Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1989 (Anul 22, nr. 6010-6086)

1989-06-17 / nr. 6075

Anul XXII., nr. 6075 — pag. a 4-a Şedinţa Comitetului Politic * * Executiv al C.C. al P.C.R. (Urmare din 309. 1) In continuare, în cadrul şedinţei, Comitetul Politic Executiv a examinat şi aprobat Raportul Comisiei de anchetă pentru verificarea modului în care au fost aplicate şi respectate de către Banca pentru Agricultură şi Industrie Alimentară prevederile legale cu privire la acordarea de credite şi avansuri băneşti unor cooperative agricole de producţie şi asociaţii economice intercooperatiste, în perioada 1986 1988. Pornind de la concluziile anchetei, de la abaterile şi lipsurile constatate, Comitetul Politic Executiv a aprobat măsurile propuse în vederea creşterii răspunderii în aplicarea prevederilor legale referitoare la acordarea şi utilizarea creditelor şi avansurilor băneşti şi pentru îmbunătăţirea activităţii economico-financiare a unităţilor agricole cooperatiste, precum şi a controlului financiar din partea statului. Comitetul Politic Executiv a cerut guvernului, conducerilor ministerelor, organelor financiarbancare să acţioneze cu toată hotărîrea, în spiritul măsurilor stabilite, pentru respectarea strictă a hotărîrilor de partid şi a legilor ţării privind acordarea de credite şi avansuri băneşti, pentru lichidarea stărilor de lucruri negative şi îmbunătăţirea radicală a activităţii în acest domeniu, efectuarea unui control financiar permanent, ferm şi exigent, pentru întărirea ordinii şi disciplinei în utilizarea fondurilor materiale şi băneşti de care dispun unităţile socialiste, pentru înlăturarea cheltuielilor neproductive şi neeconomicoase, apărarea şi dezvoltarea proprietăţii socialiste de stat şi cooperatiste, a avutului obştesc, în vederea creşterii rentabilităţii şi eficienţei economice. Comitetul Politic Executiv a analizat şi aprobat, în continuare, Raportul cu privire la reducerea personalului din aparatul de stat, de partid şi al organizaţiilor de masă şi a adoptat unele măsuri pentru perfecţionarea structurilor organizatorice şi mai buna utilizare a personalului din aceste domenii. S-a apreciat că prin aplicarea măsurilor stabilite se vor asigura îmbunătăţirea generală a activităţii şi creşterea răspunderii tuturor cadrelor de partid şi de stat în organizarea şi conducerea întregii activităţi de dezvoltare economico-socială a României, în cadrul şedinţei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a informat despre unele constatări şi concluzii desprinse din vizitele şi analizele făcute, în ultimele zile, în unităţi agricole din diferite judeţe ale ţării. Secretarul general al partidului a apreciat că în majoritatea unităţilor vizitate culturile se prezintă în general bine, ceea ce creează condiţii pentru ca, în acest an, să se obţină cele mai mari producţii, atît la orz şi grîu, cit şi la celelalte culturi, la floarea-soarelui, porumb, sfeclă, cartofi, legume şi fructe. Secretarul general al partidului a indicat să se facă o evaluare cit mai exactă a producţiilor agricole şi să se acţioneze cu toată fermitatea şi răspunderea pentru strîngerea la timp şi fără pierderi a întregii recolte, pentru transportul şi depozitarea corespunzătoare a acesteia, astfel incit, în toate judeţele, producţiile realizate să se situeze cel puţin la nivelul planului. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut comitetelor judeţene de partid, tuturor organelor şi organizaţiilor de partid, consiliilor populare, precum şi Ministerului Agriculturii, tuturor organeloragricole să tragă concluzii din experienţa acestui an, care arată că acolo unde s-au respectat normele ştiinţifice de lucru privind calitatea lucrărilor şi densitatea plantelor — se obţin recolte mari, indiferent de zonele agricole. S-a cerut să se acţioneze în continuare pentru întărirea răspunderii, a ordinii şi disciplinei în toate unităţile agricole — şi, îndeosebi, în întreprinderile agricole de stat, unde în multe locuri se realizează producţii inferioare celor din cooperativele agricole de producţie , în vederea asigurării tuturor condiţiilor pentru realizarea, în toate judeţele şi în toate unităţile, a producţiilor, vegetale şi animaliere prevăzute, corespunzător sarcinilor de plan, cerinţelor noii revoluţii agrare. Comitetul Politic Executiv a dezbătut unele probleme ale vieţii internaţionale actuale şi ale mişcării comuniste şi muncitoreşti contemporane. Comitetul Politic Executiv a hotărît convocarea Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, în zilele de 27 şi 28 iunie a.c. Comitetul Politic Executiv a soluţionat, de asemenea, probleme curente ale activităţii de partid şi de stat. FOTBAL • în ultima etapă a diviziei C, seria a X-a mîine sunt programate partidele: Nitramonia — Rapid (în tur 0—2) ; Metalul Sighişoara — Progresul (0—2); Minerul Bălan — Electro (1—2) ; Unirea — Minerul Baraolt (0—3). (partida se va desfăşura la Topliţa, terenul din Cristur fiind suspendat); Viitorul — Betonul (1—3); Carpaţi Covasna — Precizia (0—5) ; Cimentul — Metalul Tîrgu Secuiesc (1—6) ; I.M.A.S.A. — Carpaiţi Braşov (1—0). La Ploieşti s-a disputat o partidă contînd pentru preliminariile Campionatului cu• Azi, se dispută partidele penultimei etape a actualei ediţii a campionatului diviziei A de fotbal. Sunt programate partidele : F.C. Argeş — „U“ Cluj-Napoca (în tur 0—1); Rapid — Sportul Studenţesc (0-3); Steaua — Flacăra (3-1); F.C. Farul — F.C.M. Barşov (0—0); S.C. Bacău — Corvinul (2—4) ; Oţelul Galaţi — A.S.A. Tîrgu Mureş (1—1); Victoria — Dinamo (1—3); F.C. Bihor — F.C. Olt (0—0); Inter Sibiu — Universitatea Craiova (2-1). ropean de juniori A dintre echipele României şi Spaniei. Reprezentativa Spaniei a câştigat cu 3—1, consolidîndu-şi primul loc în grupă. Iată cum se prezintă acest clasament: 1Spania 4 3 01 966 , HANDBAL • Continuă întrecerile turneului Campionatului judeţean de handbal feminin început ieri la Miercurea-Ciuc. AZI, pe arena sportivă Voinţa sunt programate partidele : Unirea Cristur — Făgetul Borsec ; Voinţa Miercurea-Ciuc — Metalul Vlăhiţa ; Voinţa Bălan — Tricotop Topliţa ; Metalul Vlăhiţa — Voinţa Bălan ; Tricotop — Topliţa — Tricotajul Miercurea- Ciuc ; Unirea Cristur — Voinţa Miercurea-Ciuc ; Tricotajul Miercurea- Ciuc — Metalul Vlăhiţa ; Unirea Cristur — Voinţa Bălan ; Voinţa Miercurea-Ciuc — Făgetul Borsec . MÎINE, sunt programate partidele: Făgetul Borsec — Voinţa Bălan ; Unirea Cristur — Tricotajul Miercurea-Ciuc ; Tricotop Topliţa — Metalul Vlăhiţa ; Tricotajul Miercurea-Ciuc — Făgetul Borsec; Unirea Cristur — Tricotop Topliţa ; Voinţa Bălan — Voinţa Miercurea-Ciuc. În ambele zile, primele partide sunt programate la ora 8, jucîndu-se nonstop. Comisia judeţeană de fotbal a omologat rezultatele actualei ediţii a Campionatului judeţean de fotbal. In urma acestor omologări, clasamentele finale ale Campionatului judeţean, la seniori se prezintă astfel : 2Danemarca 3Austria 2 1 01 4-42 2 0 11 2-31 2 0 11 2-41 4România 1Mureşul Topliţa 26213 295-1545 2Metalul Vlăhiţa 26192 587-3440 3Mureşul Suseni 26164 666-2236 4Avicola Cristur 26153 869-4433 5Făgetul Borsec 26143 958-3631 6Complexul Gălăuţaş 261331047-3829 7Tractorul Miercurea-Ciuc 26 1211351-4125 8Unirea Hodoşa 261031340-5023 9Mobila Ditrău 26 861233-5522 10Străduința Praid 26 841443-6320 11Bastionul Lăzarea 26 841433-6220 12Minerul Tulgheş 26 481425-7916 13Viața Nouă Remetea 26 711832-8215 14Constructorul Miercurea-Ciuc 26 251924-829 Colegiul de redacţie: Teodor VANCU (redactor-şef), AMBRUS Edit. Nicolae BUCUR (redactor-şef adjunct), Ştefana DRAGHICI, Mihail FIUMON, Ion NETE, SZILVESZTER Ladislau Redacţia : Miercurea-Ciuc, Str. 7 Noiembrie nr. 45, telefoane : 11 861, 13 019, 11 606 interior 101. 223. Administraţia : Str. 7 Noiembrie nr. 45, telefon 13 633. Ţiparul executat la Tipografia Miercurea-Ciuc, Str. 7 Noiembrie nr. 43, telefon: 11066 LUPTE LIBERE • La Tîrgovişte s-au disputat întrecerile finalei Campionatului republican de lupte libere, rezervate cadeţilor. Sportivii odorheieni au avut evoluţii bune. Astfel László Ernő (C.S.Ş.) a cîştigat titlul de campion la categoria 65 kg. Feleki Attila (Lemnarul), Zsombori Tiberiu şi Farkas Zoltán (ambii C.S.Ş.) au obţinut titlurile de vicecampioni la categoriile la care au concurat, iar Buzogány Attila (C.S.Ş.) s-a clasat pe locul III la categoria sa de greutate. In clasamentul neoficial, pe judeţe, harghitenii s-au situat pe locul al doilea, după judeţul Braşov. • La Petrila, s-a disputat o etapă din cadrul Campionatului republican de lupte libere, divizia A. Echipa Lemnarul Odorhei a întrecut cu 22—17 pe înfrăţirea Oradea. In partida Jiul Petrila — Lemnarul scorul a fost de 22—14 pentru sportivii din Petrila. Sincere condoleanţe familieî Fodor Miklós la moartea mamei« FODOft EMMA Colegii de la Direcţia Judeţeană pentru Probleme de Munca şi Ocrotiri Sociale. (13691) INFORMAŢIA HARGHITEI I. E. E. L. I. F. Harghita Miercurea-Ciuc, Strada Progresului nr. 18 ÎNCADREAZĂ DE URGENŢĂ — mecanici utilaje grele — electricieni — mecanici întreţinere în zonele Odorhei şi Gheorgheni încadrarea şi retribuirea conform legilor în vigoare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul întreprinderii, telefon : 14627, Miercurea-Ciuc Şcoala Profesională nr. 16 Miercurea-Ciuc organizează concurs pentru ocuparea posturilor de maiştriinstructori în meseria de : — INDUSTRIE UŞOARĂ - CROITOR; — AGRICULTURĂ - ZOOTEHNIST ŞI HORTICULTOR. Concursul are loc în condiţiile cerute de Legile nr. 12/1971 şi 6/1977. înscrierea şi depunerea actelor se face în termen de o lună de la publicarea în presă a concursului. Informaţii suplimentare la telefonul 11484 — secretariat. (13690)