Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2018 (Anul 30, nr. 6404-6439)

2018-10-02 / nr. 6404

In 180 de zile, garajele metalice construite fără autorizaţie pe domeniul public trebuie demolate □ La nivelul municipiului Miercurea Ciuc sunt construite 1.280 de garaje din tablă metalică, fiecare având circa 12 mp, rezultând 15.300 mp teren ocupat de astfel de construcţii □ Aceste garaje au fost făcute în mod abuziv şi ilegal, fără autorizaţie de construcţie şi fără a deţine titlu valabil asupra terenului domeniu public □ Majoritatea acestor garaje nu sunt folosite în scopul în care au fost construite, majoritatea sunt spaţii de depozitare sau ateliere □ Din cele 8 zone afectate de aceste construcţii, cele mai multe sunt în zona centrală. Aleea Pictor Nagy István şi strada Octavian Goga Consiliul local a hotărât Art. 1. „Aprobarea stabilirii unor lucrări edilitare şi gospodăreşti pe raza municipiului Miercurea Ciuc, constând în demolarea construcţiilor executate fară autorizaţie de construcţie pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului, precum şi construcţiile, lucrările şi amenajările cu caracter provizoriu executate pe aceste terenuri”, continuare în pag. a 3-a Şedinţa ordinară a Consiliului local municipal Miercurea Ciuc Harghita va susţine persoanele care au suferit răni în urma unor atacuri ale ursului să dea în judecată Ministerul Mediului Harghita va susţine persoanele care au suferit răni în urma unor atacuri ale ursului să dea în judecată Ministerul Mediului, pentru obţinerea de despăgubiri, întrucât actuala legislaţie nu permite acordarea de compensaţii decât pentru pagubele produse de animale sălbatice în culturile agricole sau în gospodării, continuare în pag. a 3-a rif ct . BIBLIOTECA JUDEJEANA! HAJON! JÁNOS ! |\lei apariţii editoriale referitoare la romanii din judeţele Covasna şi Harghita, în Anul Centenarului Marii Uniri în cadrul proiectelor editoriale dedicate Centenarului Marii Uniri, Centrul European de Studii Covasna-Harghita, în colecţia omonimă, din cadrul Editurii Eurocarpatica, a asigurat apariţia a peste 30 de volume de istorie locală, memorialistică, eseuri şi de literatură, între care remarcăm reeditarea a două valoroase lucrări de istorie referitoare la românii din sud-estul Transilvaniei şi la convieţuirea lor cu secuii/maghiarii. Dintre acestea se află în curs de editare volumul Românii din Tărgu Secuiesc şi satele învecinate, după condica bisericii ortodoxe din Tg. Secuiesc, apărut la Bucureşti, „în cadrul publicaţiilor Institutului de Istorie Naţională”, în anul 1943, sub semnătura Dr. Maria I. Negreanu. continuare în pag. a 2-a •• ••• • • ••• •• • • • • • * • • ROMÂNIA 1916-2018 ! SĂRBĂTORIM ÎMPREUNĂ I! • iii : • • • • • • • Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6404 • MARŢI, 2 OCTOMBRIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Miercurea Ciuc. Sărbătoarea Catedralei Episcopale cu hramul „Acoperământul Maicii Domnului" □ Şapte ierarhi au săvârşit Sfânta Liturghie □ ÎPS Laurenţiu Streza şi ÎPS Irineu, mitropoliţii Ardealului şi, respectiv, Olteniei, i-au îndemnat pe credincioşi să participe la referendumul pentru familie Credincioşi din Episcopia Ortodoxă a Covasnei şi Harghitei, alături de oficialităţi judeţene şi locale din cele două judeţe, au participat, ieri, la Sfânta Liturghie prilejuită de cel de-al doilea hram al Catedralei Episcopale din municipiul Miercurea Ciuc - Acoperământul Maicii Domnului, continuare în pag. a 5-a Inedita pistă de bob de la Lunca de Sus face furori printre turişti □ Pista este unică în România până la acest moment şi a devenit, incontestabil, o distracţie pe placul multor iubitori de senzaţii tari, de la 5 la 75 de ani. Spre deosebire de altele construite în ţară, pista de la Lunca de Sus funcţionează tot timpul anului, dacă vremea este favorabilă. Zilele frumoase de toamnă au determinat mulţi turişti din judeţ, dar şi destui curioşi din cele învecinate, să îşi petreacă sfârşitul de săptămână pe Valea Ghimeşului în pagina a 4-a