Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2018 (Anul 30, nr. 6367-6403)

2018-07-03 / nr. 6367

Propunerile la Codul Administrativ vizează oficializarea limbii maghiare în România □ Proiectul de lege include, cu dedicaţie specială, aproape toate amendamentele UDMR □ Serviciile deconcentrate, care reprezintă extensii directe ale Guvernului României, vor fi obligate să oficializeze limba maghiară, pe lângă limba română □ Practic, prin eliminarea pragului de 20%, toate cele 20 de limbi minoritare devin limbi oficiale de stat în întreg sistemul administrativ din România □ Cele 636 de articole ascund o serie de prevederi care erodează suveranitatea României, definită, printre altele, de limba oficială expusă în Constituţie □ în forma propusă, Codul Administrativ oferă facilităţi de utilizare, practic ca limbă oficială, a limbii de stat a Ungariei în beneficiul unor cetăţeni ungari aflaţi pe teritoriul României. Deputatul de Mureş Marius Paşcan a declarat că propunerile de modificare a Codului administrativ urmăresc oficializarea limbii maghiare în România, lucru care „lezează” suveranitatea ţării. Ca atare, Partidul Mişcarea Populară va sesiza Curtea Constituţională a României, imediat ce Codul Administrativ, votat de Senat în data de 11 iunie, va fi adoptat de Camera Deputaţilor, în calitate de cameră decizională. Acesta a detaliat mecanismele prin care UDMR, prin Codul Administrativ, va încerca să obţină nu doar oficializarea limbii maghiare, ci şi autonomia teritorială. „Prin noul Cod Administrativ, pe cale să fie adoptat de Parlament, este parafată legislativ strategia pe termen lung de edificare a autonomiei teritoriale pe criterii etnice, în regiunile botezate separatist drept „Ţinutul Secuiesc” şi „Partium”, în ansamblu, modificările legislative în domeniul administraţiei publice sunt de fond, nu de formă, continuare în pag. a 3-a Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Jo./133 Şedinţa ordinară a Consiliului local municipal Miercurea Ciuc în ideea descentralizării, se pregătesc unele transferuri de imobile din domeniul statului în domeniul unităţilor administrativ - teritoriale  în pagina a 2-a Anul XXX, Nr. 6367 • MARŢI, 3 IULIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă „Universitatea de Vară de la Izvoru Mureşului să fie pentru tot românul o lecţie din care să învăţăm ce înseamnă patriotismul, ce înseamnă păstrători ai limbii, ai culturii şi ai tradiţiilor româneşti" * MM □ „Pe lângă problemele care sunt ridicate de reprezentanţii comunităţilor istorice din diaspora, de fiecare dată, aici, la Izvoru Mureşului, se spune lucrurilor pe nume” O nouă ediţie a Universităţii de Vară a Românilor de Pretutindeni a început ieri, la Complexul Sportiv Naţional Izvoru Mureşului. Zeci de reprezentanţi ai comunităţilor istorice româneşti din jurul frontierelor ţării şi Balcani, ai diaspora, ai românilor din Harghita şi Covasna, tineri din Republica Moldova şi din ţară au participat la deschiderea oficială a celei de-a XVI-a ediţii a Universităţii de Vară de la Izvoru Mureşului, continuare în paginile 4 şi 5 Localităţi fără a curent electric, şosele blocate, gospodării inundate □ în Lunca de Sus au fost afectate 50 de gospodării, mai multe 10 hectare (10 teren d£ncc □ In Corbu au fost afectate 25 de gospodării, în acelaşi timp toată comuna rămânând fără curent electric şi semnele telefon în pagina a 5-a