Adevărul Harghitei, ianuarie-martie 1992 (Anul 4, nr. 478-527)

1992-01-04 / nr. 478

„El este acela despre care este scris : Iată, trimit înaintea feţei Tale pe solul Meu, care îţi va pregăti calea înaintea Ta“. (Lunca 7, 27). Printre duminicile speciale rinduite de Biserică se numără şi duminica ce precede duă momente însemnate petru creştinătate : Bobgul Domnului sau Boteaza şi Soborul Sf. Ioan Botezătorul. începutul Evangheliei îl constituie propovăduirea şi activitatea Inaii emeriatorului. Această activitate a profetului loan a început prin strigătul : pocăifi vă ! Intr o parabolă te spune că mai mulţi drumeţi treceau odaă, trişti ţi tăcu i printr-un deşert. Din hăul pustiului aud fără de veste un zvon nelămurit urmat de un geamăt încătuşat. Ce poate fi acest geamăt ? întreabă unul din călători. — E plinsul pustiulu , răspunde alt călător. E plinsul pustiului ca e doreşte să devină grădină! Intr-un astfel de pustiu a apărut înainte cu aproape douăzeci de veacuri proorocul loan, care a înţeles glasul deşertului şi a încercat să schimb pustii ,sa leţească a verii sale in grădină roditoare. Peronalitata covârşitoare, loan a avut sfinta misiune de a pregăti calea Domnului. Cu glas de tunet s-a adresat lumii : opriţi vă, îndreptaţi- vă, cură i i vă, căci se apropia Mielul lui Dumnezeu care rid că păca ele lumii. Vine Mesia ! Pocăiţi vă, este strigătul adresat trufiei Uimii întregi, dar în primul rînd ele ch emirea adresată cărturarilor şi fariseilor vernii, care ingropaseră Legea lui Mise şi cuvintele profeţilor in vorbe fără suflet şi forme fără viaţă. Este gătirea suflatelor pentru primirea Mintuitorului. Şi lumea s-a cutremurat, mulţime mare a venit din cetă ile şi satele celor douăsprezece seminţii ai lui Israil, ca sâ-i asculte cuvintele profetice, să se boteze cu apă, ceea ce in ritualul tuturor popoarelor înseamnă jertfă de curăţire, baia unei a doua naşteri. Secerul era gata. Glasul celui ce striga în pustie a făcut să se cutremure sufletele oamenilor şi prin aceasta le a prefăcut în ogor potrivit să primească învăţătura nouă, Legea nouă a împărăţiei lui Dumnezeu. Dumnezeescul semănător putea să iasă la lucru. Această ieşire in public a Mîntuitorului trebuia să se facă cu toatii solemnitatea cuvenită. în apa Iordanului a intrat Iisus din Nazaret, fiul Maiei şi al lui Iosa, ca să iasă de acolo Mîntuitorul lumii. Şi glas s-a cocorit din înălţime văzduhului: ,,Tu eşti Fiul meu cel iubit întru care am binevoit“, şi s-a pogorit peste El în chip de porumb Duhul Sfânt. Minunat şi dumnezeesc este pentru noi chipul vieţuirii Sf. loan, care ne dă pildă şi icoană de vieţuire şi consacrare cu totul lui Dumnezeu. Despre Sfîntul Ioan Botezătorul Mîntuitorul a spus: , Dintre cei născuţi din femei, nu este altul mai mare ca el“. (Luca 7. 28) Pr. Ion CRACANU Ana IV. Nr. 478 Limb&I, 4 ianuarie 1992 Recensâmîntul populaţiei şi al locuinţelor (7) Date privirii locuinţa Se consideră locuinţă: apartamentul alcătuit din una sau mai multe camere de locuit, prevăzut cu dependinţe corespunzătoare, formînd un tot din punct de vedere constructiv şi funcional ; locuințacțiunii în casă individuală ; of.anţa cu dependinţe izolate formiită din una sau mai multe camere de locuit, care au intrare separată, dar ale cărei dependinţe sunt izolate (în curte, la subsol, la mansardă etc.), neavînd legătură funcţională cu camerele de locuit ; locuinţa fără dependinţe, formată din una sau mai multe camere de locuit cu intrare separată, folosită în general de o singură gospodărie ; camerele din clădirile de locuit su cu altă destinaţie amplasate de-a lungul unor culoare şi folosite pentru locuit de gospodării diferite, fiecare avînd intrare separată ; locuinţele de serviciu situate în incinta unităţior economice sau social-culturale. Locuinţele pot fi permanente, ocupate sau neocupate în mod permanent de membrii uneia sau mai multor gospodării ; sezoniere — locuinţe destinate unei utilizări sezoniere sau secundare şi care din punct de vedere constructiv pot fi locuite tot timpul anului, fie că sunt sau nu ocupate la momentul recensămîntului. Ferma de proprietate particulară, proprietate de stat sau locuinţe aflate in proprietatea organizaţiilor şi asociaţiilor cooperatiste, de producţie, consum sau credit etc. Pentru fiecare locuinţă situată într-o clădire se va Înregistra nivelul la care este situată (Cont în pag . 3-a) Ana OGREZEANU în loc de la mulţiH _ _ • _ I am o întrebare: Cum priveşte „Áttekintő” destinul României?? in pag. a 2-a 9 februarie ’92, alegeri cale (…) Iată, au trecut şi sărbătorile de iarnă, am păşit intr-un an nou pe care-l dorim plin de satisfacţii şi impliniri. Nu ştim dacă cei răspunzători de buna organizare a alegerilor locale din februarie '92 au făcut ori nu ceea ce se impunea legal, dar noi continuăm să spicuim cite ceva din prevederile legale privind acest însemnat act politic ce se va derula la începutul viitoarei luni din acest an. Desigur, se vor tipări buletinele de vot, acțiune care interesează exclusiv prefectura. Acum ne aflăm în perioada în care se pot formula, de către persoanele interesate, contestaţii asupra modului de constituire a birourilor electorate ale secţiior de votare. Contestaţii care se vor soluţiona pîrtă cel mai tîrziu la sfirşitul acestei luni, de către comisiile electorale de circumscripţie. 30 ianuarie este ultima zi în care preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie trebuie să preia de la primării, pe bază de proces verbal, buletinele de vot Preluarea de către preşedinţii biourilor electorale a buletinelor de vot se va efectua împreună cu cel puţin doi membri ai comisiei respective (A.B.) Staţiunea Băile Tuşnad în veşminte de ianuarie. Foto: N. KOVÁCS 99Mă gîndesc la Intensele bogăţii încă nevalorificate**« Pentru o succintă trecere in revistă a rezultatelor obţinute de industria harghiteană în anul abia încheiat, pentru gînduri referitoare la anul în cursul căruia ne aflăm deja, am apelat la amabilitatea domnului subprefect BACIU URZICA NICOLAE: — înainte de toate, fie-mi permis să transmit tuturor cetăţenilor harghiteni un călduros LA MULŢI ANI, multă sănătate şi fericire. Totodată, încă de la începutul discuţiei noastre, voir-aş exprima dorinţa ca anul 1992 să marcheze, dacă nu acea cotitură înspre progres, cel puţin stoparea declinului în care este angrenată în cea mai mare parte industria harghiteană. Aşadar, acum la momentul bilanţului anului 1991, constatăm cu regret că rezultatele economice in majoritatea unităţilor sunt sub nivelul celor înregistra-, te în anul precedent, ca să nu mai vorbim de faptul că producţia pentru export a scăzut la (Cont in pag. a 3-a) Consemnare de Alexandra ŢIFREA I »BLICTSI Între Moş Gerilă şi Moş Crăciun — un vid de putere d inainte vreme. Moş Gerilă cel ateu era foarte mare şi tare. La ordinul său se ridicau în Paxtul „Tineretului“ din Miercurea-Ciuc tot felul de ciupercuţe şi căsuţe linie comerţul îşi etalasărăcia, dar ceva dulciuri şi nişte mere, ba chiar portocale scăpate de operaţiunea de vitaminizare şi fortificarea minerilor din Bălan, tot se mai găseau. Atelierele de la Topîiţa-Ciuc ale consiliului popular lucrau de zor cu mai multe zile înainte de Anul Nou, realizînd tot felul de şerpi şi balauri, pitici, cosînzene etc. Erau indicaţii severe şi ferita sfântul să nu iasă treaba bine. Copiii veneau cu plăcere în acel părculeţ, se mai „dădeau“ pe tobogan sau pe micul derdeluş de acolo, intrau prin tunelu ru rile de mucava sau zburau spre astre în radiatele de tablă. Mai pe scurt, indiferent de natura impulsului ce stimula ridicarea oraşeului, era o treabă bună şi o bucurie. Cu şi mai mai mulţi ani în urmă, cei mai mutitei locuitori ai Ciucului se întîlneau chiar în parcul oraşului unde lumina feeric un brad şi pe la chioşcuri se găseau destul de multe pentru subţierea pun(Cont. în pag a 4-a) Iuliu CONDRAT L mix: ‡... *ttr ~A J'JC‚£7z '"O ///. f bi» Jud. Harghita ' legion: 1204 b Codul poștal: iimî 4 pagini — 3 lei