Adevărul Harghitei, ianuarie-martie 2007 (Anul 19, nr. 4114-4176)

2007-03-01 / nr. 4154

• Pagina a 2-a • 1 martie 2007 • iHi^^nscsanan'Tr'is.n . BASCHET Shaquil O’ Neal - 25.000 puncte marcate Baschetbalistul american Shaquille O’ Neal, de la formaţia Miami Heat, a depăşit graniţa celor 25.000 de puncte înscrise în Campionatul Nord-American de Baschet, fiind al 14-lea jucător din istoria NBA care realizează această performanţă, primul fiind Wilt Chamberlain. O’Neal, 34 de ani, are 2,17 m înălțime şi 165 kg și se află la al 14-lea sezon în NBA. CSŞ Topliţa - un pilon solid al sportului harghitean şi naţional (II) - Discuţie cu prof. ION RIZEA, directorul CSŞ Topliţa - - Domnule director, în prima parte a interviului aţi trecut în revistă rezultatele remarcabile obţinute în două din sporturile cele mai performante în clubul dvs.: voleiul şi sania. Cu ce vă mai puteţi lăuda? Secţia de schi fond este o altă secţie cu rezultate foarte, foarte bune. Sportivi ca Péter László, Raluca Farcaş, membrii ştafetei de juniori a CSŞ Topliţa, sunt printre cei mai buni din ţară. O să argumentez cu câteva rezultate, pornind de jos în sus. La Campionatele Naţionale pentru copii, ştafeta de băieţi 3x3 km a urcat pe locul al 3-lea al podiumului. Raluca Farcaş a câştigat titlul naţional la juniori II în proba de sprint şi a luat medalie de argint la 5 km clasic. Tot aceeaşi poziţie a ocupat-o Raluca şi în proba de poursuit 3,5 km. Raluca a devenit, de asemenea, şi campioană naţională şcolară în proba de 5 km clasic. La juniori I, Péter László a câştigat medalia de argint la Campionatele Naţionale de juniori, în proba de 10 km clasic, ocupând locul secund la poursuit. Ştafeta de 3x10 km, formată din Péter László, Cristian Bor şi Bocskai Szabolcs a obţinut locul al II-lea la aceaşi competiţie. La Campionatele Naţionale de seniori, Péter László, în cadrul ştafetei clubului Dinamo Braşov, a ocupat locul 3 în proba de 3x10 km. în alt context, ştafeta de 3x10 km a CSŞ Topliţa a câştigat titlul la Campionatele Naţionale şcolare. D-le Rizea, deşi ştiu că au mai fost şi alte rezultate care poate ar fi meritat să le amintim aici, v-am propune să trecem la probleme legate de dotarea materială, domeniu în care se pare că aveţi noutăţi demne de consemnat... CSŞ Topliţa a beneficiat în 2006, prin Ministerul învăţământului, de sume mai mari ca niciodată. Cam 75 la sută din necesarul de materiale, echipamente şi instalaţii sportive sunt în acest moment rezolvate, sunt noi şi de foarte bună calitate. Putem include la acest capitol şi sediul CSS, unde ne aflăm acum şi unde totul e nou, frumos modern? Sigur că da. Revenind la ideea de mai înainte, vreau să subliniez că nu se poate face performanţă fără materiale de bună calitate. Dacă Ionuţ Ţăran şi Cosmin Chetroiu ar fi avut o sanie de ultimă generaţie, ar fi putut urca pe podium şi la seniori. Evident că deocamdată nu este posibil, dar repet, ceea ce am reuşit noi să achiziţionăm pentru sportivii care nu au încă pretenţii la performanţe mondiale este de excelentă calitate, produse de firme de prestigiu. Câteva exemple concrete ca să ne dăm seama cam despre ce este vorba.... Sala de pregătire fizică este dotată cu aparate multifuncţionale - bicicletă magnetică, ramer pentru dezvoltarea forţei braţelor şi picioarelor, bandă electrică de alergare etc. Avem tot felul de gantere, benzi elastice, haltere de mână. Sala sporturilor a fost dotată cu staţie de amplificare modernă, instalaţie de afişaj electronică, tabelă de scor. Cum aţi văzut, sediul clubului a fost complet renovat şi pentru mine şi oamenii cu care lucrez felul cum arată acum este un mare motiv de mândrie. Aşteptăm primăvara ca să rezolvăm şi partea exterioară ca să arate şi pe dinafară ca în interior. Nu în ultimul rând trebuie să vă spun că am primit un microbus de 19+1 locuri, care a rezolvat o problemă extrem de dificilă până acum: transportul sportivilor la şi de la competiţii. Pe lângă faptul că transportul se face în condiţii incomparabil mai bune, numai în ultima lună am realizat, datorită acestui mijloc de transport, o economie de aproape 2.500 RON. FOTBAL Keşeru marchează din nou Tânărul atacant român Claudiu Keşeru (foto) este în mare formă, marcând în aproape fiecare meci în care e folosit, chiar dacă nu stă în teren decât câteva zeci de minute, însă în partida din sferturile de finală ale Cupei Franţei, Claudiu a fost titular şi a reuşit să aducă egalitatea în partida cu Sedan, la numai 2 minute după ce gazdele deschiseseră scorul. Keşeru a şutat excepţional de la aproape 25 de metri, trimiţând balonul în colţul de jos al porţii. Scorul a rămas cel stabilit în primul sfert de oră al partidei şi după prelungiri, aşa că s-a trecut la executarea penalty-urilor şi FC Nantes a câştigat cu 6-5, calificându-se în semifinalele Cupei Franţei. Hiddink - 6 luni de închisoare cu suspendare în ţările din vest poţi scăpa de multe infracţiuni, dar nu e bine să te joci cu fiscul. Un tribunal olandez la condamnat pe celebrul antrenor Guus Hiddink (foto) la 6 luni închisoare, cu suspendare, şi 45.000 euro amendă, fără suspendare, pentru evaziune fiscală. Hiddink s-a eschivat de la plata impozitelor pentru o sumă de peste un milion euro, susţinând fals, a stabilit tribunalul, că în intervalul de timp când i-a intrat în buzunar suma respectivă locuia în Belgia şi a plătit acolo impozitul cuvenit. Hiddink este în acest moment antrenor al naţionalei de fotbal a Rusiei şi se spune că va primi, pentru 3 sezoane, suma de 6 milioane dolari, care provin în bună parte de la Roman Abramovici. SCHI ALPIN CN de juniori şi seniori Pe pârtia Sorica, de lângă Azuga, se desfăşoară în aceste zile Campionatele Naţionale de schi alpin pentru seniori şi juniori. în ultima probă disputată, cea de slalom uriaş juniori, s-au înregistrat rezultatele: Feminin Junioare mari: 1. Sandra Nărea; 2. Iulia Crăciun (ambele de la CS Predeal); 3. Bojthe Kinga (Palatul Copiilor M. Ciuc, CSAM Bucegi Predeal);.. .6. Gered Orsolya (CSȘ M. Ciuc, CSAM Bucegi); ...8. Ferencz Réka (PC M. Ciuc). Junioare Mici: 1. Raluca Ionescu (CSȘ Predeal); 2. Sorina Sandu (CSȘ Petroșani); 3. Gered Orsolya; 4. Ferencz Réka. Masculin Juniori Mari: 1. Bogdan Olaru (CSȘ Predeal); 2. Szabo János (CSȘ Vatra Dorei); 3. Ion Achiriloaie (Dinamo Braşov); ...5. Kopacz Kund (PC M. Ciuc, AS Favory); ...11. Péter Zsombor (CSȘ M. Ciuc, CSAM Bucegi); 12. Bojthe István (PC M. Ciuc, CSAM Bucegi); Juniori Mici: 1. Ion Achiriloaie; 2. Kopacz Kund; 3. Cristian Baciu (CSȘ Topliţa); ...7. Péter Zsombor; 8. Böjthe István. HANDBAL Adversarele echipelor româneşti La Viena a avut loc tragerea la sorţi a partidelor din sferturile de finală ale cupelor europene la handbal feminin, în urne aflându-se şi numele a nu mai puţin de 5 formaţii româneşti, întrucât două din echipele româneşti vor juca împreună, e sigur că cel puţin în Cupa Challenge vom avea măcar o semifinalistă. Iată programul: Cupa Cupelor Podravka Koprivnica (Croaţia) - Olchim Rm. Vâlcea Oltchim va întâlni un adversar puternic cu foarte multă experienţă internaţională, cu care de altfel vâlcencele s-au mai întâlnit în câteva rânduri cu ani în urmă. Formaţia croată provine din una din grupele Ligii Campionilor, acolo unde Oltchim vrea să dea lovitura în sezonul următor. Nu are decât două jucătoare străine în lot, însă la formaţia din Koprivnica sunt concentrate majoritatea componentelor echipei naţionale. Având în vedere lotul de care dispune şi faptul că joacă primul meci în deplasare, se consideră că Oltchim are prima şansă. Cupa EHF Rulmentul Braşov - Zvezda Zvenigorod (Rusia) Braşovencele au o sarcină cvasi-imposibilă, formaţia Zvezda (Steaua) fiind echivalentul rusesc la Oltchimului, cu şase componente ale naţionalei Rusiei - printre care Poltoraskaia, Poleeva, Kareeva - campioană mondială şi vicecampioană europeană, plus alte 3 de la tineret. Tot ca la Oltchim, formaţia rusă e pregătită chiar de antrenorul naţionalei, Evgheni Trefilov. Cupa Challenge HCM Roman - Cercle Dijon Formaţia franceză a fost eliminată anul trecut în semifinalele Cupei Challenge de către Rulmentul, câştigătoarea competiţiei, dar care avea atunci un lot sensibil mai bun decât acum. Moldovencele par a nu avea cine ştie ce şanse, dar cam aşa se credea şi înainte de partida cu ucrainencele de la Ujgorod, dar au trecut de acestea fluierând. Oricum, calificarea în sferturi este deja o performanţă excelentă. La Cercle Dijon joacă 2 românce, Elena Năpar Gropşilă şi Ana Maria Stecz Grozav. Universitatea Jolidon Cluj-Napoca - Tomis Constanţa Partidă pe care o privim foarte liniştiţi pentru că, oricum va fi, o echipă românească va merge mai departe. Finalistă anul trecut, Tomis este favorită, dar clujencele sunt extrem de ambiţioase. Partidele tur sunt programate, în toate trei competiţiile, pe 17 sau 18 martie, iar cele retur se vor juca o săptămână mai târziu. România la „Cupa Silezia" La sfârşitul acestei săptămâni, reprezentativa feminină de handbal a României va lua parte, în Polonia, la „Cupa Silezia”, alături de formaţia ţării gazdă, Belarus şi Ucraina. Pentru acest turneu, antrenorul principal Gheorghe Tadici a convocat un lot format în majoritate din jucătoare din campionatul intern, însă fără câteva jucătoare de bază, care se resimt în urma multelor partide disputate în campionat şi în cupele europene: Steluţa Luca, Luminiţa Huţupan, Narcisa Lecușanu. CM DE SCHI NORDIC DE LA SAPPORO Neumanova - încă o medalie de aur Fondista cehă Katarina Neumanova (foto), campioană olimpică la Torino 2006, s-a impus în proba de 10 km liber a Campionatelor Mondiale de la Sapporo, păstrându-șititlul cucerit în 2005, la Oberstdorf. Feminin 10 km, stil liber: 1. Katerina Neumanova (Cehia) 23’ 58” 04; 2. Olga Savialova (Rusia) la 26” 50; 3. Ariana Follis (Italia) 30” 19. Masculin 15 km, stil liber: 1. Lars Berger (Norvegia) 35’ 50” 00; 2. Leonid Kareneyka (Belarus) la 35”08; 3. Tobias Angerer (Germania) la 52”39. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU