Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1985 (Anul 18, nr. 4694-4768)

1985-01-03 / nr. 4694

Anul XVIII. Nr. 4694 4 pagini 50 bani JOI, 3 ianuarie 1985 Soarele răsare : 7,52 Soarele apune : 16,48 Zile trecute : 3 Zile rămase : 362 _______________________ PROLETAR) DIM TOATE TARILE UNITI VA! MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul care a trecut cu rezultate remarcabile în dezidera pariei noastre sociaiste, în anul 1984, poporul român a sârbătorit împlinirea a 43 de ani de la victoria revelaţiei de eliberare socială şi naţională, antifascista şi antimpriatistă, care a deschis o nouă eră de trans prmri revoluţionare, de edificare a orînduirii socialste în România. Tot în acest an - în luna noiembrie - a avut loc Congresul al Xlil-lea al partidului, care a adoptat hotărîri de însemnatae istorică pentru dezvoltarea economico-socială a ţării în cel de-al 8-lea cincinal şi, în perspectivă, pînă în anul 2030, pentru făurirea societăţii sociae mul iia erai dezvoltate şi înaintarea neabătută a României spre comunism. In anul pe care l încheiem, în industrie s-a realizat un ritm de creştere de circa 7 la sută, iar în agricultură s-a obţinut cea mai mare producţie de cereţii din istoria ţârii, de peste o tonă pe locuitor. A fost dat în folosinţă Canalul Dunăre - Marea Neagră, grandioasă realizare a acestei epoci, a geniului creator al minunatului nostru popor. Am obţinut, de asemenea, progrese însemnat în dezvoltarea învăţămîntului, ştiinţei şi culturii. Pe baza creşterii avuţiei naţionale şi a venitului naţional s-a asigurat majorarea cu 6 la sută a retribuţiei reale şi a pensiii ; au sporit, în continuare, veniturile ţărănimii, ale tuturor oamenilor muncii. Marile realizări din acest an demonstrează, încă o dată, forţa economiei noastre naţionale, superioritatea orînduirii socialiste pe care o eduicăm, capacitatea poporului nostru de a infringe orice greutăţi şi de a asigura - acţionînd unit, sub conducerea partidului - mersul ferm înainte al României pe calea progresiei, bunăstării şi civilizaţiei. Pentru toate aceste recizări, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi al guvernului, precum şi al meu personal, adresez acum, la încheierea arilei, clasei noastre muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregii naţiuni, cele mai calde felicitări, împreună cu urarea de noi şi tot mai mari victorii în activitatea viitoare. * Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, Intrăm în noul an 1985 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut prevederile planului pe ultimul an al actu. Iui cincinal, asigurînd astfel realizarea în bune condiţiuni a întregului plan cincinal, 1981-1985, şi ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă a dezvoltării sale sosialise. Acordăm, în continuare, o importanţă deosebită lărgirii bazei energetice şi de materii prime, înfăptuirii programelor speciale privind ridicarea nivelui tehnic şi al calităţii producţiei, creşterea productivităţii muncii, reducerea consumurilor macrice şi energetice, aplicarea fermă a principiilor noului meanism economico-financiar, ale autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti, sporirea mai puernică a eficienţei întregii activităţi. Va continua, de asemenea, procesul de dezvoltare şi modernizare a agriculturii, de înfăptuire a noii revoluţii agrare în România, de transformare a modului de muncă, de viaţă şi de gîndire a ţărănimii. Se va amiona cu oată hotărî sa în vederea îndeplinirii panului în domeniul investiţiilor, precum şi în cele ale sectoare de activitate Un accent deosebit se va pune pe dezvoltarea ştiinţei, învăţămîntului şi culturii - factori de cea mai mare importanţă pentru desfăşurarea cu succes a întregii opere de construcţie socialistă din patria noastră. Se va intensifia activitatea politico-educativă pentru lărgirea orzonului de cunoştinţe al oamenilor muncii, de formare a omului nou, cu o conştinţă patriotică revoluţionară, înaintatâ. Toate acestea ne cer să acţionăm neabă ut pentru perfecţionarea continuă a întregii a^t'vităfi, ■ en'ru lărgirea demo'-—'‘e, muncitoreşti revel iţ'onare, pentru a pune în ’ I rare iniţia iva şi capasiatea creatoare a oamei I r mun ii, pent ru in'roducerea unui înalt spirit de ordine, disciplină şi responsabilitate în toate domeniile vieţii economice şi sociale. Să facem totul ca anul ’‘85 să asigure realizarea în cele mai bune condiţii a prevederilor cincinalului actual, să marcheze noi şi tot mai mari progrese în înfăptuirea Programului partid III, în ridicarea nivlui general de viaţă al poporului român, în întărirea independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste ! (Continuare in pag. a 4-a) Cu hotărirea de a obţine noi succese în dezvoltarea economicosocială a patriei Noul an - primele realizări • în producţie in unităţile economice harghitene unde specificul muncii o cere, lucrătorii au fost prezenţi, in haine de lucru, şi-n noaptea de la cumpăna dintre ani, îndemnurile adresate prin Mesajul de Anul Nou al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, au găsit un larg ecou şi în inimile şi gîndurile tuturor harghitenilor, hotărîţi să transpună în fapte de muncă exemplare, preţioasele indicaţii ale secretarului general al partidului. în chiar primele ore ale noului an am putut consemna cîteva din succesele remarcabile în activitatea de producţie : ÎN ORAŞUL METALURGIŞTILOR Atmosferă de deplină voie bună, atmosferă de muncă responsabilă — iată cele două caracteristici ale nopţii de Revelion la Vlăhiţa. Pentru că, dacă intr-o parte se ridicau cupele cu şampanie, in mai josul oraşului, la întreprinderea de fier, nu contenea să se ridice fumul furnalelor, anul nou fiind salutat prin noi rezultate in muncă de către schimbul care părăsea poarta unităţii în prima dimineaţă a acestui an. Furnaliştii, conduşi de Sebők János, care au stat de veghe la locul continuu in această noapte, au oferit ţării un plus de 14 la sută la producţie, faţă de sarcina stabilită. Vidám Csaba, Gábor József, Lőrincz Dénes — iată doar citeva dintre numele harnicilor oameni care şi-au petrecut Revelionul la locul incandescent al furnalelor. Munca nu a încetat, fireşte, nici in zilele de marţi şi miercuri, faptele de muncă ale celor ce au fost prezenţi la datorie la furnale concretizîndu-se in depăşirea sarcinilor cu cinci la sută in ziua de intîi si trei la sută in cea de doi ianuarie, fapte inaugurale ale noului an, in dreptul cărora se consemnează nume cum sunt cele ale maiştrilor Csender Béla, Lántzky Károly şi Dávid György sau ale muncitorilor Tankó Jenő, Imets Domokos, Sándor György, Simon Vince, Oláh Ferenc, Csedő István, Jankó Gergely şi multor altora care, timp ce colegii lor beneficiau de zilele de odihnă, au stat de strajă locului nestins al furnalelor vlăhiţene, faptele lor atestind hotărirea cu care au intrat în noul an 1935 — de a-şi face cu cinste datoria și in acest ultim an al actualului cincinal. DIN NOU, ÎN PRAGUL DINTRE ANI, LA DATORIE Ceferiştii harghiteni s-au prezentat, ca-ntotdeauna, la pragul dintre ani cu toate sarcinile de plan îndeplinite in perfecte condiţii de siguranţă şi regularitate a circulaţiei trenurilor. Rezultatele din '84 au fost continuate şi în zilele de trecere in noul an. Amintim numele impiegaţilor de mişcare Florica Pădure şi Szakács Francisc, de la triajul C.F.R. Ciceu ! Ori ale şefului de manevră Kelemen Adalbert, ale operatorului-programator Lőrinc Stefan şi a manevranţilor Domokos Iosif şi Fodor Emeric, care şi in noaptea de Anul Nou au făcut totul pentru ca vagoanele să fie manevrate la timp, pentru ca trenurile,.să plece astfel la orele stabilite in graficele de circulaţie ... Ca şi in alţi ani mecanicul de locomotivă Birsan Andrei şi ajutorul său Ambrus Alexandru, mecanicii Szabó Andrei, Tamás An- Revelion în haine de lucru. (Continuare in png. p 3 nl PAGINILE 2-3 . REVELION 1985. Reportaje de la sărbătoarea trecerii în noul an