Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2010 (Anul 22, nr. 4902-4963)

2010-01-05 / nr. 4902

TUJON JÁNOS T MTV 0 / 1 www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXII, Nr. 4902 • MĂRFI, 5 IANUARIE 2010 • 8 PAGINI Preţul: 70 bani prin abonament. 80 bani la vânzare liberă PD-L şi UDMRÎşi împart prefecturile Acum că s-au văzut la putere, liderii UDMR au început negocierile cu PD-L pentru a pune mâna pe câteva posturi de prefecţi, secretari de stat şi şefi de deconcentrate. Surse din PD-L susţin că Emil Boc le va ceda maghiarilor lui Markó Béla cinci prefecturi: Harghita, Covasna, Sălaj, Hunedoara şi Vaslui. în plus, aceleaşi surse susţin că independenţii au cerut şi ei prefectura de la Ilfov şi cererea a fost acceptată de liderii PD-L. UDMR va mai căpăta pare se şi 6-7 subprefecţi în judeţe cu populaţie maghiară unde nu a obţinut prefectul: Maramureş, Satu-Mare, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Cluj-Napoca şi Mureş. Asta s-a decis la Bucureşti, dar în teritoriu pedeliştii nu sunt de acord. „Ne aflăm în faţa unei situaţii cel puţin ciudate, deoarece organizaţiile din Ardeal, care au obţinut rezultate foarte bune în alegeri, vor trebui să negocieze cele mai multe funcţii la nivel judeţean cu UDMR. Dacă ar exista dreptate în politică, atunci UDMR ar trebui să negocieze funcţii cu cei pe care i-a sprijinit la prezidenţiale”, spune liderul PD-L Sălaj, Lucian Bode, nemulţumit că UDMR „a fost în mod tradiţional partenerul şi aliatul PSD” în judeţ. Nici în Maramureş PD-L nu vrea să cedeze nici un centimetru. „Intenţia mea e aceea de a nu negocia nimic. Sigur, ei vor veni cu cereri. Dar prefectul şi subprefectul nu se discută, iar în deconcentrate vreau totul pe concurs, nu pe culoare politică”, spune liderul filialei, Mircea Man. Conducerile celor două partide au stabilit din start pentru 11 ianuarie o întâlnire de mediere cu filialele. (Ziare.com) ! 2009 - anul în care interesele politicianiste meschine au primat în faţa interesului naţional o Iată, am încheiat un an, 2009, un an zbuciumat, un an în care derizoriul a fost ridicat la rang de esenţial, evenimentele marginale au fost ambalate la televizor drept chestiuni de interes naţional. Un an în care mogulii, ziariştii, politicienii portocalii, roşii, galbeni, verzi, incolori, inodori şi insipizi au participat la grămadă - unii manipulaţi, alţii din ticăloşie sau din grija pentru ziua de mâine - la o vastă operaţiune de spălare a creierelor românilor, cu scopul precis de a-i manipula grosolan, de a vota ghidaţi de o realitate falsă, indusă sau, din contră, de a-i îndepărta de urne. Un 2009, an electoral ce se anunţa nebun din start, dar care a depăşit orice limită a absurdului, a bunului-simţ şichiar a patologicului. An electoral în care preşedinţii „s-au vândut” poporului drept persoane istorice, de film sau chiar de basm, iar multimiliardarii au devenit critici de film şi au comentat, avizi de putere şi răzbunare, parcă un final de karate. 2009, un an în care românii au simţit din plin efectele unei crize economice generate din pură lăcomie omenească, botezată popupos de unii ideologi drept „eşec al capitalismului”. O criză mondială pe care politicienii români au ascuns-o sub preş, pentru a nu speria cumva vânatul din drumul său către cutiile de vot. 2009 - un an în care recesiunea i-a răpit firavei clase mijlocii românești iluzia că poate trăi (Continuare în pag. a 3-a) ANTON BORȘ Majorând accizele, Guvernul crede că adună mai mulţi bani la buget. Traficul cu ţigări este, însă, în plină ascensiune De la 1 ianuarie 2010, piaţa neagră a ţigărilor a explodat. Până la sfârşitul anului va cuprinde 35-40% din piaţa totală, puţin după companiile JTI şi BAT. Fenomenul pune în pericol aderarea României la Schengen. Până la 1 ianuarie 2011, experţii estimează un prejudiciu adus statului de până la un miliard de euro, anunţă Agenţia de Investigaţii Media, preluată de Prompt Media. Nici nu s-au mărit bine preţurile la ţigări datorită noilor accize şi recalculărilor pe netul curs valutar, că piaţa neagră a produselor de tutun a explodat. Dacă un pachet din categoria Kent, Dunhill, Rothmans sau Davidoff a sărit lejer de 10 lei, la contrabandişti acesta fluctuează undeva între 7,5-9,0 lei. Pachetul din categoria Viceroy, Pall Mall etc. este undeva între 6.0-7,5 lei. Acestea sunt preţurile înregistrate în data de 2 ianuarie 2009 în zona pieţelor Rahova, Ferentari, 1 Mai, Am zei, 16 februarie. Sălăjan. Aici, dealerii contrabandiştilor nu se ascund de poliţie, nefiind greu să-i depistezi şi să cumperi pachetele cu ţigări. Provenienţa acestora este, în majoritatea cazurilor, Ucraina, de la fabrici care reproduc pachetele originale până la cele mai mici amănunte, având chiar şi (Continuare în pag. a 6-a) POLITIA 1 frontiera Impresii californiene Cea mai nouă Veneţie ! Foster - o istorie socotită în decenii Locuiesc, pentru o lună şi jumătate, în oraşul Foster City, aflat la vreun sfert de oră cu maşina, spre sud, de Aeroportul internaţional San Francisco. Pe care aterizează, judecând după frecvenţa cu care trec peste partea de sud a Fosterului, cam câte un avion pe minut, în aparenţă, Foster City nu are nimic deosebit: străzi curate, multe numerotate, flori şi arbuşti în faţa fiecărei case, aproape nici urmă de pietoni. Chiar şi acum în plină „iarnă” nord californiană sunt foarte multe flori deschise, în special trandafiri. Fiind flori, există şi păsări colibri, însă aproape la fiecare casă vezi atârnând în grădină şi câte un aparat frumos colorat cu mâncare şi apă pentru micile păsări care pot bate aerul „pe loc”, ca un elicopter. (Continuare în pag. a 4-a) ȘTEFAN DANCIU