Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1985 (Anul 18, nr. 4694-4768)

1985-01-03 / nr. 4694

Anul XVIII., nr. 4694 - pag. a 2-a .i.Inca un an s-a adăugat salbei de realizări colective ţi personale . . . Conform tradiţiei, „traversarea" nopţii dintre ani s-a făcut, şi de cetăţenii municipiului reşedinţă de judeţ, lingă frumoşii brăduţi încărcaţi cu beteală şi daruri, într-o atmosferă de optimism, antren şi veselie, cu cele mai bune gînduri de prezent şi viitor, consumind, in preajma orei zero, cu gindurile şi Îndemnurile celui mai iubit fiu al poporului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, exprimate cu atîncă simţire, dragoste de patrie şi de fiii săi, in tradiţionalul Mesaj de Anul Nou. Urările de nou an fericit au răsunat, apoi, in toate casele - multe noi — din Miercurea- Ciuc, în toate localurile de alimentaţie publică care au organizat revelioane colective, pretutindeni acolo unde, tovarăşi şi prieteni, colegi de muncă şi de idealuri, s-au adunat pentru a marca frumoasa trecere dintre ani. Aşa s-a întîmplat, de pildă, şi la cantina Întreprinderii de tricotaje din municipiul reşedinţă de judeţ, unde muncitori, tehnicieni, ingineri de la unităţi cu pondere în industria judeţului, precum Întreprinderea de tractoare, întreprinderile de tricotaje, filatură şi confecţii, împreună cu familiile - în total peste cinci sute de persoane — s-au simţit, şi-n această unică noapte, la fel de uniţi, la fel de împreună ca şi la locurile de muncă. Să menţionăm că, în afară de succesele în muncă de peste an, la baza antrenului şi bunei lor dispoziţii a stat şi... contribuţia bucătăresei Márton Margit, a celor optsprezece persoane care au ajutat-o. ... Veselie şi dinamism specific tineresc s-a putut întilni, din primele ore ale serii, şi la braseria cooperaţiei, unde s-a organizat revelionul tineretului. Utecişti de la I.P.C.C.F., Întreprinderea de prelucrare a lemnului, cele de tractoare, tricotaje şi confecţii, I.R.S.A.A.M. şi P.T.T.R. au petrecut o noapte minunată, bucurîndu-se de viaţă, de muncă, de virsta ferinară. E de prisos, credem, să amintim că aici, mai cu prisosinţă decit în alte locuri, dansul, ritmat de formaţia „Contrast", s-a constituit in principal punct de atracţie. ... La restaurantul „Bradul“, bucătăreasa Pataki Maria şi colegele sale Miklós Ilona, Incze Paula, Hajdú Erszebet, Viorica Rus au pregătit totul din timp pentru ca cetăţenii ce şi-au petrecut aici revelionul să se simtă bine, lucru ce s-a şi intimplat dealtfel, in ritmurile unor frumoase şi antrenante melodii populare. Sigur, şi aici, ca şi-n alte multe puncte din municipiu unde au fost organizate revelioane colective, Mesajul de Anul Nou al preşedintelui Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a fost ascultat cu dragoste, respectul şi consideraţia de care înţeleptul nostru conducător se bucură din partea tuturor fiilor ţării. .. .In total - fie că a fost petrecut impreună cu colegii de muncă, fie în cadrul cald al familiei. Revelionul '85 a fost sărbătorit, şi în municipiul Miercurea-Ciuc, cu satisfacţia cuvenită marilor realizări de până acum, cu optimismul cuvenit măreţelor perspective ce ne aşteaptă în viitor. G. MIHAIL REVELION Frumoasă „traversare“ a nopţii dintre ani, la Miercurea-Ciuc Muzică, dans şi voie bună la cantina întreprinderii de tricotaje Pentru sănătate, fericire şi noi succese in muncă Şi în oraşul minerilor harghiteni - Bălan , păşirea pragului in noul an s-a făcut intr-o atmosferă deplin sărbătorească, încununată de deosebite rezultate în muncă obţinute in angajamentul de a da cit mai mult minereu ţârii. Fructuosul bilanţ, încheiat la sfirşitul anului trecut, este marcat de realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan la toţi indicatorii , motiv pentru care, cu alese sentimente de satisfacţie, minerii s-au reunit un larg colectiv pentru a petrece Revelionul. Şi dacă am amintit de acest succes al muncii in cadrul întreprinderii, să mai reţinem şi deosebita realizare la care au subscris toţi cetăţenii oraşului, care, după cum ne spunea tovarăşul Viorel Rusu, primarul oraşului, in activitatea edilitar-gospodărească au realizat lucrări, prin munca patriotică, in valoare de 15 milioane lei, cu 5,4 milioane lei mai mult decit era angajamentul. Pe fetele fiecăruia dintre cei circa 250 participanţi la revelionul, organizat în sala cantinei întreprinderii miniere, se putea citi bucuria de a fi părtaş la aceste succese, încrederea in forţele proprii, incapacitatea colectivului de a realiza noi fapte de muncă in noul an — încredere sporită şi de Mesajul de Anul Nou adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu întregului popor. La al 12-lea gong, ce a anunţat intrarea in 1985 s-au ciocnit paharele cu vin, s-a Închinat pentru sănătate şi fericire, pentru ani mulţi, laolaltă cu toţi ridicind cupele şi minerii fruntaşi Ioan Bocu, Bajko Antal, Ioan Bucică. Momentele de cintec şi voie bună cu care a fost punctată întreaga noapte, au fost completate de orele de dans întreţinute de orchestra clubului întreprinderii, de soliştii de muzică populară şi uşoară. Lista meniului deosebit de apetisant, completată de vinuri bune , n-a lipsit tombola şi surprizele ei şi, evident, la sfirşitul petrecerii dansul Perinit*A. N. ŞANDRU Mare forfotă pe străzile municipiului Odorheiu Secuiesc — oameni care merg după cumpărături spre a le face celor dragi o ultimă surpriză a anului, oameni care vin din alte localităţi, alţii care pleacă la ai lor pentru a petrece ultima zi a lui 1984... Telefoanele Întreprinderii comerciale zbirnăie - sosesc noi şi noi transporturi de mărfuri căutate de oameni. Sunt secvenţe din imaginea municipiului in ultima zi a anului ce l-am incheiat. . .,, Apoi seara - mese puse sărbătoreşte in restaurantul „Harghita", ca si in restaurantul „Parc", de altfel, rezervat — poate, şi in virtutea apropierii terenului sportiv grupului de sportivi care de obicei işi petrec ultima noapte a anului in acest local. Mese puse şi în sala mare a consiliului popular, unde s-au adunat spre a intimpina Noul An, lucrătorii din domeniul „public". Comerţul le-a oferit toate bunătăţile celor ce doreau să petreacă in unităţile de alimentaţie. Cei mai virstnici s-au adunat de Revelion in localul clubului pensionarilor, iar cei tineri — la clubul tineretului. Pină şi colectivul teatrului popular s-a întrunit, in localul casei de cultură. Peste tot a dominat o atmosferă de veselie, de voie bună, atmosferă in care odorheienii au spus adia anului ce a trecut, întimpinind noul an 1985 cu încrederea şi hotărirea de a-l face mai bun, mai frumos, plin de succese şi împliniri. OLÁH István basmului, oferind un cadru feeric fascinantei nopţi a Revelionului. Şi, cine s-ar fi putut integra mai bine intr-o asemenea atmosferă decit tinerii, adică cei aflaţi la virsta optimă de zbor a fanteziei, a libertăţii spiritului şi a integrităţii idealurilor, mai ales cind aceşti tineri sint in majoritate studenţi şi cind au venit la Izvoru Mureşului nu intr-un obişnuit sejur în tabără, ci special pentru petrecerea Revelionului. De altfel organizatorii, aflaţi pe o lungime de undă foarte apropiată cu cea a fiilor „almei mater", au şi deschis un „oficiu provizoriu de încheiere a logodnelor". Trebuie insă precizat că ambianţa cu totul deosebită din noaptea de la cumpăna anilor se datorează şi „prologului", care a avut loc în ultima zi a anului, prolog ce s-a numit „Serbările Revelionului" la care au participat, după cum ţinea să sublinieze tovarăşul Cătălin Dumitriu, comandantul taberei, studenţi din 11 centre universitare ale ţării, serbări ce au beneficiat de prezenţa cunoscutului comentator sportiv Cristian Popescu. Cum un revelion reuşit înseamnă, implicit, o muzică bună, să subliniem, şi ca un semn de recunoştinţă din partea participanţilor, contribuţia celor doi „animatori" Octavian Anisie şi Sandu Costel, primul, rămas fără barbă şi pus la „quatre epingle", aşa cum ii stă bine unui proaspăt inginer, devenit, după atitea veri şi vacanţe petrecute la Izvoru Mureşului, harghitean adevărat, de vreme ce lucrează acum la secţia din Voşlobeni a IM. Harghita. Aşadar, la Izvoru Mureşului revelionul s-a petrecut sub semnul unei bune dispoziţii molipsitoare, al optimismului şi Încrederii — aşa cum sublinia secretarul general al partidului in Mesajul de Anul Nou — in premisele unui an rodnic şi fericit in care munca să fie mai spornică, iar pacea un deziderat adus mai aproape de o atit de dorită realizare. Ştefan DANGU Sărbătoare feerică la Izvoru Mureşului «* Izvoru Mureşului, minunata staţiune de la obirşia Oltului şi Mureşului, şi-a sporit, la cumpăna dintre ani, frumuseţea şi puterea de atracţie imbrăcindu-şi brazii in beteală şi promotoacă, devenind un tărîm al In jurul meselor — tineri şi virstnici Revelionul tineretului - Miercurea-Ciuc. INFORMAŢIA HARGHITEI lrare din Călimani: „Ia şi la mulţi ani Intr-un decor de adevărată iarnă românească, cu zăpadă căzută din belşug amintind de cunoscutele versuri ale pluguşorului străbun „Iarna-i grea omătu-i mare/ semne bune anulare", s-a desfăşurat la Topliţa Revelionul 1985 al forestierilor topliţeni. In sala cantinei C.E.P.L. şi-au dat intilnire forestierii de la cele 20 de guri de exploatare din masivul Curghiu, Giurgeu şi Călimani, aducind parcă cu ei veşnica tinereţe a muntelui. Intre aceşti minunaţi oameni, am recunoscut şi pe Pavel Pirgăuanu, maistru de la gura de exploatare forestieră din Bătrina, care a petrecut revelionul impreună cu tovarăşii săi de muncă, tractoriştii Vasile Truţă şi Vasile Ţepeş. Au venit şi pricepuţii meşteri ai lemnului de pe platformele de prelucrare din Topliţa, Gălăuţaş şi Hodoşa, cei care înnobilează, prin munca lor, aurul verde al munţilor. Am intilnit, printre alţii, pe Liviu Hălgean, maistru la fabrica de mobilă, Violeta Savu, muncitoare, membră in Consiliul Naţional al Oamenilor Muncii, Nicolae Moldovan, muncitor timplar, inginerul Viorel Profiloiu, tehnicianul energetician Vaier Croitoru, Vasile Cotfaş, tehnician la sectorul de exploatare, Kulcsár Anton, muncitor cu multa calificare, autor a numeroase invenţii şi inovaţii, Toader Jăranu, maistru principal la U.P.L. Gălăuţaş şi mulţi alţii. Ei au venit aici, in această noapte de la cumpăna dintre ani, impreună cu familiile şi cu prietenii, spre a sărbători împreună tradiţionalul Revelion, spre a-şi ura reciproc tradiţionala urare : „La mulţi ani !", semnificativă pentru sensul existenţei noastre, pentru ideea de viaţă demnă, încununată de împlinirile majore ale muncii. A fost o noapte de basm, o noapte plină de feerie, ca şi feeria munţilor înconjurători, o noapte de veselie şi voie bună a celor care au venit la Revelionul forestierilor - 1995. La reuşita ei şi-au dat concursul, desigur, şi bucătarul Ioan Ştef, împreună cu ajutoarele sale Iuliana Cristea, Steluţa Iacomov şi Ana Ciubucă, precum şi taraful condus de rapsodul popular Vasile Moraru cu soliştii Cornelia Butnaru de la Ansamblul folcloric „Harghita", Valerica Slavic şi Carmen Antal. Iile ŞANDRU