Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1984 (Anul 17, nr. 4383-4459)

1984-01-03 / nr. 4383

H MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1983 cu satisfacţia de a fi realizat noi progrese în dezvoltarea economco-socială a patriei, în mersul său înainte pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Prin munca întregului popor a sporit avuţia socialistă a ţării, România a urcat noi trepte de civilizaţie materială şi spirituală. In industrie, planul a fost îndeplinit în bune condiţii, cu un ritm de creştere de circa 5 la sută, iar în agricultură, deşi am avut un an greu datorită secetei prelungite, am obţinut o recoltă care asigură buna aprovizionare a populaţiei. S-au dezvoltat, de asemenea, şi celelalte sectoare, învâţămîntul, ştiinţa, cultura - factori fundamentali ai calificării noii orînduiri. Aplicînd ferm hotărîrile Conferinţei Naţionale, am reuşit să depăşim unele greutăţi care s-au manifestat în primă doi ani ai cincinalului şi să obţinem, pe ansamblu, realizări importante, care asigură îndeplinirea în bune condiţiuni a întregului cincinal 1981-1985. Pe baza realizărilor obţinute, am putut trece la majorarea cu circa 5 la sută a retribuţiei reale, precum şi la alte măsuri de perfecţionare a mecanismului economico-financiar, de aplicare fermă a principiilor socialiste de retribuire după munca depusă, după contribuţia adusă la sporirea avuţiei naţionale. Toate aceste realizări demonstrează cu putere justeţea politicii partidului, realismul şi caracterul mobilizator al planurilor şi programelor noastre de dezvoltare socialistă. Ele ilustrează minunata forţă creatoare a poporului, care, liber şi stăpîn pe destinele sale, acţionează, în strînsă unitate pentru pro(Continuare in paa- o 4-al Anul XVII Nr. 4383 4 pagini 50 bani REVELION 84 La Miercurea-Ciuc. Un gînd bun de viitor Brăduţi cu beteală, globuri, artificii. Muzică, glasuri vesele, mesi îmbelşugate. Oamenii, sărbătoreşte îmbrăcaţi, s-au adunat penru a sărbători trecerea de '83 spre '84. Revelion la Miercurea-Ciuc. A fost prilejul trecerii in revistă a unei perioade bogate in rezultate de muncă, de înmugurire, deocamdată sub forma germenului de gind bun, a succeselor viitoare. Momentul de vîrf s-a consumat in minutele care au precedat „Ora Zero !“. Atunci, cind, pe ecranele televizoarelor a apărut chipul drag al tovarășului Nicolae Ceauşescu, toată lumea a gindit la unison, şi, ascultind îndemnurile sale părinteşti, au avut cu toţii acelaşi gind, de a munci maibine, pentru fericirea tuturor. A fost momentul in care toate revelioanele oraşului - şi au fost organizate multe - au constituit, prin gindire şi simţire, unul singur, marele revelion al ţării... ! A venit, apoi, momentul trecerii dintre ani, cind toţi şi-au urat „Un an nou fericit, mai bogat in înfăptuiri", moment in care fiecare a indreptat un gind bun spre cei dragi, exprimat atit de ■simplu, dar atit de plin de conţinut, prin tradiţionalul „La mulţi ani". * Revelion muncitoresc la cantina întreprinderii de Tricotaje Miercurea-Ciuc. Şi-au dat intilnire aici numeroşi oameni ai muncii din municipiu, animaţi de a fi la petrecere tot împreună, ca şi la muncă. Şi cu toţii s-au distrat de minune. * Tinerii din oraș s-au întrunit la „Patibar", unde, intr-un ca(Continuare in pag. a 7 a) Ortacii de la I.V. Bălan petrec sărbătoarea de la cumpăna anilor împreună cu familia.  .... .................... MARJI, 3 Ianuarie 1984 Soarele răsare : 7,52 Soarele apune : 16,48 Zile trecute : 3 Zile rămase : 363__________________________ Revelion în haine de lucru Aflaţi în locurile unde oamenii muncii şi-au petrecut noaptea de trecere în noul an, reporterii aveau de consemnat nu numai momente de petrecere şi voie bună, ci şi de muncă, acolo unde specificul unităţii a solicitat ca lucrătorii să se afle la datorie. Relatările de la faţa locului ne întăresc convingerea că hotărîrea de obţinere a noi izbînzi în anul în care am intrat se va concretiza în realizări de seamă - temelie a mersului nostru înainte, a consolidării succeselor de pînă acum. Feroviarii la posturi Printre cei pe care i-am găsit la locul de muncă s-au aflat şi feroviarii de la Triajul C.F.R. Ciceu. Compunerea şi descompunerea trenurilor, primirea şi expedierea trenurilor de călători şi a celor de marfă conform graficului de circulaţie erau activităţi ce-i antrenau deplin şi în noaptea de la cumpăna anilor. Printre ei Lörincz Ştefan, operator programator. A reuşit şi în această noapte să programeze la formare 21 trenuri de marfă, iar la descompunere 18 trenuri. Activitatea de triere a fost efectuată de perfizile de manevră conduse de şefii de manevră Tamás Árpád şi Kelemen Adalbert, aflate sub directa coordonare a impegatului de mişcare Kurkó Attila. S-a reuşit şi ,in această tură de serviciu să se asigure tonarea la capacitate a trenurilor, în limbaj ceferistic aceasta însemnînd realizarea unui tonaj brut pe tren marcă de 1.691 tone. La pupitrul de comandă a instalaţiilor de centralizare electrodinamică iarăşi prezentă impiegata de mişcare Florica Pădure, alături avînd de această dată pe un mai tiner coleg de serviciu, Dumitru Botezatu. S-a asigurat primirea şi expedierea la timp a tuturor trenurilor din grafic. La Remiza de Locomotive C.F.R. Ciceu, şef de tură este David Francisc. A asigurat la timp personal de locomotivă pentru 11 trenuri de călători şi 27 trenuri de marfă, precum şi patru partizi pentru locomotivele de manevră. Nicolae Marin, responsabil cu siguranţa circulaţiei în această noapte ne-a vorbit despre comunistul Molnár István, mecanic de locomotivă, care secondat de mecanicul ajutor Bilibok Andrei au adus în gară primul tren de călăori al anului - 4535 - la ora 0,12. Conform graficului este expediat şi trenul de marfă nr. 51118, condus de mecanicul Olti Anton şi ajutorul său, Ferenc Anton. La Revizia de Vagoane C.F.R Ciceu, dispecer de serviciu se află, din nou, Antal Iosif. Lăcătuşii de revizie Aurel Predescu şi Reszeg Alexandru au efectuat, la timp, de calitate, toate reviziile tehnice a trenurilor îndrumate în parcurs. Ca lăcătuşi-momatori de frînă au lucrat, cu bune rezultate, Lorenzovici Andrei şi Orri Ilse, asigurînd expedierea în condiţii deosebite de siguranţă a circulaţiei tuturor trenurilor de călători şi de marfă ... A. BORŞ Reluarea procesului productiv Dacă prima zi a noului an a constituit și debutul productiv pentru lucrătorii întreprinderii de Industrializare a Laptelui din municipiul Miercurea-Cuc, debut concretizat în pasteurizarea a 10.000 litri lapte, ziua de ieri a marcat, practic, reluarea normală a procesului de producţie, încă de la primele ore ale dimineţii, şoferii Sándor András, Tankó Péter, Ráduly Éne, Balázs Balázs, Vass László, Hajdú Csaba, Gál Domokos şi András Dénes au plecat în cursă, la punctele de colectare, de unde s-au întors cu 20 000 litri lapte. Formaţia de recepţie a produselor proaspete, din care s-au remarcat muncitorii Toth Zoltán, Dumitru Pop, Szopos Veronika, András Mária, Toma Anna şi alţii, au pregătit însemnate cantitue de lapte pentru consum şi produse proaspete pentru a fi puse în vînzare mîine (azi - n.r.). Din cele relatate de tovarăşul Nicolae Toma, şef atelier în cadrul întreprinderii, activitatea acestei formaţii va însemna 12.000 litri lapte, 2.400 sticle Sana, 700 borcane de iaurt, 500 cutii de brînză Făgăraş. C. R.