plenarei Consiliului Naţional al F.D.U.S., s-a dat expresie voinţei unanime a comuniştilor, a tuturor cetăţenilor patriei de a se propune realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în suprema funcţie de preşedinte al Republicii. Şi astfel, ziua de 28 martie se înscrie la loc de cinste în istoria patriei prin evenimentul de rezonanţă istorică consemnat : pentru a treia oară, reprezentanţii ţării in marele forum al puterii de stat şi-au dat Votul unanim pentru învestitura omului care întruchipează cele mai alese virtuţi ale poporului, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu ca preşedinte al Republicii. Acest moment de vibrant patriotism a coincis în mod fericit cu împlinirea unui deceniu şi jumătate de cînd tovarăşul Nicolae Ceauşescu, aflat la con.Continuare in pas. Cronica lunii martie PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI-VAI Realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu in suprema funcţie de preşedinte al Republicii - expresie a sentimentelor de neţărmurită dragoste şi recunoştinţă ale întregului clopot Eveniment memorabil ce se înscrie cu litere de aur în istoria naţiunii noastre, reinvestirea, de către prima sesiune a celei de-a Vlll-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, înflăcărat patriot şi consecvent revoluţionar, ctitor de eră nouă în istoria României, în suprema funcţie de preşedinte al ţării, prilejuieşte noi manifestări ale sentimentelor de neţărmurită dragoste şi recunoştinţă ce-i animă pe comunişti, pe toţi cei ce muncesc din judeţul Harghita, ale hotăririi lor unanime de a-i urma exemplul de viaţă şi luptă în înfăptuirea operei de edificare a socialismului în scumpa noastră patrie. ,,Noi, comuniştii, toţi oamenii muncii români şi maghiari — se arată în telegrama Comitetului municipal de partid Odorheiu Secuiesc şi Consiliului popular - am luat la cunoştinţă cu deosebită bucurie şi mîndrie patriotică realegerea Dumneavoastră, cel mai iubit fiu al poporului nostru, în suprema funcţie de preşedinte al Republicii. Vă rugăm să ne permiteţi, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca în aceste clipe memorabile în viaţa poporului nostru, sa vă transmitem Dumneavoastră, înflăcărat militant al mişcării comuniste şi muncitoreşti, sentimentele de fierbinte dragoste şi stimă ce ne animă." In continuare, telegrama reliefează succesele de seamă obţinute în dezvoltarea localităţii in cei 15 ani, exprimînd hotărîrea de a înfăptui neabătut măreţele obiective (Continuare Inoog.a 2 0) IERI. AZI •••••# I-7« » • « , , a Prin participarea cetăţenilor şi deputaţilor din comuna Mugeni la acţiunile patriotice iniţiate de organul local al puterii de stat, pînă IERI s-a introdus apa potabilă în gospodăriile a 600 de familii din Mugeni, Porumbenii Mari, Lutiţa şi Dobeni. ■ încă 200 bucăţi bănci pentru telefon, realizate în atelierul de tîmplărie al Cooperativei meşteşugăreşti „Prestarea" din Miercurea-Ciuc, au fost expediate IERI unui beneficiar din R.F. Germania. ■ AZI, întreprinderea de tricotaje din Topliţa, a trimis un nou lot de produse, beneficiarilor din U.R.S.S. Cu noul lot de articole de tricotaje expediat, numărul acestor produse depăşeşte 30.000 bucăţi. » ■ Pînă AZI, pionierii Şcolii generale din Joseni, sub îndrumarea comandanţilor-instructori, în cadrul acţiunii de valorificare a materialelor refolosibile, au colectat din comună circa 2.500 borcane, în valoare de peste 1.500 lei. Acţiunea continuă. ■ In cadrul ,,Lunii Ulmului documentar-ştinţific", MIME, la cinematogisfele din Gheorgheni şi Topliţa, va avea loc dezbaterea „Rolul Ulmului ştiinţific in cadrul mijloacelor moderne de educaţie ateist ştiinţifică a maselor“. Dezbaterile vor fi însoţite de filme documentare cu caracter documentar,ştiinţific. Ziarul de azi a ieşit de sub tipar la ora 12,30 EDIŢIE DE PRINZ! MARŢI, 1 APRILIE 1980 Soarele a răsărit : 5,56 • Soarele apune : 18,43 Zile trecute : 92 • Zile râmase : 274 Anul XIII., nr. 3219 - 4 pagini — 30 bani O nouă cantină Dovedindu-se o permanentă grijă faţă de îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă a muncitorilor, la Sectorul de exploatare şi industrializare a lemnului din Lunca de Jos a fost dată recent în funcţiune o cantină cu autoservire. Unitatea, dotată cu utilaje dintre cele mai moderne, avînd o capacitate de 300 locuri, asigură condiţii civilizate de servire a mesei tuturor lucrătorilor de aici, precum şi altor cetăţeni ai comunei. IN FAPTUL DIMINEŢII DE LA CÎRŢA, TRANSMITE I. OPROIU Zorii acestei prime zile de prior s-au dovedit a fi şi la Cirţa de adevărată primăvară. • Parcă intuind vremea frumoasă, încă de aseară, mecanizatorii László Vilmos, Szöcs István II, Gidró László şi-au pregătit utilajele necesare pentru împrăştierea muşuroaielor de pe păşuni, la ora 5,30 ei fiind deja in cimp. Asemenea lor, tractoriştii Babos Iosif şi Gál Vilmos au ieşit la imprăştierea îngrăşămintelor chimice la cel de-al 100-lea hectar fertilizat pînă acum. • Odată cu răsăritul soarelui o echipă compusă din 10 cetăţeni, sub conducerea lui Gyenge Gergely, lucra de zor la confecţionarea ca- trajelor pentru turnarea betonului la al doilea nivel al blocului de locuinţe cu 20 de apartamente. „ Conducătorul auto Both Donat trăieşte in această dimineaţă un eveniment deosebit : este primul şofer al coloanei din Tomeşti a I.T.A. care va pilota — pe ruta Bălan — Miercurea-Ciuc — cel mai moderrt autobuz din dotare, tip U.D.M. Ii urăm drum bun ! . La Secţia IP1, din centrul de comună ne atrage atenţia o cifră rotundă : 230. Este numărul de ordine al garniturii de mobilă pentru bucătărie de tip „Morga", pe care lucrătorii din erhipa condusă de Kató Francisc au realizat-o azi, aceasta insemnind o depăşire a planului cu 6 bucăţi. Deoarece spaţiul nu ne permite, din evenimentele acestei dimineţi manvân doare naşterea celui de-al 1.382-lea miel, de la începutul anului (la ciobanul Imecs Zoltán, din Tomeşti) şi a celui de-al 360-lea viţel, la C.A.P. Cirţa. Mulţi incintei