Informatia Bucureştiului, februarie 1965 (Anul 12, nr. 3573-3596)

1965-02-01 / nr. 3573

Cadrmea Araflamifii RPR k/l/0ium/u uvuuvmimut 1 • tinmu& UVUUUV ' In Capitală au început azi dimineaţă lucrările sesiunii generale a Academiei R. P. Române. In prezidiul sesiunii au luat loc tovarăşii : Emil Bodnăraş, Leonte Răutu, Ilie Murgulescu, Iorgu Iordan, Ştefan Milcu, Ştefan Nădăşan, Şerban Ţiţeica, Dumitru Dumitrescu, Raluca Ripan, Cristofor Simionescu. La lucrări, în afara membrilor Academiei, participă miniştri, conducători ai unor organizaţii centrale, ai institutelor de cercetări ale Academiei şi ai unor institute departamentale, cercetători ştiinţifici, cadre didactice din invăţămîntul superior şi alţi oameni de ştiinţă şi cultură. Cei prezenţi la sesiune au păstrat un moment de reculegere în memoria membrilor Academiei decedaţi în perioada de la ultima adunare generală. La primul punct al ordinei de zi, acad. Dumitru Dumitrescu, secretarprim al Academiei R. P. Romíné, a prezentat darea de seamă privind activitatea Academiei pe anul 1964. Acad. Ilie Murgulescu, președintele Academiei R. P. Romíné, a prezentat apoi proiectul planului de activitate al Academiei pe anul 1965, în continuare ,au început dezbaterile asupra dării de seamă pe anul 1984 şi proiectului de pian pe 1965. Pe ordinea de zi a sesiunii sunt înscrise, de asemenea, dezbaterea proiectului lucrării de prezentare a Academiei R. P. Române şi a unităţilor sale, confirmarea preşedinţilor uinor secţii ştiinţifice, alegerea de noi membri ai Academiei, decernarea premiilor Academiei R.P.R. pe anul 1963. (Agerpres) • Daniil Safran in Capitală Pe aeroportul Băneasa, a sosit aseară violoncelistul sovietic Daniil Safran, artist emerit al R.S.F.S.R. Reputatul muzician sovietic va concerta, în Capitală, joi 4 februarie la Ateneul R.P.R. şi în ziua de 11 februarie va fi solist al concertului orchestrei radio. Interpretul sovietic va mai avea apariţii la Timişoara şi Iaşi. • Mircea Basarab în R. P. Polonă Simbătă seara a plecat intr-un turneu, în R.P. Polonă, dirijorul Mircea Basarab, directorul Filarmonicii de stat „George Enescu". Artistul român va conduce concerte simfonice la Varşovia, Cracovia, Bydgoszcz, Lodz. In capitala polonă, concertele dirijate de Mircea Basarab, vor avea loc in zilele de 5 şi 6 februarie şi vor cuprinde Variaţiunile simfonice de Mircea Basarab, Simfonia a II-a de Brahms, Concertul nr. 1 pentru pian şi orchestră de Beethoven (solistă pianista poloneză Regina Smendianska). • Veşti turistice1 13 000 DE BUCUREŞTENI IN EXCURSII Printre oaspeţii pîrtiilor de munte se înscriu la loc de frunte şi bucureştenii. Cu trenul sau autocarele, mii de oameni ai muncii din întreprinderile şi instituţiile Capitalei pleacă sîmbăta şi duminica pe Valea Prahovei şi Valea Oltului. Numărul bucureştenilor participanţi la excursiile de o zi şi o zi şi jumătate organizate de agenţia Bucureşti a O.N.T. „Carpăţi“, în cursul lunii ianuarie se cifrează la 13 000. CU AUTOCARELE, PE NOI ITINERARE In sezonul de iarnă agenţia Bucureşti organizează excursii de o zi, cu autocarele, pe două noi itinerare. Este vorba de ruta Bucureşti — Braşov — Poiana Braşov şi de ruta Bucureşti — Braşov — Bran cu vizitarea castelului Bran. • BULETIN METEOROLOGIC INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8 în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 3 grade. Timpul probabil de mîine . Vreme în curs de răcire. Cer variabil devenind treptat mai mult acoperit şi favorabil precipitaţiilor. Vîntul va sufla potrivit cu intensificări din sectorul vestic. Temperatura aerului în scădere, minima va fi cuprinsă între minus 1 şi plus 1 grad, iar maxima între plus 2 şi plus 4 grade. • ULTIMELE ŞTIRI SPORTIVE •La 8 februarie, echipa de fotbal Ferencváros Budapesta va pleca într-un turneu în ţările Africii. Fotbaliştii maghiari vor juca în Senegal, Guineea şi Coasta de Fildeş. Rezultate înregistrate în campionatul de hochei pe gheaţă al U.R.S.S. : Dinamo Moscova—Spartak Moscova 2—1 ; Lokomotiv Moscova—S.K.A. Leningrad 3—0. In clasament conduce T. S.K.A. cu 48 de puncte din 23 de jocuri, urmată de Spartak Moscova cu 41 de puncte din 26 de meciuri. • EXPOZIŢIA CĂRŢII ITALIENE în cadrul programului de schimburi culturale româno-italiene, în ziua de 4 februarie se va deschide, în sala Consiliului local al sindicatelor din bd. 6 Martie nr. 25, expoziţia „Cartea italiană“, organizată de Comitetul de Stat pentru Cultură şi Artă. Vor fi expuse circa 1 000 de volume din diverse domenii — beletristice, albume de artă, lucrări muzicale etc. • NOI TIPURI DE MOBILĂ IN UNITĂŢILE COMERCIALE In magazinele de prezentare şi desfacere a mobilei continuă să sosească noile piese şi garnituri, contractate cu întreprinderile producătoare pentru semestrul I. Printre tipurile de mobilă intrate recent în reţeaua comercială, amintim camera studio „Arieşul“, camera studio „Fantezia“, dormitorul „Coral”, canapeaua-pat bibliotecă „Nora” tip I şi II —, cu multiple utilizări, sufrageria „Lux“ cu sculpturi şi lustrumat, canapeaua „Extensa” etc. Pentru copii sunt expuse, la magazinul „Apartamentul“ camera „Aşchiuţă“, scaune, măsuţe, dulăpioare la dimensiuni adecvate şi diferit colorate, întreprinderile producătoare au realizat și cîteva piese separate : stative pentru flori, garnituri de mobilă pentru balcoane, cuiere. PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI-VA! INFORMA T/A Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti Anul XII — Nr. 3573 4 PAGINI 25 BANI Luni 1 februarie 1965 Răspunzînd cerinţelor beneficiarilor ASIMILAREA DE NOI PRODUSE Pe adresa uzinei noastre, în anul trecut au sosit o serie de observaţii şi propuneri referitoare la calitatea produselor pe care le executăm. Acestea ne-au arătat, o dată în plus, că unul dintre principalii factori de îmbunătăţire a performanţelor produselor sunt beneficiarii, şi, ca atare, în activitatea noastră de viitor trebuie să ţinem şi mai mult seama de cerinţele şi observaţiile din exploatarea aparatajului ale acestora. Comitetul de partid a analizat în repetate rînduri modul cum este asigurată legătura cu beneficiarii, însărcinînd conducerea întreprinderii să urmărească îndeaproape produsele în exploatare. Ca o primă măsură în direcţia unei cunoaşteri temeinice a observaţiilor beneficiarilor a fost înfiinţarea pe lîngă serviciul controlului tehnic a unei grupe de urmărire a produselor în exploatare, alcătuită din ingineri şi tehnicieni, care are sarcina să ţină o permanentă legătură cu beneficiarii. Concluziile reieşite în urma investigaţiilor întreprinse asupra produselor noastre aflate în plin stadiu de funcţionare au stat la baza acelor puncte din planul tehnic care se referă la asimilarea unor produse cu performanţe îmbunătăţite. Dacă ar fi să delimităm principalele obiective privind asimilarea de noi produse, ar trebui să pornim de la acele aparataje şi echipamente care s-au dovedit, în exploatare, necorespunzătoare calitativ. Sub acest aspect, nemulţumiri au existat la trei grupe de produse : întrerupătoarele rotative pe tencuială şi sub tencuială; întrerupătoarele pachet; contactoarele cu mişcare de translaţie. Cum au fost rezolvate aceste probleme, notate pe drept cuvînt cu minus de către beneficiarii noştri ? Să ne referim , succint, la fiecare dintre grupele de produse mai sus-menţionate: a) întrerupătoarele rotative. S-a constatat că ele rezistau, în cazurile cele mai fericite, la 8—10 000 de manevrări, ceea ce reprezenta o uzură destul de rapidă. De aceea au fost scoase, în întregime din fabricaţie fiind înlocuite cu un nou tip de întrerupător a cărui asimilare a dat deplină satisfacţie. Actualul întrerupător (cumpănă) rezistă la minimum 50 000 de manevrări. In primul trimestru din acest an vor intra în fabricaţie şi noi tipuri de asemenea întrerupătoare, care să funcţioneze pe tencuială. b) întrerupătoarele pachet. Intrucît produsele aveau o concepţie constructivă necorespunzătoare şi învechită, s-a trecut la asimilarea unei noi serii de întrerupătoare pachet, care vor intra în fabricaţie în acest an. Prototipurile au fost omologate după verificări în condiţii dificile de exploatare şi au dat rezultate bune, produsele avînd performanţe tehnice ridicate. c) Contactoarele cu mişcare de translaţie. Menţionez, din capul locului, că asimilarea unei serii noi de contactoare constituie una dintre cele mai însemnate realizări din întreprinderea noastră în domeniul îmbunătăţirii calităţii. Este în curs de asimilare o serie unitară de contactoare AC-3, de 10 la 200 de amperi. Prototipul a rezistat şi la cinci milioane de manevrări consecutive, ceea ce-i asigură o robusteţe deosebită în exploatare. Şi în ceea ce priveşte solicitările electrice, această serie de contactoare a dat bune rezultate, în afara acestei grupe de probleme, a căror rezolvare, a început încă în decursul anului precedent, planul tehnic al întreprinderii noastre prezintă numeroase alte obiective, a căror îndeplinire stă în atenţia generală a întregului colectiv. Subliniem, dintre acestea, fabricarea echipamentului pentru noul vagon de călători, asimi- ______________ f.larea a două tipuri de contactoare cu relee antigrizutoase şi a unor întrerupătoare automate de 200 şi 400 amperi cu diferite variante de acţionare şi protecţie. Se înţelege că asimilarea acestor noi produse a ridicat multiple probleme constructive şi de tehnologie, pe care ne-am străduit să le rezolvăm conform cerinţelor actuale, care prevăd o exigenţă mereu sporită în îmbunătăţirea calităţii produselor. Vom continua să ţinem neîntrerupt legătura cu beneficiarii noştri, pentru ca fiecare produs să fie corespunzător celor mai dificile condiţii de funcţionare. Troan Conescu Inginer şef adjunct cu problemele de concepţie, Fabrica „Electroaparataj“ In laboratorul de încercări produsele sunt supuse la probe funcţionale complexe Termenele de execuţie şi calitatea lucrărilor reparaţii la locuinţe In fiecare an în Capitală, se execută mii de lucrări de reparaţii la locuinţe. Numărul lor a ajuns în 1964 la aproape 24 000, în valoare de 301 milioane lei, de aproape trei ori mai mult decît în 1959. Şi tot în fiecare an (e drept, în 1964 mai puţine decît cu un an în urmă) sosesc la redacţia ziarului nostru, la biroul de sesizări şi reclamaţii al S.P.C., la sfaturile populare raionale etc., plîngeri în ce priveşte respectarea termenelor de efectuare a reparaţiilor şi calitatea lor. Asemenea constatări s-au făcut și cu prilejul acestei anchete. In raportul Comitetului executiv al S.P.C. la recenta sesiune, se subliniază că „in mod deosebit trebuie arătat că nu s-a reuşit să se respecte termenele contractuale şi să se realizeze totdeauna o calitate la nivelul cerințelor“. Sunt constatări care impun şi soluţii menite să ducă la înlăturarea neajunsurilor. Cîteva măsuri bune... După cum am fost informaţi la Direcţia generală de construcţii-montaj a S.P.C. în acest an, activitatea grupurilor de şantiere ale I.R.C.R. va fi mai atent organizată. In primul rînd în 1965 se va rezolva un vechi deziderat de ordin organizatoric , anume ca maiştrii să fie degrevaţi de o serie de sarcini administrative, de ţinerea unor evidenţe. în acest sens ei vor fi ajutaţi de aşa numiţii ataşamentişti. în felul acesta maistrul îşi va putea îndrepta toată atenţia spre execuţia propriu zisă a lucrărilor, găsirea soluţiilor tehnice celor mai adecvate, buna organizare a şantierului etc. In prezent se lucrează totodată la definitivarea unor instrucţiuni prin care se stabilesc atribuţii precise fiecărui salariat al grupului de şantier. In urma aplicării lor, unul din tehnicieni va urmări termenele de execuţie a lucrărilor, respectarea graficelor de execuţie etc. Este pozitiv, de asemenea, că se lucrează la stabilirea unor criterii obiective privind aprecierea calităţii lucrărilor. Fără îndoială că, aşa cum arată viaţa, sunt necesare şi alte măsuri. Pornind de la nişte lucrări urgente... Tehnicienii întreprinderii de administraţie locativă din raionul I Mai au apreciat în luna mai 1964 că în str. Sf. Spiridon trebuia executată operativ o lucrare accidentală. Fiind vorba de urgenţă şi prevalîndu-se de instrucţiunile în vigoare, în baza sesizării primite de la sectorul I.A.L., întreprinderea a trimis o comandă printr-o notă de urgenţă la întreprinderea raională de construcţii şi reparaţii. De aici comanda a plecat la grupul de şantier şi grupul — care are atîtea lucrări în seamă — trebuia să găsească undeva o echipă liberă, gata să execute reparaţia. In cazul de mai sus, ea a fost găsită — ne informează conducerea I.A.L. — abia în decembrie, deci după mai bine de o jumătate de an. Şi în alte cazuri urgente se intervine la fel de greoi. In str. Garibaldi nr. 4 o comandă urgentă pentru o reparaţie la instalaţiile de apă, s-a rezolvat abia după o lună. De ce se petrec astfel de situaţii ? (şi nu numai în raionul 1 Mai ci şi în alte raioane). (Continuare în pag. a 111-a) I. , Bălan P. Irimescu LA FIECARE REPER-6 KG METAL ECONOMISIT Nu de mult, colectivul turnătoriei de fontă de la uzinele „Vulcan“ a trecut la îmbunătăţirea tehnologiei de turnare a diverselor tipuri de contragreutăţi, izbutind să economisească circa 6 kg de metal la execuţia fiecărui reper. Pe de altă parte, prin introducerea unor răcitori în interiorul preselor se lichidează un volum mare de remanieri, care erau impuse de relaşuri. In momentul de faţă se studiază în cadrul turnătoriei de fontă turnarea de repere în forme metalice şi semimetalice, ceea ce va determina reducerea manoperei prin renunţarea la operaţiile propriu zise de formare. Printre cei care se ocupă cu stăruinţă de introducerea tehnicii noi în producţia turnătoriei de fontă se numără muncitorii Stelian Ceauşu, şef de echipă şi Constantin Dumitrache, controlor al calităţii produselor, care au îmbunătăţit tehnologia de turnare a unuia dintre reperele unităţilor de pompaj, reducînd cu 10 la sută procentul de rebuturi la execuţia piesei respective. 20 000 de tricotaje Pînă azi, 20 000 de bucăţi de tricotaje din noile modele, prezentate la Expoziţia realizărilor economiei naţionale şi contractate pe semestrul I al anului în curs, au fost livrate magazinelor comerciale de către întreprinderea „Tînăra gardă“. Tricotajele — jachete, veste, pulovere simple și cu mîneci, rochii — două piese etc. — lucrate din fire de lînă și fire sintetice p.n.a., se remarcă printr-o linie modernă, originală, la care se adaugă un colorit variat, atrăgător. Bogată activitate pentru şcolari În luna februarie, la Palatul pionierilor au fost planificate interesante acţiuni cultural-educative. Simpozioane, întîlniri cu muncitori, maeştri ai sportului, oameni de ştiinţă etc. Bunăoară, la 7 februarie, pionierii şi şcolarii claselor V—VIII vor participa la simpozionul „Viaţa nouă a patriei, oglindită în folclorul nostru", în 14 februarie, elevii bucureşteni se vor întîlni cu muncitori ceferişti. Cu tema: „Să ne comportăm civilizat la şcoală, acasă şi oriunde ne-om alia“, va avea loc o convorbire la care vor participa membrii cercurilor de la palat (21 februarie). 0& t * w01 neauzante celui de al 5-lea an al sesenatului Ziarele de ieri au publicat Comunicatul Direcţiei Centrale de Statistică cu privire la îndeplinirea Planului de Stat al Republicii Populare Române pe anul 1964. Realizările importante obţinute în anul 1964 în dezvoltarea economiei naţionale şi în creşterea nivelului de trai al poporului nostru oglindesc hotărîrea cu care oamenii muncii traduc în fapte măreţele sarcini ale desenatului, stabilite de cel de-al III-lea Congres al partidului. Iată cîteva date cu privire la îndeplinirea planului de stat pe anul 1964. • Planul anual al producției globale industriale a fost îndeplinit în proporție de 102,6 la sută. • Comparativ cu anul 1963, producția globală industrială a crescut cu 14,1 la sută și a fost de două ori mai mare decît în 1959. • în perioada 1960—1964 ritmul mediu anual de creştere al producţiei globale industriale aost de 14,8 la sută, faţă de circa 13 la sută prevăzut în Directivele Congresului al III-lea al P.M.R. pentru întreaga perioadă a planului de şase ani. • Trei sferturi din sporul producţiei industriale a fost obţinut pe seama creşterii productivităţii muncii. În 1964, productivitatea muncii a crescut în industrie cu peste 10 la sută faţă de 1963. • La sfîrşitul anului 1964 parcul de maşini agricole număra 74 400 tractoare fizice, 63 500 semănători mecanice, 35 200 combine pentru cereale păioase etc. • In perioada 1960—1964 s-a obţinut în medie pe an o producţie totală de cereale de 10,3 milioane tone, faţă de 9,2 milioane tone cît a fost media anilor 1955 —1959, la floarea-soarelui 495 mii tone faţă de 314 mii tone, la sfeclă de zahăr 2,9 milioane tone faţă de 2,1 milioane tone. • Volumul investiţiilor realizate din fondurile statului în anul 1964 a fost de 37,4 miliarde lei, cu 11 la sută mai mare decît în 1963. • In 1964, volumul vînzărilor de mărfuri prin comerţul socialist a fost de 62,8 miliarde lei, crescînd cu 8 la sută în comparaţie cu anul precedent şi cu 75 la sută faţă de anul 1959. • Volumul comerţului exterior a crescut cu 12 la sută faţă de 1963 şi de peste 2 ori faţă de 1959, depâşindu-se cu un an mai devreme nivelul prevăzut pentru 1965. În anul 1964 ţara noastră a avut relaţii comerciale cu peste 100 de ţări şi a participat la 35 de tîrguri şi expoziţii internaţionale. • După calcule preliminare, venitul naţional a sporit cu circa 10 la sută faţă de anul 1963. • Numărul salariaţilor din economia naţională a fost de 4100 000, cu 170 000 mai mare decît în anul precedent. • Pentru acţiuni social-culturale s-a cheltuit de la bugetul statului suma de 20,5 miliarde lei, cu 8 la sută mai mult decît în 1963. • în perioada 1960—1964 au fost date în folosinţă populaţiei din fondurile statului circa 214 000 apartamente convenţionale, din care 51 500 în anul 1964. în aceeaşi perioadă populaţia, în special cea din mediul rural, şi-a construit din fonduri proprii circa 457 000 locuinţe. • Peste 750 000 de persoane au beneficiat de odihnă şi tratament în staţiunile balneo-climaterice, tabere şi colonii de copii. Cronică electorală O adresă mult căutată — Unde-i clubul Constructorul? — Pe str. Batistei in capăt, acolo unde începe Luca Stroici... Pînă acum, la clubul Constructorul, așa după cum sugerează și firma, se adunau constructorii, dar iată că, de la un timp încoace clubul a devenit Casa alegătorului nr. 2 din raionul 1 Mai şi in calitatea aceasta găzduieşte în fiecare zi o multime de cetăţeni, din cartierele vecine. Ca să cităm numai cîteva jaloane, se cuvine amintite străzile Batistei, Armenească, Maria Rosetti, Toamnei, Luca Stroici, Speranţei şi altele. Casa alegătorului e primitoare pentru toată lumea. Mai inţii şi unţii au făcut-o să fie aşa arhitecţii de la Institutul de studii şi proiectări hidro-energetice, care timp de cîteva zile şi-au pus la concurs fantezia şi meşteşugul. Interioarele au devenit de nerecunoscut, pentru că a fost adus mobilier nou, pereţii au fost decoraţi cu gust, totul străluceşte de curăţenie. La intrare, s-a afişat programul pe mai multe zile care te îmbie să treci pe aici după amiază. Printre alte acţiuni desfăşurate in urmă cu cîteva zile, a avut loc un recital de poezie cu concursul membrilor cercului literar de pe lingă club. S-a recitat din poeziile poeţilor Mihai Beniuc, Marcel Breslaşu şi Maria Banuş, iar inginera Gina Teodorescu, constructorul Radu Tudor şi economistul Radu Cinjău au citit poezii de-ale lor. In altă zi inginerul Dumitru Lucian de la Institutul de studii şi proiectări hidro-energetice a făcut o expunere despre caracterul profund ştiinţific al conducerii de partid a economiei. Acestea sunt programele după-amiezilor; seara, programul cuprinde vizionări de filme, vizionări ale spectacolelor ce se transmit prin intermediul micului ecran şi aşa mai departe. Dimineaţa poţi asista la audiţii pe discuri. Săptămîna aceasta va fi un spectacol susţinut de brigada artistică a Institutului de studii şi proiectări hidro-energetice, cîteva jurnale vorbite, un simpozion pe teme de politică internaţională, o intilnire cu tinerii care votează pentru întiia oară etc. Explicabil de ce cetăţenii din cartier, de la o vreme încoace trebuie să răspundă din ce in ce mai des la întrebarea „unde este Casa alegătorului nr. 2?" constituind contribuţia ei modestă la realizarea proiectului. Azi, tovarăşa Teodora Popa lucrează în cadrul Direcţiei de investiţii a Ministerului Industriei Uşoare. E drept, că nu se mai ocupă de proiectări, ci de realizarea lor. Ca tehnician constructor, cu o bună pregătire profesională şi deosebit de exigentă, urmăreşte cum sunt realizate din punct de vedere tehnic noile construcţii, termenele contractuale, respectarea graficelor de execuţie pe etape etc. La realizarea la timp şi în bune condiţiuni a numeroase obiective ale Ministerului Industriei Uşoare a contribuit şi ea. In întreaga sa activitate profesională, Teodora Popa este mult apreciată de membrii colectivului in mijlociul cărora lucrează. De stimă şi încredere se bucură şi în cartierul în care locuieşte. Deseori, alături de alţi cetăţeni a fost întîlnită la numeroase acţiuni de interes obştesc — amenajarea noilor spaţii verzi de pe bd. (Continuare în pag. a 11-a) încrederea cetăţenilor In drumul lor spre litoralul însorit al mării, pe timpul concediului de vară, miile de bucureşteni, poposind în Constanţa au numai cuvinte de admiraţie faţă de construcţia gării, cu linia ei modernă şi elegantă. E sora geamănă a celei din oraşul de la poalele Tîmpei-Braşov. Dar puţini sunt cei ce cunosc pe autorii acestor edificii, la care utilul se îmbină armonios cu frumosul. Din colectivul de proiectare a gărilor din Braşov şi Constanţa, condus de arhitectul Teonic Săvulescu, a făcut parte şi tovarăşa Teodora Popa, o tînără absolventă a Şcolii medii de construcţii. Partea ei de lucrare, munca ei de simplu proiectant, s-a îmbinat cu cea a întregului colectiv. Din .anul 1361 şi pLai iv«a, ,îsi5t»dina Maria Ciolai», ca deputată in circumscripţia nr. 213 a raipoteci V. I. Lanin, a menăşurat orogan activitate. Zileie acestea ea a fost propusa din nou pentru alegerile de la 7 manie. De data aceasta candidează pentru alegerile de deputaţi in Sfatul Popular al Capitalei, în circumscripţia 338. Candidata Teodora Popa, intr-o activitate obișnuită de data asta insă în familie. TELEGRAMELE EXTERNE AHUMTA Brazzaville și Bujumbura pentru a studia din LONDRA. — Primul ministru al Rhodesieî feritele aspecte ale problemei congoleze. Co- de sud, Ian Smith, a fost primit sîmbătă demisia O.U.A. pentru Congo a hotărît, de asemenea, să se întîlnească la 21 februarie la Nairobi cu reprezentanţi ai guvernului de la Leopoldville precum şi cu lideri ai forţelor revoluţionare congoleze pentru a discuta probleme legate de reconcilierea naţională. DAMASC. — Tribunalul militar excepţional instituit la Damasc şi-a reluat dezbaterile în NAIROBI. — Comisia „ad hoc pentru noaptea de 30—31 ianuarie în procesul intentat unui al doilea grup de acuzaţi, printre care figurează şi colonelul în retragere, Hichamel Congo a Organizaţiei Unităţii Africane, recent întrunită în capitala Kenyei, a hotărât crearea unui subcomitet format din reprezentanţii Nigeriei, Ghanei şi Guineei. Reprezentanţii acestui subcomitet vor face vizite la Leopoldville, premierul britanic. Harold Wilson, într-o vizită protocolară, într-un scurt interviu acordat săptămînalului „Sunday Telegraph“, Smith a menţionat că „actuala constituţie a ţării sale este rezultatul unui compromis, şi ea trebuie să fie aplicată fără nici o modificare“. LONDRA. — Anthony Greenwood, ministrul pentru colonii al Angliei, a plecat la 31 ianuarie într-o călătorie de 17 zile în Antile şi Guyana Britanică. Agenţia France Presse transmite că el va studia „un nou proiect privind crearea unei federaţii în regiunea pe care o vizitează“, NEW YORK. — După o întrerupere de cinci zile, Adunarea Generală O.N.U. va ţine astăzi o şedinţă, în cursul căreia se aşteaptă ca secretarul general U Thant să facă o declaraţie cu privire la criza financiară a O.N.U. După cum transmite agenţia Reuter, se aşteaptă ca Adunarea Generală să-şi întrerupă lucrările pentru cel puţin o săptămîna, timp în care vor continua tratativele în vederea rezolvării acestei probleme. Azem. Potrivit agenţiei France Presse, noul grup judecat de tribunal este acuzat de conspiraţie împotriva statului. 9