Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1988 (Anul 21, nr. 5623-5698)

1988-01-04 / nr. 5623

Anul XXI., nr. 56211 — pag. a 2-a revelionaţiNOULUI AM BUN VENIT ! Gînduri şi fapte pentru fericirea şi împlinirea noastră... (li mi ore din pep !) impresia cuvintelor rostite de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul N icolae Ceauşescu. Atit eu cît şi colegii şi colegele mele de muncă ne-am propus ca in anul ce vine să confecţionăm tricotaje de calitate, cu o linie coloristică modernă, să ne mărim sfera partenerilor comerciali externi". Szabó Judit, economist la S.M.A. Miercurea-Ciuc : „Pentru noi, lucrătorii din agricultură, anul 1988 trebuie să însemne un an al recoltelor bogate. Munca depusă de mecanizatori trebuie să fie de calitate, astfel ca, la momentul de bilanţ, al strîngerii recoltei, să putem contabiliza recorduri la măsura noii revoluţii agrare“. Koos Adolf, lăcătuş mecanic la I.P.I.C.C.F. Harghita: „Unitatea economică unde îmi desfăşor activitatea este de ani la rînd fruntaşă pe ramură. Hotărirea noastră, a întregului colectiv este ca şi în anul ce a început acum să obţinem rezultate foarte bune, păstrîndu-ne locul de frunte“. Mii de oameni ai muncii au petrecut la revelioanele organizate în unităţi din reţeaua O.J.T., I.C.S.A.A.P. la cantinele muncitoreşti. Popasul nostru prin citeva asemenea locuri de petrecere a Revelionului ne-au permis să constatăm ca numitor comun optimismul, buna dispoziţie, bucuria. — Ne străduim ca oamenii muncii veniţi să întîmpine noul an în unitatea noastră să se simtă bine. A fost opinia lucrătoarei Csiki Ibolya, de la restaurantul „Flora“. Ca atare, fiecare dintre noi, am căutat să gătim mîncăruri cît mai gustoase, să asigurăm o servire exemplară. Şi, intr-adevăr, atit la reaurantul „Flora11, cît şi la restaurantul „Harghita" unde s-a organizat Revelionul tineretului, la cantina întreprinderii de tricotaje, în celelalte locuri unde s-au organizat petreceri, oamenii muncii s-au simţit foarte bine, întîmpinînd noul an cu optimism ! Cu aceste gînduri au păşit în noul an 1988 şi locuitorii oraşului GHEORGHENI. Tradiţionala sărbătoare de la cumpăna dintre ani a fost întîmpinată de către oamenii muncii de la întreprinderile oraşului cu noi şi spectaculoase realizări pe care locuitorii acestei aşezări harghitene le-au dedicat Conferinţei Naţionale a partidului, celei de-a 40-a aniversări a proclamării Republicii. Cu cîteva ore înainte de trecerea în noul an oraşul fremăta ca, în preajma marilor evenimente. Grupuri compacte de oameni ai muncii se îndreptau spre unităţile de alimentaţie publică din oraş pentru a petrece aşa cum se cuvine sărbătoarea de la cumpăna dintre ani. „B u c i n“, modernă unitate comercială dată în folosinţă în cursul anului 1987, clanul „Tulipan“, unităţi ale întreprinderii comerciale din localitate, restaurantul „Mureşul“ al O.J.T. Harghita, cabanele „Suhard“, „Bicazului“, „Bucin“ împodobite sărbătoreşte, au fost gazde ospitaliere pentru petrecerea Revelionului atît pentru oamenii muncii din Gheorgheni cît şi pentru grupuri de turişti sosiţi din diverse localităţi ale ţării. Optimismul, antrenul, voia bună, veselia, aceasta a fost atmosfera ce a dominat in toate locurile unde oamenii muncii din localitate au petrecut seara de Revelion. Îndemnurile adresate prin Mesajul de Anul Nou de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, au găsit un larg ecou şi m inimile şi gîndurile oamenilor muncii din Gheorgheni, hotărîţi să transpună în fapte de muncă exemplare, preţioasele indicaţii şi orientări, pentru prosperitatea şi bunăstarea fiecăruia dintre noi. Am reţinut din urările călduroase de „ha mulţi ani!“, hotărirea fermă a tuturor, dorinţe, unanimă ca noul an 1988 să constituie un an de muncă, rodnică, de noi succese în toate domeniile de activitate. Gheorghe CHIPER ... „Bună dispoziţie şi veselie la restaurantul „Bulevard“. Dar asemenea instantanee fotografice puteau fi surprinse în numeroase locuri de către fotoreporterul nostru Al. V. Szakács, bucuria şi buna dispoziţie fiind numitor comun la toate locurile unde oamenii muncii harghiteni au petrecut revelionul. Continuarea succeselor, înfăptuirea a noi şi noi izbînzi Un obicei tradiţional la restaurantul „Bulevard“ din Miercurea-Ciuc : personalul de serviciu urează „La mulţi ani“ şi „Petrecere frumoasă“, celor ce au venit aici să întîmpine noul an 1988. 1 merilor Ie stă bine în vîrtejul dansului. Sau „Oare cili i-a surîs conformat, firesc, cei de la... Revelionul tineretu- norocul?“ lui din Miercurea-Ciuc. Cu legitimă mîndrie pentru succesele obţinute... Urmare din pag. 1 sărbătoreşti, În restaurantul „Harghita“, veselia a fost amplificată de programul de umor prezentat de Csiszár Antal, membru all teatrului popular din localitate. Atmosferă generală de veselie și la Casa de de cultură a tineretului, formaţiile de artişti amatori ale instituţiei oferind publicului scenete umoristice, răvaşe de an nou, câţiva membri ai formaţiilor continuind, apoi, să-i distreze pe cei 16 oaspeţi ai restaurantului „Tîrnava“. Şi am putea continua cu frumos împodobitul restaurant „Parc“, cu celelalte unităţi care au găzduit pe oamenii Odorheiului la cumpăna dintre ani. Un moment înălţător, în atmosfera generală de optimism l-a constituit urmărirea Mesajului de Anul Nou rostit la posturile de radio şi televiziune, de către secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Aşadar, oamenii muncii din Odorheiu Secuiesc au încheiat anul ce s-a scurs şi l-au început pe cel prezent într-o atmosferă de voie bună, cu ferma hotărîre ca în acest an — decisiv pentru îndeplinirea cu succes a actualului cincinal — să facă tot ce le stă în putință, în vederea îndeplinirii cu succes a tuturor sarcinilor ce le revin. Un An Nou cu împliniri Tradiţionala sărbătoare a Revelionului a fost întîmpinată şi la CRISTURU SECUIESC cu satisfacţia realizării mobilizatoarelor sarcini de plan şi cu angajamentul deplin de a realiza în mod exemplar sarcinile celui de-al treilea an al actualului cincinal. In numeroase colective, de oameni ai muncii s-au raportat în preajma noului an importante realizări peste prevederile planului, succese cu care oamenii muncii din Cristuru Secuiesc au intimpinat Conferinţa Naţională a partidului şi cea de-a 40-a aniversare a proclamării Republicii. Cele mai importante realizări le-au obţinut colectivele de oameni ai muncii de la întreprinderea avicolă de stat, cooperativele meşteşugăreşti „Tirnava“ şi „Străduinţa", întreprinderea de nutreţuri combinate, Filatură de fire şi sfori, etc. Munca responsabilă, angajarea fermă a caracterizat şi colectivele de oameni ai muncii de la I.O.S.F., secţia oţelărie, unde s-a muncit cu „foc continuu", elaborîndu-se prima şarjă de oţel rapid din acest an la cuptorul nr. 3 sub conducerea inginerului Darvas Zoltán. Succes la care o contribuţie însemnată şi-au adus-o şi oţelarii Birtalan Benedek, Györfy Béla, turnătorii Albert Attila şi Karda István. Trecerea în noul an 1988 a fost sărbătorită cu voie bună şi bună dispoziţie de către lo şi sănătate cititorii oraşului Cristuru Secuiesc, în unităţile de alimentaţie publică „Tîrnava“, „Băile Sărate“ și la noul restaurant din strada Bicazului. La Revelionul care a fost organizat la cantina restaurant a I.O.S.F. au petrecut trecerea în noul an aproape 200 de oameni ai muncii din această întreprindere. O frumoasă serbare şi un bogat program cultural artistic au fost organizate şi la Casa de copii din localitate unde evenimentul trecerii în noul an a fost petrecut într-o ambianţă plăcută de către elevii şi cadrele didactice de li acest aşezămînt şcolar. Traian TOROK Recoltele bogate — fundament al atmosferei de optimism, de voie buna Atmosfera sărbătorească de Revelion a avut drept fundament, aici, la SÎNMARTIN, succesele dobîndite de localnici in cursul anului ce a trecut. Succese concretizate, între altele, în obţinerea, de către mecanizatori şi cooperatori, a unei producţii de 6.063 kg de grîu la hectar, a 64.300 kg sfeclă de zahăr, a 36.000 kg cartofi la hectar. La finelul ei, şi C.P.A.D.M. de azi şi-a onorat integral toţi indicatorii de plan. Iată şi motivele veseliei ce a dominat, în noaptea de Revelion, la restaurantul cooperativei, unde s-au reunit la masă sărbătorească peste 80 de persoane, oameni ai muncii din C.A.P., C.P.A.D.M., circumscripţia sanitar-veterinară etc. In atmosfera de voie bună, cei prezenţi aici şi-au ridicat paharul, la cumpăna dintre ani, pentru succese şi mai frumoase in anul în care au păşit. După firea lucrurilor numeroşi au fost şi aceia, care şi-au luat rămas bun de la anul 1987 în cercul familial, în cel al prietenilor şi colegilor de muncă şi la casele oamenilor nelipsite fiind caldele urări de noi succese în dezvoltarea comunei, în obţinerea unor realizări, sporite în agricultură, care să-i ridice între fruntaşii ţării. CSIBI Alexandru Parcă şi-a dat Putem afirma cu deosebită satisfacţie că, aici, la BĂILE TUŞNAD, la cumpăna dintre ani şi-a ars întilnire — într-un fel — parcă întreaga ţară. Spre a lua „adio“ de la anul ce s-a scurs şi a saluta, cu voie bună şi deplin optimism, noul an in care am păşit. La restaurantul hotelului „Olt“ şi-au ridicat paharele pentru succesele anului 1987, oaspeţii sosiţi din judeţele Prahova şi Buzău, în localul restaurantului „Laleaua“ întîlnire aici cei din Călăraşi, Piatra Neamţ, Giurgiu. Cei din Iaşi şi Constanţa au petrecut noaptea de Revelion la restaurantul „Tuşnad“, oaspeţii din Cimpina, Vrancea, Braşov — la „Ciucaş“, iar cei din Galaţi, in sala cantinei-restaurant nr. 4 iar la „Moara de la făgădău“ şi-au dat întîlnire, sub egida B.T.T., cei din Harghita, ridicîndu-şi, cu toţii, paharul pentru noile succese ale anului ’88, pentru sănătate şi fericire, întreaga ţară Atmosferă de voie bună, aşadar, la care o contribuţie deloc de neglijat au avut oamenii muncii de la O.J.T., asigurînd mese bogate şi programe muzical-distractive pe măsura evenimentului sărbătorit. Iar carnavalul de iarnă organizat in seara primei zile din acest an, a întrunit o apreciere unanimă, „toată suflarea“ staţiunii ţinînd să-l onoreze cu prezenţa ei. ZÖLD Lajosi INFORMAŢIA HARGHITEI