Informatia Bucureştiului, iunie 1969 (Anul 16, nr. 4910-4934)

1969-06-19 / nr. 4925

WALTER ZIEGLER (România) JEAN CLAUDE ALARY (Franţa) YLI (Norvegia) MEINROD VÖGELI (Elveţia) Văzuţi de Neagu Rădulescu GALAŢI, LA ORA STARTULUI ÎN „TURUL ROMÂNIEI" din şapte ţări pornesc la cursă etapa • Ce va însemna pentru întrecere de-a lungul a peste 1500 km. — Bacău ? GALAŢI, 19 (prin telefon de la trimisul nostru special, CONSTANTIN DIAMANTOPOL). Reportajul, pe care vi-l telefonez din holul hotelului gălăţean „Dunărea“, în condiţiile forfotei generale premergătoare startului celei de-a 18-a ediţii a Turului României, trebuie, în mod firesc, să fie împărţit în trei acte: mai întîi, ce s-a întimplat ieri, apoi prima etapă contratimp de azi dimineaţă şi, in sfîrşit, previziuni asupra celor ce se vor petrece azi după-amiază în etapa a doua, pe ruta Galaţi — Bacău. In privinţa actului al doilea, vă propun totuşi să citiţi, în prima pagină, cele cîteva amănunte transmise în fugă, la încheierea cursei de 6,300 km contratimp, individual, desfăşurată cu începere de la ora 8.30, pe străzile centrale ale cetăţii dunărene. Dar, să ne întoarcem la ziua de ieri. Caravana a plecat cu întîrziere spre Galaţi, unde, adăugîndu-se şi o pană de motor a autobuzului rezervat concurenţilor, s-a sosit abia după-amiază, la ora 17.30. A fost o călătorie pe care căldura de peste 30 de grade din Bărăgan a făcut-o şi mai obositoare. Dar, camerele confortabile ale hotelului, masa excelentă servită la restaurantul„Bucegi“ şi, în fine, briza care a suflat, către seară, dinspre Dunăre, au creat cicliştilor condiţiile unei necesare odihne înaintea startului. Din păcate, nu pentru toţi cicliştii, pentru că echipele Belgiei şi Olandei, deşi invitate de organizatori să vină cu cîteva zile mai devreme, au socotit că le e mai convenabil să sosească abia aseară pe aeroportul Băneasa procurîndu-şi, astfel, singure, dificultatea unei călătorii nocturne, de peste 200 km, cu maşinile, pînă la Galaţi, unde au ajuns azinoapte, la ora 1.30 ! Interesant de menţionat că , o dată cu belgienii şi olandezii, a sosit şi danezul Madsen, rătăcit de restul echipei sale. Rămas singur, el n-a vrut să-şi asume riscurile unei curse de peste 1500 km, astfel că lista participanţilor la Turul României numără, actualmente, 59 de concurenţi din 7 ţări. După un „mini-somn” de numai cîteva ceasuri, alergătoriidin Belgia şi Olandapornesc — handicapaţi faţă de ceilalţi concurenţi — să înfrunte rigorile inerente ale celor două etape înlănţuite de azi. Nu mai punem la socoteală faptul că sosirea aceasta tardivă a obligat juriul de arbitri să lucreze în cursul nopţii la alcătuirea listelor definitive de concurenţi, şi, mai ales, la stabilirea, prin tragere la sorţi, a ordinei starturilor în cursa contratimp de azi dimineaţă ! Dar, să sperăm că acum, cînd toată lumea a sosit, lucrurile vor intra pe făgaşul lor normal şi că desfăşurarea Turului României — pentru organizarea căruia Loto-Pronosport, ziarul „Sportul“ şi F.R.C. au depus lăudabile şi remarcabile eforturi — va fi încununată de succesul pe care cu toţii i-l dorim. Prima încercare mai grea — de data aceasta de ordin pur sportiv — pentru concurenţi, o constituie etapa care, la ora cînd apar aceste rînduri, este în plină desfăşurare de-a lungul celor 170 km ce despart Galaţiul de Bacău. In alţi ani, în ’66 şi ’67, cam pe acelaşi traseu, Turul României îşi desemnase cîştigătorii (şi cazuri asemănătoare am înregistrat şi înainte, în alte curse). Au contribuit la aceasta, atît traseul destul de sinuos, făcut pentru „cărătură“ , cum spun cicliştii în argoul lor, cît şi vînturile care bat aici din direcţii nehotărîte. Va fi oare la fel şi anul acesta, lipsind, prea devreme, cursa de farmecul ne-IERI a început la Sinaia turneul internaţional feminin de şah care reuneşte 14 jucătoare din 10 ţări, în f runda inaugurală: Kusnir (U.R.S.S.) — Gheorghieva (Bulgaria) 1—0; Szoza (Polonia) — Bretova (Cehoslovacia) 0—1; Heemskerk (Olanda) — Reicher (România) 0—1. S-au încheiat remiză partidele : Veroci (Ungaria) — Teodorescu (România), Perevoznic (România) — Jocici (Iugoslavia) și Dobson (Anglia) — Pogorevici (România), iar întîlnirea Nicolau (România) — Keller (R.D.G.) s-a întrerupt. ÎN RUNDA a 13-a a turneului de la Belgrad, Florin Gheorghiu a remizat cu Tringov (Bulgaria). In clasament (cu două runde înaintea încheierii întrecerii), Gheorghiu ocupă locul 4 cu 7*/* P (lider este iugoslavul Pianinei cu 9 p). prevăzutului ? Să nădăjduim că nu ! Gabriel Moiceanui, decanul de vîrstă al concurenţilor (în august va împlini 35 de ani — dintre care 16 petrecuţi pe şosele !), cu care am comentat ieri în drum spre Galaţi aceste perspective, mi-a obiectat că de data aceasta, fiind vorba de prima zi a întrecerii (spre deosebire de cazurile amintite, cînd etapa în cauză venea a treia la rînd), alergătorii nu se vor lansa încă în acţiuni hotărîtoare. Am încredere în flerul — verificat în atîtea rînduri — al lui Moiceanu ! Fie cum zice el, și fie cursa cît mai interesantă, cu un deznodămint cît mai îndepărtat ! • In Europa a sosit o delegaţie de sportivi kenieni, care va participa la diferite concursuri atletice în 7 ţări, primul fiind „Memorialul Rusocinski“ de la Varşovia (19—20 iunie). Din cei 12 atleţi va lipsi însă „asul“ alergătorilor din Kenia, Kipelioge Keina, care — fiind indisponibil — nu a făcut deplasarea. „ Suntem in măsură să vă furnizăm cîteva noutăţi olimpice. S-a stabilit programul ediţiei J. O. de iarnă de la Sapporo. Ceremonia de deschidere şi 6 meciuri de hochei in prima zi (3 februarie 1972) vor inaugura grandioasa întrecere sportivă, care se va încheia după 10 zile (13 februarie) cu alte două meciuri de hochei, cu slalomul uriaş bărbaţi şi ştafeta 4x10 km bărbaţi, după care, seara, va avea loc, bineînţeles, festivitatea de închidere... Unde se va desfăşura viitoarea ediţie din 1976 a J. O. de iarnă încă nu s-a hotărît. Poate ca şansele să revină din nou Europei şi in special Elveţiei, care studiază posibilităţile de găzduire a competiţiei la Saint-Moritz, Sion, Zürich sau Interlaken. In privinţa, J. O. de vară din 1976, alături de Montreal şi Los Angeles şi-a depus candidatura şi Florenţa . Helemio Herrera a dezminţit ştirea apărută in ziarul „El Noticiaro Universal“ care anunţa că celebrul „H H.“ va antrena echipa Barcelona. Herrera va antrena şi în sezonul viitor formaţia A. S. Roma. • Ungaria isi va depune candidatura, cerind dreptul de organizare a campionatelor europene de canotaj din 1970. • Ieri după-amiază, echipa Rapid Bucureşti — fără titularii selecţionatei care a făcut deplasarea în Iugoslavia, fără Petreanu, reţinut pentru lotul de tineret, şi nebeneficiind nici de aportul lui Dan şi Greavu, indisponibili — a susţinut un meci amical la Brăila cu formaţia locală Progresul. Partida, desfăşurată pe un teren ce nu oferea condiţii normale de joc, s-a încheiat cu victoria gazdelor : 4—1 (2—0). Golul bucureştenilor a fost marcat de Neagu. Rapidul urmează să joace sîmbătă la Piteşti în compania F Argeşului şi miercuri pe stadionul Giuleşti, de la ora 18, cu formaţa turcă Altai Izmir. Sîmbătă, la Istanbul, va avea loc întîlnirea Fenerbahce — Selecţionata europeană cu ocazia retragerii din activitatea competiţională a internaţionalului Sever. Din selecţionata Europei, alături de Uwe Seeler, Asparuhov, Graici şi alţi fotbalişti de renume, va evolua din partea României piteşteanul Dobrin (Dumitrache, Ghergheli şi Radu Nunweiller n-au putut da curs invitaţiei, ei aflîndu-se în preziua finalei „Cupei“...). • Două noi recorduri mondiale la atletism : Liesel Westermann (R.F.G.) la aruncarea discului cu 62,70 m și Kinnunen (Finlanda) la aruncarea suliței cu 92,72 m. Echipa campioană a Capitalei, Laromet (ultimul din dreapta, antrenorul Dori Costică) 13888888838388888888338888388838838888883888838888888881. Consecinţe ale încălcării unor stricte obligaţii de sen (Urmare din pag. 1) blînd şi prea neputincios ca să poată exprima ceea ce gindeşti şi simţi faţă In faţă cu faptele unor asemenea oameni ! Dar, asemenea fapte, asemenea crase neglijenţe sunt citate şi în celelalte trei cazuri recente la care ne refeream mai sus — ceea ce presupune existenţa unei anumite mentalităţi înapoiate, a unei stări de spirit înrădăcinate la I.C.M. 2 (dar asupra acestui aspect vom reveni cu unele argumente în plus). De la o înălţime de aproape 30 de metri, mecanicul Ioan Popa scapă din mînă o tijă metalică, care, ajunsă la pămînt, provoacă un accident mortal. Răspunderea penală a mecanicului este certă, întrucît vina de a se fi urcat pe un element din lemn instabil de pe care își pierde la un moment dat, echilibrul, scăpînd tija din mînă, nu poate fi ocolită. Dar... tija ar fi rămas inofensivă dacă... 1) blocul ar fi fost împrejmuit de un parapet protector care — așa cum cer normele de tehnica securității muncii — interzice, pe o distanță de 10 metri, accesul muncitorilor în zona periculoasă de lucru ;... 2) ar mai fi existat acea copertină de protecție care ar fi diminuat forța distrugătoare a tijei;... 3) dacă maiștri în Vasile şi Dumitru Opriţescu ca şi Ing. Vasile Ilie, şeful lotului nr. 3 (șantierul nr. 1) și-ar fi făcut datoria, luînd toate măsurile pentru ca munca oamenilor din subordine să se desfășoare în condițiile deplinei securităţi. Nu este vorba, bineînţeles, nici despre opţiunea, nici despre bunăvoinţa lor, ci despre nişte obligaţii stricte — înscrise în legislaţia muncii — pe care şi-au permis să le încalce şi pentru care — nu ne îndoim — vor răspunde in faţa justiţiei. După cum se ştie, replicile justiţiare sunt deosebit de severe în astfel de împrejurări (severitatea avînd o raţiune profund umană şi socială). Maiştrii Vasile Dinescu şi Vasile Ionescu, direct legaţi de cauzele care au condus la accidentul petrecut în ziua de 7 iunie cu muncitorul Marin Iancu (în timp ce lucra la blocul Z 14 — Drumul Taberei), mecanicul Mihail Hanz Ligner, şeful de echipă Mitică Ţuţuianu şi ing. Andrei Nicolaescu (şeful şantierului nr. 4) răspunzători de accidentul consumat în ziua de 6 iunie, vor plăti cu acelaşi preţ greu consecinţele nepăsării lor. Clemenţa ar suna fals în vecinătatea unor astfel de fapte iresponsabile. Dacă plăteşti un geam spart din neatenţie, nu s-ar putea să rămîi dator atunci cînd ai pe conştiinţă soarta sau viaţa unui om. A spera însă că singure aceste măsuri vor aduce la I.C.M. 2 o modificare radicală a actualei mentalităţi faţă de protecţia muncii, ar fi, desigur, naiv. Iresponsabilitatea merge pînă în vîrful piramidei sau, mai exact spus, de acolo porneşte, fiindcă nu de puţine ori conducerea T.C.M. 2 a dovedit că nu-şi îndeplineşte îndatoririle legale ce-i revin în această privinţă. La sfirşitul lunii martie, o adresă trimisă de D.G.C.M. (forul tutelar), o adresă care sună, mai degrabă, ca o admonestare, vizîndu-1 direct pe ing. C. Popa, directorul I.C.M. 2, cere să se ia măsuri severe pentru asigurarea unor condiţii nepericuloase de lucru pe şantiere. Se reaminteşte, printre altele, şi o altă obligaţie pe care conducerea I.C.M. 2 n-o socotise demnă de importanţă , acel control săptăminal, pe care are datoria să-l facă pe şantierele din subordine, pentru a vedea cum sunt respectate normele de tehnica securităţii muncii. Care a fost răspunsul directorului ? Acesta s-a rezumat să-l retrogradeze pe tehnicianul care se ocupa în centrală de problemele de protecţia muncii şi... ATIT ! Cu circa 8—10 zile înainte de ultimul accident, o brigadă a Consiliului sindicatului din construcţii face un control pe şantierele din Drumul Taberei cerînd să se ia măsuri urgente, inclusiv la blocul Z 14 unde s-a produs accidentul. Şi de astă dată conducerea T.C.M. 2 a continuat... să stea cu braţele la piept. Ing. Bruno Mochi, şeful serviciului de protecţia muncii din cadrul D.G.C.M., care — prin forţa lucrurilor — s-a aflat intr-un contact permanent cu această lipsă de receptivitate, ne-a comunicat direct şi deschis părerea d-sale : „in cadrul nici uneia dintre întreprinderile de construcţii nu ne izbim de atîta dezinteres şi de atîta lipsă de exigenţă faţă de protecţia muncii, ca la I.C.M. . De altfel şi directorul general al D.G.C.M. inginerul Octavian Bîrsan, a ajuns la aceeaşi concluzie. Nemulţumirea profundă pe care D.G.C.M.-ul o încearcă la ora actuală (am fi dorit-o consumată cu un ceas mai devreme !) faţă de cele întîmplate la I.C.M. 2 se concretizează printr-o măsură drastică . „Inginerul şef al întreprinderii, c. Toma, vă fi destituit din muncă — ne-a comunicat directorul general al D.G.C.M. Considerăm că el era principalul factor răspunzător de organizarea producţiei în mod nepericulos. Nu putem menţine într-o asemenea funcţie — de mare responsabilitate umană — un cadru de conducere, care cultivă in jurul lui o atitudine înapoiată faţă de o problemă atît de vitală cum este protecţia muncii“. In ce-l priveşte pe directorul I.C.M. 2, inginerul Constantin Popa, ni s-a comunicat că el a fost și va fi aspru criticat, urmînd să fie sancţionat cu „mustrare scrisă“. Chiar dacă, citîndu-l pe directorul general al D.G.C.M. : „Nu-i putem cere unui director să se ocupe de toate, să poarte pe umeri întregul sarcinilor care revin unei întreprinderi“, modul în care a evaluat forul tutelar răspunderea ing. Popa ni se pare — eufemistic vorbind — îngăduitor. Un director care acceptă, in cunoştinţă de cauză, perpetuarea unor fenomene negative cu consecinţe grave, care închide ochii atunci cînd i se atrage atenţia asupra acestor fenomene, nu poate „risca“, după părerea noastră, doar... o mustrare scrisă • Ieri la amiază, prin escaladarea unei ferestre lăsată deschisă, una sau mai multe persoane neidentificate au săvîrşit un furt în str. Ceres nr. 3. Cercetările pentru descoperirea infractorului (sau infractorilor) sunt efectuate de secţia judiciară a sectorului 6 miliţie. • Aseară, la ora 22, autocamionul 21-B-6499, condus de Ştefan Geanta, a tamponat o autobasculantă ce staţiona pe str. Traian în momentul cînd încerca s-o depăşească. Datorită accidentului a fost rănit grav Aurică Andrei (comuna Islazul, judeţul Ilfov). Subofiţerul Vasile Covil, de la circumscripția 17 miliţie, a surprins pe Teodor Chiuş (str. Theodor Aman nr. 55) şi Anton Rizea, în momentul cînd încercau să dispară cu obiecte în valoare de 4000 lei, furate, ieri noapte, dintr-un autoturism parcat pe str. Clucerului. • în Grădina botanică a fost găsit un ceas de mînă. Păgubaşul poate să-l ridice de la sectorul 7 miliţie, unde a fost depus de cetăţeana Neana Bossu. Constantin Junoiu (str. Cărăuşilor nr. 31) a fost prins în flagrant delict, în seara zilei de 17 iunie, în momentul cînd încerca să escrocheze o femeie cu suma de 3000 lei, bani pretinşi în schimbul unui serviciu pe care, chipurile, urma să-l facă. Persoanele înşelate, eventual, în acelaşi mod, sînt invitate să se adreseze serviciului de miliţie feroviară. • Este cercetat, sub stare de arest, Ion împărăţelu (str. Cruşavăţ nr. 43) Acesta l-a lovit un cap cu un corp dur, pe Ion Nicolae (str. Macului nr. 54). Căzînd, victima s-a lovit de o piatră, iar după două zile de la internarea în spital a decedat. A fost trimis în judecată Nie Teodorescu (deţinut în prezent pentru altă faptă, în penitenciarul Văcăreşti), şofer la Baza de desfacere a produselor petroliere București, care, in cursul anului 1968, a sustras peste 13000 litri combustibil pentru calorifer. • CÎŞTIGATOAREA ÎNTRECERII, LAROMET, VA LUA PARTE LA BARAJUL PENTRU DIVIZIA C • AU RETROGRADAT IN CATEGORIA „PROMOŢIE". GLORIA, LUXOR ŞI CIULCAN Pentru a doua oară în ultimii 10 ani, titlul de campioană a municipiului București, este cîştigat de LAROMET. Succesul acestei echipe era oarecum scontat. Prin promovarea indivizia C a echipelor Autobuzul, Voinţa, Sirena şi Maşini unelte, Laromet rămînea una din marile favorite. Ea a confirmat, după cum se vede, aşteptările, impunîndu-se spre satisfacţia numeroşilor ei susţinători. Pe parcurs, Laromet a avut de luptat cu rezistenţa unei singure adversare, Avîntul 9 Mai, care s-a prezentat neaşteptat de bine îndeosebi in prima parte a campionatului, pe care l-a încheiat pe primul loc. Dar Laromet, în afara faptului că în retur s-a dovedit mai constantă, are şi meritul de a fi cîştigat duelul direct cu Avîntul 9 Mai. Diferenţa mare de puncte care separă aceste echipe se explică prin aceea că Avîntul 9 Mai a trebuit să suporte o sancţiune de trei etape ca urmare a indisciplinei... conducătorilor ei. La aceasta s-a adăugat pierderea cu 0—3 (pe teren 2—1) a meciului contestat de Gloria. O soartă asemănătoare a avut şi Granitul pentru care campionatul s-a încheiat cu o lună în urmă, din cauza suspendării sale în ultimele patru etape, ca urmare a dezordinilor de la meciul cu Vulcan. In asemenea condiţii întrecerea din partea superioară a clasamentului nu a mai prezentat în final nici cel mai mic interes, Laromet făcind un simplu act de prezenţă. De reţinut , cu toată absenţa de la ultimele jocuri, Avîntul 9 Mai şi Granitul au rămas pe aceleaşi poziţii II şi respectiv III. Cîteva scurte aprecieri asupra celorlalte competitoare. Vîscoza a confirmat că este o formaţie valoroasă, puternică. Remarcabile sunt şi evoluţiile echipelor Automatica şi I.C.S.I.M. Sub aşteptări au concurat I.O.R. (mai cu seamă in retur), A. S. Armata şi Dinamo Obor, formaţii cu loturi valoroase şi excelente condiţii de pregătire. De asemenea, IPROFIL şi Constructorul nu au mai demonstrat forţa şi valoarea din ediţiile precedente. Celelalte echipe, Bere Rahova, Acumulatorul, Gloria, Luxor şi Vulcan s-au zbătut într-o aproape totală mediocritate. Ultima etapă, a 30-a, avea de rezolvat un singur amănunt : stabilirea echipelor care trebuia să părăsească categoria „Onoare”. Ameninţate cu retrogradarea erau şase formaţii. Au reuşit să se salveze : Constructorul (2—1 cu IPROFIL), Bere Rahova (3—1 cu Automatica) şi Acumulatorul (2—1 cu Dinamo Obor). Cite două puncte au obţinut şi celelalte trei formaţii : Gloria (2—1 cu Vîscoza pe terenul acesteia), Vulcan (2—1 cu A. S. Armata) şi Luxor (3—0 fără joc). Dar pentru toate aceste trei echipe victoriile s-au dovedit tardive, intrucît ele au avut cite un punct şi două mai puţin. Meciul dintre I.C.S.I.M. şi Laromet s-a încheiat cu victoria primei cu scorul de 2—1, graţie căreia s-a clasat pe locul V, cel mai bun din ultimii ani. A mai primit 3—0 fără joc. I.O.R. D. Porumbacu CLASAMENTUL FINAL 1. Laromet 2. Avîntul 3. Granitul 4. Vîscoza 5. I.C.S.I.M. 6. Automatica 7. I.O.R. 8. A.S.A. 9. Dinamo 10. IPROFIL 11. Constructorul 12. Bere Rahova 13. Acumulatorul 14. Gloria 15. Luxor 16. Vulcan 3 48—20 7 50—39 9 30—30 10 44—35 11 43—32 7 26—25 11 41—33 10 29—33 11 37—33 11 34—32 11 30—39 9 37—47 12 31—46 14 33—42 11 34—44 14 30—47 (Urmare din pag. 1) dar scriu aceste rînduri din lipsa de suprapunere, uneori, a epocii cu civilizaţia. Pe stradă, tineri, care au trecut de vîrstă curiozităţii, care ştiu mai mult decit tot, se lipesc, brusc, de umărul feminin — fără ca acesta s-o îngăduie — însoţindu-i ca sub escortă, într-o dublă autojignire de sine şi de stradă. Pleoapele cad greu peste astfel de scene şi bănuiesc că umărul escortat, noaptea, se a- Virste şi străzi fundă în pernă ca într-un coşmar, imposibil de învins. Se mai aude-n stradă vîrstă fără sunet, aruncînd in obrazul femeii, care vine de la lucru şi se duce acasă, după ce a trecut prin piaţa de legume, cuvintele acelea care se rostesc de obicei numai în gînd, atunci cînd pudoarea crede că storurile sînt trase. Cad ca nişte ghiulele murdare şi fără focos, lansate de un obraz, care, altfel, se vrea respectat. Cad şi lasă de multe ori hobul sărat strivit între pleoape, urît şi inutil. Cad culese de auzul bunului -simţ, cel care ţine, neîndoielnic, de civilizaţie şi stradă. Cad mereu de cum vine căldura şi pînă toamna, tirziu. Şi dacă printr-un miracol s-ar putea transforma intr-un bumerang contondent, multe din obrazurile amintite arapărea, pe trotuare, împestrițatei cu leucoplast. (Urmare din pag. 1) cunoştinţă de exponate şi a face propuneri de lărgire a sortimentelor. Asemenea expoziţii se vor organiza în fiecare lună. (Răspunsul T.L.C.R. 2 se referă cam la aceleaşi aspecte). 2. Fabrica de produse lactate Bucureşti Prezentăm pe scurt principalele măsuri luate, în scopul remedierii deficienţelor semnalate . Aprovizionarea cofetăriilor cu îngheţată vrac se face în prezent cu cinci maşini frigorifice (în loc de 2) cu program prelungit de activitate, de 3—4 ori pe zi, de la deschidere pînă la orele 22, întrucît maşinile pleacă din întreprindere la ora 6,30 urmează să ajungă la ultima unitate din ruta respectivă la ora 9,30. De comun acord cu organele comerţului, urmează să rezolvăm problema orarului de funcţionare, deoarece multe cofetării încep activitatea după ora 10. Precizăm că, în depozitul nostru frigorific exista suficientă îngheţată vrac, în mai multe sortimente : vanilie, rom, cacao, lămîie, portocale, trandafir, alune şi fistic. Pentru ca distribuţia mărfii să se desfăşoare cît mai rapid, pe fiecare maşină a fost repartizat un muncitor pentru a ajuta la manipularea bidoanelor, operaţie pe care o efectua conducătorul auto. • Zilnic, prin sondaj, rutele de livrare sunt controlate de un salariat al întreprinderii noastre. © Au fost instalate toate conservatoarele electrice. Unele dintre ele funcţionează însă cu instalaţii provizorii, urmînd ca I.D.E.B.-ul să găsească soluţiile tehnice cele mai potrivite pentru definitivare. # Nu s-a rezolvat încă problema montării conservatoarelor electrice în ștranduri, parcuri sau alte locuri de agrement. I.D.E.B. nu avizează favorabil instalarea lor, întrucît sursele de alimentare sînt la distanţe prea mari de punctul de desfacere și montarea lor ar necesita cheltuieli neeconomice. 3. ,, Ciclop întrucît în articol se critica şi activitatea nesatisfăcătoare a unor echipe de mecanici din unităţile noastre de întreţinere şi reparare a utilajelor comerciale — se spune în răspunsul primit — au fost stabilite măsuri care să bareze calea unor asemenea deficienţe. Astfel, după, verificarea la faţa locului a celor semnalate de ziar, s-a ajuns la concluzia că, în afara unor motive obiective care au influenţat, negativ activitatea echipelor de mecanici, s-a manifestat şi superficialitate în îndeplinirea unor obligaţii de serviciu. De aceea, conducerea întreprinderii a sancţionat pe cei vinovaţi astfel : maiştrii Cornea Vladimir şi Gh. Danciu cu „mustrare scrisă“ ; şefii de echipă Baciu Ion şi Bereu Ştefan au fost retrogradaţi cu o treaptă de salarizare pe timp de o lună ; mecanicii Constantin Pohrib şi Stancu Tănăsescu au fost retrogradaţi cu o treaptă de salarizare pe timp de două luni. S-au luat, de asemenea, măsuri pentru aprovizionarea secţiei cu materiale şi piese necesare asigurării unor lucrări de bună calitate. Periodic, vor avea loc şedinţe de analiză a situaţiei, împreună cu tehnicienii organizaţiilor comerciale, spre a se preîntîmpina situaţii ca cele semnalate. Trebuie, totuşi, să arătăm — se scrie, mai departe, în răspuns — că deficienţele semnalate la conservatoarele de îngheţată s-au datorat şi unor manifestări de nepăsare din partea beneficiarilor la emiterea comenzilor de reparaţii sau în punerea la dispoziţia secţiei a unor piese de schimb. Astfel, deşi s-a semnalat din vreme beneficiarului (T.L.C.R.) că, la cofetăriile „Traian“, „Vergului“ şi „Opereta“, conservatoarele de îngheţată au serpentine de circulaţie a agentului frigorific defecte nu s-au pus la dispoziţia secţiei utilaj comercial asemenea serpentine, deşi existau în magaziile sale“. PROFESIONALĂ CĂI FERATE ŞCOALA BUCUREŞTI Calea Giuleşti nr. 10, sectorul 8 ANUNŢ Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că pînă la 30 iunie 1969, se primesc înscrieri pentru examenul de admitere în anul şcolar 1969/1970", pentru şcoala profesională învăţămînt de zi. Se pot înscrie tineri in vîrstă pînă la 18 ani împliniţi In cursul anului 1969, absolvenţi ai şcolii generale, indiferent de domiciliu cu condiţia să dea declaraţie scrisă că acceptă ca la terminarea şcolii, să fie repartizaţi I n localităţile unde va fi nevoie. — _ ... 1 __ ____ __ _„«Om A WMMa *5 (o n val a is a tre orele 7.15 la telefon CFR 4279 și p.T.T.R. 18.35.71. d I. I. L. CICLOP organizează cursuri de ucenicie la locul de munefi cu durata de 2 ani, in meser III 41 — Tinichigii auto — Vopsitori auto. Se primesc candidaţi din Bucureşti şi comunele suburbane, absolvenţi ai şcolii generale In vîrstă de 15—18 ani. Se primesc candidaţi şi pentru Şcoala profesională de ucenici, cu durata de 3 ani, pentru meseriile : — Lăcătuş mecanic auto — Lăcătuş montator agregata energetice înscrierile se fac la I.I.E. „Ciclop“, bd. Magheru nr. 6—8, pînă la 27 iunie 1969. TEATRUL MIC angajează ȘEF ATELIER CROITORIE FEMEI CONCURSUL va avea loc pe data de 24 iunie 1969, la sediul Teatrului Mic, str. C-tin Miile nr. 16 Actele se depun la Serviciul personal METRIMPEX Întreprindere ungară de comerţ exterior BUDAPESTA - R. P. organizează EXPOZIŢIA DE INSTRUMENTE ELECTRONICE, DE LABORATOR, ELEMENTE DE AUTOMATIZARE ŞI INSTRUMENTE DE LABORATOR PENTRU INDUSTRIA TEXTILĂ 19—26 iunie 1969 în sala de expoziţii a Asociaţîei Artiştilor Fotografi din București, str. Brezoianu nr. 23 de vizitare, zilnic între 9—17 Duminica între 10—13 PUBLICOM, ungară de schimb pentru televizoare de schimb pentru ANUNŢA CONCURS pentru ocuparea de posturi solişti balet şi balerini corp ansamblu Concursul va avea loc pe data de 23 iunie 1969, ora 8, în sala Şcolii de coregrafie, str. Lt. Lemnea nr. 9 Bucureşti sectorul 1, piese de schimb pentru picup-uri şi magnetofoane Celor reuşiţi la concurs li se ■ asigură, salarii corespunzătoare şi locuinţă. „ Magazinul „DIODA“ — Bucureşti, bd. 1 Mai nr. 126, I sector 8, of. poştal hr. 41 T ♦-f-M-t-f-f+T-M-t-UT 4-i-» ♦-U-M-MÎ. ÎNTREPRINDEREA Poligrafică „Arta grafică“ cu sediul în Bucureşti, calea Şerban Vodă nr. 133, angajează INGINER mecanic (eventual cu condiţii de şef de serviciu), TEHNICIAN I mecanic şi DESENATOR tehnic principal. Relaţii la biroul personal între orele 13—14,30. TRUSTUL zonal al întreprinderilor agricole de stat Bucureşti angajează pentru Atelierul de proiectare, studenţi, pensionari etc. pe posturi vacante temporar (concedii medicale), INGINERI şi TEHNICIENI I, instalaţii apă, canal, termice şi in aceleaşi condiţii DESENATORI tehnici instalaţii şi construcţii. Relaţii la sediul Trustului, şoseaua Giurgiului nr. 161, bloc 4, telefon 23.58.66/ 13 sau 31.07.44/13. COOPERATIVA „Artă şi precizie“ din Bucureşti, strada 30 Decembrie nr. 13 — telefon 15.32.95, angajează de urgenţă ŞLEFUITOR galvanizator categorii 5—7. I.P.I.U. — Institutul de proiectări al industriei uşoare* angajează INGINERI proiectanţi şi PROIECTANŢII pentru specialităţile : construcţii de maşini, tehnologii prelucrări mecanice şi tratamente termice, INGINERI proiectanţi pentru tehnologie sticlă şi ceramică fină, tehnologia prelucrării cauciucului şi maselor plastice, instalaţii termice, ventilaţie şi sanitare, INGINERI economişti şi ECONOMIŞTI pentru elaborarea documentaţiilor economice şi proiectarea organizării obiectivelor industriale. Solicitanţii se pot adresa la sediul institutului din Bucureşti, str. Luterană nr. 12, sectorul 7, etajul II, camera, 209, după orele 13. ÎNTREPRINDEREA construcţii lucrări speciale transporturi Bucureşti, str. 13 Decembrie nr. 4 sectorul 1, angajează pentru Aeroportul Internaţional Otopeni, MUNCITORI cu înaltă calificare in meseriile: ZIDARI, TUMULARI, TINICHIGII, în condiţiile : plata in acord, masa la cantină contra cost, transport zilnic din Bucureşti la şantier şi înapoi cu autobuzele întreprinderii. I.C.T.C.M. cu sediul in Bucureşti, bd. Muncii 250, sectorul 3, angajează pentru sediul din şos. Olteniţei nr. 105, sector 5 (capătul maşinii 31) DESENATORI tehnici I şi II, PROIECTANŢI I şi specialitatea T.C.M., utilaje de turnătorie şi deformări plastice, INGINERI spec, deformări plastice, INGINERI spec, tehnologia construcţiilor de maşini, INGINERI economişti cu practică în probleme de organizare a producţiei, INGINERI proiectanţi, INGINERI mecanici pentru grupa de inovaţii, SECRETARA cunoscînd stenografia şi dactilografia, DACTILOGRAFE cu munca în acord şi regie, FOCHIŞTI categ. I şi ii autorizaţi de I.S.C.I.R., PAZNICI. Informaţii la telefon 22.38.41. ANGAJAM CONTABIL pat cu stagiu şi studii c zătoare. Tel. 17.58.00. I.C.T.C.M. cu sediul în Bucureşti, bd. Muncii nr. 250, sector 3, angajează pentru sediul din calea 13 Septembrie nr. 23, sectorul 6 INGINERI chimisti, DESENATORI tehnici I şi II, PROIECTANŢI I specialitatea cuptoare şi maşini de tratament cu curenţi de înaltă frecvenţă, TEHNICIAN I sau II pentru protecţia muncii ; DACTILOGRAFE cu munca în acord şi regie, STRUNGARI categ. 4-6 ; FREZORI categ. 4-6, PAZNICI, MUNCITORI DIRIGINTE şantier (â angajăm pentru trai, tel. 14.15.25, cu experien şantier cent