Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1984 (Anul 17, nr. 4614-4693)

1984-10-01 / nr. 4614

Anul XVII Nr. 4614 4 pagini 50 bani ÎN SPIRITUL ORIENTĂRILOR ŞI INDICAŢIILOR TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Un bun renume, cîştigat prin promptitudinea şi calitatea producţiei pentru export întreprinderea de Tricotaje din Miercurea-Ciuc şi-a cîşigat un bun renume pe pieţele internaţionale, datorită calităţii deosebire a tricotajelor pe care le realizează, promptitudini cu care livrează produsele contractate. Aşa se face că an de an solicitările din partea clienţilor externi au crescut. Bunăoară, în acest an ponderea produselor destinate exportului reprezintă peste 8 la sută din totalul producţiei. Este aceasta o recunoaştere a înaltei exigenţe, a responsabiliaţii cu care întreg colectivul abordează problemaica exporului. Iar această afirmaţie îşi mai are un suport, la fel de solid : în perioada celor par luni care au trecut din acest an toate contractele încheiate cu partenerii exerni au fost integral onorate ! Realizările meritorii obţinute de colectivul întreprinderii sunt consecinţa pregătirii temeinice, încă de anul trecut, a producţiei pentru export, dat fiind că peste 80 la sută din comenzi ereru deja cunoscute. Pentru diferenţă şi pentru acoperirea integrală a capacităţilor de producţie s-au depus eforturi susţinute pentru crearea de noi modele pentru contractări, majoritatea acestora fiind acceptate de clienţi şi, deci, introduse în producţie „Dacă în anii precedenţi, ne spunea tovarăşul director Demeter Dénes, media produselor noi intrate în producţie era de circa 250, în acest an numărul modelelor noi a ajuns la peste 400. Ştiind, aşadar, ce avem de făcut, am luat toate măsurile pentru ca toate comenzile să se deruleze normal, pentru ca produsele noastre să ajungă la timp la clienţii noştri. Un accent deosebit l-a am pus pe îmbunătăţirea continuă a calităţii tricoturilor şi pot afirma că întreg colectivul a depus eforturi susţinute în acest sens. Desigur, am întîmpinat şi o serie de greutăţi, mai ales în ce priveşte aprovizionarea ca fire, în sortimentaţia colorifică solicitată, care ne-au creat neajunsuri în respectarea ritmicităţii în livrări Dar, oamenii muncii au înţeles că trebuie să se achite de această sarcină majoră şi au răspuns pre fapte chemării conducerii întreprinderii de a depune eforturi suplimentare pentru recuperarea rămînerilor în urmă. Aşa se face că la sfîrşitul celor opt luni am putut raporta îndeplinirea integrală a sarcinilor contractuale, fără să înregistrăm nici o reclamaţie din partea benefciarilor externi“. Sunt toate acestea mărturii grăitoare ale felului cum colectivul acestei întreprinderi răspunde cerinţelor formulate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la recenta Consfăuire de lucru de la C.C. al P.C.R. de a se face totul pentru realizarea integrală a sarcinilor la export. C. RAHLIJCHI fftOlETAMOM TOATV fMMJlUMfl VAI organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Constilului popular judeţean Utilaj nou, deosebit de util , realizat prin recondiţionare Realizarea planului de investiţii, la nivelul întreprinderii Miniere Bălan, constituie un obiectiv pentru îndeplinirea căruia acţionează cu hărnicie, responsabilitate şi - adeseori - cu inventivitate şi cei ce muncesc la Putul V din cadrul Sectorului Explorări Geologice. Dintre faptele de muncă ale oamenilor de aici ne-am oprit la realizarea - nu foarte spectaculoasă dar extrem de utilă - a maistrului electromecanic Vasile Stoica şi a lăcătuşului Gheorghe Butnaru cei care au reuşit ca, prn recondiţionarea rotoarelor unei pompe submersibila cu grad avansat de uzură şi a unui motor pneumatic, de asemenea uzat, să realizeze o pompă pneumatică cu 5 rotoare, capabilă să atingă o înălţime de refulare de 35 metri. Pe lîngă valoarea propriu-zisă a noului utilaj se realizează o evacuare mult mai rapidă a apei din puf reducîndu-se şi consumul de energie electrică. O realizare care poate constitui un adevărat exemplu pentru ceilalţi maiştri şi electromecanici din întreprindere. A. BAUR, M. TIRZIORU După cum ne informa tovarăşul Németh Ștefan, organizator de partid, preşedintele C.U.A.S.C. Sînmartin, sîmbătă seara, biroul executiv al consiliului unic, într-o consfătuire operativă de lucru, discu(Cominuare in pag. a 4-a) " L. SZILVESZTER 'LA SFÎRȘITUL de saptamina in secvente reportericeşti LA CIUCSÎNGEORGIU : Pentru recolta acestui an, pentru recolta viitoare — toată suflarea satului la datorie LUNI: 1 octombrie 1984 Soarele răsare : 6,14 Soarele apune : 17,56 Zile trecute : 275 Zile rămase : 91 Proiectul de Directiv ale Congresului al Xlll-lea al partidului PROGRAM AL LUMINOS AL PATRIEI Din orientările și sarcinile de bază ale planului cincinal 1986 — 1990 Dezvoltarea în continuare a bazei proprii de materii prime și energie O sarcină prioritară a cincinalului 1985-1990 este dezvoltarea bazei de materii prime minerale si de energie in vederea asigurării in cit mai mare măsură din resurse proprii a necesarului economiei. Sporirea producţiei de cărbune net — în procente — , Obiective prioritare : % în industria extractivă se prevede aplicarea pe scară largă a metodelor de exploatare de mare productivitate. Producţia de lignit şi cărbune brun, de 84-39 milioane tone, se va realiza în proporţie de peste două treimi în cariere. La huilă întreaga producţie brută va fi supusă spălării în vederea creşterii în continuare a cantităţii de cărbune cocsificabil. In cincinalul viitor, se va dezvolta extracţia de şisturi bituminoase. Nivelurile prevăzute pentru extracţia de ţiţei au în vedere intensificarea forajului pe structurile de mare adîncime şi pe platforma continentală maritimă, precum şi creşterea factorului final de recuperare a rezervelor din zăcăminte, de la 33 la sută cit reprezintă în prezent, la circa 40 la sută în anul 1990. Producţia de gaz metan va fi limitată la 22 miliarde mc/an în scopul menţinerii unui grad corespunzător de asigurare cu rezerve. • Dezvoltarea bazei energetice se va realiza prin valorificarea eficientă a tuturor tipurilor de resurse primare, în special a lignitului şi şisturilor bituminoase, extinderea construcţiei de hidrocentrale, accelerarea programului de realizare a centralelor nuclearo-electrice, amplificarea folosirii surselor noi de energie solară, geotermica, a vîntului, biogazul și biomasa - mărirea randamentelor de conversie a energiei primare prin extinderea producerii combinate a energiei electrice și termice, reducîndu-se la minimum utilizarea hidrocarburilor. In cadrul producţiei de energie electrică se vor realiza 21-22 miliarde kWh în centrale nuclearo-electrice şi aproape 38 miliarde kWh pe bază de cărbuni şi şisturi bituminoase. Creşterea producţiei de energie electrică in procente 128-135 1985 (plan) 1990 In anul 1990 se vor produce 95—100 milioane tone cărbune net Producția de energie electrică va fi In anul 1990 de 95—97 miliarde kWh LA PĂLEŞTI. Stadiul lucrărilor de sezon impune mobilizarea tuturor rezervelor existente! Sfîrşitul săptămînii încheiate ieri i-a găsit pe locuitorii din Dăneşti cu o agendă de lucru extrem de încărcată în care lucrări specifice toamnei cum ar fi recoltatul cartofilor şi însămînţarea cerealelor păioase erau „concurate" de oiţele specifice anotimpului estival : secerişul borcea (Continuara in pag. a 4-a) Ştefan DANCIU IN C.U.A.S.C. LĂZAREA : Operativitate, calitate şi responsabilitate maximă pentru soarta recoltei Timpul favorabil din cursul zilei de ieri a fost folosit din plin de lucrătorii ogoarelor din C.U. A.S.C. Lăzarea pentru strîngerea recoltei din acest an şi pregătirea recoltei viitoare. Din cele 755 hectare cultivate cu cartofi, pînă aseară au fost recoltate în jur de 650. S-a acţionat (CanUmarp In pag. a 4-a)ln Stefana DRAGHICI |