Informatia Bucureştiului, septembrie 1968 (Anul 16, nr. 4679-4703)

1968-09-02 / nr. 4679

Productivitate sporită prin organizarea superioară a producţiei şi a muncii Colectivele a numeroase întreprinderi bucureştene au reuşit, prin perfecţionarea organizării producţiei şi a muncii, să obţină mari sporuri de productivitate. Iată citeva aspecte semnificative in acest sens. Cu zece la manometre sută mai multe Studiile făcute de specialişti au arătat că la Atelierul de montaje de la Uzina de mecanică fină, ambianţa locurilor de muncă nu era intru totul corespunzatoare. In plus, unele bancuri de lucru, fiind supradimensionate, determinau poziţionări necorecte ale muncitorilor. In baza propunerilor specialiştilor s-au luat măsuri pentru o mai bună iluminaţie, s-au vopsit în culori pastel maşinile şi pereţii. In acelaşi timp, fiecare loc de muncă a fost încadrat intr-un circuit mai raţional al procesului de montare a manometrelor. Rezultatul ? In cele 8 ore de lucru, se montează acum cu zece la sută mai multe manometre decit înainte. Eficienta raţionalizării •dă procesului tehnologic Muncitorii atelierului de bătut, controlat şi presat sculuri din fire, de la F.B.B. executau pînă acum cinci operaţii care erau prevăzute în procesul tehnologic de producţie. Specialiştii fabricii au studiat cu atenţie, în cadrul acţiunii de organizare ştiinţifică a producţiei şi a muncii, cele cinci operaţii, ajungînd la concluzia că una din ele poate fi eliminată. Aplicîndu-se în practică această propunere, s-au îmbunătăţit simţitor condiţiile de lucru şi, în acelaşi timp, 12 muncitori din atelier, care efectuau operaţia ce s-a dovedit de prisos, au fost trecuţi în alte locuri de activitate. Productivitatea muncii sporeşte astfel, aici, cu 7,5 la sută, realizîndu-se şi economii la fondul de salarii în valoare de peste 150 mii lei anual. N. B. Pentru specialiştii dornici să cunoască în detaliu metode de felul celor înfăţişate mai sus, precizăm că le stau la dispoziţie panourile şi exponatele de la Cabinetul municipal de informare tehnico-economică din str. Danielopolu nr. 2. PROLETART DTN TOATE TARTTE. TlNim-V* »' INFORMATIA ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCURESTI AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI Anul XV-Nr. 4679 4 PAGINI 30 BANI Luni 2 septembrie 1968 II REALIZĂRI ALE CONSTRUCTORILOR DE LA I. C. M. NR. 4 ! Colectivul şantierului nr. 1 al I.C.M. nr. 4 a obţinut în cele 8 luni ale acestui an realizări deosebite în îndeplinirea sarcinilor de plan. Numai în luna august, de exemplu, 44 de apartamente au fost predate cu circa 40 de zile înainte de termenul stabilit în grafic, iar alte 44 sunt terminate, zilele acestea urmînd a fi recepţionate. Avansate, faţă de stadiile prevăzute pentru această perioadă, sunt şi lucrările la blocurile A-9, A-13 şi A-16, însumînd peste IiIII • Miine, in librării in Editura tineretului au ieşit de sub tipar două romane, me-I reu solicitate de iubitorii literaturii. Este vorba de „Regina Margot" şi „Doamna de Mon-Isoreau" (două volume) de Alexandre Dumas. 130 de apartamente. Un alt succes de seamă îl reprezintă şi terminarea cu patru luni mai devreme a lucrărilor la structura de rezistenţă a sediului institutului de cercetări tehnologice pentru construcţia de maşini. • La sediile agenţiei O.N.T. din calea Victoriei nr. 100 şi bd. Republicii nr. 68 s-au pus în vânzare, azi dimineaţă, locuri la odihnă pentru hotelurile „Postăvarul“ şi „Carpaţi“ din Braşov, „Cioplea“, „Rosmarin“ şi „Carmen“ din Predeal, „Sport” şi „Bradul“ din Poiana Braşov. Plecările au loc în fiecare zi, pentru orice perioadă, începînd de la 2 zii® în sus.  Consfătuirile anuale ale cadrelor didactice Anul acesta, consfatuirile_____anuale II Maşini Din situaţiile statistice prelimi- nare, existente la ing. N. Pavelescu, şeful serviciului planificării I de la „Semănătoarea“, reiese că marea uzină constructoare de maşini agricole şi-a îndeplinit şi depăşit planul pe opt luni , suplimentar, in urma angajamentului colectivului întreprinderii , la producţia globală şi marfă. Peste prevederi, au fost livrate unor beneficiari din ţară 12 semănători, 10 instalaţii de împrăştiat ierbicide, 1 500 de dispozitive de semănat, 55 maşini de adunat paie, piese de schimb în valoare de circa 4 milioane lei ş. a. Aşa cum scrie pe un panou dincurtea întreprinderii, toate acestea reprezintă contribuţia constructorilor de maşini agricole de la „Semănătoarea“ la înzestrarea tehnică a agriculturii, pentru obţinerea unor recolte bogate. Secretarul comitetului de partid al uzinei, tov. Marin Burdulea, ne spune : — Fiecare muncitor, tehnician său inginer, la locul său de muncă. Şi-a adus un aport sporit la înfăptuirea planului de măsuri stabilit de adunarea generală a salariaţilor şi în consecinţă, la îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan. Drept urmare secţiile s-au încadrat riguros în graficele de producţie, livrînd ritmic semifabricatele. Iar lăcătuşii din echipele conduse de Tudor Tirone şi Aurel Brătulescu, turnătorii de la „fontă maleabilă“, din schimbul condus de Petre ,Drăghici ca să amintesc doar pe cîţiva — se numără printre cei care au contribuit în mod deosebit la aceasta. Fabricarea unor produse cu parametri funcţionali superiori constituie unul din obiectivele majore ale activităţii colectivului de aici. îmbunătăţirile tehnologice şi constructive ale maşinilor agricole — acţiune la care participă atît serviciile de specialitate cît şi cadrele tehnice din producţie, determină ridicarea gradului defuncţionalitate şi de rezistenţă in exploatare a utilajelor, ducînd în acelaşi timp la realizarea unor însemnate economii de metal. O comparaţie elocventă: anul acesta, pentru realizarea unei producţii egale cu cea din anul 1907, va fi nevoie de o cantitate de metal cu 1340 tone mai mică. Dar producţia acestui an este mult mai mare ca în 1907. Explorarea atentă a posibilităţilor existente în fiecare loc de muncă, pentru fiecare tip de produs în parte, a permis alcătuirea unui plan de măsuri a cărui înfăptuire duce, în final, la realizări de economii suplimentare de metal însumînd circa 600 tone. Şi e de ajuns să spunem că, pînă acum, s-au obţinut deja economii de circa 450 tone de metal. — în special, semănătoarea SPC 6, unul din produsele de bază (al cărui export s-a dublat anul acesta faţă de 1967) a stat în atenţia noastră — spune ing. Emil Hess, şef adjunct al serviciului tehnic. Acestui produs i s-au adus perfecţionări la cadrul de rezistenţă şi susţinere, la secţiile de semănat, sistemul de schimbare a discurilor şi (Continuare in pag. a 4-a) Printre noile edificii universitare se numără şi două complexe studenţeşti şi o cantină construite în cartierul Grozăveşti, şi care au fost terminate recent. In prezent se lucrează la mobilarea acestora, astfel ca o dată cu începerea noului an de învăţămînt universitar să fie puse la dispoziţia studenţilor de la Politehnică. DE LA UZINA „SEMĂNĂTOAREAU iau agricole drumul perfecţionate ogoarelor Azi dimineaţă, pe un traseu în circuit din cartierul Titan, s-a disputat prima etapă a ediţiei a 17-a a TURULUI CICLIST AL ROMÂNIEI. Etapa a constat dintr-o probă contra cronometrului individual, pe distanţa de 5,8 km. Victoria a revenit unui... locuitor al cartierului, NICOLAE CIUMETI (din echipa România Tineret), care a reuşit să întreacă pe favoritul probei, colegul său de echipă Emil Rusu (de altfel, acesta nu-l indicase favorit pe Ciumeti...). Timpii înregistraţi de primii clasaţi : 1. N. CIUMETI 8:10 (medie orară 42,6 km); 2. E. Rusu 8:13; 3. C. Ciocan 8:15; 4. V. Selejan 8:17; 5. N. David (o surpriză !) 8:17; 6. Tudor Vasile 8:21. Astfel, Nicolae Ciumeti devine primul purtător al tricoului galben pe care va încerca să-l apere chiar azi, după amiază, în etapa a II-a, București — Ploiești, in fotografie, la startul Emil Rusu. Printre produsele pe care le livrează magazinelor Fabrica de tricotaje „Tinara gardă“ se numără şi perdelele din fire de telon, realizate intr-o gamă largă de modele şi contexturi, cu desene in relief. Pentru producerea perdelelor, a fost amenajată o secţie specială, dotată cu utilaje moderne, de mare randament. Foto : C. Abărbieriţei N. CIUMETI A CÎŞTIGAT PRIMA ETAPA A TURULUI ROMÂNIEI DIALOGUL SCRIITOR - CITITOR în pregătirea Conferinţei pe ţară a Uniunii scriitorilor, presa — îndeosebi cea literară — pune în discuţie o serie întreagă de probleme interesînd sănătoasa dezvoltare a literaturii noastre pe măsura progresului general al ţării. Unele dintre ele se referă la probleme de creaţie, la teoria literaturii — acestea interesînd în special breasla scriitoricească. Altele se ocupă de dialogul scriitorcititor, de un interes mai larg, şi nu care ar fi bine, ca în orice dialog adevărat, să aibă cuvîntul şi cititorii, mai ales ei. Căci dacă literatura o scriu scriitorii, ea este determinată, sau ar trebui să fie determinată de cititori, prin preferinţele lor, prin plebiscitul lor, şi, în fond, prin stilul lor de viaţă, mentalitate şi gust. In definitiv, dacă o lucrare literară se publică, autorul prin însuşi acest act consimte implicit la JuDEMOSTENE BOTEZ adecata cititorilor cărora se adresează. Şi, în cele din urmă, marea speranţă a unui scriitor, dacă este sincer, este ca să fie selecţionat de cît mai mulţi cititori, aceasta fiind o garanţie că viitorul — marele judecător — îl va găsi prezent în succesiunea operaţiilor. Asta mi se pare firesc. Şi totuşi istoria din toate timpurile, ca şi contemporaneitatea, cunoaşte în această privinţă şi anomalii, uneori aproape patologice : unii scriu pentru ei sau pentru un cerc restrîns de prieteni sau iniţiaţi. Există chiar un snobism, care seamănă a auto-admiraţie, de a scrie pentru mai puţini cititori, aşa-zişi „iniţiaţi“. Asta ar fi, după ei, o dovadă de superioritate artistică ce include ascuns şi un fel de deconsiderare, de neîncredere în cititorul obişnuit, al cărui acces la înălţimea operei sale îi este indiferent, dacă nu chiar neplăcut. E un fel de ciocoism literar, o morgă nobiliară cu blazon auto-decernat. în favoarea acestei atitudini invocă exemple celebre din trecut, uitînd că, pentru o poziţie contrarie, sunt de o mie de ori mai multe. La urma urmelor, fiecare este în drept să creeze pentru cine crede, dar să știe că aici nu este ca în materie de obiecte, unde bijuteriile au în mod fatal un număr mai mic de amatori. Numărul cititorilor — că-i ai sau nu în vedere — nu este un criteriu de valoare, nici dacă este astronomic, nici dacă este unic. Dacă, însă, este vorba să dărui, ca scriitor, ce este mai frumos în simţirea şi gîndurile tale, apoi ideal este să dăruieşti la cît mai mulţi, căci cu senti(Continuare in pag. a 2-a) INSTANTANEE DUMINICALE !n piele: 4b"n?en*s * .H““- J» * “eTM ln —:------- organizarea desfacem La cinematografe: Alarmeele pentru topii: una pe afi^ ------------—---- alta pe ecran Pe şosele: Şoferi certaţi cu regulile de circulaţie CINCI ORE PRIN PIEŢE Toamna bate cu insistenţă la uşă. Intrarea în actualitate a anotimpului a fost marcată şi de ploaia din cursul nopţii de sîmbătă spre duminică, dar, mai ales, de abundenţa produselor din pieţele oraşului, ca şi de prezenţa unui număr sporit de cumpărători, preocupaţi să-şi aprovizioneze cămările pentru iarnă. Prezenţi, timp de citeva ore, in diferite pieţe am putut constata, pe lîngă preocuparea deosebită de a se pune la dispoziţia populaţiei cantităţi suficiente de legume şi fructe şi unele deficienţe în organizarea desfacerii. Raidul nostru l-am început la ora 6 în cartierul Militari. La centrul din bd. Uverturii 60, produsele (roşii, cartofi, ardei, varză) au stat toată noaptea în ploaie, deşi alături se află o gheretă acoperită a cărei finisare şi dare în folosinţă întîrzie. I. Bălan, A. Radu, T. Caranfil, P. Calapodescu (Continuare în pag. a 2-a) Bogat program de activităţi turistice Adam Clisi. Acest gen de excursii, cu o durată de 4 zile, au asigurate servicii la marile hoteluri şi restaurante. Alte excursii cuprind şi vizitarea unor staţiuni de pe litoralul bulgar, precum şi oraşele de mare interes turistic Edirne (Adrianopol) şi Istanbul din Turcia. In tot cursul lunii septembrie vor continua excursiile de 9 zile în Delta Dunării cu cazarea pe vase dormitor, şi de 6 zile pentru vizitarea celor mai importante monumente istorice şi de artă din Moldova şi Bucovina. De asemenea, continuă turul României de 9 zile şi excursiile de 5 zile în Transilvania şi Maramureş, mult solicitate de turişti pentru Ineditul obiectivelor cuprinse In program. In aceste zile continuă Înscrierile şi pentru primele excursii cu autocarele ce vor avea loc In luna octombrie pe itinerarul Bucureşti — Oradea — Budapesta — Bratislava — Viena — Brno — — Budapesta — Oradea — Bucureşti, cu o durată de zile, la a doua jumătate a lunii septembrie bucureşteni vor putea participa la tradiţionalele excursii de toamnă din zone viticole cum sunt Valea Călugărească, Drăgăşani, Odobeşti, Ostrov şi Macin. In programul excursiilor vor cuprinse mese cu specific de sezon şi pescăreşti şi gustări de vinuri, In unele localităţi vor fi create şi posibilităţi de a se cumpăra struguri şi fructe de sezon. Deoarece previziunile meteorologice anunţă timp frumos pentru perioada lunilor de toamnă, se vor continua excursiile cu caracter de drumeţie în munţii Făgăraş, Retezat, Apuseni şi Ceahlău. O dată cu începutul noului an şcolar, in primul trimestru, vom oferi elevilor şi cadrelor didactice excursii de scurta durată cu un bogat conţinut educativ, având caracter tematic. Preţul acestora va fi mult redus. Cei interesaţi se pot adresa la filialele O.N.T. din calea Victoriei 110 şi bd. Republicii 118. In perioada de toamnă vom intensifica şi turul oraşului Bucureşti, cu plecări in fiecare luni, marţi, miercuri, joi şi vineri, la ora 17, din str. Biserica Albă. Plata se face la urcarea in autocar. Incepe sezonul excursiilor de toamnă. L-am rugat pe tov. Titus Cilan, director adjunct al agenţiei O.N.T. Bucureşti să ne înfăţişeze programul de activitate pentru lunile viitoare. — In sezonul de toamnă ne propunem o gamă variata de acţiuni turistice. Astfel, şi In luna septembrie un mare număr de turişti se vor Îndrepta spre litoral, excursiile avlnd ca obiectiv vizitarea monumentelor istorice şi de arta de la Istria. Constanţa, Mangalia $1 Manifestari ştiinţifice 19 Zilele acestea, la Bucureşti, Braşov şi Mamaia au loc citeva manifestări ştiinţifice din diferite sectoare de activitate ale Academiei. Astfel, între 2 şi 7 septembrie, la Braşov, îşi desfăşoară lucrările Colocviul de teoria probabilităţilor. Colocviul este organizat de Centrul de statistică matematică, şi Societatea de ştiinţe matematice. De asemenea, între 11 şi 17 septembrie, la Bucureşti şi Mamaia are loc Colocviul de ecuaţii funcţionale, organizat de Institutul de matematică. La Bucureşti, între 10 şi 14 septembrie, va avea loc Conferinţa internaţională de oxizi magnetici, organizată de Institutul de Fizică. în cadrul lucrărilor, numeroşi oameni de ştiinţă din domeniile respective vor prezenta comunicări şi referate, făcînd, în acelaşi timp, şi un util schimb de experienţă. II DESERVIREA ÎN DE BLĂNĂRIE Douăzeci de centre de comandă ale cooperativei „Blănarilor” s-au pregătit pentru a satisface solicitările de sezon ale cetăţenilor. Atelierele au fost dotate cu maşini de cusut, de tuns blănuri, şi alte utilaje cu randament ridicat, calitatea vopselelor procurate este mai bună. Un mare număr de cooperatori şi-au perfecţionat între timp calificarea la locul de muncă. Numeroase unităţi de primire a comenzilor UNITĂŢILE • „Nutria" — pe masa de croit * Unitate specială pentru reparaţii uşoare la confecţii din piele * Cojocele de toate mărimile, (printre care şi cele situate în străzile Şelari nr. 7 şi 17 şi Slănic nr. 2) şi-au modernizat mobilierul şi extins spaţiile de lucru. Cooperativa prezintă spre vînzare în unităţile sale, gata confecţionate sau după comandă, gulere, căciuli şi haine din bucăţi de blănuri de ,,Nutria“, în culori negru şi maro. De asemenea, în str. Lipscani nr. 19 funcţionează un centru model de primire a comenzilor pentru articole de blănărie, unde lucrează 30 de meseriaşi de înaltă calificare. Pentru o mai operativă deservire a clienţilor care solicită mici reparaţii la confecţii din piele, s-a profilat special unitatea din calea Moşilor nr. 88. Tot aici, ca de altfel în toate centrele cooperativei, se execută în condiţii mai bune revopsirea hainelor vechi din piele. De asemenea, s-au pus în vînzare un mare număr de cojocele, de toate mărimile, din piele și blană, unele îmbrăcate în doc, cu garnituri de meșină etc. P. D. l. IIII I II III 11 IIS II  II II ale cadrelor didactice, care vor avea loc între 19 şi 13 septembrie, se organizează pe localităţi (municipii oraşe, comune şi grupe de comune). In şedinţele plenare vor fi dezbătute, pe baza unor referate prezentate de inspectoratele şcolare, sarcinile care revin cadrelor didactice în noul an şcolar, în şedinţele pe specialităţi, care vor avea loc în cadrul cercurilor pedagogice, vor fi discutate noile programe şi manuale şcolare, planificarea materiei activitatea cercurilor pedagogice in anul şcolar 1968/ 1969. O atenţie deosebită va fi acordată cunoaşterii şi dezbaterii planului de învăţămînt şi programelor pentru clasa I, întocmirii planificării orientative a materiei la această clasă. • La New York, în prezenţa a peste 35 000 spectatori, echipele de fotbal F.C. Santos şî Benfica Lisabona au terminat la egalitate, 3—3. • Proba de simplu bărbaţi din cadrul campionatelor internaţionale de tenis ale Portugaliei, desfăşurate la Estoril, a revenit francezului Jauffret care l-a învins în finală cu 6—4, 4—6, 6—3, 7—5 pe Wilson (Anglia). 9 In localitatea South Lake Tahoe (S.U.A.), în concursul de verificare a atleţilor americani, Glosson a parcurs 200 m plat în 20,1 secunde, iar Pender a obţinut 10,0 pe 100 m plat. Azi dimineaţă, prof. I. Zugravescu membru corespondent al Academiei, a plecat, în Canada pentru a participa la simpozionul internaţional de chimie moleculară. Lucrările simpozionului se desfăşoară la Toronto între 3 şi 6 septembrie. BULETIN METinRaiOGIC INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 16 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 26 de grade, iar minima din cursul nopţii de 15 grade. Timpul probabil de mîine . Vreme în general frumoasă, cu cerul variabil. Tendinţă de averse de ploaie. Vîntul va sufla slab pînă la potrivit. Temperatura aerului: minima va fi cuprinsă între 15 şi 17 grade, iar maxima între 25 şi 27 de grade. 13 Întregul popor îşi manifestă hotărîrea de a urma neabătut politica partidului şi guvernului Telegrame şi scrisori adresate C.C. al P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Din Capitală şi din celelalte localităţi ale ţării, continuă să sosească pe adresa C.C. al P.C.R., a tovarăşului Nicolae. Ceauşescu personal, nenumărate telegrame şi scrisori prin care oamenii muncii din fabrici şi vine, da pe şantiere şi ogoare, din instituţii de învăţămînt, cultură şi artă îşi exprimă încrederea şi devotamentul faţă de politica partidului şi guvernului nostru, hotărîrea lor fermă de a munci cu şi mai mult avint pentru dezvoltarea continuă a patriei noastre socialiste. „In numele comuniştilor din organizaţia noastră de partid, al celor peste 40 000 de constructori din municipiul Bucureşti — se spune în scrisoarea plenarei lărgite a Comitetului de partid construcţii D.G.C.M. — ne exprimăm unanima aprobare faţă de politica externă a partidului şi statului reafirmată cu atîta limpezime in Declaraţia Marii Adunări Naţionale, în cuvîntările tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi ale celorlalţi conducători de partid şi de stat. Asigurăm Comitetul Central al.C.R., Consiliul de Stat şi Consiliul de Miniştri, pe dumneavoastră personal, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că nu vom precupeţi nici un efort pentru îndeplinirea în mod neabătut a politicii partidului şi statului nostru, că vom munci cu elan pentru îndeplinirea sarcinilor de plan, aducîndu-ne astfel contribuţia la asigurarea unor condiţii tot mai bune de locuit cetăţenilor Capitalei, construind mai mult, mai bine şi mai ieftin. Noi, constructorii de pe şantierele municipiului Bucureşti, am şi început să răspundem prin fapte chemării partidului de a construi începînd din acest an locuinţe cu un grad diferenţiat de confort. Pînă la 30 octombrie a.c. primele peste 100 de apartamente vor fi gata la cheie“.. „Noi, muncitorii, inginerii şi tehnicienii întreprinderii „Viscofil“ , se arată în altă telegramă — aprobăm din inimă politica externă a partidului şi guvernului nostru, călăuzită în permanenţă de învăţătura marxist-leninistă, de principiile internaţionalismului socialist, politică îndreptată spre întărirea prieteniei şi solidarităţii cu ţările socialiste, cu partidele comuniste şi muncitoreşti de pretutindeni. Declaraţia aprobată în unanimitate de forul suprem al puterii de stat — Marea Adunare Naţională — privind principiile de bază ale politicii noastre externe a fost primită de noi toţi cu satisfacţie. Ne exprimăm mîndria şi recunoştinţa faţă de partidul şi statul nostru care promovează cu consecvenţă o politică de pace, de prietenie şi colaborare cu toate statele, de întărire a unităţii ţărilor socialiste pe baza principiilor independenţei şi suveranităţii naţionale, egalităţii în drepturi şi neamestecului în treburile interne, întrajutorării tovărăşeşti. Ne angajăm în faţa conducerii de partid şi de stat să depunem eforturi susţinute pentru înfăptuirea politicii ştiinţifice a partidului nostru, pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce ne revin în producţie". In scrisoarea sa, procurorul Nicolae Iluţu de la Procuratura municipiului Bucureşti arăta : „Poate că puţinele mele cuvinte nu pot să exprime tot ceea ce simt, căldura şi adeziunea mea totală faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostru care reprezintă o expresie a umanismului socialist, o întruchipare unanimă a gîndurilor şi năzuinţelor întregului nostru popor. Ca om al legii, îmi dau seama că poziţia justă, principială şi consecventă adoptată de partidul şi statul nostru în problemele polticii externe şi ale relaţiilor dintre ţârile socialiste, — politică concretizată în Declaraţia Marii Adunări Naţionale, în cuvîntările tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi ale celorlalţi conducători de partid şi de stat, în Declaraţia Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. — este conformă cu normele unanim recunoscute ale dreptului internaţional. Mă declar întru totul de acord cu a-ceastă poziţie, cu întreaga politică a partidului şi guvernului. Ca jurist, mă angajez să muncesc fără preget pentru a veghea la stricta aplicare a legilor ţării, la apărarea normelor legalităţii socialiste“. Lucrătorii Întreprinderii de comerţ exterior „Autotradtor“ arată în telegrama trimisă conducerii de partid şi de stat : „Aprobăm în unanimitate politica extern riâ a partidului şi statului nostru, politică ce pune la baza relaţiilor interstatale primpiete independenţei şi suveranităţii naţionale, ega- lităţîi în drepturi şi neamestecului în treburile interne, respectu- lui reciproc. Noi, care prin specificul muncii avem legaturi comerciale cu diferite ţâri ale lumii, ne dăm seama că aplicarea consec- ventă a acestor principii duce la crearea unui climat favorabil schimburilor de tot felul, la creşterea prestigiului patriei noastre socialiste, la consolidarea forţelor păcii şi ale socialismului. Vom face totul pentru ca aportul nostru să fie cît mai substanţial la aplicarea în- : tocmai a politicii partidului şi statului nostru în relaţiile economice“. I i 1 I I 1 I 1 I I 1 1 I 1 I I I S I I