Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2016 (Anul 28, nr. 6115-6151)

2016-10-04 / nr. 6115

Anul XXVIII. Nr. 6115 MARȚI, 4 OCTOMBRIE 2016 • Şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Harghita Consilierii judeţeni, primiţi cu braţele deschise de locuitorii satului Dobeni Ceea ce este important Vineri, 30 septembrie 2016, Consiliul Judeţean Harghita, in corpore, s-a deplasat în satul Dobeni, comuna Mugeni, la invitaţia primarului comunei, Farkas Mózes. Scopul acestei deplasări a servit în primul rând oamenilor din localitate care au perceput acest gest în felul lor, adică dătător de speranţă că doleanţele şi nevoile lor sunt luate în seamă de forul judeţean, care are puterea să-i ajute mai ales financiar şi nu numai; pe de altă parte, Consiliul Judeţean şi-a ţinut şedinţa ordinară a lunii septembrie în faţa oamenilor din 8 sate, desigur nu au fost prezenţi toţi locuitorii comunei, dar pot să vă spun, pentru că am fost acolo, continuare în pag. a 3-a continuare în pag. a 2-a Revizionismul ungar - un monstruos angrenaj destabilizator în Europa înainte de a vorbi despre revizionismul sau neorevizionismul ungar (care, între noi fie vorba, este tot cel vechi!) ar trebui să știm ceva, mai întâi, despre „rădăcinile” din care s-a născut, fiindcă el nu a apărut deloc întâmplător la această naţie şi se manifestă atât de virulent la toate generaţiile de unguri. Cred că aceste „rădăcini” se datorează structurii psihice a ungurilor, specifice unei naţiuni venite de aiurea în Europa, ţintind să domine, cu orice preţ, teritorii şi popoare pe care le-au supus prin forţa armelor. „O naţiune mică, dar fantastică în aspiraţiuni, cuprinsă de o febrilă epidemie spirituală”, cum a caracterizat-o Eminescu. Nu întâmplător deci, chiar de la apariţia lor în Europa, ungurii s-au dovedit a fi un permanent factor destabilizator, dominaţi mereu de convingerea falsă că ei trebuie să stăpânească în Tulgheș s-a deschis un supermarket modern - în pagina a 4-a - SNOOKER Bucureștiul, capitala snooker-ului mondial - în pagina a 6-a - Hramul Catedralei Episcopale din Miercurea-Ciuc. Sfânta Liturghie, săvârşită de un sobor de preoţi în frunte cu şase ierarhi Credincioşi din toate colţurile Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei, alături de oficialităţi judeţene şi locale din cele două judeţe, au participat, sâmbătă, la Sfânta Liturghie prilejuită de cel de-al doilea hram al Catedralei Episcopale din municipiul Miercurea-Ciuc -Acoperământul Maicii Domnului. Slujba a fost săvârşită de şase ierarhi - ÎPS Varsanufie, arhiepiscopul Râmnicului, PS Lucian, episcopul Caransebeşului, PS Andrei, episcopul Covasnei şi Harghitei, PS Sebastian, episcopul Slatinei şi Romanaţilor, PS Gurie, episcopul Devei şi Hunedoarei, PS Macarie, episcopul ortodox român al Europei de Nord - înconjuraţi de un numeros sobor de preoţi şi diaconi, continuare în pag. a 5-a Preţ: 1 leu