Informatia Bucureştiului, octombrie 1967 (Anul 15, nr. 4395-4420)

1967-10-02 / nr. 4395

In prezenţa conducătorilor de partid şi de stat Capitala a sărbătorit cu însufleţire „Ziua recoltei“ Peste întinsurile ţării a răsunat, ieri, acelaşi amplu ecou al voioşiei, scăpărată de firea poporului nostru, de tonicul său optimism, de nesecata sa dragoste de viaţă. „Ziua recoltei“ — sărbătoare a hărniciei ţărănimii, a belşugului rodit de glia strămoşească — emoţionantă punte de legătură între datinile din adîncuri de veacuri şi realităţile viguroase ale socialismului, a reconfirmat la înalta temperatură a entuziasmului popular, deplina unitate a întregului popor Neîntrecutul penel al toamnei a desenat, peste oraş, scînteieri de aramă. în aceste ceasuri ale dimineţii, mii de oameni au poposit în Halele Obor, devenite unul dintre centrele veseliei obşteşti. La intrare, o poartă meşteşugit lucrată este străjuită de zeci de fete şi flăcăi îmbrăcaţi în costume naţionale. Cântecul şi dansul fac casă bună laolaltă — şi lingă molcoma horă moldovenească se aud aprige chiuituri olteneşti, geamparalele dobrogene se întretaie cu jocurile bărbate ale oşenilor. ...Ora 9. Se aud, răscolitoare, glasuri de tulnice, aducînd ecouri din maiestuoasa măreţie a munţilor. Ovaţiile şi aplauzele mulţimii nu contenesc minute în şir. Prin ploaia deasă a florilor, cu care îi întîmpină participanţii la sărbătoare, sosesc tovarăşii Nicolae Ceauşescu cu soţia, Chivu Stoica cu soţia, Alexandru Bîrlădeanu, Alexandru Drăgiici cu soţia, Ilie Verdeţ cu soţia, Constantin Drăgan, Leonte Răutu, Ştefan Voitec, Iosif Bane, Florian Dănălache, Janos Fazekas, Mihai Gere, Petre Lupu, Manea Mănescu, Mihai Dalea, Gheorghe Gaston Marin, în jurul conducătorului său înţelept — partidul comuniştilor. In Capitală, la Halele Obor, la expoziţia zootehnică din cartierul Floreasca şi la pădurea Pustnica, bucureştenii şi miile de oaspeţi de pe tot cuprinsul ţării au avut bucuria de a avea în mijlocul lor pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi pe ceilalţi conducători de partid şi de stat, precum şi pe oaspetele din Bulgaria frăţească, tovarăşul Todor Jivkov, împreună cu conducătorii de partid şi de stat a sosit, de asemenea, tovarăşul Todor Jivkov, prim secretar al C.C. al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Miniştri al R.P. Bulgaria, aflat în ţara noastră într-o vizită de prietenie, împreună cu soţia. Este prezent ambasadorul Bulgariei la Bucureşti, Gheorghi Bogdanov. Conducătorii de partid şi de stat români şi bulgari sunt întâmpinaţide tovarăşi. Vasile Vîlcu, preşedintele Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, Nicolae Giosan, preşedintele Consiliului Superior al Agriculturii, Gheorghe Necula, prim secretar al Comitetului regional Bucureşti al P.C.R., Ion Cosma, preşedintele Sfatului Popular al oraşului Bucureşti, Vasile Mateescu, preşedintele Sfatului popular regional Bucureşti, Matei Ştefan, şeful secţiei agrare a C.C. al P.C.R., Alexandru Sencovici, ministrul industriei uşoare, Mihai Levente, ministrul comerţului interior, Ion Savu, secretar al Comitetului orăşenesc Bucureşti al P.C.R., de membri ai C.C. al P.C.R., miniştri. Oaspeţii sînt primiţi cu drag, conform străvechiului obicei românesc, cu pîine şi cu sare, cu ploşti cu vin, de către bătrîni de o seamă cu secolul şi de către tineri de vîrsta anilor libertăţii noastre. (Continuare in pag. 3-a) Sorin Heiban CA INTR-O LIVADĂ A ÎNTREGII ŢĂRI Conducătorii de partid şi de stat şi oaspeţii bulgari sunt ovaţionaţi ca aflaţi la expoziţia-tîrg din halele Obor căldură de către oamenii muncii . . v . •• ' • • '»« c • • Strada văzutâ de VASILE NICOROVICI Străzile bucureştene — cu ritmul mai restrîns încă din pricina perioadei concediilor — au primit un nou impuls. Un impuls de exuberanţă, mai ales. A început anul universitar. Peste şaizeci de mii de tineri (mai mult decit populaţia unui oraş ca Mediaşul) însufleţesc bulevardele ce duc spre Cotroceni, către Piaţa Romană, Buzeşti sau către Piaţa Bălcescu, acolo unde sunt situate, ca nişte centre de gravitate ale culturii, clădirile institutelor şi facultăţilor... Evenimentul, repetat an de an, în plină toamnă calmă şi aurie, şi-a constituit propriile tradiţii. Personajele predilecte ale ceremoniilor, in care predomină voia bună, sînt novicii, aşa numiţii „boboci“ care primesc botezul focului. Ei au fost întîmpinaţi cu alaiuri carnavaleşti în mijlocul cărora iese la iveală imaginea puiului de raţă, fiind nevoiţi a trece printre şirurile de „veterani“. Şi astfel un nou contingent de mii de tineri îşi STUDENŢII face intrarea prin porţile „Almei Mater“, devenind timp de cîţiva ani membri ai cetăţii universitare şi implicit locuitori ai Capitalei. Că acest mare oraş îi atumpina, la maui sau, in condiţii infinit mai bune decit altădată, cu decenii in urmă, este un lucru de domeniul evidenţei, e nevoie de a mai cita, în acest sens, existenţa unor ansambluri de blocuri, de dimensiunea unor cartiere, atribuite exclusiv căminelor şi cantinelor studenţeşti ? E nevoie de a se evoca proiecte în curs de execuţie, cum ar fi noul sediu al Politehnicii, prevăzut a fi dotat la nivelul cel mai elevat ? Grija neprecupeţită a statului socialist pentru cei care, în deceniile următoare — ca ingineri, profesori, arhitecţi, medici, sociologi, economişti etc. etc. — vor contribui la înălţarea României din perioada revoluţiei tehnico-ştiinţifice şi din pragul celui de-al treilea mileniu — este afectuoasă, stimulatoare, părintească. în acest sens se înscrie şi iniţiativa recentă de a fi pusă în aplicare, în urma unei largi dezbateri, îmbunătăţirea substanţială a programelor de învăţămînt din domeniul universitar. In această largă acţiune, ca de altfel în întregul efort academic, se poate descifra aceeaşi năzuinţă de a se cuceri piscuri încă neatinse, sintetizată prin adagioul vechi şi totuşi nou : „Excelsior !“ (Mereu mai sus !). Strada bucureşteană şi cei care o frecventează zi de zi nu pot fi decit bucuroşi de sporul de energii şi năzuinţe tinereşti care vor însufleţi mai intens, de aici încolo, ritmul Capitalei. Faţă de cei foarte puţini la număr care, prin atitudini şi apucături regretabile, calcă alături de bunele maniere ale vieţii universitare, strada îşi va manifesta, desigur, cu discernămînt şi responsabilitate, menirea ei de pedagogie civică. Dar astăzi să ne gîndima la cei mulţi şi buni, merituoşi şi talentaţi, la clipa lor de bucurie. Cu acest prilej, de început de an universitar, şi pentru foarte mulţi de prim contact cu realităţile bucureştene, se cuvine a fi rostită urarea caldă : „bine aţi venit !“ Fie ca anii petucuţi în facultate şi printre locuitorii Bucureştiului sa însemne o perioadă luminoasă din viaţa voastră ! cs Unul din cei mai frumoşi ani ai vieţii Sunt azi în Bucureşti de două ori mai mulţi studenţi decât în toată România anului 1938. Un oraş al ştiinţei cu peste 60 000 de tineri cetăţeni şi-a deschis porţile, ca în fiecare toamnă, primindu-şi locuitorii plecaţi peste vară în uzine şi gospodării agricole socialiste — la practică, întorşi din brigăzile de studii care au întreprins in diverse regiuni cercetări sociologice, etnografice, lingvistice ori revenind cu amintirea zilelor fierbinţi ale plajei de la Costineşti. Au trecut şi prieteniile vacanţei sau. . acum se vor regăsi pe aleile parcurilor bucureştene. E o zi minunată de toamnă şi, cine ştie, poate că e atit de cald afară şi soarele atit de viu, tocmai fiindcă zecile de mii de studenţi au adus cu ei toată strălucirea zilelor de vară şi clocotul fierbinte al tinereţii lor. Gaudeamus igitur : să ne bucurăm, prieten* * TINARA LA 104 ANI, „Anna Materna* Universitatea bucureşteană, cel mai mare institut de învăţămînt superior al ţării, are aproape 20 000 de fii. Plină pînă la refuz, aula Facultăţii de drept — unde în fiecare toamnă profesorii şi studenţii sa adună spre a sărbători începerea unui nou an universitar — a salutat apariţia în prezidiul acestui tradiţional şi festiv curs inaugural a acad. Ştefan Bălan, ministrul învăţămîntului, acad. Gh. Mihoc, rectorul universităţii, prof. univ. dr. docent Al. Bălăci, vicepreşedinte al Comitetului de Stat pentru Cultură şi Artă, Ion Savu, secretar al Comitetului orăşenesc de partid, conf dr. Constantin Manolescu, secretar al Comitetului de partid din centrul universitar București, conf. univ. dr. Zamfir Zorin, secretarul comitetului de partid al institutului, asist. Al. Melian, secretar al Comitetului U.T.C. al Universităţii, studentul Emilian Stancu, vicepreşedinte al U.A.S.R. şi preşedinte al C.U.A.S. din Universitate, Iuliana Matache, studentă în anul IV la Facultatea de geologie-geografie, Vasile Vişan, student în anul I la Facultatea de drept. LA POLITEHNICA, CENTRUL ATENŢIEI AU FOST BOBOCII, prin tradiţie şi prin natura lucrurilor. Pe Dan Marin l-am cunoscut în febra emoţiilor de la examenul de admitere. — Aţi reuşit deci... De ce v-aţi ales tocmai electrotehnica ? — Din liceu mă pasionau maşinile şi aparatele electrice. Acum am posibilitatea să-mi transform pasiunea în profesiune. Se schimbă impresii, se fac noi cunoştinţe, pretutindeni domneşte buna dispoziţie, dînd un aer sărbătoresc întregii (Continuare in pag. a 4-a) *oo : D. Lăzărescu 1§1 I I Ii I Ii I I II M 19 I V * PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNI II-VA ! INFORMATIA ZIAR AL COMITETULUI ORĂȘENESC BUCUREȘTI Al P. C. R. SI AL SFATULUI POPULAR AL ORAȘULUI BUCUREȘTI Anul XV Nr. 4395 4 PAGINI 25 BANI Luni 2 octombrie 1967 B Premiere energetice Ultima zi a lunii septembrie a înregistrat în Capitală două premiere energetice. La termocentrala Bucureşti-Sud a intrat în paralel, fiind conectată la sistemul energetic naţional, cel de al treilea agregat de 100 de megawaţi. Totodată au fost încheiate lucrările şi a fost pusă sub tensiune linia de 110 kilovolţi Jilava — Bucureşti-Sud. Afişul politic sovietic Cu prilejul Semicentenarului Revoluţiei din Octombrie, mîine,la ora 12, la Casa prieteniei româno-sovietice are loc deschiderea expoziţiei „Afişul politic sovietic (1917—1967)". Expoziţia va putea fi vizitată zilnic între orele 12—20. • Conferinta nafionala de fiziologie In ziua de 4 octombrie vor începe în Capitală lucrările conferinţei naţionale de fiziologie Oameni de ştiinţă din ţară, precum şi numeroşi invitati da peste hotare, personalităţi ştiinţifice mondiale, vor dezbate tema : „Homeostazia Lucrările conferinţei se vor desfăşura în aula Facultăţii de medicină a I.M.F. Bucureşti, din bd. Dr Petru Groza . Au început să sosească unele cantităţi de borcane Ţinînd seama de o propunere a ziarului nostru (vezi articolul Comerţul a... încurcat borcanele“) organele comerciale, stabilind unele redistribuiri între regiuni, au asigurat o cantitate suplimentară de borcane pentru Bucureşti (mai bine mai tîrziu decit niciodată) spre a acoperi astfel măcar parţial lipsa acută a acestui ambalaj. După cum ne informează Direcţia comercială a oraşului Bucureşti, în prezent se găsesc borcane de diverse mărimi la depozitele de materiale de construcţiicare au spaţii de depozitare mai mari din: şoseaua Olteniţei 236, şos. Giurgiului 200, bd. Ion Şulea 148, şos. Pantelimon 243, bd Bucureştii Noi 176, şos. Chitilei nr. 54 şi bd Păcii 123. Şi unităţi ale O.CL. ,,Tehnometal“ urmează să mai primească unele cantităţi de borcane. Începînd de mîine circulaţia autobuzelor liniei 32 se deviază temporar în sensul de mers spre autogara Filaret astfel : de la calea Rahovei prin Splaiul Unirii, bd. G Coşbuc, piaţa Coşbuc de unde reintră în traseu normal. Devierea se face pe timpul executării lucrărilor de drumuri de pe calea Rahovei. • PREDĂRI DE CONTRACTE PENTRU BLOCUL B. 2 -BUCUREȘTII NOI In zilele de 5 şi 6 octombrie se vor preda contractele pentru apartamentele din blocul B-2 cartierul Bucureştii Noi. Sîmbătă 7 octombrie vor fi predate şi contractele pentru blocul B-2 din cartierul Titan. Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA . Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 13 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 24 grade iar grade. Timpul probabil de mîine . Vreme frumoasă și în încălzire. Cer variabil, mai mult senin. Vînt slab pînă la potrivit din sud-vest. Temperatura minimă va fi cuprinsă între 11—13 grade iar maxima între 23—25 grade. a I 0 1 I fi IEI U I Blfi BB Convorbiri intre tovarăşii Nicolae Ceauşescu si Todor Jivkov în timpul vizitei de prietenie pe care a făcut-o în ţara noastră, tovarăşul Todor Jivkov, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Miniştri al R.P. Bulgaria, a avut convorbiri cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La convorbiri au participat tovarăşii Alexandru Bîrlădeanu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreşedinte al Cornsiliului de Miniştri, Alexandru Drăghici, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Iosif Banc, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Manea Mănescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Mihai Dalea, secretar al C.C. al P.C.R., şi Andrei Păcuraru, şef de secţie la C.C. al P.C.R., precum şi ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al Bulgariei la Bucureşti, Gheorghi Bogdanov. în cursul convorbirilor, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov s-au informat reciproc asupra activităţii ce se desfăşoară în cele două ţări vecine şi prietene în domeniul construcţiei socialiste. Au fost abordate, de asemenea, probleme legate de agresiunea S.U.A. în Vietnam, subliniindu-se însemnătatea intensificării luptei tuturor forţelor revoluţionare şi democratice din lumea întreagă pentru curmarea planurilor agresive ale imperialismului S.U.A., pentru încetarea necondiţionată a bombardamentelor asupra R.D. Vietnam, lăsînd poporului vietnamez dreptul de a-şi hotărî singur soarta sa Au fost discutate, totodată, probleme privind situaţia din Orientul Apropiat, securitatea europeană şi alte probleme ale vieţii internaţionale. In cadrul convorbirilor s-a accentuat asupra necesităţii intensificării eforturilor pentru întărirea unităţii şi solidarităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. S-a relevat cu satisfacţie că prietenia strînsă şi dezvoltarea colaborării dintre cele două ţări şi cele două partide corespund intereselor fundamentale ale popoarelor român şi bulgar, cauzei construirii socialismului şi apărării Tovarăşul Todor Jivkov, care împreună cu soţia a făcut o vizită de prietenie în ţara noastră la invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a părăsit duminică după-ariază Bucureştiul. La plecare, pe aeroportul Băneasa, înaltul oaspete bulgar a fost condus de tovarăşii Nicolae Ceauşescu cu soţia, Chivu Stoica cu soţia, Alexandru Bîrlădeanu, Alexandru Drăghici cu soţia, Ilie Verdeţ cu soţia, Iosif Banc, Manea Mănescu, Mihai Dalea, de membri ai C.C. al P.C.R. şi de alte persoane oficiale. păcii, constituie o contribuţie la întărirea unităţii ţărilor socialiste. Convorbirile s-au desfăşurat într-o atmosferă caldă, tovărăşească, în spiritul tradiţionalei prietenii care uneşte cele două partide, ţări şi popoare. Au fost de faţă Gheorghi Bogdanov, ambasadorul Bulgariei la Bucureşti, şi membrii ambasadei. Un mare număr de bucureşteni aflaţi pe aeroport au salutat cu căldură pe oaspeţi şi pe conducătorii noştri de partid şi de stat. Pionieri au oferit buchete de flori. La despărţire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia şi tovarăşul Todor Jivkov cu soţia s-au salutat cu deosebită căldură şi prietenie. (Agerpres) Plecarea oaspetelui bulgar ASISTENŢA MEDICALĂ DIN ÎNTREPRINDERI LA... CONSULTAŢIE Asistenţa medicală acordată salariaţilor bucureşteni, prin dispensarele şi punctele de sănătate situate în incinta fabricilor şi uzinelor, a înregistrat un nivel mereu mai ridicat. Personalul cabinetelor medicale de întreprindere — ca să folosim denumirea de cea mai largă uzanţă dată acestor unităţi sanitare — este la datorie atit în asigurarea unui prim ajutor calificat în cazurile de urgenţă, cit şi în efectuarea tratamentelor de durată necesare îngrijirii sănătăţii muncitorilor. Pentru a îmbunătăţi condiţiile de funcţionare a dispensarelor medicale. Secţiunea de sănătate şi prevederi sociale a S.P.C.R. împreună cu secţiunile raionale şi conducerile întreprinderilor, au organizat o acţiune de modernizare şi reutilare a tuturor acestor unităţi (în total 128). Ea a constat în asigurarea unui anafin pfrponivizat,Iar acolo unde se simţea nevoia, dotarea cu mobilier nou medical şi nemedical, completarea aparaturii şi instrumentarului de specialitate. Amploarea acestor măsuri, pentru care s-au investit sume însemnate, poate fi exemplificată prin citarea cîtorva dintre dotările mai importante. Bunăoară, unele dispensare medicale au primit aparate „Deniior“, aparatură pentru fizioterapie, pentru explorări funcţionale etc. Anul acesta, o acţiune identică a început în cele 104 puncte de sănătate din întreprinderile oraşului („punctul“ fiind cabinetul afectat , unui colectiv de muncă mai restrîns, deservit de un asistent medical). Toate bune... dar se mai întîmplă să întîlneşti la faţa locului cite o „buturugă mică“, să constaţi, de pildă, cum neglijenţa unui cadru sanitar, ori nepăsarea conducerii unei întreprinderi pun în umbră aceste eforturi. Asemenea aspecte ne-au fost relatate in cîteva scrisori primite la redacţie. TOIUL E IN NE UN! SE TERMINA BINE... Şi ...susţine un vechi binecunoscut dicton. Cu mai multă vreme în urmă, o scrisoare ne înştiinţa că la dispensarul medical al Ţesătoriei „suveica“, unitatea B, este mare aglomeraţie. Aceasta, din cauză că, lipsind pentru o perioadă medicul de la unitatea A, ambele unităţi erau deservite de medicul unităţii B. Or, tocmai pe cînd era foarte solicitat, acesta a fost găsit în cîteva rînduri odihnindu-se pe canapeaua din cabinet, în timp ce pacienţii aşteptau afară. Au avut loc, de aceea, discuţii nu tocmai plăcute... In urma sesizării, medicului i s-a atras atenţia asupra acestor aspecte, s-au luat şi unele măsuri de îmbunătăţire a activităţii dispensarului. — Vi s-a mai semnalat vreo nemulţumire ? — am întrebat cu prilejul recentei vizite în ţesătorie. — Dimpotrivă — ne asigură tovarăşa Maria Genoiu, din comitetul sindîordine. Şi programul s-a (Continuare in pag. a 2-a) E. Bodnariuc UNDE VA ACOSTA PETROLIERUL DE UN MILION DE TONEINFORMATIA pe tot globul A Intre porturile „clasice" şi petrolierele gigantice Construcţia navală — remarca deunăzi ziarul „Le Figaro“ — pare să fi fost cuprinsă de febra gigantismului, într-adevăr, petroliere depăşind capacitatea de 100 000 de tone au început să formeze ţinta principală a marilor şantiere navale din lume. Lloyd Register studiază la prezent proiectul unui gigant care va avea 396 m lungime, 68 m. lăţime şi pescajul de 34 m. Proiectanţii englezi au terminat şi au şi pus la dispoziţia constructorilor planul a două nave cu o capacitate de transport de 650 000 tone. Goliathul marin ar avea 560 m lungime 70 m. lăţime- 36 de m. pescaj — cu alte cuvinte o navă echivalentă în lungime cu două „Queen Mary“ — cunoscutul transatlantic, transformat recent in hotel-muzeu — puse cap la cap. Şantierele navale japoneze studiază posibilitatea de a ajunge la un transportor de un milion de tone şi consideră problema rezolvabilă intr-un viitor destul de apropiat. Odată cu cursa angajată între marile şantiere navale de pe glob, se desfăşoară şi o cursă mai puţin spectaculoasă, dar nu mai puţin acerbă pentru primirea oaspeţilor de asemenea „talie“. Ţările europene de pe coasta Atlanticului, mari importatoare de petrol, au fost surprinse nepregătite pentru a face faţă gigantismului naval. Porturile „clasice“ nu sunt în măsură să asigure o primire şi descărcare normală petrolierelor de mare tonaj — care circulă în prezent — şi cu atit mai puţin celor ce se prevăd a fi puse in circulaţie, într-un viitor mai mult sau mai puţin apropiat. Anglia, Franţa, Portugalia, Spania şi chiar Norvegia sunt angajate acum într-o cursă pentru construirea de porturi pe măsura petrolierelor gigant. în Franța șase porturi atlantice candidează la onoarea de a fi primul port est-atlantic cu o asemenea capacitate. Fiecare aduce argumente (Continuare in pag. a 3-a) • FOTBAL Divizia A : • Dansul liderilor nu s-a oprit... Steaua a preluat conducerea clasamentului • U.T.A. și-a adus aminte de specialitatea bucureșteană , încă două puncte cucerite în acest campionat pe stadionul „23 August" • Rapid s-a „răzbunat"... pe A.S.A. Tg. Mureș • De astăzi încep pregătirile pentru meciurile de sîmbătă şî duminica cu ssîscţionatsls uejers . Următoarea etapă de campionat : 12 octombrie. • ATLETISM • „Finişul" sportivilor români le-a asigurat succesul la Balcaniada de la Istanbul : învingători la masculin şi la feminin, atleţii noştri au obţinut şi cel mai mare număr de victorii • Iosif Naghi a stabilit un valoros record românesc la disc : 59,49 m. 9 BASCHET Două victorii româneşti la europenele masculine de la Helsinki : 77-74 - - - • a — y* ~~ >-■-* viunaa, • RUGBI Béziers pleacă din România cu un bilanţ de trei victorii. 9 TENIS După doi ani, Judith Dibar din nou campioană. Ţiriac și Năstase, pentru prima oară împreună în campionat, au cîștigat fără dificultate. • CICLISM La... margine de sezon, campionatele de pistă și-au desemnat primul titular : G. Negoescu - la viteză. (CITITI AMĂNUNTE IN PAG. A IV-A). IHM: CAPITALA „BIAFREI" ASEDIATĂ DE TRUPELE FEDERALE LAGOS 2 (Agerpres). Generalul Gowon, şeful guvernului militar nigerian, a declarat într-o emisiune radiodifuzată că oraşul Enugu, capitala republicii rebele Biafra, este asediat de trupele de la Lagos Adresîndu-se autorităţilor din statul de centru-est, colonelul Gowon le-a chemat să renunţe „la o luptă fără speranţă". Este absolut rară sens, a spus el, să continui o luptă împotriva unor forţe superioare. El a adăugat că, în cazul în care apelul său va fi ignorat, campania militară va continua „pînă ce provincia de centru-est va fi complet integrată in federație“.