Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1983 (Anul 16, nr. 4148-4225)

1983-04-01 / nr. 4148

Anul XVI., nr. 4148 pag. a 2-a .....— ■■■ " ■ " ■■ ■ ÎNTREPRINDEREA DE FIER VLAHIŢA - decorată cu „Ordinul muncii“ clasa I, pentru rezultatele obţinute în întrecerea socialistă Metalurgiştii vlăhiţeni şi-au onorat angajamentul Prin luna octombrie a anului trecut scriam un reportaj despre întreprinderea de fier din Vlahiţa, reportaj intitulat : „Metalurgiştii vlăhiţeni se angajează , ne vom păstra titlul de fruntaşi !" Era un angajament ambiţios, dar pe deplin realizabil, dacă ţinem cont că pina la acea dată întreprinderea vlăhiţeană a ocupat, datorită rezultatelor înregistrate în activitatea productivă, lună de lună, locul I în întrecerea socialistă ce s-a desfăşurat între întreprinderile din ramura industriei metalurgice. Şi, iată că, adăugind la zestrea acumulată pînă atunci noi şi importante realizări, colectivul de oameni ai muncii a reuşit să-şi onoreze angajamentul asumat, iar drept răsplată a efortului depus i s-a decernat, prin Decret prezidenţial, ,,Ordinul Muncii“ clasa I, pentru locul I pe ţară pentru rezultatele deosebite obţinute în îndeplinirea şi depăşirea planului pe 1982 in întrecerea socialistă dintre întreprinderile industriale. Considerăm că se impune de la sine menţionarea cîtorva din realizările metalurgiştilor vlăhiţeni din anul recent încheiat, realizări care au determinat situarea în fruntea ierarhiei industriei metalurgice . — Producţia fizică, la principalele sortimente, a fost depăşită cu : — 3.608 tone fontă cenuşie ; — 1.796 tone piese turnate din fontă ; — 638 tone utilaje de turnare pentru oţelării ; — 451 tone utilaje tehnologice pentru industria metalurgică ; — 65 tone carcase şi scuturi ; — 11,9 milioane lei piese de schimb şi diverse. — Producţia netă a înregistrat un spor de 18,6 milioane lei ; — Producţia marfă a fost depăşită cu 28,4 milioane lei ; — Producţia marfă vîndută şi încasată a crescut cu 19,5 milioane lei ; — Fiecare 1.000 lei producţie marfă a fost obţinută mai ieftin cu 13,2 lei, economiile absolute înregistrate la cheltuielile materiale insumînd 7,2 milioane lei. — Beneficiile peste plan din activitatea de bază au fost de 12,6 milioane lei. Ne-am oprit doci a asupra celor mai semnificative din realizările colectivului întreprinderii. La acestea se adaugă, desigur, încă multe altele. In cele ce urmează vom încerca să aflăm cum s-au obţinut aceste prestigioase rezultate, ce semnificaţie are acordarea titlului de fruntaş pentru cei ce au contribuit nemijlocit la înregistrarea acestui succes de seamă în viaţa întreprinderii. TOKOS LÁSZLÓ, secretar al comitetului de partid de la I.F. Vlahiţa : „In faţa întreprinderii noastre, în anul care a trecut au stat sarcini importante legate de ridicarea nivelului tehnic al produselor, îmbunătăţirea continuă a calităţii, asimilarea de noi produse. în concordanţă cu aceste exigenţe, am orientat activitatea de partid pentru ca şi in această problemă comuniştii să fie in fruntea preocupărilor pentru soluţionarea cu maximă eficienţă a problemelor complexe legate de progresul producţiei. Sunt numeroase faptele care ne-au dovedit că acolo unde comuniştii au condus cu pricepere treburile economice şi au acţionat energic, operativ, pentru realizarea sarcinilor de producţie, rezultatele nu s-au lăsat aşteptate. Pornind de la aceste considerente, comitetul de partid a militat consecvent pentru perfecţionarea pregătirii practice şi profesionale a tuturor membrilor de partid — factor hotărîtor pentru întărirea rolului conducător al organizaţiei P.C.R., pentru sporirea capacităţii ei de îndrumare a activităţii productive. A contat foarte mult faptul că birourile organizaţiilor de bază au ţinut mereu pasul cu problematica nouă din domeniu, întrucât realizarea tuturor sarcinilor a impus cu necesitate adoptarea unei atitudini înaintate faţă de muncă, faţă de propria lor pregătire, un înalt simţ al răspunderii în îndeplinirea obligaţiilor profesionale, creşterea capacităţii de a investiga şi găsi mereu noi rezerve şi resurse permiţînd organizaţiilor de partid din unitate să intervină operativ, să sugereze căi şi soluţii adecvate, să întreprindă acţiuni eficiente. Colectivul întreprinderii, în frunte cu comuniştii, este ferm hotărît să acţioneze şi in acest an în aşa fel incit să răspundem cu cinste chemării secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceaiuşescu, de a uni eforturile tuturor oamenilor muncii în îndeplinirea în cele mai bune condiţii a planului". MIHÁLY ALBERT, şeful secţiei furnale-aglomerare .Rezultatele înregistrate de secţia noastră în anul 1982 — 3.608 tone fontă cenuşie peste plan — sunt rodul muncii întregului colectiv pe care-l coordonez. Ele nu sunt rezultatul aplicării vreunui secret... Şi dacă totuşi a existat aşa ceva, atunci se poate vorbi de coeziune, de disciplină, de conştiinţă, de dăruirea fiecăruia dintre noi. Fiindcă, ţinind cont de specificul activităţii noastre — lucrăm în foc continuu —, dacă aceste prenuse n-ar fi existat, atunci n-ar fi existat nici rezultatele pe le-am înregistrat. Bineînţeles că, parolel, au mai fost şi alţi factori care au concurat la depăşirea sarcinilor de plan , o aprovizionare ritmică şi în cantităţile necesare cu materii prime — şi aici aş evidenţia aportul deosebit al conducerii întreprinderii, al compartimentelor aprovizionate şi transport, î itreţinerea şi exploatarea corespunzătoare a utilajelor etc. Sigur, anul 1982 n-a fost un an uşor. Dar prin munca noastră, a tuturor, am reuşit să depăşim orice impas. Iar acum ne mîndrim cu toţii că munca depusă a fost apreciată la adevărata ei valoare. Este o mare bucurie pentru noi, pentru tot colectivul întreprinderii, un îndemn ca în viitor să producem mai mult şi mai bine". AMBRUS ZOLTÁN, secţia prelucrări mecanice, secretarul organizaţiei U.T.C. pe întreprindere : „Aportul uteciştilor la realizarea şi depăşirea sarcinilor de pica pe 1982 poate fi apreciat ca destul de substanţial, dacă luăm în calcul că aproape jumătate din personalul întreprinderii este constituit din tineri. Se poate afirma că în anul trecut s-a muncit cu m nai multă responsabilitate, cu mai multă exigenţă, ceea ce atestă că s-a cîştigat un plus de experienţă, un plus de maturitate. Este urmarea schimbării opticii, a atitudinii in faţa problemelor cărora a trebuit să le facem faţă. Iar rezultatele secţiei confirmă pe deplin cineastă schimbare de atitudine faţă de muncă , om depăşit prevederile de plan fizic cu 3,1 la sută, iar ale celui valoric cu 3,3 la sută. Acordarea titlului de fruntaşi pe ţară reprezintă pentru noi o obligaţie ca in viitor să muncim cel puţin la fel de bine ca în anul trecut, dacă nu chiar şi mai bine". TORDAY DENES, maistru la turnătoria I, sector cilindri de laminor . „Anul trecut a fost bogat în realizări pentru toată secţia Acum, cînd privim înapoi, ni se pare că a fost uşor, insă n-a fost chiar aşa. Mai ales că am avut de rezolvat o serie întreagă de probleme. Aş aminti numai de faptul că beneficiarii noştri au solicitat cilindri cu calităţi tehnico-funcţionale mai deosebite. Realizarea lor a impus modificări importante în ce priveşte tehnologia de turnare. Experienţa colectivului şi-a spus şi de această dată cuvîntul : intr-un timp foarte scurt, am pus totul la punct. Rezultatul : solicitările au crescut, incit abia le mai putem face faţă ..." NÉMETI VASILE, maistru la turnătoria nouă : „Suntem mineri că, prin rezultatele pe care leam înregistrat în anul precedent — producţia fizică a fost depăşită cu 5 la sută — am contribuit la îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de plan la nivelul întregii întreprinderi. Este primul an în care reuşim acest lucu, fapt ce ne obligă ca în 1983 şi în viitor să facem totul pentru menţinerea locului fruntaş obţinut". RUS ALEXANDRU, directorul întreprinderii : „Am avut deosebita onoare de a primi de la secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, înalta distincţie acordată Întreprinderii de fier Vlahiţa. Este răsplata pentru munca desfăşurată de colectivul de oameni ai muncii pe parcursul întregului an 1982, an în care eforturile au fost îndreptate spre realizarea integrală a sarcinilor de plan, în condiţii calitativ superioare şi de eficienţă sporită. Privind retrospectiv, anul 1982 n-a fost deloc un an uşor. Ne-am confruntat cu probleme majore, unii beneficiari de cilindrii de laminor ne-au solicitat executarea acestora la parametri calitativi superiori, cu grafit nodular sau cu structură indefinită , am avut solicitări pentru produse a căror execuţie alţii au refuzat-o. A trebuit să analizăm profund aceste probleme, să găsim soluţiile tehnice cele mai adecvate, să pegătim corespunzător tehnologiile de fabricaţie, să luăm măsurile organizatorice impuse de schimbarea structurii producţiei, să găsim căile prin care să producemla un înalt nivel calitativ şi, în acelaşi timp, în condiţii de eficienţă. Este meritul întregului colectiv că a înţeles importanţa acestor mutaţii şi că n-a precupeţit nici un efort în rezolvarea sarcinilor ce i-au stat în faţă. Este încă o dovadă a responsabilităţii cu care sint abordate toate problemele legate de producţie, fie ele mari sau mici. Este, de fapt, răspunsul metalurgiştilor vlăhiţeni faţă de grija partidului şi statului, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pentru a se asigura condiţii de muncă şi viaţă dintre cele mai bune, de a se crea depline posibilităţi de afirmare a talentului, priceperii şi hărniciei tuturor celor care în deplină unitate şi frăţie zidim viitorul de aur al patriei noastre scumpe — România socialistă". Utecistul Lázár Gábor, de la secţia prelucrări mecanice. Pagină realizată de C. RAHLITCHI Foto : AI. V. SZAKÁCS Mihály Vencel, lucrător la turnătoria nr. 1. Deák József, de la secţia furvale-aglomerare. Mag Măria, lucrătoare la turnătoria nr. 2. Gergely Balázs, de la secţia furnale-aglomerare. Ferencz Balázs, lucrător la secţia prelucrări mecanice. Melinda Coadă, lucrătoare la turnătoria nr. 2. Both István, lucrător la notorii nr. 1, tur INFORMAŢIA HARGHITEI