Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2021 (Anul 33, nr. 6725-6762)

2021-01-05 / nr. 6725

Miercurea Ciuc: S-au recategorizat străzile intravilane Temele cele mai importante ale ultimei şedinţe a Consiliului Municipal Miercurea Ciuc din anul 2020 au fost modificarea hotărârii privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru 2021 şi reîncadrarea străzilor. Referitor la impozitele şi taxele locale pentru 2021 sunt nişte noutăţi la nivel naţional, şi consiliul local a aprobat aceste modificări. Cea mai radicală este reîntoarcerea la nivelul cotelor din anul 2019 ale taxei de alimentaţie publică, unităţile cu o suprafaţă mai mică de 500 mp vor plăti anual în loc de 1.500 lei numai 250 lei, iar cele cu o suprafaţă mai mare de 500 mp vor plăti 500 lei faţă de 2.000 lei. Datorită reconstruirii pieţei agroalimentare centrale şi a planului de înfiinţare a pieţelor din cartiere, au fost reanalizate şi taxele legate de comercializarea în piețe. De asemenea, reevaluarea clădirilor din proprietatea persoanelor juridice trebuie să fie efectuate numai la fiecare 5 ani (în loc de fiecare 3 ani), exact ca la persoane fizice, continuare în pag. a 3-a Ambulanţe donate Spitalului Judeţean de Urgenţă □ Două autospeciale tip A1 ale Serviciului Judeţean de Ambulanţă (SAJ) Harghita au fost predate miercuri Spitalului Judeţean de Urgenţă şi vor fi folosite pentru transportul pacienţilor între secţiile instituţiei medicale * „începând din anul 2008, parcul nostru auto s-a înnoit aproape anual cu maşini speciale noi şi performante. în aceste condiţii era firesc să oferim spitalului judeţean aceste maşini, care sunt operaţionale, bine întreţinute, dar depăşite din punct de vedere al misiunilor noastre şi al condiţiilor pe care noi trebuie să le asigurăm la intervenţii”, a declarat dr. Péter Szilárd, managerul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Harghita. în opinia şefului SAJ, era păcat să nu li se găsească o nouă întrebuinţare acestor vehicule, neutilizate în prezent şi care ar fi ajuns în timp la „fier vechi”. „Spre deosebire de alte judeţe, noi avem un atelier de reparaţii auto, unde acestea au putut fi întreţinute permanent şi sunt funcţionale, continuare în pag. a 3-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONI JÁNO Sistem online de supraveghere a întreţinerii pe timp de iarnă a drumurilor judeţene □ Consiliul Judeţean Harghita a încheiat contracte în valoare de peste 7,6 milioane de lei pentru întreţinerea curentă pe timp de iarnă a drumurilor judeţene Şi în acest an, Consiliul Judeţean Harghita pune la dispoziţia cetăţenilor o platformă online - https://www. facebook.com/watch/?vdl 860351890795925 - unde pot fi urmărite cele 42 de vehicule care asigură activitatea de întreţinere de iarnă pe drumurile judeţene din Harghita, continuare în pag. a 3-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6725 • MARȚI, 5 IANUARIE 2021 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă mmmmmmmmmmm mmmmummmmmmmimmmmmmmrmmms mmimmsmmhmmmmmnmmm A început campania de vaccinare anti-COVID în Harghita □ Prima persoană din judeţ care a primit vaccinul a fost şeful Serviciului de Supraveghere şi Prevenire a Infecţiilor Asociate Asistenţei Medicale (SPIAAM) al Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) din Miercurea Ciuc, medicul epidemiolog Sergiu Sîngeorzan Cele 675 de doze de vaccin solicitate au ajuns în Harghita în cursul nopţii de duminică spre luni, iar la primele ore ale dimineţii s-au administrat şi primele vaccinuri. După medicul epidemiolog Sergiu Sîngeorzan, au fost imunizate dr. Konrad Judit, managerul spitalului judeţean şi şefa Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Harghita, dr. Tar Gyöngyi, continuare în pag. a 5-a Fără evenimente deosebite în primele zile din 2021 La nivelul judeţului Harghita, în noaptea de Revelion şi în primele zile ale anului 2021 nu au fost înregistrate evenimente deosebite din care să rezulte pierderi de vieţi omeneşti ori vătămări corporale grave şi nici fapte din sfera marii violenţe sau a criminalităţii organizate - informează Biroul de presă din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Harghita. în prima zi a anului 2021, prin intermediul numărului unic de urgenţe 112, în Harghita au fost primite 26 de sesizări, poliţiştii constatând că 15 dintre acestea se confirmă, în aceeaşi zi, la nivelul întregului judeţ au fost sesizate 14 infracţiuni. Totodată, poliţiştii harghiteni au aplicat 40 de sancţiuni contravenţionale, în cuantum total de 17.215 lei. în ceea ce priveşte circulaţia pe drumurile publice, au fost reţinute 3 permise de conducere, continuare în pag. a 4-a