Informatia Bucureştiului, octombrie 1961 (Anul 9, nr. 2539-2564)

1961-10-02 / nr. 2539

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIȚI-VĂ ! I N FOR M A TI A Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti ANUL IX — Nr. 2539 4 PAGINI 20 BANI LUNI 2 OCTOMBRIE 1961 ! De la un capăt la altul al Bucureştiului, străbătind bulevarde şi străzi, mii de tineri şi tinere veseli, in grupuri, se îndreptau ieri dimineaţă spre institutele de invăţămint superior ai căror studenţi situ. In mijlocul studenţilor au venit activişti de partid şi de stat, fruntaşi in producţie, reprezentanţi ai vieţii culturale etc. UNIVERSITATEA „C. I. PARHON“. Ora 9. Studenţii şi cadrele didactice veniţi la festivitatea inaugurală a noului an au ocupat pînă la ultimul loc marea aulă a Facultăţii de ştiinţe juridice. Cuvîntul de deschidere a fost rostit de prof. dr. I. Livescu, rectorul Universităţii. Şi, ca la orice început de drum, studenţilor şi cadrelor didactice le-au fost prezentate condiţiile tot mai bune ce li s-au creat, precum şi sarcinile ce le revin în viitorul an de învăţămînt. In noul an universitar vor urma cursurile facultăţilor acestei universităţi aproape 7800 de studenţi, cu 1300 mai mulţi decit anul trecut. Pe lingă pregătirea la cursuri şi seminarii, o mare parte dintre aceştia vor fi atraşi să activeze în cercurile ştiinţifice. Aproape 1300 de cadre didactice vor ajuta pe studenţi in noul an universitar la buna lor pregătire profesională şi ştiinţifică. In numele cadrelor didactice din universitate, acad. Horia Hulubei a felicitat pe studenţi. Apoi, studentele Florea Stancu şi Elena Gheorghe, in cuvinte pline de recunoştinţă au mulţumit partidului şi guvernului pentru minunatele condiţii ce li s-au pus la dispoziţie, exprimind totodată dorinţa şi hotărirea studenţilor de a obţine rezultate cit mai bune la învăţătură. LA INSTITUTUL POLITEHNIC, pe trotuarul din stingă al străzii Polizu (la capătul dinspre calea Griviţei) zeci de studenţi formaseră ieri dimineaţă un larg culoar la intrarea în institut. Ei făceau tradiţionala primire cadrelor didactice Intrarea în institut, în prima zi a anului universitar, special pregătită, cu ramuri de brad, cu desene şi inscripţii sugestive, le-a arătat studenţilor ce păşeau pentru prima oară pragul Institutului, dragostea şi grija ce s-au acordat primirii lor. Ca şi la primele intîlniri cu strungul, forja, cuptorul de topit oţel etc., nu vor uita aceste clipe nici tinerii studenţi veniţi de la Combinatul siderurgic din Hunedoara, de la uzinele „Griviţa Roşie“, „23 August“ sau „Tudor Vladimirescu“. Studenţii Politehnicii, la festivitatea deschiderii noului an de învăţămînt, au fost salutaţi şi felicitaţi de către prof. C. Dinculescu, membru corespondent al Academiei R.P.R., rectorul Institutului, şi de către prof. D. Dumitrescu, membru corespondent al Academiei R.P.R„ şeful catedrei maşini hidraulice. ★ Prilej de frumoase retrospective au avut ieri şi studenţii INSTITUTULUI DE ARHITECTURA „ION MINCU“, „Cum ai petrecut pe şantier ?“ ,,Dar proiectul meu l-ai văzut?“, „Interesante probleme de sistematizare arhitecturală ridică şi comunele colectivizate!“... Sunt cîteva frinturi din discuţiile purtate, după cum se vede cu competenţă, de către studenţii din anii V şi VI. Dar, ca ei, peste doi sau trei ani vor putea să discute şi cei noi veniţi. Expoziţia din holul institutului cu proiecte şi desene executate de studenţi in anul universitar trecut, este interesantă. Ele reprezintă locuinţe moderne, clădiri publice, şcoli, cluburi muncitoreşti, cămine culturale, clădiri industriale, ansambluri de construcţii agricole, un proiect de reconstrucţie socialistă a unui sat, sistematizări din Capitală etc. Iată cîte perspective se deschid in faţa tinerilor studenţi şi care cer din partea lor o muncă perseverentă, conştiincioasă pentru însuşirea meseriei ce şi-au ales-o. De aceea, azi de dimineaţă la ora 7.30 marele amfiteatru a fost complet ocupat de cei peste 200 studenţi din anul I. Ei au audiat primele cursuri la socialism ştiinţific, matematică şi teoria arhitecturii. Aşadar a început un nou an de muncă in învăţămîntul universitar, un nou an de succese şi bucurii, o etapă spre realizarea visului propus. M. GACIU După o vacanţă plăcută, studenţii Facultăţii plini de voie bună, păşesc spre amfiteatre de matematică Foto: G. şi fizică, STINEA Reintonire cu Palatul Pionierilor Dimineaţa de toamnă a zilei de ieri a fost un prilej de mare bucurie, pentru pionieri. Revederi plăcute, strîngeri de inimi şi îmbrăţişări însoţite de cuvinte calde la tot pasul. Apoi, în grupuri sau cite unul, îi vedeai făcînd pelerinaj la colţul zoologic. Trebuiau revăzuţi şi prietenii de aici — iepuraşii, păunii, porumbeii ele, stîrneau parcă mai mult interes ca înainte. Parcul distractiv ca şi terenurile sportive n-au fost nici ele ocolite. Dar momentul cel mai plăcut a fost anunţat de trompetişti: începutul festivităţii de deschidere a activităţii noului an cu tradiţionalul ceremonial pionieresc. Peste 700 de pionieri umpluseră marea sală de teatru pentru, a asista la festivitatea organizată aici de Comitetul Orăşenesc Bucureşti al U.T.M. şi Palatul Pionierilor. Cu acest prilej ei au vizionat un frumos spectacol susţinut de corul, orchestra, formaţia de dansuri şi echipa de teatru ale Palatului. Astfel, în imagini vii, scenete şi cuplete, cîntece şi dansuri pionierii au avut o frumoasă retrospectivă a activităţilor desfăşurate în cercurile palatului şi mai ales în timpul drumeţiei din vacanţa de vară. După-amiază au rulat pentru ei filme artistice şi de desene animate De mîine dimineaţă în clădirea frumos renovată îşi vor relua activitatea diferitele cercuri: micii tehnicieni, mîini îndemînatice, prieteni ai cărţii, etc. Fotografia noastră prezintă unul din cele mai plăcute numere ale programului de ieri: ,’drumeţia“. Ul de ştiri sportive • La Viena, în cadrul unui concurs internaţional de haltere, sportivul sovietic Aleksei Kurmov, campion mondial, a stabilit două noi recorduri ale lumii la categoria semimijlocie : 136 kg la stilul „smuls“ şi 171 kg la stilul „aruncat”. • In campionatul de fotbal al Austriei conduce l. C. Austria, cu 10 p din 5 meciuri. Ieri F. C. Austria a învins cu 2—0 pe Wiener Neustadt. • Rezultate din campionatul de fotbal al R. P. Ungare : Honved — Dózsa Újpest 3-0, Csepel - M.T.K. 3-1 , ttatabanya — Salgótarján 1—0. In clasament conduce Tatabania cu 11 p, urmată de Honved cu 13 p. • Intîlniri atletice internaţionale. La Budapesta: R. P. Ungara — Suedia 110—102 (3000 m obst. : Mocsar 8:34,0; Înălţime: Petersson 2,13 m, Noszaly 2,07 m record maghiar; ciocan: Zsivotski 63,41 m; 200 m plat : Jonsson 20,8 record suedez). La Belgrad: Finlanda — T.P.F. Iugoslavia 129—81. La Ludwigshafen : R. F. Germană — R. S. Cehoslovacă 122—90. Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 12 grade. Timpul probabil de miine . Vreme relativ răcoroasa, cu cer variabil, mai mult noros. Temporar ploaie. Vînt potrivit din sectorul est. Temperatura aerului staţionară. Minimele vor oscila între 8 şi 10 grade, iar maximele între 14 şi 10 grade. Pentru zilele de 4, 5 şi 6 octombrie . Vreme schimbătoare, cu cer variabil temporar noros. Ploaie intermitentă. Vînt potrivit din est. Temperatura aerului staţionară. Veşti de la O. N. T. „Carpaţi“ Agenţia O.N.T. ..Carpati“ Bucureşti organizează in cursul acestei săptămâni următoarele excursii : cu tren special la toate cabanele din masivul Bucegi (plecarea sîmbătă d. a. si înapoierea duminică seara); cu autocarele la Bicaz, pe Valea Prahovei şi Valea Oltului (cu vizitarea Muzeului Bruckenthal din Sibiu), la Braşov (cu vizitarea Muzeului Bran), Poiana Braşov, Curtea de Argeş sau pe alte trasee de interes turistic . In cinstea zilei de 7 Noiembrie se organizează excursii, în orice zi din săptămână, pentru vizitarea caselor ce evocă lupta din trecut a P.C.R. şi la Muzeul Doftana . Pentru oamenii muncii din regiunea Bucureşti se organizează excursii cu un bogat program de vizitare a Capitalei şi împrejurimi. înscrierile se primesc zilnic de la orele 8-19 la Agenţia O.N.T. „Carpaţi“ din calea Victoriei nr. 100 și la filiala din bd. Republicii nr. 68 Realizări gospodăreşti în comunele din raionul V. I. Lenin Ţăranii colectivişti şi întovărăşiţi din comunele raionului V. I. Lenin desfăşoară şi o bogată activitate pentru înfrumuseţarea comunelor lor. In primele nouă luni ei au efectuat lucrări de întreţinere pe drumurile din comunele Bragadiru, Cornetu, Măgurele, Dărăşti, Domneşti şi altele, călind şi împrăştiind 9.696 mc. balast şi 2.375 mc. piatră spartă. S-a pavat drumul de acces dintre satul Gherman şi comuna Măgurele. In aceeaşi perioadă de timp s-a construit un nou drum pe o lungime de 2 km între comunele Măgurele şi Dărăşti. Şanțurile pentru scurgerea apelor din comune au fost de asemenea curățate pe o lungime de 20.000 ml. Turneul Teatrului de Comedie Teatrul de Comedie s-a înapoiat ieri în Capitală, din turneul început, la 15 august, în ţară. In timpul deplasării, artiştii teatrului au prezentat 36 de spectacole cu piesa „Celebrul 702” de Al. Mirodan, pe litoral, apoi la Sibiu, Cluj, Tg. Mureş, Oradea, Braşov, Predeal, Deva, precum şi în alte localităţi din Ardeal. In aceeaşi perioadă, actorii teatrului au vizitat Moldova, jucînd în 22 spectacole cu piesa „Prietena mea, Pix“ de V. Em Galan. Redeschiderea stagiunii va avea loc sîmbătă, 7 octombrie, cu piesa „Prietena mea, Pix“. Procentul de cupoane poate fi redus Primele roade în sectorul textil a fost organizată, de curînd, — la propunerea ziarului nostru —o largă acţiune de reducere a procentului de cupoane prin ridicarea calităţii produselor. In ramura mătăsii, cantitatea de cupoane a şi fost redusă mnuit ca urmare a aplicării unor măsuri complexe. Ramura bumbacului a început şi ea să culeagă primele rezultate ale acestei acţiuni. Despre aceasta ne-a informat tovarăşul D. SARLICI, directorul general al industriei bumbacului, inului şi cinepei din Ministerul Industriei Uşoare. — Voi da numai cîteva exemple de măsuri aplicate. Ne va fi astfel foarte clar cit de importantă şi eficace este acţiunea pe care am organizat-o. — Ne-ar interesa, in special, ce măsuri au fost adoptate de către Direcţia Generală pe care o conduceţi. — După cum ştiţi, noi am organizat o consfătuire cu toate fabricile bucureştene aparţinind sectorului nostru. In cadrul acestei consfătuiri, întreprinderile participante au primit sarcina să întocmească planuri de măsuri tehnicoorganizatorice a căror aplicare să ducă la reducerea cupoanelor. Asemenea planuri au şi fost întocmite, iar, in prezent, in toate fabricile, se urmăreşte aplicarea lor. Şi în cadrul Direcţiei generale am stabilit un sistem de urmărire a îndeplinirii acestor planuri speciale. Consfătuirea, după cum ştiţi, a marcat doar începutul acţiunii. Noi am trecut apoi la organizarea unui schimb de experienţă între imprimerii, deoarece am socotit că, de fapt, activitatea acestor secţii este hotăritoare pentru reducerea procentului de cupoane. — Ce măsuri organizatorice mai importante aplicate in întreprinderi? — In primul rind a fost introdusă, peste tot, autorecepţia la ţesăturile crude care sunt trimise spre finisare in alte întreprinderi Autocontrolul a dus, în primul rind, la descoperirea unor defecţiuni in ţesătorii şi la adoptarea măsurilor ce se impuneau pentru îmbunătăţirea activităţii acestora. Au fost, de asemenea, organizate cursuri speciale pentru reîmprospătarea cunoştinţelor muncitorilor şi ajutorilor de maiştri şi a fost întărit controlul pe faze de fabricaţie. — S-au introdus cum va fi unele tehnologii noi ? — Fireşte că n-a fost neglijată nici o asemenea rezervă. Noi am introdus, in multe întreprinderi, vopsirea şi imprimarea ţesăturilor cu coloranţi pigmenţi şi reactivi. Aceasta a dus la o ridicare a calităţii ţesăturilor, la o reducere a defectelor şi deci a procentului de cupoane. — Dar in domeniul tehnic, ce mps-uri au fost aplicate? — Am pornit pe două căi: a) modernizarea utilajului şi b) organizarea întreţinerii planificate a întregului parc de maşini. Şi acum, să vă dau cîteva exemple: am adaptat un dispozitiv special la rameza de egalizat, evitînd astfel brezările de bătătură la multe articole. — Acţiunea de reducere a cupoanelor, pornită în Capitală, a fost cumva extinsă şi la fabricile din provincie ? — Fireşte. Din ultimele comunicări primite reiese că in provincie au şi fost obţinute rezultate însemnate. Procentul de cupoane a scăzut cu circa unu la sută la fabricile „Vasia Vasilescu“, „I. T. Piteşti“ şi „I. T. Galaţi“. Aşadar, acţiunea noastră începe să dea roade. • I. M. au fost Prima conferinţă pe ţara de hematologie In zilele de 5—7 octombrie va avea loc în Capitală prima conferinţă pe ţară de hematologie. In cadrul acesteia se vor prezenta o serie de lucrări privind studiul şi combaterea diferitelor boli ale sâgelui. In cadrul lucrărilor conferinţei vor fi prezentate fapte clinice, fiziologice, experimentale și histo-patologice, în scopul găsirii concluziilor practice necesare diagnosticării, terapeuticii și profilaxiei bolilor de sînge. Rulează de azi Un film medalion despre artista poporului Lucia Sturdţa.Bulandra începind de azi, la cinematograful Maxim Gorki rulează noua producţie a studioului Bucureşti, filmul artistic de metraj mediu „Ziua unei artiste“. Realizat de regizorul Gheorghe Tobias după un scenariu de Valentin Silvestru, filmul reprezintă un medalion consacrat Luciei Sturdza-Bulandra. In film, realizat cu concursul colectivelor teatrului „Lucia Sturdza- Bulandra“, Teatrului Naţional „I. L. Caragiale“ şi Arhivei Naţionale de Filme, au fost întipărite pe peliculă fragmente din ultimele creaţii ale Luciei Sturdza-Bulandra, care reflectă personalitatea bogată şi complexă a artistei. Imaginea filmului aparţine operatorilor W. Ott şi O. Gologan, iar muzica, compozitorului Mircea Chiriac. In cadrul aceluiaşi program, la cinematograful Maxim Gorki mai rulează şi filmul artistic sovietic „Din toamnă pînă în primăvară“, emoţionanta povestire din viaţa unei învăţătoare. Vă informăm despre: Unele preocupări actuale ale Trustului local de cofetării şi răcoritoare nr. 2 PREPARATE DE SEZON Mai „gustate“ in sezoanele reci, gogoşile, meidenelele şi plăcinta auşi început să salte în lista produselor de patiserie. In consecinţă, producţia lor trebuie sporită în concordanţă cu cerinţele consumatorilor. Iată şi cîteva din primele măsuri luate de trust, în acest sens : pentru mărirea capacităţii de producţie la foi de plăcintă va lua fiinţă un nou laborator cu acest profil ; se va organiza producţia şi desfacerea de gogoşi şi merdenele în cadrul a 13 centre de răcoritoare : bd. Coşbuc nr 9 şi nr. 64, cal. Moşilor nr. 92, şos. Ştefan cel Mare nr. 252 şi nr. 36, cal. Văcăreşti nr. 56, str. Bărăţiei nr. 52, Splaiul Unirii nr. 1, bd. 1848 nr. 16, str. 30 Decembrie nr. 60, str Apolodor nr. 2, bd. Republicii nr. 6 şi sos. Pantelimon nr. 129. IN LOCUL RĂCORITOARELOR Vremea îngheţatei si a băuturilor răcoritoare - tot ca un simptom al sezoanelor reci - a trecut. Faptul obligă la unele reprofilări. Astfel, s-a hotărît ca un număr de 12 centre de răcoritoare, aparţinând trustului, să treacă, în curind, la deservirea populaţiei cu ceai şi cafea cu lapte. Asemenea reprofilări vor cunoaşte şi unele din laboratoarele de îngheţată : laboratorul din calea Văcăreşti nr. 22, va produce prăjituri cu frişca ; laboratorul „Ialomiţa“ se va reprofila pentru specialităţi de ciocolată. UTILAJE MODERNE E vorba de planul complex de măsuri gospodăreşti elaborat de trust care prevede revizuirea „toaletei" de toamnă a unităţilor. Iată cîteva puncte ale acestui plan : reamenajarea localurilor a 20 unităţi ; reverificarea tuturor aparatelor de măsură existente în reţea ; dotarea unităţilor cu încă 58 cântare semiautomate ; revizuirea tuturor mijloacelor de încălzire a unităţilor. Cei mai buni maiştri cofetari ai trustului şi-au expus noile creaţii în trei expoziţii recent deschise, în fotografie , un aspect de la expoziţia organizată în cadrul cofetăriei „Universității14. tehnologie avansată - calitate superioară „Noul” este prezent pretutindeni în uzine. Poate fi întîlnit sub cele mai diverse Înfăţişări : metode avansate de muncă, maşini moderne, procedee tehnologice... Dar, indiferent de forma sub care se prezintă, „noul“ urmăreşte acelaşi scop : produse de calitate superioară, producţie, şi productivitate crescute. Un cleşte neobişnuit Nu s-ar putea spune că aspectul şi volumul său sunt de natură să reţină atenţia. Totuşi, muncitorii Uzinei de maşini electrice îi apreciază în mod deosebit utilitatea Cleştele pentru fixarea papucilor pe cablu — a cărui experimentare a avut loc în urmă cu cîteva zile — determină executarea unor operaţii de mai bună calitate. Să precizăm: înainte, lipirea papucilor se realiza cu ajutorul cositorului. De aici unele neajunsuri. Cum se prezintă situaţia acum? Folosirea cleştelui de fixare asigură un contact perfect între cablu şi papuc. Controlul strîngerii se face cu ajutorul unui dispozitiv montat pe , cleşte. Muncitorii uzinei, au de ce să afl toată această unealtă drept un cleşte neobişnuit. Instalaţie perfecţionată O piesă turnată trebuie:’ să fie nu numai rezistentă şi să corespundă la cotele fixate, ci trebuie să aibă şi o suprafaţă cît mai netedă. In obţinerea unui astfel de rezultat un rol însemnat îl joacă şi calitatea nisipului folosit în amestecul de formare. Curios, cînd acest fapt, turnătorii de la „Semănătoarea” au cerut să fie construită o instalaţie de stare a nisipurilor. Prin punerea ei în funcţiune s-a contribuit la obţinerea unor amestecuri de formare corespunzătoare. Cerinţele turnătoriei însă erau mult mai mari decit capacitatea instalaţiei. De aceea s-a pus problema perfecţionării acesteia, atît în ce priveşte capacitatea, cît şi gradul de selecţionare a nisipurilor. Peste cîteva zile lucrările de perfecţionare a instalaţiei vor fi terminate, ceea ce va însemna că a fost realizată încă una din propunerile colectivului în legătură cu continua îmbunătăţire a calităţii produselor. De fapt, la uzina „Semanătoarea“ aproape că nu există săptămînă în care o altă propunere să nu prindă viaţă. De pildă, tot la turnătorie, de curînd a fost modificată tehnologia de turnare a produsului „cape” Aşa se face că la fiecare formă se economisesc în medie două kilograme metal, iar rebuturile au fost reduse sub cifra admisă. Aspectul reuşit al motoarelor constituie încă o dovadă a crimii ce se acordă calităţii produselor. Mentorii Ioan Neagu, Polidor Drăgan, Ion Stoica şi Ştefan Frăţilă de la uzina „Timpuri Noi“ trec în revistă un nou lot de motoare, înainte de expediere. OASPEŢI DIN R. D. GERMANĂ Ieri a sosit în ţară, la invitaţia S.R.S.C., tov. Martin Jahr, şeful secţiilor ştiinţifice din cadrul Prezidiului Societăţii pentru răspîndirea cunoştinţelor ştiinţifice din R. D. Germană. Oaspetele va vorbi astăzi (ora 18), in sala lectoratului central al S.R.S.C., despre: „Republica Democrată Germană în lupta pentru încheierea unui tratat de pace şi soluţionarea problemei Berlinului occidental“. Conferinţa va fi urmată de film. In continuarea vizitei întreprinse în ţara noastră, tov. Martin Jahr va conferenţia, de asemenea, în alte localități din țară. INFORMAŢII In scopul unei judicioase planificări a soliştilor ce vor urca pe podiumul Ateneului în anul şcolar 1961—1962, conducerea Universităţii muncitoreşti de cultură muzicală organizează marţi, 3 octombrie, ora 18, la sediul din str. N. Beldiceanu nr. 7, (lîngă Piaţa n. Eminescu) o întîlnire cu toţi interpreţii din Capitală care doresc să-şi dea concursul la exemplificări. La consfătuire se va prezenta programa analitică, după care vor urma discuţii şi sugestii pentru alcătuirea repertoriului. ★ Dinciclul de conferinţe privind probleme actuale ale situaţiei internaţionale organizat de S.R.S.C. şi Comitetul naţional pentru apărarea păcii din R.P. Romînă, marţi la ora 18, în sala Teatrului C.C.S. din str. Lipscani va fi prezentată expunerea „Soarta păcii în mîinile popoarelor“. Va vorbi acad. dr. Ştefan S. Nicolau, preşedinte al S.R.S.C., membru al Comitetului naţional pentru apărarea păcii din R.P. Romină. ★ Teatrul Evreiesc de Stat prezintă astă-seară în premieră „Ultimul tren" de Eugen Mirea şi Covacs György, în regia lui George Teodorescu, decorurile aparţinind Adinei Reich. Spectacolul începe la ora 20. Aprovizionarea de iarnă a populaţiei * o problemă la ordinea zilei Sîmbătă dimineaţă, a avut loc la Sfatul Popular a! Capitalei o şedinţă lărgită în cadrul căreia a fost luată in discuţie problema aprovizionării de iarnă a populaţiei. Iată cîteva din problemele dezbătute cu acest prilej: IN LEGĂTURĂ CU VINZAREA CARTOFILOR PENTRU IARNA... ...s-a subliniat din nou necesitatea aprovizionării din timp a populaţiei şi a insilozării cotei de cartofi prevăzută pentru consumul de iarnă. In acest sens au fost luate o serie de măsuri concrete: livrarea imediată a cantităţilor de cartofi contractate; asigurarea unui parc zilnic de 330 maşini care efectuează operativ transportul cartofilor de la gări, la centrele de desfacere, la depozite etc.; terminarea reparării şi amenajării silozurilor ş.a. in ce priveşte aprovizionarea unităţilor de consum colectiv (cantine, cămine, creşe, internate etc.), Comitetul executiv al S.P.C. a fixat ca termen limită pînă la care acestea vor trebui să-şi ridice cartofii pentru iarnă, data de 15 octombrie. In afara mijloacelor obişnuite de vînzare a cartofilor, s-a luat măsura aprovizionării directe, la domiciliu, a muncitorilor din 45 mari întreprinderi bucureștene. Este de datoria conducerilor administrative și a comitetelor sindicatelor din respectivele întreprinderi să întocmească în cel mai scurt timp tabelele nominale cu cei care vor să se aprovizioneze în acest sistem. Pentru evitarea transporturilor inutile, beneficiarii vor trebui să fie informaţi exact asupra datei la care urmează să li se trimită cartofii acasă. CANTITATI SPORITE DE LEGUME, ZARZAVATURI ŞI FRUCTE Comitetul executiv al S.P.C. a adus ţintă un spor de 7 la sută faţă de anul precedent. MAI MULTE PRODUSE SEMINDUSTRIALIZATE ŞI CONSERVE PENTRU CONSUM Fondul de mărfuri planificat pentru aprovizionarea pe timp de iarnă asigură şi satisfacerea necesarului de produse semiindustrializate ce se vor desface populaţiei. Este vorba de diverse murături asortate, varză acră, castraveţi la saramură, frunză de viţă la sare ş.a. In comparaţie cu anul trecut, aceste produse prezintă şi ele o creştere de 10 la sută. Date fiind cerinţele consumatorilor, s-au luat măsuri pentru prepararea unor cantităţi cu mult mai mari de castraveţi muraţi, care vor fi desfăcuţi prin unităţile Aprozar. In ce priveşte conservele de legume şi fructe, populaţia va beneficia — în cursul trimestrului IV — de cantităţi cu 34 la sută sporite faţă de trimestrul IV 1960, la cunoştinţa comitetelor executive ale C. S. sfaturilor populare raionale cantităţile de legume, zarzavaturi şi fructe ce vor fi repartizate acestora în cadrul planului aprovizionării de iarnă, plan care ţine seama de necesităţile de consum ale populaţiei şi de spaţiile de însiozare ale fiecărui raion. In vederea impulsionării livrării cantităţilor contractate, precum şi pentru achiziţionarea de legume şi fructe în afara contractelor, Comitetul executiv al S.P.C. a trimis delegaţi la furnizorii locali şi la unităţile furnizoare din întreaga ţară. O altă sarcină trasată in cadrul şedinţei prevede recoltarea grabnică a tuturor legumelor şi zarzavaturilor de sezon (roşii, ardei graşi etc.) de pe terenurile G.A.S.-urilor şi G.A.C.-urilor din jurul Capitalei. Fondul total al legumelor şi fructelor prevăzute pentru aprovizionarea de toamnă şi iarnă a Capitalei (desfacere la popu laţie şi însiozare) pre* Cantităţi importante de cartofi pentru iarnă sosesc şi se vînd zilnic în pieţele oraşului Azi, în librării Alecu Ivan Ghika: „Asaltul timpului“, Editura pentru literatură, 251 pagini, 4,70 lei. Petru Vintilă: „Dobrogea in marş“ Editura Tineretului, colecţia „Patria noastră“, 161 pagini, 6,80 lei . Marko Marcevski: „Insula Tombuctu“, Editura Tineretului, colecţia „Cutezătorii“, 539 pagini, 9,75 lei. Artişti români peste hotare Sîmbătă la amiază, sculptorul Gheza Vida şi pictorul Gh. Spiridon , au plecat la Sofia. Artiştii noştri întreprind in ţara prietenă, în cadrul schimbului dintre Uniunile artiştilor plastici din ţara noastră şi din R. P. Bulgaria, o călătorie de 25 de zile. Ţara noastră va fi reprezentată la cel de-al VIII-lea Concurs internaţional de canto care va avea loc la Toulouse (Franţa) între 5 şi 10 octombrie. La această manifestare participă din partea R.P. Romíno mezzosoprana Iulia Buciuceanu, tenorul Cornel Fînîţeanu şi basul Dumitru Constantin, însoţiţi de pianistul acompaniator Alexandru Sumski. (Agerpres) ★