Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2011 (Anul 23, nr. 5298-5350)

2011-10-01 / nr. 5298-5299

Anul XXIII., Nr. 5298/5299 • VINERI,30 SEPTEMBRIE-SÂMBĂTĂ, 1 OCTOMBRIE 2011 • Elevii harghiteni care s-au clasat pe locuri fruntaşe la fazele judeţene şi naţionale ale olimpiadelor şcolare au fost premiaţi în pagina a 3-a Protest tăcut Azi, între orele 11,00-13,00, în faţa Primăriei Miercurea-Ciuc va avea loc un „protest tăcut” organizat de Asociaţia „Conştiinţa”. Prin această manifestare, protestatarii susţin că vor să atragă atenţia asupra faptului că la şedinţa Consiliului local de azi, 30 septembrie, consilierii municipali de la „polul frigului” vor vota creşterea preţului gigacaloriei cu 50%. Creşte numărul copiilor abandonaţi în spitalele harghitene ■ Autorităţile vorbesc de cifre îngrijorătoare Numărul copiilor abandonaţi în spitale a crescut, în acest an, în Harghita, responsabilii din sistemul de protecţie afirmând că statisticile sunt îngrijorătoare. Directorul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Harghita, Elekes Zoltán, a declarat că de la începutul anului au fost abandonaţi în spitale 54 de copii, în vreme ce pe tot parcursul anului trecut s-au înregistrat 41 de astfel de cazuri. Din cei 54 de copii părăsiţi în spitale, 23 s-au reîntors acasă, după ce mamele au fost convinse de asistenţii sociali, iar 31 au ajuns la asistenţi maternali sau la centre de plasament. „Cifrele sunt îngrijorătoare, observându-se o creştere destul de mare faţă de anul trecut. Şi asta chiar dacă avem proiecte prin care încercăm să le convingem pe femeile care au abandonat mai mulţi copii să folosească metode de contracepţie”, a declarat Elekes Zoltán. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI Comunicat de presă în zilele de 23-24 septembrie 2011, în municipiul Sfântu-Gheorghe a avut loc ediţia a XVII-a a Sesiunii Naţionale de Comunicări Ştiinţifice „Românii din sud-estul Transilvaniei. Istorie - Cultură - Civilizaţie”. Manifestarea a fost dedicată împlinirii a 150 de ani de la înfiinţarea Asociaţiunii Transilvane pentru Cultura şi Literatura Poporului Român, această ilustră instituţie care a avut un rol definitoriu în afirmarea culturii româneşti, a solidarităţii şi unităţii naţionale, Asociaţiunea fiind prezentă în localităţile Arcului intracarpatic încă de la înfiinţarea sa, din anul 1861. Organizatorii ediţiei din acest an au fost: Muzeul Naţional al Carpaţilor Răsăriteni, Centrul Ecleziastic de Documentare „Mitropolit Nicolae Colan” şi Liga Cultural-Creştină „Andrei Şaguna”, cu sprijinul financiar al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei şi al Consiliului Judeţean Covasna. Deschiderea sesiunii, lucrările în plen, lansările şi prezentările de cărţi au avut loc vineri, 23 septembrie a.c., la Muzeul Spiritualităţii Româneşti de la Catedrala Ortodoxă din Sfântu-Gheorghe, fiind moderate de ÎPS Ioan Selejan, Arhiepiscopul Covasnei şi Harghitei, în data de 24 septembrie a.c., lucrările au continuat cu prezentarea comunicărilor pe secţiuni la: Sala de protocol a Instituţiei Prefectului - judeţul Covasna, Centrul Ecleziastic de Documentare Mitropolit „Nicolae Colan”, Casa Memorială „Romulus Cioflec” din Arad, Muzeul Spiritualităţii Româneşti de la Catedrala Ortodoxă Sfântu-Gheorghe. în plenul sesiunii şi pe secţiuni s-au prezentat peste 65 de comunicări din domeniile: istorie, etnografie şi cultură, teologie, sociologie şi demografie. (Continuare în pag. a 4-a) 3_QpOl4 Preţ: 1 leu Elena Udrea: Borsecul este proiect pilot pentru Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), M Elena Udrea, a declarat ieri după-amiază, la Borsec, că reabilitarea acestei staţiuni este un proiect pilot al ministerului pe care-l conduce. Elena Udrea a inaugurat ieri Casa de Cultură din Borsec, reabilitată cu fonduri de la Compania Naţională de Investiţii şi a ajuns în staţiune cu o întârziere de aproape două ore, ministrul exprimându-şi nemulţumirea faţă de starea drumului între Braşov şi Borsec. Udrea a declarat că atunci când a văzut cât de mult s-a schimbat faţa oraşului Borsec i-a trecut supărarea legată de drum şi a subliniat că încă de la preluarea mandatului şi-a făcut o prioritate din a readuce staţiunile balneare la potenţialul pe care l-au avut cândva. „Când am venit la conducerea MDRT mi-am făcut o prioritate din a aduce staţiunile balneare de odinioară la potenţialul pe care l-au avut cândva, de a le readuce în circuitul turistic la cel mai înalt nivel, din a face din aceste staţiuni, atât de cunoscute în trecut, etalonul turismului balnear românesc”, a declarat Elena Udrea. . „Borsecul este proiect pilot pentru ministerul nostru, alături de staţiunea Băile Herculane şi oraşul Sulina, proiecte pe care le derulăm cu Organizaţia Naţiunilor Unite, pentru a demonstra că se poate face regenerare urbană, regenerarea staţiunilor turistice cu fonduri de la bugetul de stat, cu fonduri europene şi cu ajutorul specialiştilor internaţionali”, a spus ministrul Turismului. (Continuare în pag. a 5-a) Disponibilizări la Serviciul Judeţean de Ambulanţă ■ 26 de angajaţi au rămas fără loc de muncă şi 4 substaţii au fost închise .