Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2017 (Anul 29, nr. 6262-6297)

2017-10-03 / nr. 6262

www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIX. Nr. 6262 MARȚI, 3 OCTOMBRIE 2017 Duminică, la Praznicul Acoperământul Maicii Domnului Şase arhierei au slujit la Catedrala Episcopală din Miercurea-Ciuc Ziua de 1 octombrie a fiecărui an a devenit un reper al spiritualităţii locale, întrucât rugăciunile îndreptate spre Născătoarea de Dumnezeu, al cărei cinstit Acoperământ îl cinstim ca sărbătoare rânduită de Biserică în amintirea arătării Maicii Domnului în biserica din Vlaheme - Praznicul ales şi Hramul Catedralei Episcopale din localitatea Miercurea-Ciuc, încă din zorii dimineţii, îmbrăcaţi în haina frumoasă a neamului, credincioşi din localitate, şi nu numai, şi-au întâmpinat întâistătătorii duhovniceşti, ierarhi care au dat curs invitaţiei Preasfinţitului părinte Andrei, episcopul Covasnei şi Harghitei. Protia Liturgică a aparţinut Inaltpreasfinţitului părinte Laurenţiu, arhiepiscopul Sibiului şi mitropolitul Ardealului, iar soborul arhiereilor a fost format din Preasfinţitul părinte Nicodim, episcopul Severinului şi Strehaiei, Preasfinţitul părinte Andrei, episcopul Covasnei şi Harghitei, Preasfinţitul părinte Gurie, episcopul Devei şi Hunedoarei, Preasfinţitul părinte Siluan, episcopul Ortodox Român din Ungaria, Preasfinţitul părinte Damaschin Dorneanul, episcopvicar al Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor. Acestora s-a adăugat în slujire un sobor sporit de preoţi şi diaconi, veniţi pentru acest eveniment din toate colţurile eparhiei, continuare în pag. a 5-a Volumul 22 din colecţia „Profesioniştii noştri” este dedicat Sociologului, arhivistului şi cercetătorului Ioan Lăcătuşu, la 70 de ani , în cadrul celei de-a XXIII-a ediţii a Sesiunii Naţionale de Comunicări Ştiinţifice „Românii din sud-estul Transilvaniei. Istorie. Cultură. Civilizaţie”, ţinută în acest an la Hotelul „Bradul” din staţiunea Covasna, a fost lansat volumul 22 din seria „Profesioniştii noştri”, editată de Centrul European de Studii Covasna-Harghita, dedicat sociologului, arhivistului şi istoricului Ioan Lăcătuşu cu prilejul împlinirii a 70 de ani de viaţă. Volumul - conceput sub forma unui documentar biobibliografic aniversar - numără nu mai puţin de 964 de pagini şi este coordonat de dr. Vasile Lechinţan şi prof. Vasile Stancu, care de altfel l-au şi prezentat în cadrul Sesiunii. Cartea omagială a apărut cu binecuvântarea şi sprijinul PS Andrei, episcopul Covasnei şi Harghitei, continuare în pag. a 4-a Preţ: 1 leu Identitate prin cultură Timp de două zile, în 28 şi 29 septembrie 2017, sala de spectacole a Casei de cultură a municipiului Topliţa a fost gazda unui proiect cultural destul de pretenţios, dar nu imposibil de realizat, sugestiv intitulat „Identitate prin cultură”, realizat şi organizat de Asociaţia Culturală „Flori Topliţene”, finanţat de Primăria şi Consiliul local Topliţa. Asociaţia „Flori Topliţene” s-a înfiinţat în urmă cu 5 ani, la Topliţa, o localitate importantă în zonă, care împreună cu localităţile înconjurătoare, constituie o veritabilă ladă de zestre cultural-istorică pentru generaţiile prezente şi viitoare, continuare în pag. a 8-a GUESS! Miercurea-Ciuc - str. Petőfi Sándor, nr. 13. tel. 0742/021 013 - str. Kossuth Lajos, nr. 22-24. tel. 0742/169 630 Gheorgheni - str. Nicolae Balcescu, nr. 7. tel. 0742/134 897 Cristuru Secuiesc - str. Kossuth Lajos. nr. 80/11. tel. 0747/837109 Se apropie deznodământul în afacerea dubioasă de milioane de euro „Bunurile Private din Ciuc" □ Instanţa urmează să tranşeze problema: are sau nu dreptul Asociaţia Composesorală să solicite miile de hectare de pădure şi multele imobile pe care le revendică? După aproximativ 17 ani de procese, afacerea dubioasă „Bunurile Private din Ciuc” se apropie de un deznodământ. Tribunalul urmează să se pronunţe în această chestiune, trebuind să decidă dacă Asociaţia Composesorală „Bunurile Private din Ciuc”, înfiinţată de nişte persoane fizice din judeţ, în frunte cu politicienii maghiari, are sau nu dreptul să solicite şi să primească miile de hectare de pădure şi alte multe imobile pe care le revendică, susţinând că sunt continuatorii fostei Regii publice cu acelaşi nume, înregistrată în anul 1946, continuare în pag. a 2-a