Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2010 (Anul 22, nr. 5027-5092)

2010-07-01 / nr. 5027

Anul XXII., Nr. 5027 • JOI, 1 IULIE 2010 • Prețul: 70 bani prin abonament, 80 bani la vânzare liberă S.O. Vîntu, artizanul arestări lui Dan Diaconescu? Abia ieşit de pe porţile celulei numărul 16 de la Cercetări Penale, Dan Diaconescu, „Micul Mogul” de la OTV, şi-a suflecat mânecile şi s-a apucat de treabă, în direct şi, evident, senzaţional, acesta a povestit, în noaptea de luni spre marţi, relaţiile sale cu mogulii de presă. în opinia sa, arestarea lui în dosarul de şantaj cu primarul Ion Moţi s-ar trage de la „un mogul, om de afaceri care poate fi caracterizat între demon şi înger”, s-a confesat Dan Diaconescu telespectatorilor OTV. Acesta a povestit printre altele că misteriosul om de afaceri, al cărui nume nu l-a dezvăluit, dar faptele povestite duc spre Sorin Ovidiu Vîntu, ar fi orchestrat reţinerea pentru faptul că în timp campaniei electorale nu i-a but jocurile politice şi că post de televiziune OTV a refuza să-l declare câştigător al aleg lor pe Mircea Geoană. „Am fi chemat acasă la un mare ome afaceri care poate să fie şi ger şi demon. Acest om m-a stat foarte mult, cu bani, dar şi o reclamă. Mie nu-mi mergea arte bine atunci şi mi-a spus da vreau reclamă. A sunat maiultă lume şi am primit reclan ce spunea la telefon: «Ha să-l ajutăm şi pe băiatul ăsta e de-al nostru. Daţi-i şi lui camă» şi am primit. M-a ajit mult şi cu sume (Continue în pag. a 7-a) 8-11 iulie Festivalul de Muzcă Veche Miercurea-Ciuc Ediţie jubiliară cu muzică populară maghiare Invitaţi speciali pentru ediţia din aost an a Festivalului de Muzică Veche din Miercurea-Ciuc va fi ansamblurile Kájoni Consort şi Barozda, adică formaţiile cre au participat la prima ediţie din 1980. Formaţia Barozda s-a înfiinţat î toamna anului 1976 în Miercurea-Ciuc, Bokor Imre, Györfi Esébet, Pávai István şi Simó József punând bazele ansamblului. în 1982 apare primul lor disc, colaborând totodată şi la realizarea unor discuri, alături de alte formaţii. Din iniţiativa lor ia fiinţă fortrţia Kájoni, cu care participă sistematic la Festivalul de Muzică echo din Miercurea-Ciuc. Apariţia discului propriu în pregătire (dlapotomat jelentem) a fost stopată de autorităţi, iar programele l- au fost interzise, în urma acestor evenimente, Simó József, Ókor Imre şi Toró Lajos părăsesc ţara, stabilindu-se în Suedia unde activează şi în prezent, şi unde s-au reprofilat cu precădere parizică populară maghiară. La Miercurea-Ciuc, organizatorii festialului vor scoate şi albumul ire trebuia să apară cu ani în urmă, da a fost interzis de autorităţile ■muniste, iar formaţia va cânta atât muzică veche, cât şi muzică pulară maghiară. (Continuare în pa, a 3-a) C. LIVIU „Bilborul în sore mirifice în amfiteatrul natural „Batea Bisericii” Porţi deschise de Ziua Penitenciarelor (I) Ziua Penitenciarelor se serbează în România începând cu anul 1993, aceasta stând sub semnul praznicului Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel. S-a decis ca cei doi sfinţi să vegheze asupra penitenciarelor şi asupra celor întemniţaţi din 3 motive, pentru că cei care ajung după gratii au nevoie de Dumnezeu; pentru că Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel au greşit mult în faţa lui Hristos - Petru s-a lepădat de El, iar Pavel i-a prigonit pe creştini - dar după căinţă puternică au fost iertaţi, deci pot fi un exemplu de iertare, pentru că au fost închiși -nu pentru (Continuare în pag. a 4-a) LIVIU CÂMPEAN