Informatia Bucureştiului, decembrie 1962 (Anul 10, nr. 2901-2926)

1962-12-01 / nr. 2901

Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti Anul XI Nr. 2901 4 PAGINI 20 BANI Simbătă 1 decembrie 19622 festivalul filmului pentru sate Mîine, duminică 2 decembrie, în comunele subordonate raioanelor 23 August, V. I. Lenin şi 30 Decembrie va avea loc deschiderea „Festivalului filmului pentru sate“. In prima etapă, care durează de la 2—31 decembrie vor fi cuprinse 21 de unităţi cinematografice din aceste trei raioane. In aceste cinematografe vor fi proiectate trei-patru filme săptămînal, printre care „Nouă zile dintr-un an“, „Oameni și fiare“, „Celebrul 702“, „Casa de la răscruce“, „Destăinuiri“, „Drum de încercare“ etc. In cadrul festivalului pentru sate se vor organiza „săptămîna filmului sovietic“, „săptămîna filmului romînesc“ cu prilejul celei de a XV-a aniversări a R.P.R., „săptămîna filmului pentru tineret“, şi „săptămîna fruntaşilor în agricultură“. Tot în cadrul festivalului vor mai fi prezentate programe de filme în sprijinul ţăranilor colectivişti care studiază la cercurile agro-zootehnice. Vor fi proiectate cu acest prilej filme documentare şi de ştiinţă popularizată pe teme zootehnice, de fertilizare a solului, cultură mare, viticultură, pomicultură şi din realizările gospodăriilor agricole colective. In luna ianuarie a anului viitor se va desfăşura a doua etapă a Festivalu-lui filmului pentru sate, care va cuprinde unităţi cinematografice din restul raioanelor Capitalei. ------------------------------——-___ JURNALUL CONSTRUCŢIILOR • VOR DISPĂREA OARE ŞI SCHELELE METALICE OBIŞNUITE? • O INOVAŢIE • PESTE 1 000 000 LEI ECONOMII ANTECALCULATE • INTERES CRESCÎND PENTRU METODELE ÎNAINTATE DE MUNCĂ SCHEU RULANTĂ PENTRU FAŢADE ...O construcţie metalică suspendată care poate acoperi în totalitate faţadele principale în vederea executării lucrărilor de tencuieli şi finisaj. Schela se compune dintr-un pod rulant care se deplasează de-a lungul construcţiei, pe linii de rulare montate pe scheletul de rezistenţă. De capetele lui sunt suspendate două schele prevăzute cu podine de lucru pentru toate nivelele. Concepută şi executată la I.C.M. nr. 2, schela rulantă pentru faţade prezintă numeroase avantaje faţă de celelalte tipuri de schele utilizate pînă în prezent de întreprinderile din cadrul D.G.C.M. Ea aduce însemnate economii de metal şi lemn, prin aceea că ocupă numai un front de 10 m, poate fi manevrată uşor şi are stabilitate perfectă. Utilizarea ei permite lucrul la faţade indiferent de stadiul interioarelor apartamentelor. Noua schelă oferă o bună vizibilitate asupra întregului front de lucru şi facilitează executarea simultană şi fără dificultăţi a căilor de acces, racordărilor etc. ca şi folosirea intensivă a materialelor. Menţionăm, de asemenea, că accesul pe schelă este uşor, iar montarea şi demontarea ei se fac într-un timp destul de scurt. O STAŢIE PE SORTARE MECANIZATĂ La întreprinderea de prefabricate şi agregate pentru construcţii a fost pusă nu de mult în funcţiune o staţie de sortare a agregatelor de rîu (nisip, pietriş, etc.). Este vorba despre un întreg proces tehnologic cu operaţiuni complet mecanizate : extracţia agregatelor din albia rîului cu draga refulantă, apoi sortarea şi transportarea lor pe benzi şi, în sfîrşit, încărcarea mecanică a vagoanelor direct din buncărele amplasate lîngă calea ferată. Instalaţia de sortare este dotată cu concasoare şi granulatoare care sfarmă corpurile mai mari de 30 mm, transmiţîndu-le apoi la ciururile vibrante. Staţia de sortare, care, de fapt, e un adevărat complex de inovaţii reprezintă rodul activităţii şi strădaniei a unui colectiv de ingineri şi tehnicieni. După calculele preliminarii, ea va adu- ce întreprinderii economii anuale ce depăşesc suma de 1 000 000 lei, prin creşterea productivităţii muncii şi, re-ducerea unui mare volum de lucrări , care înainte se executau manual. CIFRE ŞI FAPTE CONCLUDENTE Colectivele întreprinderilor din cadrul D.G.C.M. manifestă un interes crescind pentru folosirea unor metode înaintate de muncă în construcţii, în scopul reducerii consumului de cherestea, a oţelului-beton şi a scurtării termenelor de execuţie a apartamentelor. Să dăm curs faptelor. Ele sunt întotdeauna, concludente : ♦ Din întregul volum, de săpături executate în acest an de întreprinderile aparţinînd D.G.C.M., circa 55 la sută s-au făcut cu mijloace mecanizate de muncă ; cantitatea de agregate manipulate cu lopeţi mecanice se ridică la 50 000 mc. ♦ Numeroase sunt şi măsurile luate pentru reducerea consumului de material lemnos. Printre cele mai eficiente amintim extinderea cofrajelor din panouri pentru 70 la sută din suprafaţa cofrată, construirea cu ajutorul cofrajelor ■ glisante a 288 de apartamente. Pe şantiere capătă o mai largă circulaţie grinzile extensibile. Există certitudinea că prin aceste măsuri şi numeroase altele, întreprinderile din cadrul D.G.C.M., vor economisi pînă la sfîrşitul anului peste 1 000 mc cherestea. ♦ Prin centralizarea confecţiilor de armături metalice, folosirea oţelurilor superioare (TOR şi P.C.), întrebuinţarea mai judicioasă a capetelor şi reducerea deşeurilor, a scăzut consumul de oţel-beton. V. L. Pe bd. 1 Mai, constructorii înalţă încă un bloc de panouri prefabricate 936 are locaţii In activitatea întreprinderilor, periodic, apar termene de executare a unor operaţii ce nu sunt prevăzute în nici un fel de grafice proprii. Sunt cele legate de primirea şi expedierea mărfurilor prin căile ferate, in asemenea Împrejurări întreprinderile trebuie să se încadreze intr-un anumit timp de încărcare şi descărcare a vagoanelor, astfel ca staţionarea acestora să fie cît mai redusă. Cum se respectă astfel de obligaţii ? Faţă de lunile precedente, datorită măsurilor luate de către Direcţia regională C.F.R. Bucureşti şi sprijinului pe care colectivele staţiilor îl acordă întreprinderilor, situaţia s-a schimbat mult în bine. S-a redus substanţial timpul de staţionare a vagoanelor. Există însă întreprinderi care continuă să nu privească cu suficient spirit de răspundere această problemă. La diferite date din luna ermme noiembrie, O.C.L. „Aprozar“—Bucureşti a avut vagoane in locaţie, în total 44, pentru care a plătit suma de 5.450 lei. A.P.A.L., în zilele de 6, 11, 12, 13, 14 şi 16 noiembrie a primit 8 vagoane încărcate cu oţel şi diferite maşini. Fiecare dintre acestea a intrat in locaţie, astfel că pînă la urmă, la costul transportului s-a mai adăugat suma de 4.250 lei, sumă ce reprezintă 150 ore locaţie. Cauza? Reorganizarea în bune condiţiuni a descărcării şi transportului cu mijjloacele auto. Din cauze similare au intrat în locaţie şi alte vagoane cu mărfuri sosite pe adresa întreprinderilor : Oficiul peştelui (3 vagoane, 116 ore); „7 Noiembrie“ — textile (5 vagoane — 21 ore) ; I.C.R.A.—Bucureşti (1 vagoane — 49 ore) ; etc. In total, de la 1 la 27 noiembrie, în gara Obor, au staţionat timp de 936 ore peste termenul prevăzut, 126 vagoane. E de mirare că întreprinderile amintite continuă să privească încă cu destulă uşurinţă problema staţionării în gări a mărfurilor pe care le primesc sau le expediază. Oare nu-şi dau seama că aceasta duce la creşterea nejustificată a cheltuielilor de producţie, la menţinerea în afara circuitului economic, chiar şi , pentru cîteva zile, a unor importante cantităţi de produse ? Şi nu numai atit : se uită de faptul că şi direcţiile regionale C.F.R. I au sarcini în ceea ce priveşte folosirea parcului de vagoane, sarcini , reieşite din necesitatea asigurării aprovizionării la timp cu materiale şi mărfuri a întreprinderilor şi oamenilor muncii. Să analizăm numai un singur caz. Cele trei vagoane primite pe adresa Oficiului peştelui, normal, trebuiau să staţioneze în gara Obor numai 12 ore. Au stat însă 116. Prin urmare, exact timpul cit ar fi putut fi încărcate cu alte mărfuri şi ar fi ajuns la o nouă destinaţie, cum ar fi Cluj sau Iaşi. Neţinînd seama de acest aspect al problemei, întreprinderile işi uită de propriile interese. Faptul că în ziua de 30 noiembrie gara Obor avea nevoie de aproape 100 de vagoane pentru expedierea mărfurilor, toate avînd menţiunea „restanţă“, se datorează în bună parte şi existenţei celor 936 de ore locaţii S. D. UN NOU LOT DE TELEVIZOARE Astăzi dimineață, de la Uzina Electronica“ spre magazine a pornit un nou lot de televizoare „Azur“, care, alături de celelalte modele executate de colectivul acestei uzine — „National", V.S. 43, V.S. 54, „Cosmos“ — se bucură de aprecierile cumpărătorilor. Echipa condusă de Mihai Ionescu — pe care o vedeţi în fotografie — este una din fruntaşele secţiei montaj. Ocupîndu-se cu grijă de creşterea oamenilor, tovarăşul Mihai Ionescu a izbutit să ridice realizările tuturor membrilor echipei, la nivelul celor mai bune rezultate din secţie I—LM 14-e I K Noi cinematografe în Bucureşti In aceste zile, constructorii şi muncitorii întreprinderii „Pavoazarea Capitalei“ grăbesc lucrările de finisare la cele 2 cinematografe care se vor deschide la sfîrşitul acestei luni, situate în blocurile de pe calea Griviţei (Basarab) şi Lizeanu. La începutul anului viitor işi va deschide porţile pentru spectatori şi cinematograful din cartierul Giureşti. De curînd au început lucrările construirii unui cinematograf şi în şoseaua Giurgiului. Pentru industria uşoară: 430 000 propuneri Industria uşoară a primit prin intermediul celui de al IV-lea Pavilion de mostre, circa 430 000 de propuneri, sugestii şi aprecieri din partea cetăţenilor privind calitatea, varietatea sortimentului, precum şi cerinţe pentru produse noi. Metodele rapide, perfecţionate, de triere şi studiere a chestionarelor completate de vizitatori au permis întreprinderilor să cunoască operativ şi concret gustul cumpărătorilor. Ele au constituit un preţios ajutor pentru introducerea imediată în fabricaţie a unor noi produse și îmbunătățirea calității altor articole. Ţesături... neţesute Pentru prima oară cumpărătorii au făcut cunoştinţă cu acest articol la cel de al IlI-lea Pavilion de mostre. Sub denumirea lapidară de Ibemol ei aflau în fapt, nu numai un produs diferit ca aspect de ţesăturile obişnuite, ci şi ca unul care prezenta în modul lui de realizare un inedit de ordin tehnic. Pe scurt caracterizat, Ibemol este o ţesătură... neţesută Adică, un produs textil care, realizat pe utilaje speciale şi nu pe războaiele obişnuite de ţesut, a pârăsit „iţele şi urzeala“. El rămîne totuşi o ţesătură dar, bineînţeles, cu anumite caracteristici specifice. Ibemolul se va găsi în magazine, în prima jumătate a anului viitor, în cantităţi suficiente. Întreprinderea textilă Galaţi a fost dotată cu maşini care vor permite realizarea Ibemolului şi în lăţimea de 1,40 m. Ibemolul îşi va găsi întrebuinţarea în cele mai diferite domenii: pentru sectorul confecţii — halate de baie, jachete şi cearşafuri de plajă, prosoape, cît şi pentru decorarea interioarelor — cuverturi, huse etc. Se verifică raportul de culori al unui nou desen din articolul : Ibemol . ultimele seriTfigrtiv. . S-a încheiat campionatul de polo pe apă al U.R.S.S. Titlul de campioană a revenit formaţiei Dinamo Moscova. La campionatul mondial masculin de baschet ce va avea loc în primăvara anului viitor la Rio de Janeiro, vor participa 12formaţii printre care U.R.S.S., S.U.A., R.P.F. Iugoslavia, Franţa şi Canada. # Echipa cehoslovacă de hochei pe gheaţă Slavoj Ceske Budejovice a învins cu 4-3 (2-1, 1-1, 1-1) reprezentativa—Italet— 9 Meciul de fotbal dintre formaţia T.S.K.A. Moscova şi selecţionata oraşului Damasc, disputat la Damasc, a fost cîştigat cu 3-1 de fotbaliştii sovietici. 9 Selecţionatele studenţeşti de scrimă ale U.R.S.S. şi R.P. Ungare au susţinut, la Leningrad, o întîlnire amicală. Intîlnirea s-a încheiat la egalitate : 4-4. 9 Meciul de fotbal dintre selecţionatele campionatelor Angliei şi Italiei, disputat la Londra, a luat sfîrșit cu victoria gazdelor : 3-2. De remarcat că unul dintre golurile echipei italiene a fost înscris de... englezul Charles (care joacă în echipa A.S. Roma). In la ultima zi a lunii, „Electroaparataj“ Ieri, 30 noiembrie, in toate secţiile întreprinderii „Electroaparataj“ se făcea cu însufleţire bilanţul întregii luni. Bilanţ exprimat cît se poate de concret în zecile de produse care se pregăteau să ia „startul“ către multe locuri din ţară. Fireşte, ultima zi a lunii permite — la faţa locului — numeroase constatări. Cum s-au îndeplinit indicatorii de plan ? Cum s-a respectat decalajul între secţiile întreprinderii ? Răspunsul la aceste întrebări ni l-a dat vizita de ieri de la „Electroaparataj“. CONSTATĂRI ÎMBUCURĂTOARE In luna noiembrie, planul de producţie al întreprinderii este îndeplinit. E o constatare îmbucurătoare, cu atît mai mult cu cît — în anul precedent — existau încă destule lipsuri în această privinţă. O organizare mai eficientă a producţiei a permis îmbunătăţirea decalajului între atelierele de bază ale întreprinderii şi secţia montaj. Printre măsurile luate în această lună, putem cita executarea rolei de la magnetul situ C pe piese automate, folosirea mai intensă a strungurilor automate şi descongestionarea celor paralele, o mai bună organizare a echipelor la montaj etc. Şi în privinţa îndeplinirii planului pe decade se observă o creştere faţă de anul trecut, în prima decadă a lunii noiembrie, de pildă, s-a realizat 17,42 la sută din planul lunar, faţă de 8 la sută, cît reprezintă media anului precedent pe aceeaşi perioadă. ATENȚIE, FURNIZORI! In îndeplinirea planului în mod ritmic, un factor însemnat îl constituie respectarea livrărilor de către întreprinderile cu care Fabrica „Electroaparataj“ are încheiate contracte de colaborare. Dacă, de pildă, întreprinderea „Victoria“ se achită conştiincios, de sarcinile ce-i revin în calitate de furnizor, nu acelaşi lucru se poate spune despre alte unităţi. De pildă, Fabrica de mase plastice din Buzău a rămas datoare cu o mare cantitate de piese de bachelită şi de aminoplast, ceea ce a pus la un moment dat sub semnul îndoielii, îndeplinirea planului la prizele de bachelită de 10 A. Şi fonta maleabilă pentru limitatorii de cursă soseşte cu întîrzieri simţitoare de la Uzina „Semănătoarea“. In luna noiembrie, fonta a sosit cu 15—20 de zile întîrziere, din care pricină strungăria a întîmpinat multe necazuri. Nici din punct de vedere calitativ ea nu este întotdeauna la înălţimea cerinţelor. Aşadar, atenţie furnizori, la respectarea contractelor de colaborare ! REACŢIE ÎN LANŢ Arătam mai sus că s-a produs o îmbunătăţire în privinţa decalajului între sectoare şi a îndeplinirii planului pe decade. Totuși, vizita noastră de ieri ne-a arătat că mai sunt încă suficiente rezerve interne nefolosite. La unele repere, „greul“ îndeplinirii planului lunar îl duce tot ultima decadă, ba chiar ultimele zile ale acesteia. Să ne explicăm. Conform graficului de producţie, strungăria trebuia să livreze secţiei montaj suportul manetă şi manivela de la M.A.3 încă ,din 15 noiembrie. Dar, de la turnătorie, piesele respective au sosit cu o întirziere de circa o săptămînă. Evident, nici strungăria nu şi-a putut respecta în aceste condiţii obligaţiile. Un exemplu clasic care arată cum nerespectarea decalajului între sectoare are adesea efectul unui bumerang, ni-l furnizează inelele de la produsul A.G.25. Acestea trebuiau să vină de la cazangerie la strungărie pînă la data de 1 noiembrie. Ele au sosit însă de abia la sfîrşitul primei decade. In aceste condiţii, secţia prelucrătoare a întîrziat livrarea lor către... cazangerie! Nu, nu e nici o greşeală. Inelele se înapoiau la acest sector, pentru sudare pe cuvă. Lesne de înţeles, întîrzierea iniţială a cazangeriei s-a răsfrînt în ultimă instanță asupra acestui sector. Asemenea „reacţii în lanț“, ca urmare a nerespectării decalajului, determină o întrebare firească : ...CUM SE RESPECTĂ RITMICITATEA ? Ieri, în sectorul de montaj, acolo unde produsele capătă forma finită..* SORIN HOLBAN (Continuare in pag. a IlI-a) *!n „Săptămîna economiei“ In perioada 23—26 noiembrie la ghişeul C.E.C. de la IPROCHIM un număr de 214 salariaţi au depus economii de peste 40 000 lei. De asemenea muncitorii de la I. S. Producţia au depus într-o sirigura zi, prin ghişeul C.E.C. existent în întreprindere economii in valoare de 20 000 lei. III!» Unitatea C.E.C. deschisă de curînd în noul cartier de locuinţe din Ciuleşti, este vizitată zilnic de numeroşi depunători. In cursul zilei de ieri, o serie de cetățeni ne-au informat că nu au primit la domiciliu comenzile de produse alimentare făcute telefonic la biroul de comenzi care funcţionează pe lingă magazinul cu autoservire „Unic“. In legătură cu aceasta, am solicitat tov. C. RIBU, director al I.C.S. „Comaliment", să ne răspundă care au fost cauzele ce au determinat nelivrarea in termen de maximum 2 ore a comenzilor respective şi măsurile luate pentru ca asemenea situaţii să nu se mai repete. „In zilele de 29 și 30 noiembrie, casa de comenzi pentru deservirea la domiciliu a înregistrat o creştere simţitoare a solicitărilor cetăţenilor. De la o medie de circa 30 de comenzi am ajuns in zilele amintite, la 79 şi, respectiv, 110 comenzi. Fiind vorba de o formă experimentală, creşterea aceasta ne-a prins oarecum nepregătiţi şi nu am putut satisface cerinţele respective in timp. Pentru remedierea situaţiei şi evitarea in următoarele zile a unor astfel de cazuri, cind probabil se vor înregistra un număr mare de cereri, am luat următoarele măsuri: la dispoziţia biroului de comenzi a fost pusă încă o maşină care să efectueze transportul la domiciliu ; s-a mărit numărul de salariaţi care întocmesc formalităţile necesare privind înregistrarea şi onorarea comenzilor; executarea comenzilor a fost trecută în seama celor mai competenţi salariaţi, sub directa conducere şi supraveghere a şefului de magazin. Ne angajăm să studiem, împreună cu organele superioare, măsurile pe care le mai putem lua, astfel ca deservirea cumpărătorilor prin biroul de comenzi la domiciliu să se desfăşoare in cele mai bune condiţii“. N. R. Ţinînd seama de faptul că numărul solicitărilor telefonice pentru deservirea la domiciliu este în continuă creştere, propunem Direcţiei generale a marilor magazine din M.C.I. să analizeze posibilitatea instalării unui al doilea post telefonic, prin intermediul căruia să se poată face comenzile respective. Totodată, este necesar să se prelungească şi orele de primire a comenzilor. De ce aţi întîrziat livrarea comenzilor la domiciliu ? Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, In Bucureşti, temperatura aerului a fost de 2 grade. Timpul probabil de miine. Vremea se răceşte uşor. Carul va fi variabil mai mult acoperit. Vor cădea precipitaţii sub formă de ploaie şi se vor transforma in lapoviţă. Formaţii de amatori bucureştene promovate în faza finală a bienalei „I. L. Caragiale Au promovat pentru faza republicană a celui de-al III-lea Festival bienal de teatru „I. L. Caragiale“ următoarele formaţii din cadrul aşezămintelor culturale şi din sindicate: Echipe de păpuşi : Institutul de endocrinologie „Prof. dr. C. I. Parhon“, I.C.P.S.H., Căminul cultural din Dragomireşti-Deal, raionul 16 Februarie şi Casa raională de cultură N. Bălcescu Echipe de teatru Clubul lucrătorilor sanitari, Uzinele „Republica“, Uzinele „Semănătoarea“, Uzinele „Electronica“ şi Consiliul superior al agriculturii. De asemenea, Casa raională de cultură 1 Mai, Casa raională de cultură 16 Februarie şi Casa raională de cultură T. Vladimirescu. Au mai promovat în faza finală un număr de recitatori și cititori artistici. ZGOMOTUL ORAŞULUI Aglomerările de populaţie, înmulţirea mijloacelor de transport, folosirea pe scară largă a instalaţiilor şi a dispozitivelor mecanizate au determinat o creştere a nivelului zgomotului. Medicii şi psihologii au arătat în mod clar ce efecte dăunătoare au zgomotele asupra organismului omului şi asupra muncii sale. Concluzia logică este să li se creeze condiţii de lucru şi de odihnă în linişte. Ing. MIRCEA GRUMAZESCU secretar ştiinţific al Comisiei de acustică a Academiei R.P.R. Dar oare numai măsurile tehnice pot soluţiona problema ? Nicidecum. Dacă asemenea măsuri işi au importanţa lor, nu mai puţin importantă este şi contribuţia pe care fiecare cetăţean o poate aduce în soluţionarea problemei. Măsura cea mai radicală de combatere a zgomotului unui oraş este reducerea la tăcere a surselor care-l produc. Şi în anumite cazuri acest lucru este posibil. Punerea in circulaţie a unui număr tot mai mare de autobuze şi troleibuze în locul tramvaielor, oferă un exemplu în această privinţă. Interzicerea folosirii avertizoarelor sonore constituie un alt exemplu. Sunetele sirenelor unor fabrici, ca şi sunetele stridente ale multor claxoane, care nu sunt destinate evitării unui accident, nu-şi găsesc nici o justificare. Cu mici excepţii, difuzoarele plasate în stradă au dispărut din Bucureşti. In multe oraşe din ţară şi în unele staţiuni de odihnă ele continuă însă să constituie surse de zgomot şi motive de nemulţumire pentru localnici şi vilegiaturişti. Surse sonore destul de puternice şi care pot fi cu uşurinţă reduse la tăcere sunt animalele şi păsările ţinute de om în preajma sa. în unele oraşe, ca Timişoara sau Cluj, este interzisă creşterea acestora în anumite cartiere. O asemenea măsură a fost dictată in primul rînd de considerente igienice, însă ea contribuie şi la reducerea numărului de surse sonore care tulbură liniştea cetăţenilor. Reducerea nivelului multor surse sonore depinde şi de conştiinţa şi de educaţia cetăţenilor. Nu este necesar ca aparatele de radiorecepţie, televizoarele sau magnetofoanele să fie puse în funcţiune cu intensitate maximă. Nu este necesar ca la descărcarea bidoanelor de lapte, lăzile sau unele materiale să fie aruncate pe trotuare. Nu este necesar ca la ore tîrzii să se vorbească pe stradă cu voce tare, să se strige sau să se cînte. Nu este necesar ca motocicleta (Continuare în pag. a IlI-a) 1 hotare Şedinţă a Consiliului de Miniştri al U.R.S.S. consacrată traducerii in viaţă a hotăririlor Plenarei C.C. al P.C.U.S. MOSCOVA 1 (Agerpres). — TASS transmite : La 30 noiembrie a avut loc o şedinţă a Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., sub preşedinţia lui N. S. Hruşciov, la care au fost luate în discuţie problemele legate de traducerea în viaţă a hotăririlor din 23 noiembrie 1962 ale Plenarei C.C. al P.C.U.S. în ceea ce priveşte perfecţionarea conducerii construcţiei economice, îmbunătăţirea planificării economiei naţionale şi promovarea unei politici unitare în domeniul tehnicii. La discutarea acestor probleme au luat parte preşedinţii Consiliilor de Miniştri ale Republicilor unionale; preşedinţii comitetelor de stat ale Consiliului de Miniştri al U.R.S.S.; miniştri ai U.R.S.S.; oameni de ştiinţă şi specialişti. Tratativele franco-algeriene de la Paris PARIS (Agerpres). — La 30 noiembrie a avut loc la Paris prima intîlnire dintre delegaţia Republicii Algeriene Democratice şi Populare condusă de ministrul afacerilor externe Khemisti, care a sosit la Paris pentru tratative, şi reprezentanţii părţii franceze in frunte cu ministrul pentru problemele Algeriei, Joxe. Acestea sunt primele tratative oficiale dintre Franţa şi Republica Algeria după semnarea acordurilor de la Evian, prin care s-a pus capăt războiului colonial din Algeria. După cum se arată la Paris, ţelul tratativelor (la care va participa, de asemenea, ministrul francez al afacerilor externe, Couve de Murville) este „o trecere în revistă a relaţiilor dintre cele două ţări“ din perioada de după obţinerea independenţei de către Algeria, precum şi „examinarea perspectivelor colaborării dintre Franţa şi Noua Algeria“. Tot in aceste ştiri oficiale se arată că „problemele economice şi financiare vor ocupa un loc foarte mare din actualele tratative franco-algeriene. In acelaşi spirit s-a pronunţat şi ministrul afacerilor externe al Algeriei, Khemisti, care, după sosirea la Paris, a subliniat că „...colaborarea, bazată pe tendinţa reciprocă spre un acord, poate să se dezvolte şi să se întărească. Tocmai cu acest scop a sosit în Franţa delegaţia algeriană“. Vă informăm despre: Numeroase noutăţi în sectorul articolelor de uz casnic O discuţie recentă cu tov. Gh. Negreanu, director general adjunct al Direcţiei generale industriale a sticlei, porţelanului, faianţei şi articolelor casnice din cadrul M.I.U. ne-a prilejuit cunoaşterea cîtorva dintre noutăţile în curs de elaborare la fabricile de specialitate. Am aflat, de la interlocutorul nostru, că ele vor fi prezente în magazine chiar în cursul lunii decembrie. Multe dintre noutăţi sunt — după cum veţi vedea — exponate ale ultimului Pavilion de mostre. *or Să începem cu ceea ce prezintă, desigur, mai mult interes : cele două noi tipuri de maşini aragaz , „Carpaţi I“ şi ,,Carpaţi Faţă de vechile tipuri de maşini, ele se caracterizează prin parametri termotehnici de ardere superiori. Ceea ce se traduce în ultimă instanţă, prin fierberea sau coacerea preparatelor culinare intr-un timp mai scurt. Dar, „Carpaţi I“ şi „Carpaţi II“ vor „colabora“ la uşurarea menajului şi prin alte mijloace : ceasul avertizor care anunţă sfîrşitul timpului stabilit de gospodină pentru fierberea sau coacerea unui preparat („Carpaţi II“); grătarul unic pentru toate ochiurile, cu mult mai comod decit grătarele se- D arate (ambele maşini). ★ Se va putea spune despre noul cărucior sport, tip „Mircea“, că este nu numai elegant, dar şi foarte practic. Calităţi pe care i le conferă materia primă folosită la fabricarea lui : material plastic combinat cu metal. In ce priveşte avantajele practice, se cer subliniate greutatea lui mică şi posibilitatea de a fi uşor de întreţinut, prin simplă spălare. ★ Vor apărea în comerţ şi solicitatele scări pliante destinate uzului individual al gospodăriilor. Cîteva date preliminare pot fi folosite, în cazul bibliotecilor sau al dulapurilor cu rafturi mai înalte de pildă; au o înălţime de 1,5 m şi sunt formate dintr-un cadru metalic şi 4—5 trepte; prin calitatea de a se plia, ocupă un spaţiu foarte mic. Ne-au fost anunţate unele noutăţi şi în sectorul accesoriilor curente ale bucătăriei : tăvi de copt, cu vertebre ; tăietor de gogoşi ; satire în format mai mic ; cuţite speciale, cu minere din material plastic, pentru pine, carne şi zarzavat ; crătiţi semiadînci ş.a. ★ Surprize — şi în sectorul sticlărie, porţelan, faianţă. Printre altele, o sene de servicii de apă, de Vin şi de lichior (într-o linie suplă, modernă) in execuţie tiberlang (sticlă incoloră, combinată cu sticlă colorată); servicii de dulceaţă, compuse din 8 piese in diferite culori pastel ; servicii de lichior cu o formă stilizată de „pinguin“, realizat intr-un sistem colonstic special cu reflexe de valuri în diverse tonuri: modele noi de servicii de fumat şi de scrumiere, executate pentru prima oară din sticlă suflată,ceea ce le conferă un Plus de fineţe şi de transparenţă. Gama articolelor destinate decorării interioarelor se va îmbogăţi cu o serie de bibelouri stilizate şi cu o serie de stătuleţe. C. S. In curînd veţi face cunoştinţă cu frumoasele tăvi mari, gravate şi nichelate, intrate în producţia de serie la Fabrica „Metaloglobus”.