Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2020 (Anul 32, nr. 6587-6622)

2020-01-07 / nr. 6587

^ IU 1 JJ1 Focarul de pestă porcină africană din Harghita, monitorizat zilnic, a început sacrificarea mistreţilor . Dezinfectoare individuale au fost instalate la toate intrările şi ieşirile în şi din pădurea din vecinătatea comunei Mărtiniş, unde a fost găsit mistreţul purtător al virusului pestei porcine africane. De asemenea, au fost dezinfectate toate drumurile din comună. în paralel, vânătorii au demarat acţiunea de sacrificare a mistreţilor, 12 exemplare, din cele aproximativ 80 catagrafiate pe fondul de vânătoare 33 Călugăreni, fiind împuşcate în luna decembrie, continuare în pag. a 3-a A fost identificat cel care a vopsit indicatoarele rutiere scrise în limba maghiară, la intrarea în patru localităţi harghitene Un bărbat de 30 de ani, din judeţul Bacău, a fost identificat de poliţiştii harghiteni, în mai puţin de 24 ore, ca fiind cel care a acoperit cu vopsea de culoare neagră porţiunea în limba maghiară a mai multor indicatoare rutiere de la intrarea în patru localităţi din judeţ. Potrivit Biroului de presă din cadrul IPJ Harghita, din datele şi indiciile obţinute de poliţişti în anchetă până acum rezultă că, în cursul nopţii de sâmbătă spre duminică, tânărul ar fi acoperit cu vopsea de culoare neagră mai multe porţiuni ale unor indicatoare rutiere de orientare, amplasate la intrarea în patru localităţi din judeţ, una urbană şi două rurale din zona Bazinului Odorheiu Secuiesc, precum şi una de la intrare în municipiul reşedință, Miercurea Ciuc. UA JUUIIhANA ANI JÁNOS Parohia II din Miercurea Ciuc a căpătat rangul de Paraclis Episcopal în duminica dinaintea Botezului Domnului. Preasfinţitul părinte Andrei, Episcopul Covasnei şi Harghitei, a săvârşit Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie la Paraclisul Episcopal „Sfinţii Apostoli Petru, Pavel şi Andrei” din Miercurea Ciuc, în cuvântul de învăţătură, Preasfinţia Sa a spus: „Evanghelistul Marcu îşi începe Evanghelia cu prezentarea activităţii Sfântului Ioan Botezătorul, continuare în pag. a 5-a Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6587 • MARTI, 7 IANUARIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Retrospectiva anului 2019 (I) □ Apăreau primele declaraţii legate de vizita Papei Francisc, Alexandru Mironov ajungea la Miercurea Ciuc, dosarul Ţăndărei se finaliza la Tribunalul Harghita, o educatoare din Miercurea Ciuc era recunoscută la nivel naţional , Miercurea Ciuc. Fonduri europene pentru creşterea calităţii condiţiilor de studiu la o grădiniţă şi la atelierul-şcoală al a *3 a a a Liceului „Kos Károly" La sfârşitul anului trecut, au fost semnate contractele de finanţare a încă două proiecte cofinanţate din fonduri europene pentru reabilitarea unei grădiniţe şi finalizarea lucrărilor începute la un liceu, ambele din municipiul Miercurea Ciuc, valoarea totală a investiţiilor fiind de 9,05 milioane de lei, iar sprijinul financiar nerambursabil de 4,25 milioane de lei.