Informatia Bucureştiului, iunie 1961 (Anul 8, nr. 2434-2459)

1961-06-13 / nr. 2444

■*»**iSff*o*ii 4-ai fţrţcii..; iiiiiiMiiaiiiil Bravii noştri luptători s-au înapoiat din Japonia uuAiaiiiiiin»ii»« ■■aaaninBBaBaHHna BBsaMnainHimaiznnimiaiiniiiiiii (IIBBI8BBIIB3UBB ■ ■ ■■■■aaaaaaaBia* BaaasBaDBraaasaa V, BULĂRGĂ ne povesteşte cum a devenit campion mondial După o lungă călătorie cu avionul din Japonia in ţară, luptătorii care ne-au reprezentat cu cinste la campionatele mondiale de la Yokohama, au sosit aseară la Bucureşti. La aeroportul Otopeni, lotul sportivilor noştri a fost întîmpinat de conducători ai U.C.F.S., ai Federaţiei de lupte, de familii şi de numeroşi sportivi fruntaşi. Tovarăşul Aurel Duma, preşedintele U.C.F.S., i-a felicitat călduros pentru strălucita lor comportare la campionatele mondiale din 1961. Proaspătul campion mondial V. BULARCA, a trebuit să răspundă avalanşei de întrebări puse de gazetari. Iată, după relatările sale, cum a reuşit să intre în posesia centurii de campion mondial în categoria semimijlocie . „Primul meci l-am susţinut cu Ibrahim, campionul R.A.U. Acumulasem chiar din primele minute puncte suficiente pentru victorie, dar pentru a nu pierde nici unul din punctele puse în joc, chiar ,dacă victoria îmi era asigurată, am încercat să cîștig prin tuş. Totuși nu am făcut-o decit după 7 minute, atunci cînd am fost sigur că adversarul nu mă mai poate contra. Prinzindu-l bine, am „plecat" cu el într-un supleu *), fixindu-l un tuş. Cel de-al doilea meci, a fost și ce! mai greu din întreg campionatul. Luptătorul sovietic Roetz s-a apărat cu îndârjire. Meciul s-a terminat la egalitate şi m-am găsit handicapat cu două puncte în tentativa de a cuceri titlul. A urmat al treilea meci, cu iranianul Arabi, pe care am reuşit în minutul 9 să-l duc cu umerii pe saltea, tot în urma unui supleu. După acest meci, a început să-mi surîdă victoria. Mă aşteptau insă alte întîlniri tot mai grele, cărora trebuia să le fac faţă. Pe Tischendorf *) Acţiune eficace care constă în prinderea adversarului de mijloc urmată de ridicarea lui de pe saltea şi aducerea îitr-o poziţie dificilă urmata în multe cazuri de tuş. (R.D.G.)D in cel de-al patrulea meci, nu l-am putut totuşi învinge prin tuş, deşi am făcut nu mai puţin de trei supleuri. Dar şi aşa eram singurul luptător la categoria mea, cu numai trei puncte pierdute. Nici nu trecuse o oră de la acest meci, şi crainicul m-a chemat din nou pe saltea. Participarea la campionatele mondiale cere eforturi mari, dar buna pregătire făcută in ţară, in condiţii excelente, m-a făcut să înving în primul rînd dificultăţile concursului şi să mă pot prezenta la orice meci susţinut în plenitudinea forţei mele. Eram atît de departe de ţară, la mii de kilometri, dar atît eu cit şi tovarăşii mei simţeam că sîntem înconjuraţi, de dragostea tuturor sportivilor din ţară care doreau să afle că ne numărăm printre cîştigători. Noul adversar era iugoslavul Horvath, un luptător foarte puternic, cu o constituţie fizică impresionantă pentru categoria noastră. Întîlniirea cu acesta a fost foarte dificilă, totuşi am cîştigat-o la puncte. Ultimul meci l-am susţinut cu turcul Dogari, un alt luptător bine dotat fizic şi mult mai înalt decit mine. L-am învins şi... am cucerit titlul de campion mondial“. Povestirea a fost scurtă şi presărată cu termeni tehnici din sportul luptelor, puţin cunoscuţi cititorilor noştri. Campionul mondial purta eşarfa şi frumoasa medalie de aur cucerită la Yokohama şi, bineînţeles, toţi cei de la aeroport se înghesuiau s-o admire. Dar nici cele de argint ale lui I. Cernea şi D. Pirvulescu nu-s mai puţin frumoase. Cei prezenţi le solicită ca şi pe aceea de bronz a lui Gh. Popovici. N-am uitat desigur pe antrenorul emerit Ion Corneanu, pe acela care a pregătit cu competenţă şi sîrguinţă pe luptătorii noştri. El ne-a vorbit despre tenacitatea şi patriotismul dovedit de sportivii noştri la campionatele mondiale, despre buna organizare a campionatelor şi n-a uitat să ne comunice despre elogiile primite de cei doi arbitri romîni, V. Baţi şi V. Popovici, în presa japoneză, COSTIN CHIRIAC Medaliaţii noştri la campionatele mondiale de la Yokohama, răspund sîmbitori aplauzelor cu care au fost întîmpinăți aseară la!•coborirea,din amion. De la stingă la dreapta: GH. POPOVICI, D. PIRVULESCU,V. BLIPARCA șI I. CERNEA ASTĂZI LA VOLEI Terenul Progresul din str. dr. Staicovici va găzdui începînd de astăzi competiţia de VOLEI „Cupa Progresul“ la care participă patru echipe feminine . Programul de astă-seară va începe la ora 18.30 cu întîlnirea Progresul I.F.A. şi va continua cu jocul Metalul — C.P.B. . ..ŞI LA BOX Astă-seară, de la ora 19.30, în grădina *,9 Mai“ (str. Brezoianu nr. 31 B) se vor desfăşura finalele competiţiei de box dotată cu „Cupa Victoriei“. Iată programul Întâlnirilor : cat. muscă : Mircea Mihai (Flacăra Roşie) — Marin Bogaru (Semănătoarea) ; cat. cocoş : Lucian Duţă (Dinamo) — Dumitru Anghel (Dinamo) ; cat. pană : Mircea Ghencea (Flacăra Roşie) — Marin Pîrvu (I.T.B.) ; cat. semiuşoară : Dinu Roman (Dinamo) - Stan Birsu (Dinamo) ; cat. uşoară : Petre Vizitiu (Dinamo) — Gh. Ciurea (Dinamo) ; cat. semimijlocie : Hie Gheorghe (Dinamo) — Ştefan Comaroni (I.T.B.) ; cat. mijlocie ușoară : C. Stănescu (Dinamo) - Nicu Constantin (I.T.B.) ; cat. mijlocie : Ion Istrate (Flacăra Roșie) - Ion Grosu (S.P.C.). AZI PROGRAMULI 17.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic.. 17.15 Muzică ușoară. 17.45 Noi înregistrări de muzică populară primite din partea Radiodifuziunii din R.S.S. "Moldoveneasca. 18.00 Concert popular. 18.50 Limba noastră. "Vorbește acad. prof. Al. Graur. 18.40 "„.So .nate pentru violoncel şi pian de Johann Sebastian . Bach“ — interpretează Pablo Casals şi Paul Baumgartner . Sonata nr. 2 in Re major. 19.00 * Revista economică radio. Pentru titlul de secție fruntaşă. 19.25 Muzică uşoară interpretată deSimona Casian, Mata Janoli, Triorigoriu — voce şi Teodor Codau, la trompeta.. 20100 Radiojurnal. 20.20 Noapte bună, copii: „O poveste pentru voi“ de Victor Popa.. 20.30 Melodii populare romîneşti şi ale minorităţilor naţionale. 21.00 Muzică uşoară. 21.15 Jurnalul satelor. 21.45 Piesei vocale de Debussy interpretate de Nan Merillianu, la pian Gerald Moore. 22.00 Radjiojurmal. Buletin meteorologic. Sport. 22.50 Program de cîntece de dragoste. , 23.00 Muzică simfonică : uvertura „Hebridele“ de lendolssohn-Bartholdy — interpretează orchestra simfonică din Bamberg, dirijor Ionel Perlea, Simfonia domestică de Richard Strauss interpretează orchestra simfonică a Radio televiziunii sovietice, dirijor Alexandr Gauk. 25.52—23.55 Buletin de știri. PROGRAMUL II 50 17.00 Muzică din operete romînești. 1 Sfatul medicului : Igiena sporturilor de vara., 17.55 „Pagini din lupta partidului oglindite în creaţia compozitorilor noştri": poemul simfonic „Prăbuşirea Doftanei“ de Alfred Mendelsohn — interpretează orchestra simfonică a Radiotelevizitunii, dirijată de Iosif Conta. 18.00 Buletin de ştiri. 18.05 Cintece. 18.15 Din cintecele şi dansurile popoarelor. 18.50 Scriitori la microfon : Victor Eftimiu. 19.00 Anunţuri, reclame şi muzică. 19.30 Opera „Tinara gardă“ de Metius în interpretarea studenţilor şi orchestrei de studio a Conservatorului „Ciprian Porumbescu“, dirijor Mircea Cristescu. 21.02 Radiojurnal, Buletin meteorologic. 21.17*. Opera „Tinara gardă“ de 4Metius (continuare). 21.30 Muzică uşoara. 21.45 Evocare literară: V. G. Bielinski.22.00 Doine şi jocuri populare romi- neşti. 22.50 Sonata nr. 3, în Re major pentru pian de George Enescu tează Dinu Lipatti. 25.00 23.15—24.00 Concert de noapte. MINNE PROGRAMUL I 5.00 Radiojurnal Buletin meteorologic. 5.10 Emisiunea pentru sate. 5.50 Lecţia de gimnastica. 5.40 Marşuri sportive. 6.00 Buletin de ştiri. Jiu lei in meteorologic.. 6.1) Muzică populară rominească. 6.30 Muzică uşoară. 6.45 Salut , voios de pionier. 7.00 Radiojurnal şi , sumarul " presei centrale. 7.15 Cîntece. 7.30 "Sfatul medicului . Ce boli se transmit de la animale. 7.35 Anunţuri şi muzică. .7.45 Jocuri populare ronlfţieşti. 8.00 Din presa de astăzi. 8.30 Simfonia" Jir. 1 în sol minor de Nicola Afanasov; — interpreteaza orchestra simfonica a Radioteleviziunii bulgare, dirijor Vlădă Seineanov.9.00 , Muzică .lișoară. 9.30 Muzică de balet. 10.00 Teatru la microfon „Volpone“ Comedie de Ben Jensen Traducere şi adaptare radiofonică de Mihnea Gheorghiu. 11.34 Muzică uşoară. 12.00 Tragedia „Faust“ de Goethe, în creaţia compozitorilor de operă. 12.40 Muzică populară din Oltenia. 15.00 Buletin de ştiri. 13.05 Muzică din operete. 13.45 Cotele apelor Dunării. 14.00 Muzică uşoară sovietică. 14.30 Cîntece şi jocuri populare romîneşti şi ale minorităţilor naţionale. 15.00 Buletin de ştiri. 15.05 Recomandări din program. 15.10 înregistrări primite de la Radiodifuziunea din R. P. Ungară Concerto grosso in Re major de Corelli - interpretează orchestra de cameră „T. Virtuosi di Roma“, dirijor Renato Fasano, Concertul în re minor pentru clavecin orchestra de solistă Suzana orchestra si in for gare, dirijor Gyirgy Lehel. 15.50 Muzică lişoară. 16.15 Vorbeşte Moscova! 16.45 Muzică de estradă, re minor pentru clavecin şi Johann Sebastian Bach — V Rizichkova, acompaniată de Johică a Radiodifuziunii un C interpre- Radiojurnal. m mnimi AZI 19.00 Informaţiile trupă-amiezii. 19.05 Emisiune pentru copii : „CĂSUŢĂ PISICII“ - scenetă de S. Marşak, interpretează elevii clasei a II-a de la Şcoala medie nr. 18 „Mihail Eminescu“ Bucureşti. 19.35 Emisiune de ştiinţă şi tehnică : „Aportul metodelor spectroscopice în industria fiirii noastre“ de . im.55 Fimul artistic „viraj 7 *XE“ - o producţie a studioului „ film“. 21.15 Jurnalul televiziu- Luxiţa Ghiţă, cercetător la Institutul de Fizică al Academiei R.P.R. ; Jurnal de ştiinţă şi tehnică ; Literatură ştiinţifică. 19.55 Filmul artistic „VIRAJ IN NOAPTE* „Bielorusfilm1 nr. 21.35 Seară de romanţe. In încheiere : sfaturi pentru telespectatori şi ultimele știri. 1 ( ă . xx • URM ■»■■anin ■Mânui WFORMATIA In vederea meciului de joi cu C. A. Echipa de fotbal Honvéd Cunoscuta echipă de fotbal Honvéd din Budapesta cu formația completă, ne vizitează din nou țara. In primul meci, joi de la ora 17,30, pe stadionul „23 August“, Honved va întâlni echipa CC.A. In deschidere, de la ora 16 e programată întîlnirea de fotbal dintre echipele de pitici C.C.A. şi A. S. Academia Militară. Pentru de la biletele meciul Bucureşti s-au pus în vînzare de azi la casele obişnuite, soseşte misiera Bucureşti Irri dintre jucătorii de bază ai echipei Homed. De la stingă la dreapta: Ilozsik,Pichy şi Kolasz, componenţi ai reprezentativei R. P. Ungare în 96, 43 şi, respectiv, in 36 meciuri internationale. S®nescu d in cadrul concursului internaţional de călărie de la Viena sportivii noştri au obţinit rezultate remarcabile în proba de obstacole dotat cu„Cupa Naţiunilor’. Gh. Lunga cu calul Rubin a ocupat locul 1 în clasamentul individual, iar reprezentativa R.R. Romíne (Ch. Lunga — pe calul Rubin și apoi conciliind din nou ■— pe calul .Rapsod, D. Hering — pe calul Retezat, V. Bărbuceanu — pe calul Bîrsan) s-a clasat pe locul II. i După două din cele trei manşe ide campionatului mondial de talere aruncate (lin şanț, care se dispută la Oslo, conducet Uubbot (S.U.A.) cu 198 p, urmat "desportivul român I. Dumitrescu cu 197 p. ir In ultima finală ce s-a disputat în cadrul campionatelor internaționale de 1 Pe scurt tenis ale R.P.R., cea de simplu bărbați, ieri, pe terenul Progresul, G. Bosch, l-a învins cu 8—6, 6—2, 9—7 pe Gh. Vizirii. Campionatul orăşenesc de fotbal • Ultima etapă a desemnat şi cîştigătoarea seriei : Flacăra Roşie • Cele patru retrogradate Chimia, I.O.R., Dinamo şi I.C.S.I.M. Duminică i-a consumat ultimul act al primei categorii a campionatului orăşenesc de fotbal. Ciştigătoare ale celor două serii sunt formaţiile Flacăra Roşie (antrenor S. Taciuc) şi Rapid II (antrenor I. Ierechiatu), care urmează să se intîlnească într-un baraj de două meciuri (turul la 18, iar returul la 25 iunie) pentruînseninarea campioanei Bucurestiului. Au retrogradat, in categoria imediat inferioară formaliile : Chimia şi I.O.R. (din sera I), Dinamo şi I.C.S.I.M. (din seria a II-a). Ultima etapă a fost deosebit de agitată, echipele de pe ultimele locuri apărîndu-şi şansele cu o deosebită dirzenie. De pilda, lidera primei serii, Flacăra Roşie, care mai avea nevoie doar de un singur punct pentru a-şi păstra locul, a întîmpinat din partea echipei I.O.R. o rezistenţă neaşteptată. Fină, la mijlocul reprizei a doua nu s-a întâmplat nimic deosebit, Flacăra Roşie, printr-un joc calm şi bine orientat asigurîndu-şi un avantaj de 4 goluri (5-1). Spre sfîrşit, însă, l.O.R. a pornit, la contraofensivă şi s-a „apropiat“ la un punct (4-5) lăsînd impresia că pînă la urmă va putea chiar ciştiga. Dar, un contraatac al Flacarei Roşii este oprit neregulamentar în careul de pedeapsă de un apărător de la l.O.R., şi arbitrul acordă lovitură de 11 m. Lovitura de pedeapsă a fost transformată de Dumitrescu, golul spulberînd speranţele „opticienilor“ de a răsturna zulatul. Principala urmăritoare a cîştigătoarei Fostei serii, F.R.B., a suferit al doilea eşec consecutiv pierzînd — pentru prima oară după totul, şi fotbaliştii 10 ani, urma de la _ în faţa echipei Abasuccesului Abatorul de uminica, şanse CLASAMENTELE Seria 1 ocupe locul secund dacă vor ciştiga meciul restanţă cu Confecţia, programată joi. Mai este de menţionat importanţa întilnirii dintre Chimia şi I.C.A.R., aflate inzona retrogradării. Prima şansa a avut-o, fără îndoială, Chimia, care se prezenta după un succes asupra Flacarei Roşii şi,, în plus, beneficia şi de avantajul terenului. Meciul a fost extrem de disputat, fiecare din cei 22 fotbalişti luptind — în limitele sportivităţii — cu multa dârzenie pentru victorie. Deşi fiecare echipă a avut bune ocazii de a marca, meciul a luat sfîrşit cu rezultatul de 0—0, rezultat în urma căruia echipa I.C.A.R. şi-a menţinut locul in prima categorie. In seria a doua, problema primului loc a fost de mai multă vreme lămurită. Rapid II, terminuni neînvinsă în retur, a ocupat primul loc cu un avans de 8 puncte, egalînd performanţa realizata în campionatul precedent de A.S. Academia Militară. Duminică, Rapid II şi-a încheiat jocurile printr-o nouă victorie categorică (de subliniat că Rapid a obţinut cel mai mare număr de victorii şi a suferit cele mai puţine înfrîngeri). Din această serie, un interes deosebit prezentau jocurile susţinute de ultimele trei clasate, dintre care doua urmau sa părăsească prima categorie. Una din ele, Dinamo, a jucat sîmbata cu Timpuri Noi și după o partidă echilibrată, pe alocuri dramatică, a învins la Umilă, cu 1—0. Duminică dumneata au jucat și celelalte două. Mai iutii I.C.S.I.M. cu Quadrat, pe terenul acesteia din urma, o întîlnire încheiata cu succesul primei echipe. Urma ca lucrurile să fie lămurite de partida I.C.A I.B I.T.B. Fotbaliştii de la I.C.A.B., cărora, de acum, le era suficient şi un punct, le-au câştigat pe amîndouă, încingîndu-i pe Jlebişir cu 1-0. Astfel, I.C.A.B. se menţine in prima categorie a campionatului oraşului Bucureşti. Rezultatele ultimei etape : SERIA 1 : Flacăra Roşie — I.O.R. 6—4 ; Chimia — I.C.A.R. 0—0; Abatorul — F.R.B. , 2—0 ; C.P.B.—Vulean 2—0 ; Voinţa—Confecţia 5—0; Bumbacul— Constructorul 5—5 ; SERIA A 1I-A : Rapid 11—Ulei Bucureşti 4—0 ; Tehnometal—Sirena 0—0 ; I .C .S .I .M .—Quadrat 5—1 ; Vestitorul—C.F.R. Bucureşti 2—1 ; Dinamo—1impuri Noi 1—0; I.C.A.B.—I .B. 1-0, D. PORUMBACU Carnet ciclist filirie, stapi in „sug» ngEKom“ Mîine la ora 13:30, din faţa sediului UCECOM (cal. Plevnei 46) se va da startul festiv în cea de a 6-a ediţie a cursei cicliste „CUPA UCECOM“. Vor pleca în cursă, aproape 60 , de concurenţi, reprezentând 11 echipe, dintre care trei de peste hotare : Start (R. P. Polona), Spartakus (R. P. Ungara) și Septemvri (R. P. Bulgaria). Cele trei echipe oaspete au şi sosit în Capitală : polonezii încă de vineri (cu formația K. Gazda, J. Chitej,Glowaty, M. Malkiewicz, C. Machczynski), iar Spartacus (I. Dévai, A. Dévai, A. Kozma, L. Mahd, A. Matis) şi Septemvri (St. Milanov, P. Stoianov, St. Nelcev, Z. Zahariev, Gh. Milankin) în cursul dimineţii de lefi. Datorită participării cicliştilor de peste hotare şi a majorităţii, alergătorilor noştri fruntaşi, întrecerea de-a lungul celor 5 etape ale cursei se anunţa deosebit de interesantă. Asta-seară va avea loc şedinţa tehnică cu toţi participanţii, iar mîine se va disputa prima etapă a cursei : Bucureşti — Piteşti 114 km (startul cronometrat se va da la ora 14.30, la km 9,5 al şoselei Chitila). Sîmbătă după-amiază pe velodrom, cicliştii şi-au disputat intîietatea în citeva probe. La viteză, pe primele trei locuri, s-au clasat: Rotaru, .Voinescu şi Iordache. în aceeaşi ordine s-au clasat cei trei concurenţi şi în proba de 400 m lansat (Rotari a realizat 26,7). C. Voicu şi-a încercat posibilităţile pe 200 m lansat : 12,0. Cea mai interesantă probă a fost desigur semifondul (pe 60 ture cu 20 sprinturi). lordache şi apoi Penescu au reuşit să-şi întreacă adversari dii un tur, dar Penescu acumulînd mai multe puncte (45) a cîştigat cursa (lordache 39 p). Duminică pe şoseaua Alexandria s-a disputat o competiţie ciclstă organizată de clubul ..Flacăra Roşie“ Cursa avansaţilor disputată pe 100 km, a fost cîştigată de S. Duţă în 20 31’34”. L-au urmat N. Grigore la 5” , şi St. Petrescu la 10”. OFERTE DE SERVICIU ÎNTREPRINDEREA reparaţii auto nr. 3, şoseaua Olteniţei Km. 7, caută tinichigii auto, strungari, vopsitori, rectificatori şi manipulanţi cu gestiune. ÎNTREPRINDEREA de alimentaţie publică „Bucureşti“, calea Victoriei nr. 56, telefon : 13.69-55, caută gestionari remizieri pentru bufete cu remiză în incinta instituţiilor şi întreprinderilor. ÎNTREPRINDEREA de drumuri şi poduri a Sfatului Popular al Regiunii Bucureşti, caută tractorişti UTCS, pentru şantierele ce lucrează în regiune. Doritorii se vor adresa la sediul întreprinderii din Bucureşti, calea Victoriei nr. 11, etajul III. D.S.A.P.C. SUCEAVA, str. Ştefan cel Mare nr. 43,telefon 2569—2283, caută ingineri în specialităţile: construcţii, instalaţii, geodezie, geotehnie şi arhitecţi. Se asigură cazarea la prezentare. GOSPODĂRIA economică a asociaţiei crescătorilor de albine, calea Dorobanţi nr. 96, caută : contabil, dactilografă, gestionar şi tinichigii cu unelte proprii. ANGAJAM tapițeri calificaţi categoria V—VII. Solicitatorii se vor prezenta la I.R.P.I. Bucureşti, str. Izvor nr. 16, telefon nr. 13 95.38. .MINISTERUL Sănătăţii şi Prevederilor Sociale, Staţia Centrală Aviasan, Aeroportul Otopeni, caută pentru Capitală, un inginer principal şi un inginer, specialişti construcţii aero, pentru Staţia Centrală AVIASAN. Doritorii se vor adresa zilnic între orele 14,15,30, la Ministerul Sănătăţii şi Prevederilor Sociale, str. Lt. D.tru Lemnea nr. 2, camera 102, etaj I. ÎNTREPRINDEREA industrială de Stat gradul II. Bucureşti — caută planificator — să cunoască planificarea şi organizarea muncii — cu pregătirea corespunzătoare şi practică. — Ofertele se vor depune la căsuţa poştală nr. 105 Bucureşti I. CONDUCĂTORI AUTO caută pentru Bucureşti întreprinderea utilaj şi transport din str. Avrig nr. 29. IRA 3 caută: rectificatori, tinichigii, strungari şi manipulanţi cu gestiune (doritorii se vor adresa în şos. Olteniţei nr 170, km. 7). I.I.S. Automatica Bucureşti, cafea Floreasca 159, caută paznici şi portari. SPITALUL de Boli Contagioase Prof. dr. Victor Babeş din şos. Mihai Bravu nr. 281, angajează fochist şi laborant. ÎNTREPRINDEREA metalurgică ,, Răsăritul“ calea Văcăreşti nr. 110 telefon 21.21.73 caută ingineri metalurgişti pentru funcţia de şef serviciu producţie şi inginer tehnolog, muncitori şlefuitori calificaţi pentru secţia de incheiat. ÎNTREPRINDEREA de material didactic, strada 11 Iunie nr. 2, telefon 15.46.55, caută inginer proiectant electronist şi ingineri proiectanţi mecanici, cu stagiu de 3 ani în producţie. INDUSTRIA tehnico medicală, Bucureşti şos. Berceni nr. 8 telefon 15.28.89 caută şlefuitori, ascuţitori, instrumente medicale, căligor, matriţer, ingineri principali proiectanţi, ingineri principali dispecer, ingineri proiectanţi, inginer tehnolog, tehnician I. S.D.V., desenatori principali şi paznic. ÎNTREPRINDEREA Poligrafică nr. 5, str. Constantin Miile nr. 5 caută: cartonagiste şi legătorese calificate, maşinişti plane, tăietori de legătorie şi maşinişti offset. SURORI PEDIATRIE caută Spitalul de copii Caraiman, str. Caraiman nr. 33. 3 Izolaţii din caută: ingineri ÎNTREPRINDEREA calea Griviţei nr. 136, şi tehnicieni după cum urmează: şef serviciu tehnic, mecanic şef utilaje, ingineri principali constructori execuţie, ingineri principali proiectare, inginer principal relaţii, maiştri principali, precum şi maiştri constructori şi tehnicieni producţie. Informaţii la sediul întreprinderii şi la telefon 11.22.76. 1RUSTUL de utilaj greu, staţia nr. 2 şoseaua Giurgiului nr. 505, telefon 15.05.44, caută ingineri metalurgici cu practică în turnătorie de fontă. IPROFIL ,,București“, caută timplari manuali pentru București. Doritorii se vor adresa la sediul Întreprinderii din calea Victoriei nr. 91-93 D.G.L. Produse Industriale din raioanele T. Vladimirescu—N. Bălcescu, strada Lipscani nr. 102, etajul I, scara B, caută tapițer, gestionar tricotaje copii (depozit), vînzători gestionari — galanterie-mercerie-parfumerie, vânzător gestionar parfumerie, vînzători textile, vînzător încălțăminte. COOPERATIVA „Arta aplicată" cooptează strungari în lemn. Prezentarea la sediul cooperativei în str. Stavropoleos nr. 15. ÎNTREPRINDEREA de cercetări și studii energetice—I.C.S.E., caută: ingineri norme pentru centrală, tehnician II norme pentru șantiere, tehnician I norme pentru șantiere, economist principal pentru centrală, ingineri principali pentru C.T.C. (specialitatea geotehnică) pentru centrală, tehnician I geolog pentru şantiere, inginer hidrolog pentru funcţia de şef atelier în centrală, inginer topometru cu muncă de teren, tehnician II topometru cu muncă de teren, inginer chimist pentru centrală, tehnician II chimist, maistru de foraje pentru șantiere, magazioner principal pentru șantiere. Doritorii se vor adresa zilnic între orele 7 și 14 in str. Vasile Lascăr nr. 5—7 telefon 14.85.51. ÎNTREPRINDERE industrială de stat — Bucureşti — caută executori judecătoreşti cu garanţie, pregătirea respectivă, pentru urmărirea şi executarea sentinţelor judecătoreşti — pentru debitori din regiunile administrative Bucureşti şi Ploieşti. Ofertele la căsuţa poştală nr. 105. ANGAJĂM ducători tînica nr. 41 conducători auto şi confritiere U. O S. I.U.I. din telefon 11.43.17. TEATRUL de OPERĂ şi BALET prezintă în ziua de joi 15 iunie a.c. un spectacol de CAITO şi BALET în SALA PALATULUI R.P.R. Biletele se găsesc la Casa Teatrului, la Agenţia de bilete din calea Victoriei (Pasajul Majestic) și îa casa Sălii Palatului R.P.R. FiiiPili Gl iellitili ! publică concurs pentru ocuparea posturilor vacante în orchestra simfonică la următoarele instrumente : — instrumentist şef partidă trompetă instrumentist şef partidă trombon — instrumentist şef partidă vioara II — instrumentişti violă — instrumentişti violoncel — instrumentişti contrabas — instrumentişti corn — instrumentişti percuţie — instrumentişti clarinet — folclorist orchestrator la orchestra populară. Concursul va avea loc luni 3 iulie 1961, ora 9, la sediul Filarmonicii de Stat din Cluj (Casa Universitarilor), str. E. Martonne nr. 1. Lămuriri suplimentare se pot obţine la direcţiunea Filarmonicii din Cluj, telefon 1608. I zetot ••••••• I E ^ IFRIE DE LAMERMOOR şi Balet al R.P.R, tel. Teatrul 16.48.20. LUCIA de Opera ,ora 19.30. TITANIC VALS — Teatrul Naţional L. Caragiale“, sala Comedia, tel. 14.71.71, ora 19.30. SICILIANA — Teatrul Naţional ,,Z. L. Caragiale", sala Studio, tele 15.15.53, ora 19.30. REGELE ŞI CI MNELE - Teatrul Municipal, sala Matei Millo, tel. 14.60.60, ora 10.30. UN STRUCURE IN SOARE - Teatrul Municipal, sala Filimon Sîrbu, tel. 12.74.50,ora 19.30. FINTINA BLANDUZIEI - Teatrul „C. Nottara", sala Magheru, tel. 12.90.05, ora 19.30. MUSAFIRI NEPOFTIŢI - Teatrul „C. Nottara“, sala Studio, ora 20. PRIETENĂ MEA ITX — Teatrul de Comedie, tel. 16.64.60, ora 20. .SCRISORI DE DRAGOSTE _ Teatrul pentru tineret şi copii sala C. Miile, tel. 15.65.88, ora 19,50. CU CONCERTUL IN BUZUNAR - Teatrul Saliric-Muzical „C. Tănase“, la Grădina Boema, ora 20,15. CIRCUL ,,HUMBERTO“ DIN PRAGA - Circul de Stat, Aleea Tonola, tel. 11.01.20, ora 20. RECITAL DE PIAN DAT DE ILEANA TEODORESCU ; RECITAL VOCAL DAT DE LILIANA TRANDAFIRESCU la pian IOLANDA ZAHARIA - Ateneul R.P.R. Sala Studio, ora 20. • CII N IE M\ ^ ¥ 101 €' SOI & SFF. AVIONUL PLEACA LA ORA 9 - Sala Palatului R.P.R. tel. 13.73.72 ; Republica, bd. Magheru 2, tel. 11.05.72, ora 14.30, 16.45, 19, 21,13 ; Elena Pavel, bd. 6 Martie 14, tel. 15.63.84, ora 16.30, 18.45, 21 ; Volga, sos. Ilie Prililie 61, tel. 11.91.26, ora 15, 17, 19, 21. SETEA (cinemascop) — Popular, str. Mătăsari 31, tel. 21.37.43, ora 16.30, 18.45, •21 . 50 Decembrie, cal. Ferentari 86, tel. 15.66.80 ora 14.43, 17, 19, 21.30. VIKINGII (cînemascop) — Palma, bd. Magheru 12-14, tel. 11.86.25, ora 15, 17.30,20, 22.30 ; București, bd. 6 Martie 6, tel. 15.61.54, ora 16.30, 19, 21,15 ; înfrăţirea intre popoare, bd. Bucureştii Noi, tel. 17.51.64, ora 14.50, 16.45, 19, 21,15 ; Mioriţa, cal Moşilor 127, tel. 14.27.14, ora 16.30, 19, 21,30 ; Libertăţii, str. 11 iunie 75, tel. 15.07.37, ora 16, 18,13, 20, 22,43. ADIO COPILĂRIE - Magheru, bd. Magheru 1 29, tel. 15.92.72, ora 15, 17, 19, 21. I.Gh. Doja, cal. Griviței 80, tel. 16.22.75, ora 14,30, 16.30, 18.30, 20.30. Arta, cal. Călărași 138, tel. 21.31.86, ora 16, 18,15, 20.30. STRADA PRERIILOR - V. Alecsandri, str. E. Grigorescu 24, tel. 11.81.12, ora 15, 17, 19, 21. AM SUPRAVIEŢUIT MORŢII MELE I. C. Primii, bd. 6 Martie 16, tel. 16.29.17, 15, 17, 19, 21 ; Al. Sahia, cal. Văcăreşti 21, tel.. 21.49.46, ora 14.45, 17, 19,15 , 25 August, bd. Dimitrov 118, tel. 12.32.77, ora 14.30, 16.45, 19, 21,15. CORABIA ZBURĂTOARE — Lumina, bd. 6 Martie 12, tel. 16.23.35, ora 15. 16.15, 17.30, 19. 20,30 ; Al. Popov, cui. Griviței 157 tel. 16.26.10, ora 17.30, 19.15, 21. LA ORDIN SA TRĂIŢI — Central, bd. 6 Martie 2, tel. 14.12.24, ora 14.30, 18.30, 20.30 ; V. Roaită, bd. 1 Mai 57, tel. 17.05.47, ora 13.30, 18, 20,30. INTILNIRE IN ÎNTUNERIC — Unirea, bd. 1 Mai 143, tel. 17.10.21, ora 16, 18,15, 0.50 ; 8 Mai, str. Lizeanu 19, tel. 12.06.88, ora 15, 17, 19, 21. DRUMUL SPRE ÎNALTA SOCIETATE __ Victoria, bd. 6 Martie 7, tel. 16.28.79, ora 14,50, 16.45, 19, 21,15 ; B. Delavrancea, bd. Libertăţii 70-12, tel. 16.29.02, ora 15.45, 18, .20.15. C1ELITO L1NDO — Maxim Gorki, cal. Victoriei 48, tel. 16.24.48, ora 16.50, 18.43, 21 . Olga Bande, cal. 13 Septembrie 196, tel. 15.66.66, ora 14.30, 16.45, 19, 21.15. A DOUA NASTERE A METALELOR, VREAU SA ŞTIU TOT NR. 14, SPAIMA LEILOR, DE STRAJA VIEŢII _ Timpuri Noi, bd. 6 Martie 18, tel. 15.61.10, ora 10-21 în continuare. FLOAREA ZĂPEZII - 15 Septembrie, Doamnei 9, tel. 16.33.38 ora 10-15 in continuare. INSULA FARA NUME - Tineretului nr. 15 Decembrie 5-7, tel. 13.49.04, ora 16, 18.15, 20.30. CERUL BALTICEI 1 8 Martie, str. Buzeşti 9-11, tel. 15.62.79, ora 15.30, 18, 20.30 ; Aurel Vlaicu, şos. Cotroceni 9, tel. 13.62.56, ora 15, 17, 19. 21. Flacăra, cal. Dudeşti 22, tel. 21.55.40, ora 13.30, 18, 20.50. ARTICOLUL 420 — Gripiţa, piaţa Ilie Pintilie 2, tel. 16.25.39, ora 15, 18. 21. TOATA LUMEA RIDE, CINTA ŞI DANSEAZĂ — Cultural, cal. Griviţei 196, tel. 17.08.58, ora 15. 17, 19. 21. VOLGA-VOLGA — C. David, şos. Crîngaşi 42, tel. 17.38.81, ora 15.30, 18. 20.30. STAN ŞI BRAN STUDENŢI LA OXFORD - T. Vladimirescu, cal. Dudeşti 97, tel. 1.59.82, ora 15. 17. 19. PITICUL VRĂJITOR - Munca, şos. 221, tel. 21.50.97, ora 15, 221, tel. 12.52.93, ora 16,50, 18,15 ; N. Bălcescu, cal. Ilahovei 151, tel. 14.57.90, ora 16, 18,15, 20.30. MOARTEA IN SAT Donca Simo, str. Avrig 1, tel. 11.07.60, ora 15, 17, 19, 21. IN LINIŞTEA SERII _ 16 Februarie. 89, tel. 11.07.49, ora M. Eminescu, 11.48.36, ora 15, Pintilie, sos. ora 16, 18, , str. bd. 30 Decembrie 16, 18, 20. DAMA DE PICA M. Eminescu 127, tel. 19, 21. STRENGARII - llie lentina S4, tel. 12.88.50. MÍNDRIE — Floreasca Ora 19. BIGAMUL — G. Coșbuc, 118, tel. 14.89.88, ora 15, 17, 19. CULISELE VARIETEULUI - G. B*~ coaia, şos. Giurgiului 3, tel. 13.22.01, ora 15, 17, 19, 21. E LUNG DRUMUL PINA ACASA - Drumul Serii, str. Drumul Serii 30, tel. 14.10.37, ora 16, 18, 20. RĂZBOI ŞL PACE (ambele serii) —■ Clubul C.F.tr. Griviţa Roşie, cal. Griviţei 353, tel. 18.42.81, ora 16. TAINA CETĂŢII — Boleslam Bierul, bd. Bucureştii Noi 166, tel. 17.00.50, ora 17.30, 19.30 MATINEE Miercuri 14 iunie str. ir. Co* 20. G. Bizet, cal Bahovei STADIOANE ŞI GRĂDINI AM SUPRAVIEŢUIT MORŢII MELE - I. C. FrimU, tel. 16.29.17, ora 20,30 ; Al. Sahia, tel. 21.49.46, ura 20.30 ; 25 August, tel. 12.32.77, ora 20,30. VIKINGIIL Libertăţii, tel. 13.07.37, ora 20. 22.15 ; Stadionul Republicii, tel. 15.61.54, ora 20.50 ; Stadionul Dinamo (Şos. Stoian cel mare), tel. 11.91.26, ora 20.30 ; Stadionul Ciuleşti (Şos. Ciuleşti) tel. 16.22.75, ora 20.30 ; Moşilor, tel. 12.52.93, ora 20.15. AVIONUL PLEACA LA ORA 9 - Elena Pavel (Pasajul Eforiei), tel. 15.03.34, ora 20.30 . Progresul (str. Ion Vidu 5), tel. II. 03.72, ora 21. DON QUT JOTTE (cinemascop) _ Patinoarul 25 August, Jl. 21.50.97, ora 20. STAN ŞI BRAN STUDENŢI LA OXFORD _ T. Vladimirescu, tel. 21.39.82, ora 20.30. ADIO COPILĂRIE Arta, tel. 21.31.82, ora 20.30. CERUL BALTICEI - 8 Martie, tel. 15.62.79, ora 20.30. INTILNIRE IN ÎNTUNERIC - Unirea, tel. 17.10.21, ora 20.30.MOARTEA IN SA — Donca Simo, tel. 11.07.60, ora 20.30. C1ELITO LINDO - Olga Bande, tel. 15.66.66, ora 20,50 ; 15 Septembrie, tel, 16.24.48, ora 20.50. ŞTRENGARII — Ilie Pintilie, tel. 12.86.50, ora 20.50. BIGAMUL — G. Coşbuc, tel. 14.89.88, ora 20.30. CENUŞĂREASA — A. Bălcescu, tel. 14.57.90, ora 20.30. LA ORDIN SA TRĂIŢI - V. Roaită, tel. 17.05.47, ora 20.30. RĂZBOI ŞI PACE (ambele serii) — Clubul C.F.R. Gripiţa Roşie, tel. 18.42.81, ora 20.30„ VIKINGII (cinemascop) — Patria, ora 8, 10,15, 12.30 ; Bucureşti, ora 9,45, 12, 14.15 ; Înfrăţirea între popoare, ora 9, 11.15 ; Mioriţa, ora 9, 11.50, 14 ; Libertăţii, ora 9,15, 11,30, 15,45. AVIONUL PLEACA LA ORA 9 (cinemascop) — Republica, ora 10, 12,15 ; Elena Pavel, ora 9,45, 12, 14,15. ADIO COPILĂRIE — Magheru, 10, 12 ; Gh. Doja, ora 10,30, 12,50.&sy Mihai Bravu T17. 19. 21. CENUŞARE. AREASA — Moşilor, Moşilor TEATRUL DE STAT „MIHAIL EMINESCU“ DIN BOTOŞANI va da o serie de reprezentaţii în Capitală pe scenele TEATRULUI DE COMEDIE TEATRULUI MUNICIPAL sala FILIMON SÎRBU, TEATRULUI EVREIESC DE STAT şi TEATRULUI MUNCITORESC C.F.R. cu următoarele piese : Intrigă şi iubire de FR. SCHILLER şi 0 scrisoare pierdută de I. L. CARAGIALE Regia artistică ION SAHIGHIAN, maestru emerit al artei din R.P.R. Decorurile: Vasile Roman Oameni care fac de AL. VOITIN - spectacol distins cu premiul III pentru scenografie în cadrul decadei dramaturgiei originale din R.P.R. Regia artistică Eugen Aron Decoruri VASILE ROMAN Pygmalion de G. B. SHAW regia artistică ARIANA KUNNER Decorurile VASILE ROMAN Sîmbăta 17 şi duminică 18 iunie orele 20 în SALA TEATRULUI DE COMEDIE primele spectacole cu piesa Intrigă şi iubire Duminică 18 iunie orele 16 matineu O scrisoare pierdută Casa de Economii şi Consemnaţiuni Pentru a da posibilitatea, unui număr cît mai mare de cetăţeni de a participa la tragerea la sorţi lunară a obligaţiunilor CEC, din 30 iunie a.c., Casa de Economii şi Consemnaţiuni a prelungit pînă la 20 iunie inclusiv termenul de procurare, fără diferenţă de preţ, a obligaţiunilor CEC La această tragere la sorţi în afara cîştigurilor în bani în valoare totală de 1.800.000, lei, se vor acorda în plus cîştiguri suplimentare în obiecte: MOTOCICLETE, SCUTERE, AMOBILA, TELEVIZOARE, FRIGIDERE, COMBINE MUZICALE, etc. precum şi EXCURSII IN STRĂINĂTATE 1 Casa de Cultura FRIEDRICH SCHILLER primeşte ÎNSCRIERI pentru : GORS de CROITORIE înscrierile se fac zilnic între orele 15,30-17 si joi, vineri, sîmbătă între orele 11—13 la sediul din str. Batiştei nr. 15. intreprinderea industrială mucul roşu DIN BUCUREŞTI strada Popa Nan nr. 187 angajează prin concurs MAISTRU sinteze organice. Informaţii la sediul întreprinderii între orele 7-15. WKrfitv SIMPLU •£& ■■ V, la „ ■ ■ ■ INDEIMIMA O IVI C U I AZI, ULTIMA ZI4 j »prinderea 3 izolaţii BUCUREȘTI Telefon: 18.03.53 CUMPĂRĂ din sectorul de stat sau cooperatist orice cantitate de BUTOAIE TABLĂ 200 1 capacitate, uzate TEATRUL DE OPERA ŞI PALET anunţă CONCURS pentru ocuparea următoarelor posturi : — Un post şef pupitru trompetă (normă întreagă). — Un post vioară (normă Întreagă). — Un post violă, instrumentist I (normă întreagă). — Un post vioară, instrumentist III (normă întreagă). — Un post contrabas instrumentist III (normă întreagă). — Un post violoncelist şef de pupitru II/( normă). — Două posturi vioară instrumentist I (I/î normă). — Trei violonişti (V* normă). Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile de studii superioare şi de stagiu. înscrierile se fac la Secretariatul literar muzical pînă la 19 iunie 1961, depunîndu-se totodată memoriul de activitate, detailat şi însoţit de actele invocate, inclusiv cele de studii şi stagii. Concursul va avea loc la 29 iunie 1961, ora 11, la sediul Teatrului de Operă şi Balet şi va consta dintr-o probă documentară (cercetarea actelor) și o probă artistică (o citire la prima vedere și o bucată la alegere). REDACŢIA şi Administraţia: str. Brezoianu nr. 23—25. CENTRALA TELEFONICA 27.27.77. Secţia scrisori şi biroul juridic: 27.27.73. Publicitatea,, Piaţa Palatului R.P.R. blocul 8 telefon: 14.15.16. Tiparul: Intr. Poligrafică nr. 2, str. Brezoianu nr. 23—25.