Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1988 (Anul 21, nr. 5699-5776)

1988-04-01 / nr. 5699

Anul XXI Nr. 5699 4 pagini 50 bani % PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VÂ ! . Organ al Gontistului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean imintarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la recenta Plenară a C.C. al P.C.R. Mobilizator program de muncă şi acţiune revoluţionară pentru îndeplinirea în cele mai bune condiţii a planului pe acest an şi pe întregul cincinal Cuvintarea secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la recenta Plenară a C.C. al P.C.R. se constituie într-un amplu şi mobilizator program de muncă şi acţiune revoluţionară a organelor şi organizaţiilor de partid, a comuniştilor, a tuturor colectivelor de muncă pentru intensificarea activităţii în vederea înfăptuirii prevederilor documentelor adoptate, menite a determina accentuarea laturilor calitative şi îndeplinirea in cele mai bune condiţii a sarcinilor de plan pe acest an şi pe întregul cincinal. Prin conţinutul lor, documentele răspund cerinţelor majore actuale şi de perspectivă ale dezvoltării economico-sociale a patriei» ale perfecţionării mecanismului economico-financiar, ilustrând preocupările şi contribuţia determinantă a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la elaborarea politicii interne şi externe a partidului şi statului, la realizarea neabătută a hotărârilor Congresului al XlII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului pentru asigurarea condiţiilor înfăptuirii obiectivului strategic ■ de trecere, pînă în 1990, la un nou stadiu de dezvoltare, la realizarea unei noi calităţi a muncii şi vieţii, la ridicarea patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie. Un imbold însufleţitor în înfăptuirea acestui obiectiv strategic îl reprezintă concluziile bilanţului economico-financiar pe 1987, care evidenţiază, cu puterea de netăgăduit a faptelor, justeţea politicii promovate de partidul nostru de dezvoltare a forţelor de producţie pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, de repartizare justă a venitului naţional între fondul de consum şi cel de acumulare. Pornind de la realităţile pe care le cuprinde înfăţişarea de azi a patriei, in vederea creşterii şi mai puternice a avuţiei naţionale, cuvântarea secretarului general a! partidului precizează cu claritate direcţiile de acţiune, obiectivele asupra cărora trebuie să se concentreze acţiunile colectivelor de muncă, ale tuturor oamenilor şi formaţiilor de lucru. Astfel, exercitarea calităţii de proprietari şi producător trebuie să se concretizeze în buna gospodărire şi administrare a mijloacelor de producţie, creşterea rentabilităţii şi eficienţei tuturor unităţilor economico-sociale. In acest sens se impune ca şi centralele şi unităţile economicosociale să-şi îndeplinească în condiţii cît mai bune rolul hotărîtor pe care îl au în întreaga activitate economică şi socială. Trebuie îmbunătăţit stilul de muncă al consiliilor oamenilor mun- ■ ciişi perfecţionată activitatea adunărilor generale ale oamenilor muncii — forma democratică de dezvoltare a Societăţii noastre socialiste în care totul se realizează cu poporul şi pentru popor-In consens cu principiile autoconducerii, autogestiunii şi autofinanţării, s-a trasat sarcină ca pînă la sfîrşitul primului semestru a.c. toate unităţile să devină rentabile! Aceasta presupunind întocmirea unor programe speciale economicofinanciare, precum şi înfăptuirea neabătută a acestora. Presupune îmbunătăţirea activităţii organelor financiare şi creşterea rolului controlului financiar şi îndeosebi a controlului preventiv. Trebuie acţionat pentru lichidarea stocurilor supranormative, reducerea costurilor şi cheltuielilor. Spiritul nou, revoluţionar cu care trebuie acţionat se fundamentează pe necesitatea valorificării la maximum a bazei materiale şi forţei demuncă în vederea creşterii continue a bogăţiei întregii naţiuni. In acest sens, sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, trebuie înţelese şi măsurile privind perfecţionarea mecanismului economicofinanciar prin îmbunătăţirea sistemului de formare a preţurilor, precum şi cele privind perfecţionarea sistemului de retribuire pentru stimularea producţiei de export şi a exportului, care, de altfel, au primit putere de lege în urma recentei sesiuni a Marii Adunări Naţionale. Avem datoria, aşadar, de a acţiona cu răspundere şi exigenţă comunistă pentru a transpune în viaţă acest amplu şi mobilizator program pentru ca în felul acesta oamenii muncii harghiteni să-şi aducă o contribuţie tot mai însemnată la înflorirea Scumpei noastre patrii, România socialistă. I M. Bălan. O teran — banda Cetăţii, nouă realizare în transportul subrlantă din orizontul 590 Fagu „Informaţia Harghitei“ din mijlocul colectivului de muncă de la întreprinderea de oteluri speciale forjate Cristuru Secuiesc (pagina a 2-a) biblioteca judeţeana H •jAwi'iî . C.A.P. ODORHEIU SECUIESC: Se aşteaptă clipa bună, propice trecerii la efectuarea lucrărilor in cîmp Nici zona Odorheiului Secuiesc nu a fost ferită de precipitaţiile căzute din abundenţă, în ultima vreme, fapt ce conduce şi aici, unde primăvara soseşte, de regulă, ceva mai timpuriu, la întîrzierea momentului declanşării lucrărilor agricole ale campaniei de primăvară. Întemeiată este supărarea inginerului şef al Cooperativei agricole de producţie din Odorheiu Secuiesc, tovarăşul Molnár Alexandru, care ne spunea că de circa două luni de zile, cooperatorii şi mecanizatorii de aici sînt în aşteptare, gata de „start“ cu tot ceea ce trebuie, pentru începerea însămînţărilor. Dar, timpul neprielnic persistă, căutările şi eforturile specialiştilor de a depista terenuri cît LA ORDINEA de cît zvîntate, parcele pe care să se poată intra cu tractoarele şi maşinile agricole, sînt, deocamdată, zadarnice. Demn de menţionat este, totuşi, faptul că toate pregătirile sunt făcute astfel încâtin orice zi, lucrările să poată fi atacate, întreaga suprafaţă destinată culturii de cartofi şi pentru porumb boabe a fost fertilizată cu îngrăşăminte organice. De asemenea, la culturile de grîu, secară şi orz din toamnă s-au administrat aproape 70 de tone îngrăşăminte chimice, iar în aceste zile, acolo unde se poate intra, continuă fertilizările cu îngrăşăminte chimice la cultura de orz ce a mai rămas nefertilizată în toamnă (este vorba de o suprafaţă de 215 hectare, pe care se vor aplica circa 110 kilograme pe fiecare hectar). Derulează în aceste zile sortarea cartofilor depozitaţi in pivniţe, activitate la care participă zilnic circa 20—25 de cooperatori, aceştia reuşind pînă ieri să sorteze întreaga cantitate de cartofi necesară plantării în această primăvară. (Continuatin pag a 4-a) Anton BORS _3 VINERI, 1 aprilie 1988 Soarele răsare : 6,56 Soarele apune : 19,43 Zile trecute : 92 Zile rămase : 274 n PARTIDUL COMUNIST ROMÂN - FACTOR CONDUCĂTOR ŞI MOBILIZATOR ÎN ÎNDEPLINIREA SARCINILOR CE NE REVIN Orientarea întregii activităţi spre creşterea producţiilor agricole Transpunerea în viaţă a multiplelor sarcini ce revin întreprinderii agricole de stat în lumina documentelor Conferinţei Naţionale a partidului şi a cuvântării tovarăşului Nicolae Ceauşescu la recenta Plenară lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, pune şi pentru biroul organizaţiei noastre de partid problema creşterii rolului organizaţiei în conducerea activităţii, in mobilizarea întregului colectiv la realizarea sarcinilor ce-i revin pentru îndeplinirea cu succes a planului pe acest an şi pe întregul cincinal. Printr-o angajare plenară a gîndirii colective a membrilor biroului, a fiecărui comunist în parte, au fost stabilite sarcinile concrete ce revin fiecărui comunist, în funcţie de locul său de muncă, de capacitatea, şi pregătirea profesională. Lunar, analizăm modul în care sunt realizate sarcinile de plan, precum şi contribuţia comuniştilor cu munci de răspundere la îmbunătăţirea activităţii, la întărirea spiritului de ordine şi disciplină, la ridicarea întregii activităţi la un nivel superior. Pentru o mai bună soluţionare, la timp şi cu simţ de răspundere a problemelor ce se ridică, ne-am preocupat de întărirea organizaţiilor de partid la fiecare loc de muncă Pe linia acestei preocupări se înscrie, printre altele, şi înfiinţarea, la Ferma nr. 1 Miercurea-Ciuc, a unei grupe de partid, unde sunt cuprinşi toţi comuniştii din cadrul subunităţii- Organizaţia noastră de partid a fost în fruntea acţiunii de îndrumare şi supraveghere a modului in care s-a pregătit campania agricolă de primăvară, urmărindu-se îndeosebi ca tractoarele şi celelalte maşini agricole să fie reparate din timp şi de calitate, lucrările de reparaţii fiind executate fără risipă de energie şi materiale. Totodată, organizaţia de partid s-a preocupat de organizarea, de către conducerea întreprinderii, a unor cursuri de calificare şi policalificare, în cadrul cărora au fost cuprinşi 360 oameni ai muncii din întreprindere, cursuri ce au fost ţinute de specialişti bine pregătiţi profesionali Au fost, astfel, calific Continuare in pag. a 4-a) Subing. loan OLTEAN, secretarul organizaţiei de bază P.C.R. din întreprinderea agricolă de stat Miercurea-Ciuc