Informatia Bucureştiului, februarie 1963 (Anul 10, nr. 2953-2976)

1963-02-01 / nr. 2953

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI VĂ! Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P. M. R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti Anul XV Nr. 2953 4 PAGINI 20 BANI Vineri 1 februarie 1963 Azi s-a deschis centrul metodologic de stomatologie infantilă In cursul dimineţii de azi a avut loc deschiderea unei noi unităţi sanitare. Este vorba de centrul metodologie de stomatologie infantilă din str. Buzeşti nr. 44. Aici medicii stomatologi din reţeaua pentru copii vor fi puşi la curent cu cele mai noi și moderne tehnici de tratament. La îndemîna cursanților se află aparatură din cea mai modernă. La cercul de electronică al Palatului pionierilor , pionierul Marin Mihalache, manipulind o mică centrală electrică Noi cărţi de specialitate in librării Au apărut, recent, cîteva interesante lucrări tehnico-ştiinţifice. Dintre acestea, menţionăm: „Linii şi staţii electrice — îndreptar“, ediţia a II-a, revăzută, de N. Rădulescu (Editura tehnică, 22,40 lei), „Elemente de seismologie inginerească“, de A. Beleş (Editura tehnică, 13,90lei), „Economia de cocs la furnale“, de M. I. Ostrouhov (Editura tehnică, 4,95 lei), „Cartea muncitorului de la tratamente termice“, de V. I. Popescu (Editura tehnică, 7,80 lei), „Cartea muncitorului de la maşinile de ridicat“, de B. Nicolescu (Editura tehnică, 9,10 lei), „O.N.Tr. şi instituţiile specializate“ (Editura ştiinţifică, 8,70 lei), „Problemele limbii literare în cultura italiană“, de Nina Faton (Editura Academiei, 4,05 lei). Curs de statistică matematică pentru medici Ieri dimineaţă s-a deschis în Capitală uncurs de statistică matematică pentru medici şi biologi. Cursul organizat de Uniunea societăţilor de ştiinţe medicale din R.P.R. are drept scop Îmbogăţirea cunoştinţelor medicilor cu probleme de statistică, necesare activităţii lor. La deschiderea festivă a cursurilor au luat cuvintul conferenţiar dr. O. Costăchel, vicepreşedinte al U.S.S.M., profesor Gh. Mihoc, membru corespondent al Academiei R.P.R. din partea Societăţii de matematică şi fizică şi prof. dr. Emil Repciuc din partea Institutului de medicină şi farmacie. Au participat numeroşi medici şi biologi din institutele de invăţămînt, institutele de cercetare, medici primari şi specialişti. Prima lecţie a fost expusă de dr. Victor Săhleanu despre „Funcţie, reprezentare grafică“. Cursurile vor fi predate de către cadre de specialitate săptăminal, joia între orele 11-14. Cîteva din construcţiile sanitare ale anului 1963 In cursul anului 1962 au intrat înfuncţiune numeroase unităţi sanitare. Dispensarele medicale de pe str. Pescăruşului şi Preda Buzescu, din cartierul Pajurei, centrele stomatologice din cal. Victoriei şi cal. Plevnei şi alte unităţi stat doar cîteva dintre acestea. In anul 1963 vor fi date In folosinţă noi unităţi sanitare înzestrate cu aparate medicale din cele mai modeme. In prima parte a anului In afară de dispensarul medical din str. Baba Novac, a cărui construcţie s-a terminat, urmînd a fi dat în funcţiune peste cîteva zile, în prima parte a anului vor mai fi date în exploatare şi alte noi unităţi sanitare. Pe bd. Schitu Măgureanu se execută lucrările de finisare a construcţiei unui dispensar dublu de circumscripţie sanitară. Tot aici (la parterul blocului „Diham“) va fi dat în funcţiune şi un laborator pentru analiza medicamentelor. Cartierul de locuinţe Giuleşti-stadion se va îmbogăţi şi el cu o nouă unitate sanitară. Se lucrează la amenajarea unui centru stomatologic. In afară de cabinetele de consultaţii şi tratamente stomatologice acesta va dispune şi de un laborator propriu pentru execuţia lucrărilor, aparat röntgen, staţie pentru sterilizarea instrumentarului etc. O NOUA POLICLINICĂ O unitate sanitară de o însemnătate deosebită, a cărei construcţie va incepe anul acesta este policlinica raională de gradul II. Amplasată pe str. Tineretului, raionul 23 August, policli- nica va asigura asistenţa medicală a populaţiei din cartier, cit şi a salariaţilor marilor uzine ,,23 August“, „Republica“ etc., aproximativ 50 000 de locuitori. Noua policlinică va dispune de cabinete pentru consultaţii medicale in toate specialităţile, săli de tratamente, laboratoare de analize, săli de balneofizioterapie şi cultură fizică medicală etc. In policlinică va funcţiona, de asemenea, un centru de microradiofotografie şi inspecţia de stat pentru igienă şi protecţia muncii a raionului. UN AMBULATOR DE NEFROLOGIE ŞI ALTE NOI CONSTRUCŢII Pe şos Panduri, în imediata vecinătate a spitalului ,cu acelaşi nume, va fi construit un ambulator pentru tratarea afecţiunilor renale — ambulator de nefrologie. Va fi unica unitate din ţară organizată pe acest profil. Ambulatorul dotat cu aparate de investigaţie din cele mai fine va dispune de laboratoare proprii pentru analize, secţii de diagnostic, instalaţii radiologice, un serviciu de asistenţă socială etc. Va fi Încadrat cu personal medico-sanitar de specialitate cu o inaltă calificare profesională. Tot in acest an vor mai fi construite două dispensare duble de circumscripţie sanitară cu cabinete de consultaţii, laboratoare etc. pentru copii şi adulţi. Unul dintre acestea va fi amplasat la intersecţia străzii Avrig cu bd. Dimitrov, iar al doilea pe şos. Mihai Bravu, colţ cu bd. Tolbuhin. Tot în acest cartier — str. Avrig colţ cu bd. Dimitrov— va fi construit şi un centru stomatologic. GH. NICULIŢA LA F.C.M.E. In luna ianuarie 12 inovaţii In luna ianuarie a.c, la cabinetul tehnic de la Fabrica de cabluri şi materiale electro-izolante, s-au înregistrat 12 propuneri de inovaţii şi raţionalizări în producţie. Astfel, colectivul compus din ing. Vasile Tudorache, lăcătuşii Ion Gîrjoabă şi Petre Mitrea, au propus o perfecţionare la maşinile de izolat conductori de bobinaj cu bumbac, care măreşte productivitatea maşinilor respective cu circa 20 la sută. Propunerea este în curs de experimentare şi aplicare. Muncitorii Ion Sîrbu şi Ion Moraru, de la atelierul condensatoareiOntice, au realizat şi aplicat două dispozitive pentru îndoirea capacelor de protecţie ale izolatorilor condensatoarelor. Ing. Ion Dragu din serviciul mecanicului şef a propus un dispozitiv de bandajare în flux. Se va realiza astfel o creştere a productivităţii muncii, şi economii anuale de circa 60.000 lei la fiecare maşină la care se aplică. O propunere interesantă a făcut şi controlorul tehnic R. Petrescu care constă dintr-o instalaţie de scoatere de sub tensiune a cablului de legătură al transformatorului de înaltă tensiune de la staţia de Încărcări a conductorilor la P.V.C. armaţi. Această instalaţie a început să funcţioneze. Filme noi pe ecrane  „DIVORŢ ITALIAN“ - rulează incepind de azi la „Patria“. Filmul, care a obţinut premiul pentru cea mai bună comedie cinematografică la Festivalul international de la Cannes in 1962 a fost realizat de cunoscutul cineast Italian Pietro Germi. In rolurile principale apar Marcello Mastroiani si Daniella Rocca. In săptâmina următoare vor mai rula: • „LABIRINTUL INIMII" - autorul acestui nou film ceh, Jirí Krejcik este cunoscut publicului nostru datorită unei producţii care a primit si la noi o inaltă apreciere din partea spectatorilor : „Principiul suprem“. Noul său film, care redă drama unei mame înşelate de fiul său, un transfug, reprezintă ecranizarea unei piese de Frarutisek Pavlieek. Printre interpreţii filmului, spectatorii noştri o vor reinteni cu plăcere pe frumoasa actriţă cehă Jana Brejchova. 9 „A FOST CHEMATA CLASA A V-A“ — o puternică dramă din anii ocupaţiei naziste realizată de cineaştii iugoslavi. Scenariul şi regia filmului care înfăţişează un zguduitor episod petrecut in viaţa unui oraş iugoslav in anii războiului, este semnat de M. Strbac. Filmul, care a fost prezentat recent intr-o premieră de gală, a fost primit cu interes de publicul nostru. In fotografie: Cadru din filmul „Labirintul inimii". 94999—99·999—99——99—999—999——99—9999 ulîrmele sîliiTvHum • Intîlniri internaţionale de hochei: la Kolin, Aripile Sovietelor Moscova — R.S. Cehoslovacă B 2—1 (1—0, 1—0, 0—1) ; la Praga, R.D. Germană — R.S. Cehoslovacă (juniori) 2—0 (1—0, 1—0, 0—0). 9 La Viena va avea loc, la 6 februarie, meciul de box pentru titlul de campion al Europei la categoria mijlocie dintre Papp (R.P. Ungară) şi Aldridge (Anglia). Antrenamentele lui Papp, sosit de cîteva zile de la Budapesta, sunt zilnic urmărite de circa 500 vienezi. # Federaţia maghiară de fotbal a stabilit ca ediţia 1964 a campionatului de fotbal al R.P.U. să se desfășoare fără întrerupere, din februarie pînă in noiembrie. • In turneu în Mexic, echipa de fotbal Dukla Praga a întilnit, la Mexico City, formația braziliană Vasco da Gama, cu care a terminat la egalitate 1—1 (0—1). Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi la ora 8 în Bucureşti, temperatura aerului a fost de minus 15 grade. Maxima de ieri în aer a fost de minus 8 grade, iar minima din cursul nopţii de minus 18 grade. Timpul probabil de miine . Vreme rece şi închisă cu cel mai mult, noros. Ninsoare intermitentă. Vînt slab pînă la potrivit predominind din sectorul estic. Temperatura aerului în general staţionară, minima va fi cuprinsă intre minus 14 şi minus 16 grade, iar maxima între minus S şi minus 10 grade. Pentru zilele de 3, 4 şi 5 februarie : Vreme umedă cu cer schimbător mai mult acoperit. Temporar ninsoare. Vînt slab pînă la potrivit. Temperatura aerului staționară. Ceață. CERC DE ELEVI FOTOAMATORI O bucurie din ultimele zile a elevilor de la Şcoala de 8 ani nr. 174 din cartierul Militari este înfiinţarea cercului de fotoamatori. Pînă acum s-au şi înscris 35 de elevi din clasele V, VI şi VII. Prima şedinţă de constituire a prilejuit elevilor şi căpătarea primelor noţiuni despre arta fotografică. Profesorul de fizică Ion Opran, responsabilul cercului — el însuşi un pasionat fotoamator — după ce a vorbit elevilor despre scopul cercului, modul în care se vor pregăti, Ie-a prezentat laboratorul foto şi aparatele de luat imagini şi de mărit, trusele de lucru pe care le-au primit din partea Secţiei de învăţămînt a Sfatului Popular al Capitalei etc. 2 897 tone fier vechi colectat din gospodăriile cetăţenilor Acţiunea de colectare a fierului vechi din gospodăriile cetăţenilor, organizată de sfaturile populare raionale, s-a bucurat de sprijinul deputaţilor, comitetelor de stradă, comisiilor de femei, comitetelor de bloc etc. Cu participarea largă a cetăţenilor, în anul trecut s-au colectat şi predat depozitelor I.C.M. 2 897 tone fier vechi şi 622 tone diferite deşeuri de textile, hîrtie şi sticlă. Pe primul loc se află sfatul popular al raionului V. I. Lenin cu 654 tone, urmat de sfaturile populare ale raioanelor Griviţa Roşie (390 tone), N. Bălcascu şi 23 August cu cite 328 tone şi 1 Mai cu 320 tone. Acţiunea de colectare a fierului vechi continuă şi în acest an, ea bucurindu-se în continuare de sprijinul larg al cetăţenilor. Localul policlinicii din str. Baba Novac Îndeplinirea planului de 1962 Un bilanţ grăitor Ziarele de azi dimineaţă au publicat COMUNICATUL Direcţiei Centrale de Statistică cu privire la îndeplinirea planului de stat al Republicii Populare Române pe anul 1962, comunicat în care sunt subliniate succesele deosebite obţinute de oamenii muncii din patria noastră, sub conducerea Partidului Muncitoresc Român, pe drumul desăvîrşirii construcţiei socialismului în R.P.R. In anul 1962 — care încheie prima jumătate a planului de 6 ani — planul producţiei globale industriale a fost îndeplinit in proporţie de 101,9 la sută, iar planul producţiei-marfă în proporţie de 101,5 la sută. Producţia globală industrială a crescut faţă de anul 1961 cu 14,7 la sută, a mijloacelor de producţie cu 17,5 la sută, iar a bunurilor de consum cu 10,2 la sută. Creşteri import Planul producţiei globale industriale pe anul 1962 a fost îndeplinit în proporţie de 101,9 la sută, iar planul producţiei marfă in proporţie de 101,5 la sută. • In perioada 1960—1962 producţia globală industrială a crescut cu 55 la sută, cu un ritm mediu anual de creştere de 15,8 la sută, faţă de circa 13 la sută prevăzut în Directivele Congresului al III-lea al partidului. • In anul care a trecut, au fost aplicate 45 000 de invenţii şi inovaţii care au permis realizarea a circa 430 milioane loi economii post-calculate. • Au fost date în folosinţă 35 locomotive Diesel electrice, 3088 vagoane de marfă, 2360 autocamioane, 925basculante, 432 autobuze, 1100 remorci auto, 3 cargouri, 2 tancuri petroliere, 7 remorchere şi altele. Jante ale producţiei globale s-au obţinut în ramurile hotărîtoare ale industriei : construcţia de maşini, industria chimică, industria energiei electrice şi termice, industria metalurgiei feroase, industria materialelor de construcţii. Planul pe anul 1962 a fost depăşit la majoritatea produselor industriale: energie electrică, cărbune, ţiţei, benzină, petroluri, motorină, uleiuri minerale, ■ cocs metalurgic pentru furnale, laminate uşoare, tablă, ţevi din oţel, rulmenţi, motoare electrice, transformatori de forţă, vagoane de marfă, autocamioane de 4 tone, autobuze, pluguri de tractor, combine tractate pentru recoltat cereale păioase, semănători de cereale cu tracţiune mecanică, utilaje pentru exploatarea şi prelucrarea lemnului, sodă calcinată, sodă caustică, acid sulfuric, îngrăşăminte • Volumul total al investiţiilor în economia naţională in 1962 a fost de aproape 32 miliarde lei (fără investiţiile din fondurile proprii ale G.A.C.), cu 12 la sută mai mare decit in 1961. 9 S-au vândut prin comerţul socialist mărfuri în valoare de 53 miliarde Iei, cu 5,9 miliarde lei mai mult decît în anul precedent. • Venitul naţional a crescut cu circa 7 la sută faţă de 1961 depăşind cu 30 la sută nivelul anului 1959. 9 Salariul real a crescut cu 4 la sută faţă de 1961. 9 Din fondurile statului, în 1962 s-au construit aproape 42 000 apartamente, 3800 săli clasă, cămine studenţeşti cu circa 4 500 locuri, 12 policlinici raionale şi orăşeneşti etc. fosfatice, coloranţi organici, detergenţi, cherestea, plăci din particule aglomerate, ţesături de bumbac, lină şi mătase, tricotaje, confecţii din ţesături, încălţăminte, mobilă, aparate de radio, televizoare, răcitoare electrice, maşini de cusut, maşini de gătit pentru combustibil gazos, butelii pentru gaze de petrol lichefiate, preparate de carne, peşte, unt, zahăr şi altele. în cursul anului 1962 s-a continuat acţiunea de îmbunătăţire a calităţii producţiei, de introducere in fabricaţie de produse cu caracteristici tehnice superioare, de lărgire a numărului sortimentelor bunurilor de consum. S-au obţinut bune rezultate in acţiunea de modernizare a parcului existent de maşini-unelte. Numeroase întreprinderi au fost dotate cu noi utilaje. A crescut, în continuare, gradul de mecanizare şi automatizare a proceselor de producţie. Prin eforturile oamenilor muncii, preţul de cost al producţiei marfă in industria republicană, după date provizorii, a fost redus cu circa 2,5 la sută.nul 1962 a marcat încheierea colectivizării agriculturii. Obiectivul stabilit de Congresul al III-lea al partidului în domeniul transformării socialiste a agriculturii, a fost astfel realizat cu aproape 4 ani (Continuare in pag. a IlI-a) A TTttTTTTTtTTTTTTTTTTVTTTTTVTTtTTtttTttVTTTTTTTttTTVV“ O gamă mai variată de articole de larg consum De aprecieri s-au făcut la recenta sesiune a Sfatului Popular al Capitalei cu privire la producţia bunurilor de larg consum a industriei locale 7 . Anul trecut producţia bunurilor de larg consum a industriei locale a înregistrat o creştere de 8,4 la sută faţă de anul precedent şi de 20 la sută faţă de anul 1959. In 1962 unităţile noastre s-au preocupat in mult mai mare măsură de lărgirea producţiei bunurilor de larg consum. Ca urmare a măsurilor luate s-au obţinut 89 de noi sortimente dintre care 58 sunt articole de uz casnic, cerute de populaţie, întreaga producţie a bunurilor de consum a ajuns la o valoare de aproape 230 milioane lei. In urma unor ample măsuri producţia unui mare număr de articole a cunoscut îmbunătăţiri din punct de vedere al construcţiei (cuptorul aragaz, garniturile de mobilă „Stil“ şi „Dunărea” etc.) al tehnologiei lor (ciocanele fabricate la ,,Armătura“, Îngheţata populară, apa gazoasă, bucătăriile tip „Păltiniş“), al execuţiei unor modele, (lămpi, lustre, taburete tapisate, articole de gablonz) şi altele. Subliniind asemenea bune rezultate, sesiunea S.P.C. a apreciat că industria locală trebuie să se preocupe şi mai mult de lărgirea gamei bunurilor de larg consum, pentru a completa în mai mare măsură sortimentele ceru-— CONVORBIRE CU TOV. ING. GH. MĂLIN, ŞEFUL SECŢIUNII DE INDUSTRIE LOCALĂ A S.P.C. te de populaţie pe care industria republicană nu le produce, spre a îmbunătăţi aspectul şi în general calitatea produselor de larg consum, la nivelul exigenţei populaţiei. In acest sens ni s-a recomandat să îmbunătăţim colaborarea cu sectorul comercial, să ne bizuim mult mai activ pe observaţiile şi sugestiile consumatorilor şi pe ajutorul deputaţilor, al comisiilor permanente, pe sprijinul comitetelor de stradă, comisiilor de femei, echipelor de control obştesc. Ce v-aţi propus, ca atare, pentru anul 1963 ? — In acest an, unităţile industriei locale vor livra comerţului cu 7 la sută mai multe bunuri de consum. Ca urmare a unei largi consultări întreprinse pentru cunoaşterea nevoilor cetăţeneşti, ne-am propus să mărim numărul sortimentelor cu 136, din care 81 sunt bunuri de consum. Referiţi-vă la citeva din aceste bunuri de larg consum... — Printre noile produse se numără: husele din material plastic pentru protejarea paltoanelor şi costumelor în dulap, măsuţe şi scaune pliante pentru balcoane, corturi pentru două şi patru persoane pentru excursionişti, un nou tip de cuier pentru holuri, noi modele de lustre, adaptate stilului în care sunt realizate noile locuinţe, uscătoare pentru rufe, perii telescopice (cu vergeaua extensibilă). (Continuare in pag. a IlI-a) Interviu luat de P. IRIMESCU De peste hotare Oamenii muncii italieni continuă lupta revendicativă ROMA 1 (Agerpres). — Cele trei centrale sindicale principale din Italia au hotărît ca la 8 februarie să fie declarată o grevă generală de 4 ore în întreaga industrie italiană in sprijinul cererilor de mărire a salariilor. Totodată, centralele sindicale amintite au hotărlt să declare o grevă generală de 24 de ore în industria minieră. La 31 ianuarie, 70 000 de muncitori din construcţii au intrat în grevă, iar profesorii universitari au anunţat că vor declara grevă in luna februarie. . Totodată, personalul medical a hotărît să organizeze demonstraţii în sprijinul revendicărilor de îmbunătăţire a condiţiilor de muncă. — 9 — Desemnarea candidaţilor la postul de lider al partidului laburist englez LONDRA (Agerpres). — In seara zilei de 31 ianuarie a avut loc o şedinţă a fracţiunii parlamentare a partidului laburist la care a fost anunţată desemnarea a trei candidaturi la postul de lider al partidului, devenit vacant in urma decesului lui Hugh Gaitskell. Aşa cum era de aşteptat, au fost desemnaţi drept candidaţi George Brown, actualul lider adjunct al partidului, Harold Wilson, fost ministru al comerţului şi James Callaghan, membru al „cabinetului fantomă“ al partidului laburist. Liderul partidului laburist este ales prin vot secret de fracţiunea parlamentară a acestui partid. Azi, în comuna Afumaţi Se apropie ziua de 3 martie, cinci şi colectiviştii din comuna Afumaţi vor trece prin faţa urnelor să aleagă deputaţii in sfatul popular comunal. Evenimentul este aşteptat cu mare interes. El constituie şi un prilej de trecere in revistă a prefacerilor petrecute in comună in anii regimului democrat-popular. Vorbind de trecut oamenii işi amintesc de cei 1200 de analfabeţi, de faptul că primul medic era tocmai la 16 km, că nu exista nici cămin cultural, şi nici local de şcoală corespunzător. In anii regimului de democraţie populară, în comună s-au executat importante lucrări gospodăreşti : pietruirea unor străzi pe o lungime de 8 kilometri, lucrări de întreţinere a şoselelor, de înfrumuseţare etc. La aceste treburi gospodăreşti au participat sute de cetăţeni in frunte cu deputaţi destoinici ca Uie Donciu, Dumitru M. Gheţu, Ion A. Velicu, Mihai M. Constantin. Pentru alegerile de la 3 martie aceşti colectivişti deputaţi au fost propuşi din nou pe listele de candidaţi alături de alţi colectivişti fruntaşi. Cit priveşte bunăstarea colectiviştilor din Afumaţi, următoarele exemple sunt edificatoare. Constantin Anghel locuia intr-o cocioabă învelită cu coceni , din banii cîştigaţi in gospodăria colectivă şi-a făcut o casă cu trei camere, şi-a cumpărat radio, aragaz, Vasile I. Gociu, fiul ciobanului şi celui mai sărac om din comună şi-a construit şi el locuinţă nouă cu banii ciştigaţi in gospodărie. In întreaga comună există astăzi peste 90 de televizoare, 740 radiouri, 600 aragazuri, 23 ________________ colectivişti au motociclete. Există un dispensar model, cu cabinet pentru adulţi, cabinet de pediatrie şi cu serviciu röntgen. Acum se construieşte un cămin cultural, avind o sală de spectacole cu 400 de locuri, încăperi pentru bibliotecă, pentru repetiţie, lectură etc. Izvorul bunăstării sunt cele două gospodării agricole colective, care se dezvoltă necontenit. In gospodăria agricolă colectivă „Congresul al III-lea al P.M.R.“, de pildă, înfiinţată numai din anul 1960, avuţia creşte văzînd cu ochii. In anul 1961 gospodăria avea 290 de vaci, iar astăzi are 427. Numărul porcinelor a crescut de la 55, cit era în 1961, la 221. S-au construit grajduri, puterniţe, o magazie, etc. La începutul anului 1963 colectiviştii de la gospodăria agricolă colectivă „Congresul al III-lea al P.M.R.“ Îşi măsoară averea în milioane. Pe anul 1962 venitul gospodăriei a fost planificat la 3 086 000 lei şi a ajuns la 3 650 000 lei iar valoarea fondului de bază a ajuns la 1 500 000 lei. In anii următori gospodăriile agricole colective din comuna Afumaţi se vor dezvolta în continuare. Votul de la 3 martie va constitui o aprobare unanimă a realizărilor obţinute sub conducerea Partidului Muncitoresc Român şi o întărire a hotăririi de a îndeplini programul de desăvîrşire a construcţiei socialismului in ţara noastră, program elaborat de Congresul al III-lea al P.M.R. C. MARTINIUC In toate comunele subordonate raioanelor oraşului Bucureşti s-au afişat, în cursul zilei de ieri, listele de alegători în baza cărora cetăţenii din comunele respective işi vor exercita, la 3 martie, dreptul de vot. Centrele funcţionează zilnic în tot cursul lunii februarie. Este o datorie cetăţenească a fiecărui alegător să consulte listele pentru a vedea dacă a fost înscris în ele. Fotografia noastră reprezintă un aspect de la centrul de afişare din comuna Popeşti Leordeni, raionul N. Bălcescu, unde, în prima zi de afişare, listele au fost consultate de numeroşi cetăţeni. „Seara prietenilor filmului“ de trei ori pe săptămînă La cererea sporită a publicului, incepînd din luna februarie „Seara prietenilor filmului” se va desfăşura de trei ori pe săptămînă. In afară de vineri și sîmbătă, programul fiecărui spectacol va fi reluat In fiecare luni a săptămînii următoare. Abonamentele pentru seara de luni continuă să se elibereze la cinematograful „V. Alecsandri”, pină luni 4 februarie. Din carnetul întrecerii Rodnice au mai fost adunările in care s-au dezbătut cifrele de plan pe 1963 şi la Uzina mecanică de utilaj chimic. Fiecare muncitor a ţinut să-şi exprime o idee, o propunere, o sugestie pentru bunul mers al procesului de producţie. Astfel, s-a întocmit un plan de măsuri ale cărui prevederi au inceput să fie îndeplinite încă din primele zile ale noului an. Centralizindu-se toate maşinile de debitat materia primă, se va organiza un atelier special pentru acest scop. Care vor fi urmările acţiunii ? Debitarea centralizată va permite întocmirea unor planuri de croire combinată a reperelor, prin care, pe de o parte va duce la creşterea productivităţii muncii, iar pe de altă parte, la folosirea mai raţională a materiei prime, economisindu-se importante cantităţi de metal. Şi in cadrul brigăzilor s-au luat numeroase iniţiative. Tradiţionala întrecere dintre echipele de lăcătuşi conduse de Ion Poată şi Petre Raibăr, a inceput in luna ianuarie sub auspiciile unei colaborări şi mai strinse intre cele două brigăzi. Studierea proiectelor produselor pe care le vor executa se face împreună, reuşindu-se astfel să se întocmească un judicios plan de folosire a rezervelor interne existente: exploatarea mai eficientă a maşinilor, repartizarea anumitor operaţii din fluxul tehnologic in funcţie de cunoştinţele şi priceperea fiecărui component al brigăzilor, aplicarea unor metode avansate de muncă. Aşa se face că, amindoua brigăzile şi-au îndeplinit sarcinile de producţie pe luna ianuarie înainte de termen. Deocamdată se află in frunte brigada lui Petre Raibăr, dar nici Poaţă nu se lasă mai prejos. Doar întrecerea continuă, iar in luna februarie colaborarea dintre cele două brigăzi va fi și mai strinsă. Ciştigătorul va fi in primul rind, calitatea produselor, marca fabricii. In fotografie , cei doi şefi de brigadă in timpul uneia din numeroasele consultări reciproce,  E. brigada lui Ion Plenara Comitetului Orăşenesc de Cruce Roşie Ieri după-amiază a avut loc in sala de şedinţe a Comitetului Central de Cruce Roşie din R.P.R. şedinţa plenară a Comitetului Orăşenesc de Cruce Roşie Bucureşti. Plenara a analizat activitatea desfăşurată in anul 1962 şi a stabilit principalele obiective ale activităţii Pe anul 1963. Darea de seamă a fost prezentată de prof. dr. Th. Ilea, preşedintele Comitetului Orăşenesc de Cruce Roşie.