Informatia Bucureştiului, iulie 1968 (Anul 15, nr. 4625-4647)

1968-07-02 / nr. 4626

Nervii tari - «jucătorii" cei mai preţioşi ai barajului.•• Deci acele ultime 90 de minute ale lui „a fi sau a nu fi" în Divizia A au trecut... în trenurile care îi duceau, duminică seara, spre Bucureşti şi Braşov, jucătorii învingători şi învinşi nu înţelegeau, poate, încă ce s-a întîmplat. Ciudăţeniile fotbalului şi ale drumului aşa de capricios al competiţiilor lui, au făcut ca două echipe care s-au întrecut — indirect — zeci de ore, care au căutat să-şi paseze, săptămîni de-a rîndul, locurile nedorite ale clasamentului, care s-au aflat 180 de minute faţă în faţă în campionat, şi ajungă tot la ultima partidă, aceea care nu mai putea fi amînată, spre a stabili cine se desparte de Divizia A. Forţa nervilor a decis. Toţi cei prezenţi la meciul de pe stadionul C.F.R. din Timişoara sunt de acord că echipa care a reuşit să-şi alunge mai repede şi mai bine paralizanta apăsare a emoţiei din munţi şi dii muşchi a atins şi punctul reconfortant al victoriei. Progresul şi Steagul roşu — echipele cele mai solicitate dintre cele patru aflate în meciurile de baraj pe malurile Begăi — au trebuit să dea şi ultimul tribut de efort în ultima zi, în ultimul meci din activitatea oficială a sezonului. Cheia succesului Progresului trebuie căutată în acea masivă remaniere a formaţiei, efectuată după partida cu Crişul. Forţe noi, tinere — Marinescu, Grama, Alecu — au dat formaţiei un plus de vigoare şi au prezentat adversarilor un partener de întrecere mult mai rapid, mai combativ, mai periculos. Steagul roşu pleacă spre campionatul secund , după 12 ani de apreciată prezenţă vn A. O cădere care se datorează greşelilor din ultima perioadă. Cu lotul actual, apărat şi de prevederile regulamentului de transferări (încă în vigoare ?). Steagul roşu are toate şansele să revină printre componentele primei divizii. Totul este ca luciditatea, raţiunea şi calmul să patroneze următoarele luni de activitate a echipei. Crişul, propulsată de o atmosferă de entuziasm şi de pasiune cu adevărat tonifiantă, intră în Divizia A ca echipa cea mai tînără din cele două campionate principale ale fotbalului nostru. Şi, este de reţinut faptul că această echipă n-a apelat numai la elan şi combativitate spre a-şi asigura succesul, ci şi la tehnică. De aceea, antrenorii reprezentativei de tineret pot nota pe listele selecţionabililor numele unor Kun II, Daraban sau Cociş. Credem că, pe scena Diviziei A, aceştia şi alţii dintre jucătorii orădeni, nu vor dezminţi ceea ce au arătat pe stadioanele Timişoarei ! - cf. 1. - S-a încheiat campionatul bucureştean dle fotbal Cu etapa a 30-a, a luat sfîrşit campionatul bucureştean de fotbal. Acum, cunoaştem formaţiile care au obţinut promovarea în divizia C precum şi echipele care au retrogradat. Prima serie s-a încheiat cu victoria Autobuzului, locul secund revenind Abatorului. Aceste echipe vor activa în viitorul sezon, pentru întîia oară, în cadrul diviziei C. In categoria secundă care, din toamnă, va purta numele de ,,promoţie“, au coborît echipele situate de la locul 11 în jos. Seria a 11-a a revenit, cum se știa din etapa precedentă, Voinţei, urmată de Sirena. Şi aceste două echipe şi-au cîştigat, de asemenea pentru prima dată, dreptul de a se număra printre viitoarele competitoare în divizia C. Acelaşi număr de echipe, 6, vor fi repartizate, din această serie, în categoria ,, promoţie“. După cum se ştie, ultima etapă a campionatului prezenta foarte multe semne de întrebare. Caracterul decisiv al cîtorva partide a făcut ca jocurile să se dispute într-o mare tensiune, extrem de dîrz. Nu este mai puţin adevărat Că parte dintre întllniri s-au soldat cu scoruri , de-a dreptul surprinzătoare. De altfel, antrenorul uneia dintre echipe a luat temerara hotărîre de a retrage echipa de pe teren într-un moment cînd scorul lua proporţii. . Dar, să trecem la relatarea — pe scurt — a meciurilor. In prima serie,, trei formaţii—luptau cu şanse aproximativ egale pentru promovarea îrn divizia C. Autobuzul, care avea un punct mai mult, a fost oaspete al marchietului, o formaţie inconstantă în acest final de campionat. Autobuzul, mai atentă şi mai organizată, a cîştigat cu 2—1, scăpînd de emoţii şi de posibilele ameninţări din partea principalelor ei adversare, Maşini unelte şi Abatorul, egale la puncte, dar departajate de un singur gol. Ele au întîlnit formaţii modeste ca valoare. Maşini unelte s-a dovedit, în faţa echipei I.C.S.I.M., foarte eficace, înscriind cele mai multe goluri realizate de ea în acest campionat: 7—0. La rîndul ei, Abatorul s-a arătat, în jocul cu Chimia, şi mai dezlănţuită: 10—0 ! ! Cu această rară porţie de goluri realizată, Abatorul a promovat, la finiş, pe locul secund, cu un plus de două goluri faţă de Maşini unelte. I.C.S.I.M., pierzînd cu 7—0, echipei Avîntul 9 Mai îi trebuia o victorie la o diferenţă de 13 goluri pentru a evita retrogradarea în dauna formaţiei... I.C.S.I.M. La 4-0, în prima repriză, antrenorul Gloriei, Corneanu, a retras jucătorii de pe teren (nemulţumit de felul cum Avîntul 9 Mai a abordat partida, de arbitraj, etc.), pentru a preîntîmpina o înfringere dezastruoasă. Realizînd un 3—3 în compania Granitului, Electromagnetica a plasat în locul ei, pe ultimul loc, pe Semănătoarea, întrecută cu 3—1 de IPROFIL. I.O.R., după evoluţia de nerecunoscut avută cu o săptămînă în urmă (cu Maşini unelte), a învins fără drept de apel, cu .5—1, pe Sudorul, pe terenul acesteia. Valoroasă egalitate, l—i realizată de Timpuri noi în jocul cu A.S. Armata. SERIA I Pentru prima clasată în seria a II-a, Voința (cu trei puncte în plus), ultima etapă a constituit o formalitate, semnind în poarta Vulcanului patru goluri fără să primească vreunul. Singura intîlnire cu miză a fost cea dintre Sirena și Bere Rahova. Prima ■ avea nevoie de un punct pentru păstrarea locului secund, ca și cealaltă, de altfel, aceasta pentru a nu pierde, la potou, locul 10. Jocul unul din toate punctele de vedere, s-a soldat, cum se sconta, cu un scor alb. Celelalte rezultate: Acumulatorul — Constructorul 3—1; Quadrat—Dacia 4—0; Luxor—Confecţia 0—0; Viscoza—I.T.B. 2—0; Automaticd--Dinamo Obor 0--fl. D. Porumbacu seria a n-A ormare din pag.1 programare la examenul de conducere auto etc. Ne-am putut da seama însă şi de faptul că, deşi a fost acordată o atenţie sporită pregătirii profesionale şi specializării cadrelor care deservesc cetăţenii, în vederea asigurării operativităţii şi competenţei în muncă, creşterii gradului de solicitudine, selecţionării lucrătorilor ce muncesc cu publicul organizării unei mai bune primiri a cetăţenilor — nu ne putem declara mulţumiţi de modul cum se desfăşoară activitatea de deservire. — Care sunt după părerea dv., principalele deficienţe de natură să stânjenească mai buna deservire a publicului ? — O primă constatare care reţine atenţia este că, uneori, în organizarea activităţii de deservire a populaţiei nu s-a pornit de la studierea temeinică şi în perspectivă a unor realităţi. De aceea, în unele (Urmare din pag. 1 56 din şos. Mihai Bravu nr. 106 • Sectorul 4, la şcoala nr. 84 din şos. Vitan nr. 135 • Sectorul 5, la liceul nr. 30 din str. Sergent Niţu Vasile nr. 16 • sectoarele 6 şi 7, la Palatul pionierilor • Sectorul 8 la casa de cultură din acelaşi sector (fiecare sector avind afectată, săptămânal, şi o zi de acces la Palatul pionierilor). Indicaţia este necesară din următorul motiv : de cînd a început vacanţa şi pînă astăzi au trecut trei săptămîni. Firesc ar fi fost ca, încă din prima zi de vacanţă, copiii să fi avut la dispoziţie acesta centre. „Relaşul“ acesta inexplicabil nu a făcut decit să se piardă între timp contactul şcolii cu părinţii şi elevii, fapt care 11 obligă acum pe organizatori să se agite In Plus pentru a restabili legătura întreruptă, pentru a populariza adresele şi activitatea acestor centre. Propunerea noastră este ca anul viitor o asemenea situaţie să nu se repete, iar centrele — atracţia nr. 10— să-şi inceapă activitatea o dată cu vacanţa. Fotbalul nu a intrat in vacanţă ...Ba chiar, dimpotrivă, cunoaşte o addevărată înflorire. Efervescenţa micilor fotbalişti înregistrează o tensiune de vârf. Explicabil. Spre deosebire de alţi ani, anul acesta campionatul „Interstrăzi« are un caracter mai organizat, în sensul că se desfăşoară sub Îndrumarea centrelor sportive, in condiţii tehnice superioare. Pină acum s-au înscris 56 de echipe, dar lista a rămas în continuare deschisă. Scopul acestui campionat este de a oferi elevilor posibilitatea să practice sportul lor preferat in condiţii optime, iar, pe de altă parte, cazuri nu s-a făcut o judicioasă repartizare a forţelor şi aceasta în dauna soluţionării cererilor, a timpului cetăţenilor (la unele formaţiuni de evidenţă a populaţiei, la circulaţie). Sunt, de asemenea, încă frecvente situaţiile cînd cetăţenii trebuie să revină de cîteva ori pentru a-şi rezolva o problemă şi aceasta din cauza superficialităţii unor lucrători, a neatenţiei cu care completează unele formulare. Nu s-a manifestat încă suficientă iniţiativă pentru adaptarea progra de a se descoperi elemente talentate în vederea promovării lor in cluburile sportive. Pe cele mai frumoase itinerare Până la 30 august se vor organiza peste 200 de excursii, iar nurrărul mieilor participanţi va trece de 9 000. „Startul“lui iau copiii premiaţi la concursurile tradiţionale pe ţară de literatură, artă plastică, foto, precum şi echipele clasate pe locul I In activităţile sportive (fotbal, tenis de masă, şah, orientare turistică, gimnastică artistică). Echipele fruntaşe vor participa, fiecare, la disciplinele respective, la concursurile Interjudeţene dotate cu „Cupa tinerelor speranţe“ (care cuprind copiii pînă la clasa a vii-a inclusiv). Să mai spunem că pentru excursii au fost alese cele mai frumoase şi pitoreşti trasee ale ţării . Aceasta reiese din simpla enumerare a cîtorva direcţii principale : litoralul, valea Prahovei, Valea Oltului etc. In ceea ce priveşte confortul excursiilor, şi el este la înălţime. Au fost închiriate de la C.F.R. 16 vagoane de dormit şi s-a contractat cu O.N.T. numărul necesar de autocare. ★ In încheiere, dorind tuturor copiilor bucureşteni o vacanţă frumoasă, socotim că este cazul să redăm apelul tovarăşei EUGENIA MANDIŢA, preşedintă a Consiliului municipal al organizaţiei pionierilor Bucureşti . „Aş vrea ca părinţii să înţeleagă bine că la centrele culturalsportive se desfăşoară o activitate organizată in interesul copiilor, cu acţiuni şi manifestări înbinînd tot ce este atractiv şi folositor pentru ei. Să te Îndrepte, deci, paşii intr-acolo mului la cerinţele cetăţenilor, la amenajarea sălilor de primire. Informaţiile furnizate de unii din ofiţerii de serviciu nu sunt suficient de clare. Cu alte cuvinte, se constată că mai sunt şi la noi lucrători — puţini la număr, e adevărat — care prin comportarea lor lasă să se întrevadă mentalitatea că de vreme ce solicitatorul are nevoie de anumite servicii el poate să aştepte, să şi revină, ca şi cum nu funcţionarii ar fi la dispoziţia cetăţenilor. Unii nu înţeleg că în contact cu publicul se cer înţelegere, răbdare, că rezolvarea fiecărei probleme trebuie efectuată într-un cadru strict legal sau că, atunci cînd cele solicitate, de unul sau altul dintre cetăţeni, depăşesc limitele competenţei noastre sau ale legii, trebuie să i se explice cu claritate ce are de făcut sau de ce nu are dreptate. — N-ar fi util să vă referiţi la citeva cazuri concrete ? — La circumscripţiile 9, 10 şi 12 de miliţie s-au remarcat o serie de deficienţe în activitatea formaţiunilor de evidenţa populaţiei. Astfel, la ghişee unii dintre lucrători nu au ştiut să dea îndrumări competente, nemulţumindu-i pe cetăţeni. La sectorul 4 s-a prezentat în una din zile cetăţeanul P. Codreanu, din str. Carmatei 16, pentru a depune o plîngere (i se furase în tramvai un ceas de aur din buzunar). în loc să i se primească imediat plîngerea el a fost trimis de către ofiţerul de serviciu la circumscripţia 8 de miliţie, de aici retrimis la sector. Alt caz : tov. N. Olimpia s-a prezentat să relateze la sectorul 8 de miliţie că de cîteva zile i-a dispărut de la domiciliu o rudă. în loc să ia măsurile de rigoare pentru cercetarea cazului semnalat ofiţerul de serviciu a îndrumat-o la... Institutul medico-legal şi la spitalul de urgenţă. Ţinînd seama că primul reprezentant al miliţiei cu care publicul ia contact este ofiţerul de serviciu, ne-am propus să iniţiem un curs pentru aceştia urmat de seminarizări şi să acordăm mai multă grijă, selecţionării cadrelor pentru îndeplinirea unei asemenea sarcini. Altfel consecinţele se răsfrîng asupra cetăţeanului. — Desigur. Apare, de pildă, anacronic ca fiul (sau fiica) să autentifice la notariat o declaraţie din care să rezulte că se obligă să-şi întreţină părinţii, cu prilejul efectuării formelor de acordare a vizei de schimbare a domiciliului din provincie în Bucureşti, însăşi cererea făcută în acest scop ţine loc de declaraţie. Credem că problema vizelor de flotant se mai poate simplifica de pildă pentru lucrătorii permanenţi de pe şantiere, ca şi în cazul bucureştenilor care solicită viză de flotant pentru o vreme mai îndelungată la o anumită adresă din oraş. La „evidenţa populaţiei“ este necesară analizarea posibilităţilor de lărgire a competenţei şefilor de circumscripţii, a şefilor de birouri in rezolvarea unor cereri pentru a scurta drumul lor spre soluţionare. Lărgirea competenţelor se pune şi în alte servicii. La serviciul de circulaţie se ridică altă problemă: la înscrierea în evidenţă a autoturismelor conform unor instrucţiuni mai vechi, se mai cere şi... abonamentul radio, ceea ce este cu totul nelogic. După cum spre a obţine permisul de conducător auto cetăţeanul e nevoit să parcurgă încă multe drumuri , pentru depunerea actelor și programarea la examen, pentru exammen, pentru a completa o serie de alte documente suplimentare, după absolvire, pentru ridicarea permisului. Or, există posibilitatea reducerii numărului acestor deplasări. — După cura rezultă din relatările dv. In îmbunătăţirea deservirii publicului primordial rămlne factorul om... — De aceea vom acorda, în continuare, toată atenţia perfecţionării pregătirii cadrelor spre a le lărgi competenţa şi operativitatea în muncă, în folosul cetăţenilor, în care vedem nu numai solicitatorii de la ghişeu ci colaboratori apropiaţi ai organelor de miliţie în lupta pentru apărarea avutului obştesc şi a celui personal, al oamenilor muncii, în prevenirea infracţiunilor şi descoperirea hoţilor, delapidatorilor. Va trebui să acordăm o mare atenţie şi îmbunătăţirii stilului de muncă al cadrelor noastre, educării lor în spiritul respectului deplin faţă de cetăţean, al unei atitudini pline de solicitudine, bunăvoinţă dar şi de vigilenţă. SE POT REZOLVA MAI OPERATIV CERERILE CETĂŢENILOR? Vacanţa 1 II III Nu numai elaborarea studiilor (Urmare din pag. I) zente şi de perspectivă în domeniul organizării ştiinţifice a întreprinderii sunt cu atît mai relevabile : specializarea pe articole, a utilajelor şi zonelor de lucru din preparaţie şi ţesătorie ; fişe privind starea tehnică şi graficul reparaţiilor pentru fiecare utilaj ; normative de consum pentru materii auxiliare la ţesătorie; o amplă acţiune de şcolarizare şi ridicare a calificării, cuprinzind progresiv întreaga întreprindere; cele mai bune metode de vopsire şi apretat etc. O dată elaborate studiile, aplicarea lor se face în cadrul termenelor stabilite, ceea ce deschide calea eficienţei lor imediate, în beneficiul întregului colectiv al întreprinderii. Care este eficienţa... „pauzelor“ Nu tot aşa stau lucrurile, din păcate, la întreprinderea vecină — Fabrica de stofe de mobilă , o hală mare, modernă în care întîlneşti utilaje de înaltă tehnicitate. Unele cadre de conducere din fabrică sunt însă de părere că :„La noi, acţiunile de organizare ştiinţifică au o mai mică amploare. E normal să fim, de la început, organizaţi ştiinţific“. E normal, dar. .. chiar aşa sâ fie ?... Şi apoi, e îndreptăţit acest punct de vedere,care apreciază perfecţionarea ca ceva finit în timp ?... Ing. C. Mărgărit, şeful serviciului de, producţie şi secretarul colectivului de coordonare a acţiunii de organizare ştiinţifică, are altă replică, mult diferită : „încă de la proiectare, problematransportului intern a rămas nerezolvată. Avem mari greutăţi din această cauză” (!). Iată un obiectiv demn de atenţia specialiştilor. Figurează el în planul de organizare ştiinţifică ? Da, dar. .. ! ■ studiul respectiv e abia în faza elaborărilor pe etape. El n-a fost inclus în prima perioadă a acţiunii de organizare ştiinţifică a producţiei şi a muncii, ci abia acum două luni de zile această problemă a fost încredinţată specialiştilor din fabrică. Pînă în prezent, au fost elaborate propuneri pentru lucrări ce urmează a fi efectuate în douădin cele trei etape ale executării proiectului. Este evident că finalizarea lui, (îrn ciuda faptului că există credite de mică mecanizare și a fost contractat șiconstructorul) nu se va petrece prea. . curînd. Pînă atunci, baloturile de stofă vor fi manipulate tot cu mijloace improvizate sau chiar. .. tîrite pe jos., De altfel, două aspecte ni se par semnificative pentru lipsa de consistenţă a preocupărilor îrn această privinţă- In primul rînd, faptul că în planul din etapa iniţială a acţiunii au fost incluse doar cîteva obiective, unele dintre ele chiar fără o tangenţă directă cu activitatea întreprinderii şi a căror rezolvare... cădea in sarcina altor unităţi economice , iar altele, importante pentru bunul mers al activităţii cumeste acela care se referă la programarea, producţiei în secţii Şi între secţii — aurămas literă moartă. Explicaţia care ni s-a dat în legătură cu acest ultim ■ exemplu, că, „pentru o întreprindere ca a noastră, programarea nu-i aşa de importantă ca In construcţia de maşini“, precum Şi ca „ea,e condiţionată de reorganizarea unor secţii şi de punerea la punct a transportului intern“ (n.r. afirmaţie care o contrazice pe prima !) nu poate decît să dovedească insuficienta orientare in selectarea principalelor probleme ce treimit, rezolvate, ca si lipsa de coordonare a activităţii colectivelor de studii. Al doilea aspect la care ne refeream este acela al „pauzei“ care a existat între „etapele” acţiunilor de organizare ştiinţifică. Deşi se vorbeşte mult de necesitatea permanenţei unor astfel de preocupări, deşi există indicaţia că această acţiune să se desfăşoare fără pauze, la Fabrica de stofe de mobilă începutul anului a coincis cu o totală inactivitate. Abia în luna martie a fost reorganizat colectivul de coordonare, s-au stabilit componentele colectivelor de studii, a fost pusă în discuţie tematica „etapei“ a doua. Nu se poate spune că, în ultima vreme, nu se constată o emulaţie în munca acestor colective, fiind elaborate unele propuneri de îmbunătăţiri tehnice şi organizatorice care urmează a fi aplicate, dar timpul pierdut se repercutează — cum am văzut — în neajunsurile ce se manifestă în desfăşurarea producţiei. De aceea, conducerea Fabricii de stofe de mobilă trebuie să tragă învăţăminte din situaţia existentă şi să acorde în viitor mai multă atenţie acţiunii de organizare ştiinţifică. Aşa cum fac şi vecinii de laŢesătoria de relon „Panduri“. Pe scurt • Pe scurt • Pe scurt • In concursul internaţional de motocros de la St. Hilaire (Franţa), reprezentanţii noştri, P. Paxino, O. Puiu, O. Stephani şi E. Seiler au ocupat locurile 3, 4, 5 şi, respectiv, 7. • S-au încheiat campionatele europene de skeet, desfăşurate la Fosses-de-Ville. Titlurile au revenit, la individual lui Wirnhier (R.F. a Germaniei) cu 196 p, iar pe echipe formaţiei R.F. a Germaniei cu 565 p. • Rezultate înregistrate în ultima zi a Balcaniadei feminine de baschet de la Split: Bulgaria — Iugoslavia 81—61; România — Italia (participantă în afară de concurs) 59—56 (după prelungiri). Clasamentul Balcaniadei: 1. Bulgaria; 2. România; 3. Iugoslavia. • Echipa de box a clubului Steaua a evoluat în Berlinul occidental, dispunînd cu 10—8 de formația locală Hertha B.S.O. • Mîine va pleca la Magdeburg, unde va participa la un turneu internaţional, reprezentativa de polo a ţării noastre. La acest turneu vor mai fi prezente selecţionatele U.R.S.S., Poloniei şi R.D. Germane, pentru J.O. Fără Îndoială, a doua ediţie a turneului internaţional de box pentru „Mănuşa Litoralului“ (5—8 iulie la Constanţa), constituie un important şi penultim „test“ al olimpicilor noştri înaintea marii călătorii sportive către Ciudad de Mexico. 20 de selecţionabili. In frunte cu N. Gîju, V. Antoniu, I. Covaci, I. Monea şi I. Alexe, vor primi asaltul unor talentaţi pugilişti din Olanda, Suedia, R.D.G., R.F.G., Bulgaria şi Ungaria. In vizita pe care am făcut-o duminică la Snagov, ne-am dat seama după discuţiile avute cu antrenorul emerit Ion „Mănuşa Litoralului“ - un nou „test“ pugilistic , SCKERGAARDUS, teribilul puncheul olandez, în plin atac, scurte. Ultima tranşă să fie transportată pînă cel mai tîrziu la ora 6. Apoi, trebuie să acorde o mai mare atenţie utilizării, în zilele de virf a personalului şi mijloacelor, destinate, transportului. Cele trei sau patru autocamioane afectate unui sector s-au dovedit insuficiente faţă de volumul activităţii. reaparticipării la acest turneu este Intîrzieri apreciabile în transportul rea participam la acest turneu este gheţel au fost semnalate şi azi dimi Popa că nu .Unu mari pe ringul arenei Olimpia din Constanţa se vor trage ultimei concluzii în ceea ce priveşte echipa care fie vareprezenta la Olimpiadă. Prima echipă care a sosit în vederea a Olandei. Conducătorul delegaţiei olandeze, Hans Nuijdam, secretarul forului de specialitate, ne-a declarat : „Ne-am bucurat de o frumoasă primire. Federaţia noastră a deplasat in România pe unii dintre cei mai buni pugilişti în frunte cu Schergaaruns (mijlocie mică) şi Huppen (cocoş). Nu a putut fac® depistarea greul Lubbens, una din speranţele amatorilor de box olandezi pentru J.O. Sunt convins că boxerii noştri vor oferi întreceri spectaculoase“. Pe boxerii olandezi i-am văzut în ultimul timp la lucru aşa că ne asociem finalului declaraţiei lui H. Nuijdam. Schergaardus a reuşit anul trecut să cîştige prin K.O. în faţa lui Hodoşan şi Vlad. El este un puncheur de mare clasă şi meciul cu Covaci este aşteptat cu legitim interes. Huppen, se numără printre cei mai talentaţi cocoşi europeni. Aici este cazul să arătăm că acum doi ani cind boxa la „muscă” Huppen. La învins la Amsterdam pe C.CiucăUn alt element de valoare, al olandezilor este mijlociul Baars care nu de mult la Haga l-a expediat la podea de două ori pe sovieticul Strumkis. Paul Ochialbi HUPPEN țintește o olimpică medalie — SALA PALATULUI — prezintă în zilele de 2, 3 şi 4 iulie 1968, filmul o coproducţie franco-italiană », şi filmul o producţie a studiourilor franceze — cinemascop color — cu Alain Delon în zilele de 5, 6 şi 7 iulie 1968 Biletele se găsesc la casa Sălii Palatului, zilnic între orele 10—13 şi 15—20, telefon 15.73.72. 11»n n CiIhUi rVT~»nrfv -i. "1 i*~nrrf-i rwr~fc«iirn « Mi——- - - —-----■* Gheaţa (Urmare din pag I) neaţă. In sectorul 7, de pildă, pentru centrul din piaţa „Ilie Piritilie“ gheaţa a sosit abia la ora 6. De ce? De ce la cheremul remizierilor ? La centrul degheaţă nr. 41...din calea 13 Septembrie (în apropiere de str. Uranus) se aflau duminică sute de oameni. Gheaţă se găsea : aproximativ 200 de blocuri. O remarcă însă : un mare număr dintre cetăţenii care, aşreptau la rînd nu erau din cartier. Unii veniseră tocmai de la piaţa Ghencea, alţii de pe strada Sebastian şi calea Rahovei, ba chiar şi din Drumul Taberei. Ce se întîmplase ? Cantităţile de gheaţă, repartizate centrelor din cartierele amintite, au fost mult mai mici decît cererea. La fel s-au petrecut lucrurile şi la centrele din străzile Justiţiei şi Bateriilor. — Noi am cerut fabricilor numai cantităţile comandate de remizieri — ne spune şeful serviciului comercial al O.C.L. „Alimentara“ — sectorul 6. Puteam cere şi mai multe gheaţă şi sintem convinşi ca am fi primit-o, dar, ştiţi, ca sa termine mai repede şi să nu râmînă cu gheaţa nevîndută, remizierii comandă mai puţin decît necesarul... Deci, fabricile au asigurat cantităţi suficiente de gheaţă, dar O.C.L.-urile „Alimentara“ s-au lăsat conduse în fixarea , cantităţilor de solicitările şi interesele subiective ale remizierilor, nu de cererile cetăţenilor. După cum vedem, o atitudine de-a dreptul stranie în ceea ce priveşte deservirea populaţiei. Punem întrebarea conducerilor C.C.L. Alimentara din sectoarele 4, 6 şi 5 , remizierii care refuză să se aprovizioneze cu gheaţă suficienttă, au fost sancţionaţi într-un fel ? . Cazuri cînd aprovizionarea cu gheaţă este lăsată numai la aprecierea remizierilor am întîlnit şi în alte locuri. De pildă, remizierul din piaţa „G. Coşbuc“ comandase pentru duminică o cantitate egală cu cea din zilele precedente. InţiiÎTils, în timp ce numeroşi cetăţeni aşteptau la rînd, acesta a vîndut 20 de blocuri angro lucrătorilor pieţei, precum şi cîte patru blocuri odată altor... privilegiaţi. Se pune şi întrebarea : de. cîte ori au controlat sau au sondat cererea de gheaţă la centrele din * sector lucrătorii din CQndiul?greş/ acestor O.C.L.-uri, cum se comportă personalul de deservire cu cIi^hţiiWTîaiîă ar fi făcut acest .lucru, ar .fi fost capabili să stabilească norme mai echitabile de aprovizionare a „ centrelor, n-ar .mai fi stat la cheremul remizierilor şi ar fi com''bătut,, probabil,i-hatitudini de genul celei semnalatei o ma re vinzire gheaţa topită Centrul de gheaţă dintre blocurile de pe str. Gării de Nord, în afară de faptul că funcţionează doar sîmbâta şi duminica dimineaţa, cu toate că aici există un mare număr de clienţi permanenţi (cel mai apropiat centru fiind în piaţa „Ilie Pintilie“), şi în aceste zile i se aduce foarte puţină marfă. Mai mult chiar, lucrătorii de pe maşini nu o depozitează în lăzi, astfel că pînă la orele 4—5, cînd începe vînzarea, din cauza căldurii, din blocurile de gheaţă rămîn doar nişte mini-blocuri. Aşa s-au petrecut lucrurile şi în ziua de 30 iunie. De ce trebuie oare să plătească cetăţenii şi gheaţa topită din cauza neglijenţei sau comodităţii, lucrătorilor O.C.L. ? Doar o formalitate... Am revăzut şi răspunsul Direcţiei comerciale a municipiului Bucureşti, semnat de Şt. Voiculescu, director adjunct, dat în luna aprilie, la un articol publicat de ziarul nostru în legătură cu aprovizionarea cu gheaţă, în care se dădeau asigurări că : „pentru acest an sunt luate toate măsurile pentru ca aprovizionarea cu gheaţă şi răcoritoare a populaţiei să fie la nivelul cerinţelor“. Era de aşteptat ca în urma acestui răspuns să se asigure un serviciu de dispecerat care să constituie un mijloc de dirijare a gheţei spre locurile unde se constată cereri mai mari decit prevederile, o organizare raţională a utilizării personalului şi a mijloacelor de transport etc. Dar, judecind după felul cum se prezintă aprovizionarea cu gheaţă, putem trage concluzia că promisiunea făcută de conducerea Direcției comerciale a municipiului București a fost formală. Mai este oare cazul să facem alte comentarii ? Credem că nu. Conducerea Direcției comerciale să tragă concluzii... DIRECŢIA generală de gospodărie locativă cu sediul in str. Batiştei nr. 39 , sector 2, angajează INGINERI, ARHITECŢI, TEHNICIENI, cu specialitatea construcţii, instalaţii. Doritorii se vor adresa la serv. organizarea muncii — telefon 12.31.00 interior 904. UZINA Autobuzul Bucureşti, str. Ostrov nr. 3, sectorul 5, angajează STRUNGARI, VOPSITORI DUCO, MAGAZINERI şl INGINERI In specialitatea sudură. Pentru orice relaţii tel. 23.55.05, SIRCA 2, secţia de întreţinere şi reparaţii auto, Bucureşti, str. Gheorghieni nr. 34, sectorul 6, tel. 31.35.62, angajează VOPSITORI categ. 6.7, DACTILOGRAFE cu îndeplinirea condiţiilor de stagiu şi studii. I.I.S. Flora din Bucureşti, şos. Viilor nr. 55, angajează ŞEF serv. mecanic şef şi MAISTRU mecanic întreţinere şi reparaţii. Relaţii la tel. 23.89.70, bir. personal. UZINA „Metalica“ București, str. înclinată nr. 129, tel. 23.73.80, angajează STRUNGARI în fier, SUDORI electrici, LĂCĂTUŞI, PRESATORI, FORMATORI-turnători, FOCHIŞTI, MUNCITORI necalificaţi şi DACTILOGRAFA, MAISTRU sudor. ÎNTREPRINDEREA „Ciclop“ angajează muncitori calificaţi în meseria de VOPSITOR autoturisme. Solicitanţii se vor prezenta în bd. Magheru nr. 6—8, etajul IV, la serviciul personal, zilnic. ÎNTREPRINDEREA pentru raţionalizarea şi modernizarea instalaţiilor energetice (IRME), str. Doamnei nr. 14—16, sectorul 4, angajează MATEMATICIENI pentru lucrări în domeniul programării pe calculatoare electronice, statistică matematică, probabilităţi şi cercetări operaţionale. De asemenea, angajează LACATUŞI- ajustori, TINICHIGII industriali, ELECTRONIŞTI şi ELECTRICIENI montatori relee, categ. de salarizare 5—8, cu domiciliul In București. Doritorii se vor adresa la sediul întreprinderii sau la tel. 14.91.73. Intre orele 9 si 15. U.R.E.M.O.A.S. — București, str. Preciziei nr. 12 (cartierul Militari, tramvaie 25, 13), angajează REGLORI piese categ. 7—8. UZINA Autobuzul, cu sediul In Bucureşti, str. Ostrov nr. 3, sectorul 5, angajează STRUNGARI şi FREZORI pentru sculărie. Relaţii suplimentare la tel. 23.55.05. TEATRUL de Comedie, str. Mândineşti nr. 2 (în spatele Poştei Centrale), angajează PORTARI, POMPIERI, MECANIC de întreţinere calificat (pensionar pentru 4 luni). Cei interesaţi se vor adresa la biroul personal. IPRODCOOP Bucureşti, şos. Colentina nr. 220, tel. 35.43.32, angajează TIMPLARI circularişti categ. 3—5, TIMPLARI mecanici categ. 3—5, TIMPLARI manuali categ. 3—6, MUNCITORI necalificaţi bărbaţi şi femei, DACTILOGRAFE, PAZNICI. FABRICA „Anticorozivul“ din Bucureşti, şos. Vitan nr. 112, sectorul 4, angajează INGINER chimist cu stagiul minim de 3 ani, INGINER principal normator (metalurgic) cu stagiul minim de 3 ani, TEHNICIAN normator cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu, TEHNICIAN energetician cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu, CAUCIUCARI categ. 6—7, VALTARI categ. 6, TIMPLARI pentru confecţii mase plastice categ. 6, MODELLER categ. 7—8, STRUNGARI categ. 5—6, ELECTRICIAN întreţinere categ. 7—8, ELECTRICIAN kenotron categ. 6, COMPRESORIŞTI categ. 3—6, ZIDARI categ. 7, LĂCĂTUŞI întreţinere categ. 5—7, MUNCITORI necalificaţi. Doritorii se vor adresa la tel. 21.21.60 sau 21.23.04. FABRICA de cabluri şi materiale electroizolante din Bucureşti, şos. Gării Căţelu nr. 4, tel. 21.35.43, angajează INGINERI principali şi INGINERI I proiectanţi în specialitatea construcţii de maşini, S.D.V., electronică şi prelucrarea maselor plastice, ECONOMIŞTI principali şi I. TEHNICIENI proiectanţi S.D.V., construcţii de maşini şi electrotehnici, PLANIFICATORII pentru plan şi preţ de cost, TRADUCĂTORI şi TRANSLATORI de limbă engleza, ŞEFI depozite şi MAGAZINERI, iAIŞTRI instalatori, MAIŞTRI tîmplari, PAZNICI, BUCATAREASA, MATRIŢERI şi RECTIFICATORI categ. V— VIII, RABOTORI şi FREZORI categ. V—VIII, STRUNGARI categ. V—Viii. ELECTRONIST categ. V—Viii, ELECTRICIENI bobinatori şi întreţinere categ. V—VIII, AJUSTORI mecanici şi LĂCĂTUŞI mecanici categ. v— VIII, FOCHIŞTI categ. III—V şi MUNCITORI necalificaţi bărbaţi. IPROFIL Bucureşti, calea Victoriei nr. 91-93, angajează LĂCĂTUŞI mecanici întreţinere şi MECANICI autorizaţi pentru locomotive Diesel.