Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 1999 (Anul 11, nr. 2143-2205)

1999-04-01 / nr. 2143

!»!»LI9TECA jVlEjüAKij Anul XL, Nr. 2143 JOI, 1 APRILIE 1999 • 8 PAGINI Prețul - 555 lei prin abonament, 1000 lei la vânzare liberă Copiii bătuţi de soartă aşteaptă, în zadar, darea în folosinţă a aşezământului de 15 la Odorheiu Secuiesc Cititorii cunosc, desigur, calvarul prin care au trecut, şi continuă să treacă, la Odorheiu Secuiesc călugăriţele Congregaţiei greco-catolice “Inimi Neprihănite” în încercarea lor de a da în folosinţă aşezământul pentru copii cu probleme speciale. Imobilul care urmeazăsă îi adăpostească a fost construit cu banii Fundaţiei elveţiene Basel Hilft şi a fost donat congregaţiei după ce reprezentanţii Ordinului Franciscan din localitate au declinat oferta(s. red.) în ciuda penibilelor şicane, administrative şi politice, declanşate de Primăria şi Consiliul local din Odorheiu Secuiesc pe motivul că venirea în localitate a călugăriţelor şi a copiilor handicapaţi ar fi de natură să schimbe compoziţia etnică a zonei (!), cauza pare să se apropie de sfârşit. La începutul săptămânii, Tribunalul Mureş a făcut publică hotărârea prin care a admis recursul declarat de SC Aris Industrie, antreprenor general, şi SC ASCO Miercurea-Ciuc, constructor principal, şi a anulat procesele verbale de contravenţie prin care cele două firme erau sancţionate, la mijlocul anului 1996, de către Consiliul local din Odorheiu Secuiesc pentru încălcarea închipuită a regimului construcţiilor şi, în plus, se dispunea sistarea lucrărilor. în hotărâre, care este irevocabilă, se arată că sancţionarea a reprezentat o şicanare şi că stările de fapte prezentate de Consiliul local Odorhei sunt închipuite. în o a doua cauză, Tribunalul Mureş a respins apelul înaintat de Primăria Odorheiu Secuiesc faţă de o decizie anterioară prin care instanţa radia, la cererea Congregaţiei greco-catolice “Inimi Neprihănite” şi a lui Aris Industrie, o întabulare abuzivă a terenului de sub clădirea orfelinatului de către consiliul local. Consiliul a fost obligat să plătească şase milioane lei drept cheltuieli de judecată. Apărătorii congregaţiei şi a firmei Aris (Continuare in pag. a 4-a) DORIN SUCIU Constructorii s-au „reîntors” la treabă ...Şi o fac bine şi cu spor, o dată cu sosirea anotimpului primăvăratic şi pe meleagurile harghitene. Aşa cum s-au apucat de muncă şi constructorii de la S.C. “EXBETON” S.A. Gheorgheni. Şantierul Miercurea-Ciuc, la noul obiectiv de investiţii, sediul nou al Băncii Române de Dezvoltare, Sucursala Harghita din Miercurea-Ciuc, obiectiv situat la intersecţia străzilor Revoluţiei din Decembrie-Petöfi• Coşbuc cu Spicului, vizavi de Filiala RENEL. De la maistrul constructor Balla Iosif aflăm că au reînceput lucrările părăsite în iarnă din cauza iernii şi a capriciilor ei, că aici s-a comasat o forţă de muncă manuală ca şi mecanică pe măsura volumului de muncă existent şi necesar în această perioadă. Efectiv, se lucrează la execuţia unor cofraje pentru turnarea fundaţiilor viitoarei bănci de investiţii, la turnarea unor fundaţii, iar din zilele imediat următoare pe şantier se va aduce (Continuare în pag. a 4-a) ANTON BORŞ T Ecou la "Scrisoarea deschisă adresată lui Orbán Viktor, Martonyi János, Németh Zsolt" Domnule Ferenczes István, omeneşte vă recomand somnul. V-ar prinde mai bine! în calitate de locuitor al unui oraş românesc (!) situat, ca şi orăşelul dumneavoastră, în Bazinul Carpatic, aş dori să vă reamintesc şi, eventual, să vă zdruncin "conştiinţa" care nu vă "lasă în pace", că acel "orăşel maghiar din partea cea mai estică a Bazinului Carpatic", al cărui locuitor sunteţi, este situat între graniţele statului român! Dacă în nopţile dvs. de insomnie ajungeţi la concluzii conform cărora "ceangăii maghiari din Moldova (...),cu (Continuare în pag. a 4-a) Un cetățean revoltat a nul trecut, la 1 aprilie, s-a semnat un acord între lideri ai UDMR şi ai FIDESZ privind constituirea, la Miercurea-Ciuc, a unui sediu central al Uniunii conduse de Markó Béla. Amplasamentul nu e încă cert, dar e foarte probabil că impozanta clădire se va înălţa fie în „piaţa pentru aplauze”—între Prefectură şi Casa de cultură a sindicatelor - fie, dacă negocierile cu Primăria vor avea succes, pe actualul amplasament al viitoarei , biblioteci judeţene. Protocolul cu pricina a fost ţinut secret până în prezent, dar iată că, exact la un an de la semnare, Adevărul Harghitei a intrat, prin mijloace specifice presei, în posesia proiectului noului sediu, pe care-l prezentăm, în premieră, cititorilor noştri. După cum lesne se poate observa, noul sediu al UDMR va întrece, prin modernitate şi impozantă, tot ce s-a construit până la ora actuală în Harghita. Rămâne de văzut dacă, în acest uriaş spaţiu, Uniunea etnică va oferi o cămăruţă şi Filialei a PRM... jjudeţene. In pagina a 8-a: • SPORT Minerii nu-şi pierd serviciul local de ambulanţă ■ A păstra un parc de autoambulanţe la capătul a 20 kilometri de drum aproape impracticabil străbătut şi “în gol”, duce sănătatea la o boală economică... Nu demult, la urechile conducerii Sindicatului liber şi independent Bălan a ajuns zvonul privind desfiinţarea Subpunctului de ambulanţă din localitate. Acesta a provocat o mare nemulţumire în rândul minerilor sindicalişti care au declarat, în concordanţă cu primăria, că aşa ceva nu se va întâmpla. Din discuţia pe care am purtat-o cu d-l Bachner István, director al Serviciului de ambulanţă judeţeană Harghita - Miercurea-Ciuc reiese că dracul nu este atât de negru precum este considerat a fi. Având în vedere numărul locuitorilor din oraşul de la poalele Hăşmaşului - 4000, precum şi precaritatea drumurilor din zonă, ambulanţele vor trebui să deservească populaţia din Sândominic, Izvoru Mureşului, Ineu, Tomeşti, Cârţa, Dăneşti şi Bălan, localitatea cu o poziţie geografică excentrică a cărui Subpunct de ambulanţă se va muta în Sândominic. Noul său amplasament es^ \ de prezenţa în apropierea DN Ujj roNP^'^ J asistența de urgență în căzut ----------------(Conținu''