Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 2006 (Anul 18, nr. 3924-3985)

2006-06-01 / nr. 3963

• Pagina a 2-a • 1 iunie 2006 • FOTBAL CM din Germania Au mai rămas doar 9 zile până la primul fluier al arbitrului, din partida inaugurală a Campionatului Mondial din Germania, care va opune formaţiile ţării gazdă şi cea a statului Costa Rica. Până atunci echipele calificate în turneul final dispută numeroase partide amicale - de preferinţă în compania unor echipe necalificate - în ideea de a pune la punct ultimele detalii tactice, de a stabili formula optimă pentru debut. Iată partidele disputate în ultimele zile: Polonia - Columbia 1-2 Cehia - Costa Rica 1-0 Chile - Coasta de Fildeş 1-1 Germania - Japonia 2-2 Tunisia - Belarus 3-0 Sei. Lucernna - Brazilia 0-8 Argentina - Angola 2-0 Anglia - Ungaria 3-1 Campionatul European de tineret Portugalia găzduiește turneul final al Campionatului European de tineret - până la 21 ani - în cadrul ultimelor meciuri din grupe înregistrându-se rezultatele: Grupa A: Franţa - Serbia-Muntenegru 2-0, Portugalia - Germania 1 -0. Franţa şi Serbia-Muntenegru s-au calificat pentru semifinale. Grupa B: Danemarca-Olanda 1-1, Italia-Ucraina 1-0, Olanda - Italia 1-0, Ucraina - Danemarca 2-1. Pentru finale s-au calificat Olanda şi Ucraina. Programul semifinalelor: Franţa - Olanda şi Ucraina - Serbia-Muntenegru. AS Monaco - fără antrenor Deşi avea contract cu AS Monaco până în anul 2007 italianul Francesco Guidolin a ajuns la un acord cu formaţia din Principat, urmând să preia conducerea formaţiei AC Parna. Guidolin a ratat participarea cu formaţia monegască în cupele europene - AS Monaco s-a clasat în final abia pe locul 9 - şi în plus s-a aflat în conflict cu o serie de jucători ai echipei. Conforn presei franceze primul favorit pentru postul de antrenor al lui AS Monaco este românul Ladislau Bölöni, care a antrenat până acum formaţia din Rennes cu care a teminat pe locul 7. Campionatul judeţean al juniorilor Juniori A: Unirea Cristuru-Secuiesc - Budvár Od. Secuiesc 0-6, Homorodul Mereşti - AS Praia 1-6. Juniori B: Unirea - Roşeai Od. Secuiesc 5-2, Palprodox Frumoasa - Metalul Vlahiţa 0-1; Juniori E: Elite Gheorgheni - Minerul Bălan 1-0, Siculum Miercurea-Ciuc - Budvár Od. Secuiesc 1-2, Minerul - Siculum 1 -3, Elite - Budvár 0-0, Budvár - Minerul 3-0, Elite - Siculum 2-0; Juniori F: Elite - Siculum 1-5, CSŞ M. Ciuc - Budvár 6-4, CSŞ M. Ciuc - Siculum 5-4, Elite - Budvár 1-5, Budvár - Siculum 5-1, Elite - CSŞ M. Ciuc 2-13. Cupa României (Faza judeţeană) Ştiinţa Sărmaş - Real Tulgheş 8-0 Minerul Lueta - Minerul Bălan 1 -2 AS Beteşti - Unirea Cristuru-Secuiesc 3-4 Budvár Od. Secuiesc - Roşcai Od. Secuiesc 2-5 - Programul semifinalelor: Ştiinţa Sărmaş - Minerul Bălan (3 iunie, ora 17,00) Unirea Cristuru-Sec. - Roşeai Od. Secuiesc (7 iunie, ora 18,00) Decizii ale Comisiei de disciplină a AF CS Promtforest Topliţa s-a retras din campionat pe motive financiare şi va pierde toate partidele ce le mai are de jucat (play-off) cu 3-0. Pentru cumul de 5 sau mai multe cartonaşe galbene la un singur joc, Unirea Cristuru-Secuiesc şi Budvar Od. I Secuiesc sunt amendate cu câte 70 RON. Pentru cumul de 7 cartonaşe galbene Simo Attila Barna (Unirea Crist. Sec.) şi M. Alexandrescu (Minerul Bălan) sunt suspendaţi 1 etapă şi se amendează cu 110 RON. Pentru cumul de 4 cartonaşe galbene Birtalan Barna (Budvár Od. Sec. ) şi Gyenge Csaba (Sapientia M. Ciuc) sunt suspendaţi 1 etapă şi se amendează cu 55 RON. Alţi jucători suspendaţi: György Árpád şi Török Szilárd (AS Bereşti) 1 etapă şi 25 RON amendă; Györfy Endre (Budvár) 1 etapă şi 40 RON amendă; Kolozsi László (Homorodul Mereşti) 1 etapă şi 25 RON amendă. Antrenorul echipei din Cristuru-Secuiesc, Horváth János, este suspendat 1 etapă şi amendat cu 40 RON, în runda a 9-a a Olimpiadei de şah de la Torino reprezentativa feminină a României a obţinut în sfârşit o victorie reconfortantă, trecând cu 2,5-0,5 de formaţia Cubei. Punctele victoriei au fost aduse de Cristina Foişor şi Adina Bogza. Corina Peptan (foto) a făcut doar remiză, dar are cel mai bun procentaj din echipa noastră, realizând 5,5 puncte din 7 partide. După acest succes formaţia României a urcat pe locul 8 cu 17,5 puncte. Pe locul întâi se află Ucraina cu 21 puncte, urmată de Rusia şi Georgia cu 20. Reprezentativa masculină continuă rezultatele nesatisfacătoare, reuşind doar un 2-2 cu Filipine şi ocupând poziţia 39 în clasamentul general cu 20,5 puncte. Conduce Armenia cu 26,5 p. TENIS Roland Garros: Sabău eliminat Cu toate că a beneficiat de o tragere la sorţi foarte norocoasă pentru primul tur al turneului de mare şlem de la Roland Garros, având de jucat cu un tenisman venit din calificări - germanul Dietmar Kindelmann - Răzvan Sabău a jucat foarte slab și a pierdut lamentabil: 3-6, 2-6, 2-6. Surpriza primului tura fost eliminarea americanului Andy Roddick de către spaniolul Alberto Martin. Roddick a abandonat în setul III la scorul de 4-6, 4-6, 0-1 dar, chiar valid fiind, nu părea să aibă vreo şansă în fața spaniolului. Rusul Marat Safin a fost eliminat de chilianul Fernando Gonzalez, dar asta nu e chiar o surpriză, Gonzalez fiind favorită, în timp ce Safin, revenit după o accidentare, nu era cap de serie. La feminin surpriza a venit din partea japonezei Akiko Morigami, care a eliminat-o pe rusoaica Nadia Petrova, favorita nr. 3, după un categoric 6-2, 6-2. O altă asiatică, chinezoaica J. Zheng, a învins-o cu 6-3, 7-6 pe franţuzoaica Tatiana Golovin, favorită nr. 23. Fostul nr. 1 mondial la feminin, elveţianca Martina Hingis, pare să revină la forma care a făcut-o aproape imbatabilă timp de aproximativ 4 ani. Ea a învins-o fără probleme, scor 6-2,6-2, pe americanca Lisa Raymond. ŞAH Victorie categorică la feminin AUTOMOBILISM Schumacher îşi pune cenuşă pe cap Michael Schumacher şi-a cerut în mod public scuze pentru actul nesportiv comis în calificările pentru Marele Premiu al Principatului Monaco. Dar cu scuze sau fără, gestul germanului rămâne incalificabil, pentru a-l împiedica pe Fernando Alonso să obţină un timp foarte bun, eventual prima poziţie, ocupată în acel moment de Schumacher, acesta şi-a oprit maşina într-o curbă de pe traseu derutându-l pe Alonso şi fâcându-l să piardă timp. De-a lungul anilor Schumacher este autorul mai multor întâmplări care dovedesc că fair-play-ul şi întrecerea corectă sunt ultimele lucruri la care se gândeşte când e vorba de a câştiga. Ttn^xTWicTcnTTnrrmTn Să ne amintim că în urmă cu câţiva ani, pe circuitul de la Suzuka, a încercat să-l scoată din cursă pe Jaques Villneuve pentru că maşina acestuia era mai bună, iar avansul pe care-l avusese Schumacher se redusese înainte de Suzuka, ultima cursă din acea ediţie, la un singur punct. Din fericire Villneuve a scăpat cu defecţiuni minore din acroşajul neamţului şi a devenit campion mondial. Iată de altfel ce spune despre Schumacher compatrioata acestuia, fosta multiplă campioană de patinaj artistic Katarina Witt: „E septuplu campion mondial. Doui e de şapte ori mai lipsit de scrupule, mai brutal şi mai egoist decât ceilalţi”. HANDBAL Nou succes al fetelor din Zetea Minunea numită Zetea continuă! După ce echipa liceului din localitate a cucerit titlul naţional la acest nivel, fetele din şcoala generală, pregătite de acelaşi antrenor excepţional numit Tamás Zoltán, au obţinut o performanţă la fel de bună, cucerind titlul de vicecampioane naţionale! Competiţia a avut loc la Galaţi, unde harghitencele au obţinut rezultatele: 14-6 cu campioana judeţului Arad, 25-7 cu Neamţ şi 8-7 cu Bistriţa-Năsăud. Singura partidă pierdută a fost cu reprezentativa gazdelor 10-18. Poate că n-ar strica organizarea unui schimb de experienţă la Zetea cu participarea unor profesori de sport din municipiul Miercurea-Ciuc, unde handbalul este ca şi inexistent. JUDO CSŞ Miercurea-Ciuc pe locul secund Localitatea băcăuană Ghimeş-Făget a găzduit cea de a doua ediţie a „Cupei 1 Iunie” dedicată în acest an aniversării a 50 de ani de la înfiinţarea Palatului Copiilor din Bacău, care a fost unul din organizatorii competiţiei. Au luat parte mai multe echipe de copii (până la 13 ani), din judeţul Harghita fiind prezentă o formaţie a CSŞ Miercurea-Ciuc pregătită de antrenorul Coinel Pantea. Aşa cum ne-au obişnuit, tinerii judocani harghiteni au avut o comportare bună, clasându-se pe locul secund, după Palatul Copiilor Bacău. Pe locul III CSŞ Roman, CSŞ Miercurea-Ciuc a evoluat în următoarea componenţă: 27 kg - Dombi Szilárd şi Balla Zsombor; 30 kg - Kézdi Csongor; 34 kg - Lörincz Barnabás; 38 kg - Horváth Balázs; 42 kg -Nicolae Berendea; 46 kg - Dombi Tihamér; 50 kg - Andrei Iuga; 55 kg - Andrei Norbert; peste 55 kg - Imre Norbert. Padină realizată de ȘTEFAN DANCIU