Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1989 (Anul 22, nr. 6087-6164)

1989-07-01 / nr. 6087

Anul XXII. Nr. 6087 4 pagini 50 bani »ROBETARI DIN TOATE TABIER PUNTI»VA1 H jimnti [■vtcmTA^ Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean MAGISTRALA CUVÎNTARE ROSTITĂ DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU LA PLENARA C.C. AL P.C.R. DIN 27-28 IUNIE A.C. Mobilizator program de acţiune şi muncă pentru transpunerea în fapt a măreţelor obiective ale dezvoltării economico-sociale a patriei noastre Magistrala cuvîntare rostită de secretarul general al partidului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în încheierea lucrărilor Plenarei C.C. al P.C.R. din 27—28 iunie a.c., prin profunda analiză pe care o face asupra drumului parcurs de poporul nostru în dezvoltarea sa economico-socială, în formarea naţiunii şi statului naţional unitar, în dezvoltarea generală a forţelor de producţie, a ştiinţei şi culturii, a marilor realizări obţinute în construcţia socialismului, a stadiului actual de dezvoltare a societăţii socialiste româneşti, a cerinţelor obiective şi a direcţiilor fundamentale ale dezvoltării ţării în cincinalul viitor şi în perspectivă se înscrie ca o contribuţie de seamă îmbogăţind tezaurul gîndirii revoluţionare constituindu-se în acelaşi timp într-un mobilizator program de muncă şi acţiune pentru toţi cei ce muncesc şi trăiesc dorind cu gîndul şi fapta continua ridicare spre progres şi prosperitate a patriei noastre scumpe, România socialistă. Subliniind că în cei 40 de ani de construcţie socialistă, şi îndeosebi după Congresul al IX-lea al partidului, poporul român, sub conducerea gloriosului nostru partid comunist, a străbătut mai multe etape istorice şi a ajuns la un asemenea nivel de dezvoltare economico-socială, de civilizaţie generală cum nu s-a realizat în întreaga perioadă de dezvoltare capitalistă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu arăta că aceste minunate realizări, demonstrează forţa şi vigoarea socialismului, el reprezentînd viitorul omenirii de libertate, de bunăstare, de egalitate şi pace. în contextul acestor măreţe împliniri s-a scos în relief că dezvoltarea economico-socială a patriei noastre a creat condiţiile necesare pentru plata an de an, a datoriei externe şi lichidarea acesteia în luna martie a.c., ceea ce reprezintă o mare victorie, care demonstrează forţa economiei noastre, care ne-a permis să asigurăm adevărata independenţă şi suveranitate a patriei, să nu mai depindem şi să nu mai plătim sub nici o formă tribut nimănui. Perspectiva prefigurată de documentele adoptate în cadrul plenarei este în măsură să ne dea un nou impuls pentru ca prin munca plină de abnegaţie a tuturor fiilor patriei, înfăptuind într-o deplină unitate politica partidului, să se asigure continuitatea procesului dezvoltării şi ridicarea României spre noi culmi de progres şi civilizaţie. în acest sens ne revine datoria de a acţiona, aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru întărirea şi dezvoltarea continuă a proprietăţii socialiste, pentru apărarea acesteia ca una dintre cerinţele vitale pentru dezvoltarea viitoare a patriei, pentru că aşa cum a demonstrat-o practica şi experienţa anilor parcurşi pînă acum, proprietatea socialistă şi numai ea este în măsură să asigure progresul continuu al forţelor de producţie, al ştiinţei, culturii, nivelului de trai, material şi spiritual al poporu(Continuare in iap . 4-a) HOTtRtREA Plenarei C.C. al P.C.R. din 27—28 iunie 1989 cu privire la convocarea Congresului al XlV^lea al Partidului Comunist Român (ÎN PAGINA A 2-A) HOTÎRtREA Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 27—28 iunie 1989 (IN PAGINILE 2-3) SÎMBĂTĂ, 1 iulie 1989 Soarele răsare : 5,35 Soarele apune : 21,03 Zile trecute : 182 Zile rămase : 183 --------------------------------------------------------------------------------------------------------——— Ziua tonticurtorilor de maşini ! Prima duminică din iulie este dedicată sărbătoririi „Zilei constructorilor de maşini“, simbol ce ilustrează înalta preţuire de care se bucură acest detaşament de frunte al clasei noastre muncitoare şi care, totodată, pune şi astfel în lumină importanţa cu totul deosebită a acestei ramuri în dezvoltarea de ansamblu şi modernizarea economiei naţionale. In perioada imediat următoare actului istoric de la 23 August 1944 şi îndeosebi după Congresul al IX-lea al partidului — de la care se vor împlini curînd 24 de ani — industria constructoare de maşini a beneficiat de un vast program de investiţii, care a asigurat crearea şi dezvoltarea unor puternice unităţi economice specializate. De fapt, se poate spune că în ţara noastră bazele construcţiilor de maşini au fost puse abia în anii socialismului, cele cîteva fabrici cu o dotare mai mult decit modestă de la care s-a pornit neputînd constitui în nici un caz nucleul unei adevărate industrii. In anii socialismului s-a făurit o industrie constructoare de maşini puternică, care realizează azi cele mai complexe şi perfecţionate utilaje şi instalaţii tehnologice nu numai pentru dotarea celorlalte sectoare de activitate, ci şi pentru export. Urmîndu-se consecvent politica partidului de repartizare raţională a forţelor de producţie, de dezvoltare echilibrată, armonioasă, a tuturor zonelor ţării, s-au înălţat puternice unităţi constructoare de maşini în toate judeţele patriei. Printre acestea, şi cele din municipiile şi oraşele judeţului Harghita, printre ele numărîndu-se întreprinderea de Tractoare din Miercurea-Ciuc, întreprinderea de Matriţe şi Piese din Fontă Odorhei, Întreprinderea de Utilaje şi Piese de Schimb Gheorgheni şi altele, dotate cu maşini şi utilaje moderne, de mare tehnicitate, în care muncesc mii de oameni ai muncii harghiteni In acest fel, ţara noastră se numără astăzi, în schimbul mondial de valori materiale, printre principalii producători de maşini-unelte, tractoare, echipamente de foraj şi extracţie a ţiţeiului, instalaţii de fabricare a cimentului, utilaje energetice — ceea ce evidenţiază, o dată mai mult, justeţea politicii economice a partidului nostru, capacitatea creatoare a specialiştilor, competenţa şi nivelul superior de pregătire profesională ale clasei noastre muncitoare. In actuala etapă de dezvoltare intensivă a economiei naţionale, valorificînd experienţa acumulată, punind in valoare puternicul potenţial tehnic şi material de care dispun, oamenii muncii din industria constructoare de maşini , mobilizaţi în muncă de generoasele îndemnuri şi preţioasele orientări ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cuprinse în recenta cuvîntare rostită la Plenara C.C. al P.C.R. , îşi vor îndeplini de certitudine sarcinile de mare răspundere ce le revin în edificarea unei economii moderne, eficiente, contribuind substanţial la dezvoltarea multilaterală a economiei naţionale, întîmpinind cu noi realizări meritorii marea aniversare de la 23 August şi cel de-al XIV- lea Congres al partidului. V. Manifestări prilejuite de sărbătorirea „Zilei învăţătorului“ în prezenţa tovarăşului Aurel Costea, primsecretar al Comitetului Judeţean Harghita al P.C.R., ieri, la Miercurea-Ciuc, s-a desfăşurat o festivitate prilejuită de sărbătorirea ,, Zilei învăţătorului”. Cu acest prilej a fost subliniată grija partidului, a secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, pentru acest sector al vieţii sociale de maximă importanţă, de activitatea căruia depinde însuşi viitorul ţării, văzut prin prisma educării şi instruirii tinerei generaţii. A fost evidenţiată de asemenea, puternica bază materială a învăţămîntului hghitean, ce asigură toate condiţiile pentru desfăşurarea unui proces instructiv-educativ de cea mai înaltă ţinută şi eficienţă. De asemenea, s-au rostit cuvinte calde la adresa oamenilor de la catedră, în cadrul adunării festive s-a dat citire numelor unor cadre didactice cărora li s-a acordat titlul de „Evidenţiat“. Participanţii la adunare au adoptat textul unei telegrame adresată C.C. al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului. Festivitatea s-a încheiat cu un frumos spectacol, susţinutde formaţii artistice de elevi ai Şcolii nr. 1 şi Liceului de matematicăfizică din municipiu. Festivităţi dedicate sărbătoririi „Zilei învăţătorului“, s-au desfăşurat în toate localităţile județului.