Informatia Bucureştiului, martie 1962 (Anul 9, nr. 2667-2693)

1962-03-01 / nr. 2667

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI- VAI INFORMATI A Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P. M. R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti ANUL IX — Nr. 2667 4 PAGINI 20 BANI JOI 1 MARTIE 1962 Cu „faptul mărunt“ în reportaj !!!!!!!!!!!!!!!!!liiiiiil Sirena sună la fel in fiecare dimineaţă, şi in fiecare dimineaţă la Seeland prelucrător al uzinelor „Timpuri Noi“ pornesc in acelaşi ritm, strungurile, rabotezele, frezele. Dar sunt oare aceleaşi dimineţile uzinei ? In pofida aparentelor, nu. Fiecare dimineaţă are nota sa inedită. Modest şi sobru ca de obicei, „faptul mărunt“ ne-a făcut semn să ne oprim lingă maşina lui Andrei Theis. De ce oare? Pare-se că nu se întîmplă, un adevăr, nimic deosebit aici. Un tinăr cu o fată inteligentă lucrează cu mişcări sigure, rapide. Desigur, e un priceput borwerkist. Dar unde-i reportajul ? — Chiar aici, ne spune „faptul mărunt“. Blocul acestui motor Diesel, la care lucrează acum Theis, este deosebit de însemnat din punct de vedere tehnic. Dar trebuie să știi că tinărul nost -----P Potru execută acum o comandă peste planul său zilnic şi chiar peste cel lunar. Chiar azi el şi-a îndeplinit, cu două zile mai devreme, sarcinile de pian ale lunii februarie. Mă simt întotdeauna bine alături de Theis, adaugă „faptul mărunt“. Merg cu el adesea acasă şi ostenim până seara tirziu in fata cărţilor tehnice, din care are o grămadă in biblioteca sa personală. Ne mai destindem uneori, citind revista Secolul XX sau o lucrare beletristică... Dar să mergem mai departe, de acord ? Dăm acum bineţe lui Alexe Micu. Munca sa n-are, aparent, nimic atractiv ; el prelungeşte, prin recondiţionare, viaţa sculelor. Nici maşini de dimensiuni spectaculoase, nici proces de muncă trepidant. Dar din această trudă cu rezultate cel mai adesea unanime, are de cîştigat întreaga secţie. In dimineaţa aceasta, Micu a recondiţionat o freză necesară pistoanelor rotative de la compresorul M. S. 03. O sculă oarecare, nu ? — Nu ! — ne dezminte categoric „faptul mărunt“. Fără această freză s ar fi produs gîtuiri în procesul de producţie, care ar fi periclitat chiar îndeplinirea planului. Ne continuăm itinerarul. — Facefi cunoştinţă: frezorul Ilie Lucaci... Dar frezorul n-are timp de noi. Urmărește cu încordare cîteva schiţe tehnice, pe care le tot compară între ele. — O nouă comandă ? — întrebăm „faptul mărunt“. — Mai mult: un nou dispozitiv. Conceput de Lucaci. Azi e prima zi citii ideea lui, materializată pînă în cele mai mici amănunte, intră in focul practicii. E intîlnirea lui cu publicul, cum ar spune un actor în ziua premierei. Neobosit, interlocutorul nostru ne îndeamnă s-o pornim iar. Ne oprim lingă Anton Dumitru. — Iată un om care nu va pleca acasă după orele de muncă. — Ședință, spectacol ? — Şcoală. — E elev ? — E profesor. Dar un profesor cu un singur elev: schimbul său pe maşina de găurit. E un tinăr, Gheorghe lonită. — Şi? — Şi uite că, fiind nou în meserie, lonita nu-şî realizează întotdeauna planul. Anton rămâne adesea cu el (vezi cu cită dexteritate mânuieşte maşina ? E o plăcere să-l observi şi-i predă toate „secretele“ meseriei. „Faptul mărunt" e gata s-o pornească din nou. — încotro ? — In alte zeci de locuri. Secţia e mare şi pretutindeni se întîmplă cite ceva. ...Căci fiecare dimineaţă a uzinei are nota sa inedită. SORIN HOLBAN Andrei Thejs este deosebit de exigent cu rezultatele muncii sale. Plecarea unei delegaţii guvernamentale a R. P. Romíné la tirgul internaţional de la Leipzig O delegaţie guvernamentală a R. P. J Romíné, condusă de tovarăşul Alexandru Bârlădeanu, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, a plecat joi dimineaţă în R. D. Germană pentru a participa la deschiderea Tîrgului inter- naţional de la Leipzig. Delegaţia, din care fac parte tovarăşii Gogu Rădu-lescu, Ministrul Comerţului, Şt. Nă-dăşan, preşedintele Comitetului pentru tehnica nouă, Anton Puşcaşu, adjunct al ministrului Metalurgiei şi Construc- fiilor de Maşini, Anton Diaconescu, secretar general în Ministerul Indus-triei Petrolului şi Chimiei, şi G n. Cioară1, secretar al Comisiei guver- fiamentale de colaborare economică şi tehnico-ştiinţifică, este însoţită de un grup de experţi şi specialişti. La plecare, in Gara de Nord, au fost de faţă tovarăşii: Petre Borilă, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Mihail Florescu, ministrul Industriei Petrolului şi Chimiei, George Macovescu, adjunct al ministrului Afacerilor Externe, Ana Toma, adjunct al ministrului Comerţului şi alţi membri ai conducerii unor ministere economice, ai Camerei de Comerţ a R. P. Române, precum şi alte persoane oficiale. Au fost prezenţi Wilhelm Rick, ambasadorul R. D. Germane la Bucureşti şi membri ai ambasadei. (Agerpres) Mîine se deschide cinematograful „1 Mai” Mâine la ora 17, se deschide în Capitală cinematograful „1 Mai” din bd. 1 Mai 322. Cu o capacitate de 800 de locuri, cu ecran lat, instalaţii moderne de aerisire, sunet stereofonic, noul cinematograf îşi va deschide porţile, cu filmul sovietic „Pace noului venit“. Vor asista constructorii şi familiile lor. ---------- O - — ------------- „Luna preparatelor culinare“ Trustul Almentaţiei Publice locale Bucureşti organizează titure’ 31 martie în unităţile de alimentaţie publică, Luna desfacerii preparatelor culinare. Preparatele culinare realizate în această perioadă de către meşterii bucătari vor fi prezentate consumatorilor în cadrul a peste 100 de expoziţii cu vinzare ce vor avea loc in zilele de sîmbătă şi duminică în marile unităţi. In ziua de 17 martie expoziţia organizată la restaurantul „Cişmigiu“ va avea ca temă prezentarea celor peste “60 de sortimente" noi de preparate culinare pregătita pe bază de legume, luna din expoziţiile organizate la 11 marte va avea ca temă prezentarea sendvişurilor. Alte expoziţii culinare vor avea loc în zilele de 7 martie la „Carul cu bere“, 10 şi 11 martie la „Pescarul“ şi „Izvorul rece“, 17 martie la „Gospodina“, 25 martie la „Dunărea“ etc. -on Alte măsuri pentru combaterea gripei Ieri, la secţia sanitară şi de prevederi sociale a Sfatului Popular al Capitalei a avut loc o consfătuire cu medicii şefi de raioane. In cadrul consfătuirii au fost discutate măsurile şi efectul lor în acţiunea de combatere a gripei din Capitală. Din informările prezentate de către Sanepidul Capitalei şi de către medicii şefi de raioane s-a desprins concluzia că in urma măsurilor operative luate de personalul medico-sanitar şi organizaţiile obşteşti, a fost oprită extinderea cazurilor de gripă, la ora actuală ele fiind in vădită scădere. Pentru a întări activitatea antiepidemică antigripală au fost hotărite şi unele măsuri noi. In raioanele in care sunt circumscripţii cu un număr insuficient de medici, vor fi trimişi pe teren medici specialişti din policlinici şi spitale care nu au cazuri de urgenţă. De asemenea s-a hotărit ca internările bolnavilor de gripă care au făcut complicaţii mai grave să se facă la spitalele Bucur, P.T.T., Colentina şi Mihai Bravu. NOI UTILAJE DE SALUBRITATE Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, in Bucureşti, temperatura aerului a fost de zero grade. Timpul probabil de miine . Vreme umedă şi relativ călduroasă, cu cerul schimbător, mai mult acoperit. Precipitaţii slabe, la început sub formă de lapoviţa, apoi sub formă de ploaie. Vint moderat din sud şi sud-est, cu intensificări trecătoare. Temperatura aerului in creştere uşoară, noaptea va fi cuprinsă între plus 1 şi plus 3 grade, iar ziua între plus 4 şi plus 6 grade. Pentru zilele de 3, 4 şi 5 martie : Vreme umedă şi in curs de încălzire uşoară. Cel mai mult acoperit. Temporar ploaie. Vint moderat. Temperatura aerului în creștere uşoară. Oo- Ieri, în comuna Măgurele S-a constituit gospodăria agricolă colectivă „Măgurele“ Ieri, deşi a fost o zi obişnuită din săptămină, in comuna Măgurele raionul V. I. Lenin a fost sărbătoare. S-a petrecut cel mai însemnat eveniment din viaţa comunei — crearea gospodăriei agricole colective. La căminul cultural se adunase tot satul. Totul era pregătit ca in zi de sărbătoare. Facem cunoştinţă cu ciţiva ţărani muncitori, care au depus primii cereri de înscriere in gospodăria agricolă colectivă. — De-aţi şti cît am aşteptat noi ziua aceasta ! Gospodăria agricolă colectivă se putea înfiinţa mai de mult, că erau cereri destule. Dar am vrut să pornim cu tot satul odată pe calea belşugului şi bunăstării — ne spun Bogdan M. Bogdan şi Gheorghe Ivan cu care am intrat in vorbă. — Pină la urmă aşa s-a şi intimplat — continuă dinşii. Toţi ţăranii muncitori din comună au depus cereri de inscriere in colectivă. Interlocutorii ne povestesc apoi cum in comună s-a aflat de pildă că la Otopeni, colectiviştii au obţinut mari venituri. „Ce ar fi să vizităm colectiva din Otopenii? şi-au propus ei. Şi iată că, intr-o dimineaţă, două autobuze încărcate cu pasageri din Măgurele traversau Capitala spre Otopeni. Mergeau în vizită. Oaspeţii erau mai cu seamă dintre cei care nu depuseseră incă cereri de inseriere. După ce au văzut ce sector zootehnic are gospodăria agricolă din Otopeni şi mai ales ce legumicultori straşnici au devenit colectiviştii, cind au aflat ce venituri se obţin muncind in comun, la întoarcere, Dumitru Stancu, Ion Ioniţă, Marin Done, Petre C. Alexandru, Tudor Dinică şi mulţi alţii consideraţi la Măgurele ca buni gospodari au făcut indată cereri de inseriere in gospodăria agricolă colectivă. A avut loc apoi Consfătuirea pe ţară a ţăranilor colectivişti. Comuniştii din comună au luat iniţiativa ca lucrările Consfătuirii, cuvintările preşedinţilor de gospodării colective să fie popularizate la Măgurele. S-a discutat mult întreprinderea de salubritate Bucureşti va fi dotată in acest an cu alte 43 autostropitori, patru autogunoiere, 6000 cutii tip pentru colectarea resturilor menajere din gospodăriile cetăţenilor şi alte utilaje menite să contribuie la îmbunătăţirea efectuării salubrizării şi curăţeniei pe arterele oraşului. In acest fel va spori suprafaţa de străzi spălate cu 21 la sută, despre rezultatele obţinute de gospoşi a celor stropite pe vreme de căldură daniile agricole, despre viaţa imbel- cu 14 la sugugată a colectiviştilor. Ţărani muncitori ca Gheorghe Anghel, Petre C. Alexandru, Călin Anghel, Marin C. Stancu şi alţii după ce au citit Chemarea Consfătuirii adresată ţăranilor intovărăşiţi şi cu gospodărie individuală, au şi făcut cereri de inseriere in gospodăria agricolă colectivă. Au fost popularizate pe larg şi rezultatele obţinute de gospodăriile colective cu profil legumicol şi zootehnic din jurul Capitalei, cum sunt cele ale gospodăriei agricole colective din Dobroieşti, unde muncesc, ca şi la Măgurele legumicultori fruntaşi. Urmind calea trasată de partid, convinşi de asemenea fapte concrete, ţăranii muncitori din comuna Măgurele au depus cu toţii cereri de primire in gospodăria agricolă colectivă. Ieri 613 familii au hotărit cu entuziasm constituirea gospodăriei agricole colective „Măgurele“. Gospodăria agricolă colectivă „Măgurele“ îşi va dezvolta un sector puternic legumicol, işi va crea o fermă de vaci, o crescătorie de păsări, o maternitate de scroafe, va cultiva cereale etc. Pentru începerea imediată a lucrărilor in grădina de legume, colectiviştii au şi adus in gospodărie 8099 rame de răsadniţe, 75 motoare cu pompe pentru irigarea culturilor, 364 cai, 398 căruţe şi alte atelaje. C. MARTINIUC Înainte de a intra in şedinţă, voia bună nu lipseşte. Fiecare mărţişor, o picătură de primăvară... Foto: D. LAZARESCU înscrieri pentru volumele In curs de apariţie Experienţa muncii de difuzare a operelor care apar în mai multe volume, precum şi a colecţiilor cu apariţie periodică, a arătat că lipsa unei evidenţe precise a difuzării fiecărui volum şi număr de colecţie are, uneori, neajunsuri, printre care neacoperirea cererii din partea cumpărătorilor. In acest scop, vînzătorii librăriilor au început, recent, să facă înscrierea cumpărătorilor pentru a le asigura volumele ce apar în serii de opere sau colecţii. Astfel, la cerere, în toate librăriile centrale, precum şi la standurile din întreprinderi şi instituţii, librarii notează in fişe numele cumpărătorilor, adresa şi, eventual, numărul de telefon, urmînd să-i anunţe pe măsura apariţiei volumelor solicitate, înscrierile, fără plată in prealabil, se fac deocamdată mai ales pentru volumele „Opere“, de V. I. Lenin, in 55 volume, „Opere“, de Marx şi Engels, în 30 de volume, „Istoria filozofiei“, in 6 volume, „Istoria universală“, in 10 volume, „Istoria Romîniei“, în 4 volume, „Lexiconul tehnic“, in 16 volume, precum şi pentru cărţile ce apar în colecţia „Biblioteca pentru toţi“ a Editurii pentru literatură. In casete speciale, volumele sunt ţinute la dispoziţia cumpărătorilor timp de 10—15 zile (librăriile nr. 17, 1, 50 — autoservirea Academiei, Mihail Eminescu, G. Coşbuc, I. L. Caragiale ş.a.). Expoziţie cu vînzare la I.C.S. „Bucureşti“ Vizitatorii celui de-al IlI-lea Pavilion de mostre au admirat desigur printre celelalte exponate şi noile modele de ţesături din mătase naturală şi vegetală realizate de întreprinderile industriei uşoare. O parte din noile modele au şi apărut in magazine. Ele sunt prezentate in cadrul unei expoziţii cu vinzare organizată la etajul I al magazinului I.C.S. „Bucureşti“. O dovadă a aprecierilor de care se bucură din partea cumpărătorilor cele 60 de articole noi prezentate, o constituie şi faptul că volumul desfacerii a crescut in ultimele zile de aproape patru ori. Oo---------- ------------- de vizită şi telegrame pentru ziua de 8 Martie Oficiul special Poşta Centrală a pus în vînzare prin oficiile P.T.T.R. din Capitală noi cărţi de vizită „Mignolele“ şi telegrame de lux cu imagini adecvate pentru felicitări cu ocazia zilei de 8 Martie, Ziua internaţională a femeii. Mai multă grijă materialelor faţă de calitatea de construcţii Ţinînd seama de observaţiile şi recomandările colectivelor şantierelor, întreprinderile producătoare de materiale de construcţi, sub îndrumarea organizațiilor de partid, au obţinut în ultima vreme o seamă de succese în ceea ce priveşte realizarea sarcinilor de plan şi respectarea condiţiilor de contractare. De pildă, unităţile din Bucureşti, Bicaz Medgidia, Cernavodă şi Braşov au livrat ciraeni de bună calitate, respectînd totodată termenele din grafice. Produsele realizate la întreprinderea „Fernemail“ — Ploieşti — ca : băi, lavabouri, racorduri şi tubulatură — cărămizile eficiente şi cele obişnuite executate la fabricile „7 Noiembrie“ şi „Ceramica“ din Bucureşti, ţevile şi oţelul-beton laminat la uzinele „Republica“ şi „Metalurgica-Griviţa“, vopselele realizate în amestec de albidat la întreprinderea „Dealul Spirei“, şi încă multe altele, au corespuns întru totul cerinţelor constructorilor, au contribuit la executarea şi finisarea în bune condiţiuni a apartamentelor. Trebuie spus însă, că nu la toate întreprinderile de materiale de construcţii s-a manifestat aceeaşi preocupare pentru realizarea unor produse corespunzătoare cerinţelor actuale, că adesea serviciile de control tehnic au avizat cu multă uşurinţă expedierea unor loturi de materiale ale căror defecţiuni au putut fi constatate de-abia pe şantiere ele. Să ne oprim asupra cîtorva exemple. Cu puţin timp în urmă, colectivul lotului nr. 2 al şantierului Grîviţa a primit aproximativ 3000 demenţi de calorifer de la Întreprinderea de reparaţii a materialelor rulante — I.R.M.R.-Ilie Pintilie-Iaşi. După montarea în apartamente s-a constatat că demenții sunt necorespunzători. La proba de presiune au început să curgă în zona ghiventurilor. Deoarece acest defect s-a constatat abia după montaj, a fost nevoie de executarea unor lucrări suplimentare ceea ce a determinat scumpirea şi întîrzierea predării blocurilor. Sau un alt caz similar. Efectuînd recepţia unui lot de 1500 demenţi produşi la uzina ,,Victoria“ tehnicienii întreprinderii de construcţii montaj nr. 5 nu au putut aviza decît primirea unei părţi din acest lot, restul prezentînd pori vizibili în corp, neetanşeităţi la npluri etc. La rîndul său întreprinderea ,,Electro* Banat“-Timişoara a livrat în cîteva rînduri dulci pentru lămpile de iluminat dintr-un material necorespunzător, care s-au fărîmiţat la înşurubare. Pe şantiere, după cum se ştie, se consumă o mare cantitate de var. Întreprinderile producătoare cunoscînd acest fapt, se străduiesc să respecte termenele de livrare, pentru a nu provoca perturbaţii în activitatea constructorilor. Se mai întîmplă însă ca preocupate de respectarea acestei cerinţe, colectivele unor întreprinderi să neglijeze asigurarea calităţii produsului. întreprinderea nr. 1 — Ghimbov, de pildă, a livrat recent cantitatea de 49 tone var bulgări. La stingerea lui au rezultat însă 8,6 la sută impurităţi, în loc de 6 la sută cit este stabilit, ceea ce a determinat, evident, creşterea consumului specific. Var bulgăria livrat întreprinderii de Aprovizionare a materialelor de construcţii a D.G.C.M. şi fabrica din Govora — aproape 65 tone. Dar o bună parte din cantitatea livrată a ajuns la rampele de descărcare din Bucureşti în stare de praf. Cine a fost de vină ? Furnizorul, sau condiţiile necorespunzătoare în care s-au efectuat transportul şi depozitarea ? Iată întrebări la care constructorii nu au putut alia nici un răspuns. Legat de acest ultim aspect trebuie spus că uneori pe şantiere ajung materiale necorespunzătoare calitativ şi din cauza Întreprinderii de aprovizionare construcţii — I.A.C. a Direcţiei Generale de construcţii montaj. Adesea recepţionarea şi analizarea calităţii materialelor se fac superficial sau cu intimere. Au fost cazuri citai buletinele de analiză au fost Întocmite tardiv, după ce materialele fuseseră folosite. Ceva mai mult. Unde spaţii de depozitare ale l.A.C. nu Îndeplinesc cerinţele unei bune gospodăriri a materialelor. Astfel depozitele l.A.C. cum ar fi spre exemplu cel din şos. Pantelimon, nu garantează buna conservare a materialelor, D.G.C.şi ar trebui să satisfacă necesarul de investiţii pentru a crea LA.C. depozite corespunzătoare volumului de materiale cerut de şantiere, cit şi a bancurilor de probă a pieselor de instalaţii. Vorbind despre calitatea materialelor, deşi constructorii se străduiesc ca la lucrări să folosească numai pe cele corespunzătoare, trebuie amintit că se mai găsesc colective care dovedesc lipsă de spirit gospodăresc. Printre acestea, se numără şantierele Volga şi Obor, lotul 11 Griviţa, Dinicu Golescu etc., care nu au asigurat depozitarea in buna condiţiuni a materialelor de timplarie, ceea ce a dus la necesitatea efectuării unor lucrări pentru recondiţionări costisitoare. Oare cum se împacă o asemenea atitudine cu angajamentele luate de a se reduce cheltuielile pe şantier, de a se folosi cu grijă toate materialele primite ? Aceste cîteva exemple dovedesc că problema calităţii materialelor de construcţie priveşte în egală măsură atit pe producători cît şi pe constructori. De aceea este necesar a se întâri controlul tehnic al calităţii la întreprinderile producătoare, să crească exigenţa recepţionerilor, să se asigure condiţii— corespunzătoare fiecărui tip de materiale de transport şi depozitare. In acelaşi timp, D.G.C.M. trebuie să ia toate măsurile posibile, astfel ca să asigure la noile construcţii numai materiale corespunzătoare din punct de vedere calitativ și eficiente din punct de vedere economic. VASILE IONESCU Se extinde şantierul de construcţii din şos. Viilor Corespunzător planului de lucrări pe care întreprinderea de construcţii locuinţe Bucureşti îl are de realizat în cursul anului 1962, o activitate susţinută desfăşoară şantierul nr. 2 din cadrul întreprinderii. Astfel, pe şos Viilor, aflată în continuă extindere a lucrărilor de construcţii pentru locuinţe, s-a început de curînd construirea unui mare bloc cu parter şi 7 etaje, plasat în coiful străzii Echinoxului. Acest bloc, care numără 192 apartamente, se va realiza din planşee mari prefabricate livrate de către întreprinderea „Progresul" și are termen de predare semestrul I al anului 1962. Faţă de această sarcină, colectivul de muncitori, ingineri şi tehnicieni al şantierului și-a luat angajamentul să termine lucrările blocului cu 15 zile mai devreme. ■o 6 o-Incepînd de asăzî S-A MĂRIT PARCUL DE MAŞINI PE ŞAPTE LINII I.T.B. Cu începere de astăzi I.T.B. a luat măsura îmbunătăţirii transportului in comun pe şapte linii, prin mărirea parcului de autobuze. Astfel pe linia 48 (str. Ştrandului—Băneasa) parcul de maşini a fost mărit cu 30 la suta, pe linia 49 (str. Ștrandului—Otopeni) cu 25 la sută, iar pe liniile 31, 32, 33, 34 și 38, în medie cu 10 la sută. De pildă, pe linia 34, numărul autobuzelor „Skoda“ a crescut de la 48 la 54, pe linia 33 de la 32 la 36 etc. Astă-seară premieră la Circul de Stat Bucureştenii vor întîlni astă seară, la Circul de Stat, un ansamblu al Circului Mare din Moscova. Oaspeţii prezintă în Capitală spectacolul intitulat „O seară la Moscova“, în program sunt numere de acrobaţie, gimnastică, dresuri de cai, de urşi siberieni, porumbei, etc. In fotografie , un moment din spectacol. UlTtMbLrkrskRIĂ • Aseară, in runda a XX-a a turneului interzonal de șah, s-au înregistrat rezultatele: Filip — Fisher remiză; Gheller — Grigorici remiză; Bertok — Barcza remiză; Benko— Aaron 1—0; Olassosi — Gherman 1—0; Uhlman — Bilek 1—0; Bolbocan — Bisguer remiză. Restul partidelor s-au întrerupt. Korcinoi a anunţat cedarea fără joc a partidei întrerupte cu Fisher. • La Karlmarxstadt s-a disputat intilnirea de hochei pe gheaţă dintre selecţionata R.D. Germane şi formaţia moscovită Aripile Sovietelor. Meciul s-a terminat cu un rezultat de egalitate: 3—3. • In meci retur, contînd pentru sferturile de finală ale „Cupei cupelor“ la fotbal, Atletico Madrid a dispus de Werder Breman cu 3—1. S-a calificat Atletico Madrid, intrucit primul joc se terminase nedecis: 1—1.