Informatia Bucureştiului, mai 1972 (Anul 19, nr. 5810-5835)

1972-05-02 / nr. 5810

Pag. a 2-a • Omogenitatea—principala f ormă a echipei noastre • Radu Nunweiller—cel mai sportivitate a PubliculSîmbătă, la Budapesta, s-a disputat prima manşă a confruntării dintre selecţionatele, de fotbal ale UNGARIEI şi ROMÂNIEI din cadrul sferturilor de finală ale campionatului european. Echipa noastră — cu excepţia primelor 20 de minute — a realizat un joc bun, avînd o comportare de calitate şi s-a dovedit, în multe perioade, superioară adversarei sale. Rezultatul obţinut, 1—1 (golurile au fost marcate de Branikovits în minutul 11 şi Sătmăreanu în minutul 511), ne măreşte evident şansele de calificare în turneul final al C.E După opinia noastră, principala armă a echipei României a fost omogenitatea. Dacă Illovszky a avut probleme cualcătuirea fomipaţiei pina cu cîteva ore înaintea începerii meciului, Angelo Niculescu a alcătuit f l-le nostru din jucători care s-au întilnit in cadrul pregătirilor şi au jucat împreună în meciuri amicale şi oficiale de zeci de ori. Iată principalul nostru atu, care dacă n-a fost suficient reliefat la începutul partidei şi-a arătat eficienţa pe parcursul întilnirii. Şi cu atît mai mult apreciem omogenitatea echipei noastre, puterea ei de luptă, de mobilizare cu citea şi-a revenit după cîteva minute de derută, a recuperat un handicap de un gol şi, în special, a ştiut să treacă peste momentele grele consecutive primirii cartonaşelor galbene de către Dumitru, Dinu şi Radu Nunweiller şi avertismentului dat lui Lupescu. De altfel, trebuie să remarcăm aici arbitrajul extrem de sever, al englezului W. Smith care, în dorinţa de asigura o bună desfăşurare a jocului, a penalizat orice greşeală. Misiunea i-a fost uşurată de modul sportiv, corect în care şi-au disputat şansele ambele echipe. Nivelul bun al meciului de altfel şi-a tras izvorul şi din acest joc de o deplină sportivitate. In aceeaşi ordine de idei, am sublinia obiectivitatea publicului de pe Népstadion, spectatorii arâtîndu-se buni cunoscători ai fotbalului. Ne-a făcut plăcere să remarcăm în tribune un mare grup de suporteri români, care şi-au încurajat echipa permanent, mai ales acel grup aflat la „confluenţa“ tribunei a II cu peluza din spatele porţii lui Răducanu din repriza secundă, care a fost răsplătit de comportarea formaţiei noastre şi de faptul că, după încheierea meciului, jucătorii « IN F O R M 'A Fi A rj»!“! î depună UNGARIA-ROMANIA 1-1 Comportare bună, la înălţime! rezultat de prestigiu, şanse mărite de calificare Ce am reţinut deosebit de pozitiv din comportarea echipei noastre? Renunţarea la ceea ce era numit tactica „temporizării“, creşterea încrederii în forţele proprii şi abordarea meciului cu spirit ofensiv. Şi acum să aşteptăm meciul retur, în care ne-am majorat posibilităţile de calificare. De duminică, de la sosirea pe aeroportul Otopeni (unde extrem de mulţi bucureşteni au salutat echipa noastră !), a început de fapt pregătirea returului. Seriozitate, aceeaşi hotărîre şi responsabilitate — iată cum trebuie aşteptat acest meci. Să nu uităm că şi echipa Franţei ’a realizat un 1—1 la Budapesta şi apoi a fost eliminată printr-un 0—2 chiar la Paris. Formaţia maghiară este puternică şi acel 0—2 cu echipa R.F.G. s-a dovedit a nu fi întâmplător , sîmbătă, Vest-germanii au depăşit cu uşurinţă şi pe englezi. Antrenorul Angelo Niculescu va convoca lotul după etapa de mîine şi poate formaţiei de la Budapesta, care va fi probabil baza „ll“-lui de la 14 mai, li va fi alăturat şi Dobrin. Dar numai dacă piteşteanul va juca bine la Ploieşti, dovedindu-se restabilit şi bine pregătit. Să vedem cum vor juca de altfel toţi tricolorii mîine (cu toate că Dinu, Răducanu, Dembrovschi sunt uşor accidentaţi). Dan Patraşcu RADU NUNWEILLER Golul nostru „văzut“ în minutul 91 Sîmbătă seară, tîrziu, la Grand Hotel, am reconstituit faza golului marcat de echipa noastră... Iordănescu : „In repriza secundă mi-a mers jocul mult mai bine și la una dintre cursele mele, am fost oprit neregulamentar de Fabian, care a fost pedepsit cu un fault spre marginea laterală a careului. Am executat tot cu lovitura şi văzărîu-i pe partea opusă pe doi dintre cei mai buni „zburători“ ai noştri — Lupescu şi Sătmăreanu —, am aruncat acolo balonul“. Sătmăreanu : „Cînd s-a acordat fault m-am apropiat de careu. Un adversar, cred că Zambo, m-a ţinut de mină înaintea intrării in careu. Atunci m-am oprit, simulind că am renunţat. Simţindu-mă din nou liber, am ţîşnit în momentul executării loviturii şi am avut o detentă bună, lovind mingea (care a trecut peste buchetul format din Lupescu, Pancsics şi Geczi) foarte bine cu fruntea. Sunt extrem de fericit, dar mărturisesc că altfel mi-aş fi dorit să marchez, mai frumos, mai spectaculos, cu un şut cu piciorul Metalul Bucureşti — Metalul Plopenî 1 — 0 în meciul dintre Metalul Bucureşti şi Metalul Plopenî, elevii lui Paul Popescu s-au instalat din primul minut in jumătatea de teren adversă. După cîteva tentative nereuşite, gazdele au înscris unicul gol al partidei. Realizator, Omer, care a primit în divizia C In cadrul etapei a 19-a, în seria ,,bucureşteană“ a diviziei C de fotbal au fost înregistrate rezultatele: Maşini unelte — Unirea Tricolor 0—1; T.M.B.—Laromet 3—2; Electronica — Sirena 1—0; Tehnometal—Autobuzul 3—1; Dinamo Obor—Voinţa 0—1; Victoria Lehliu—Flacăra roşie 0—1. Electronica (30 p) continuă să păstreze avansul de patru puncte faţă de Unirea Tricolor (26 p). Autobuzul, în schimb, a ieşit, din cursă, avînd 24 p. INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI Părerile gazdelor Antrenorul Rudolf Illovszki : ,,În primele 45 de minute echipa mea a picat bine, dar după pauză — forţind majorarea scorului -1 a greşit mai SUDrommrinU,intalia ..slăbiciunile şi fiind jucători foarte buni, aţi ştiut -o aceasta situaţie. PinA la meciul retur mai sunt două saptamini », cu echipa pe care o avem. păstrăm șanse de calificare" carea fiSstrt V' “" 1UCâtor maghiar- Palk,sUs . ..Continui să cred în califipentru ’“s^omvUaTe werpitko- Pictatele federației : „Felicit echipa romană Iată și cîteva opinii din presa maghiară : ctomIIJ11“1 ”o repriză a fost prea puţin“, cronicarul ziarului „NEP. szABADSAG” sene că egalarea s-a produs din cauza unei greşeli a portarului Geczi şi că pentru a forţa posibilităţile de calificare echipa masSlM trebuie să-şi schimbe nu numai concepţia de joc, ci şi unii dintre componenţi. Ziarul de specialitate. NÉPSPORT sub titlulPrima repriză putea fi hotăritoare“ remarcă intr-unul dintre subtitluri pe Dinu. Lupescu Dumitru şi Radu Nunweiller.Este o dovadă a puterii de luptă a acestor jucători care au evoluat foarte bine în ciuda faptului că toti au primit avertismente din partea arbitrlui — n.n). MAGYAR HÍRLAP : „N-am trăit pe terenul propriu satisfacţia realizării vreunui avans" ; NÉPSZAVA : „Ocaziile ratate s-au răzbunat pînă la urmă“ . MAGYAR NEMZET : „Mai avem 90 de minute". români le-au mulţumit în mod special. . Cum au evoluat fotbaliştii noştri ? Dintre toţi — ţinînd seama de incontestabila contribuţie a tuturor, care au format o adevărată echipă — s-a remarcat in mod deosebit Radu Nunweiller, cel mai bun de pe teren. Părerea noastră este împărtăşită şi de comentariul agenţiei France Presse... Constanţi pe toată durata partidei au fost Dumitru, Domide, Lucescu, Răducanu, iar cu un evident aport superior după pauză Lupescu, Dinu, Sătmăreanu, Deleanu, Iordănescu şi Dembrovschi. Fără exagerare, in partea a doua a partidei (mai corect de prin minutul 40) toţi fotbaliştii noştri ar merita numai note de 9 şi 1o ! Echipa a funcţionat ca un ansamblu rodat, a abordat combinaţii, treceri spectaculoase din aparate în atac, şi a periclitat poarta adversa. Ocaziile ratate de gazde în prima repriză au fost compensate de cele două situaţii de gol avute de Domide (în prima repriză) şi de Dembrovschi (în minutul 82). Rezultatul este deci echitabil, ilustrind echilibrul de forţe de pe teren, care s-a materializat şi prin perioadele de dominare : primele 45 de minute au aparţinut gazdelor, următoarele oaspeților. Divizia B de fotbal. SPORTUL STUDENŢESC-3 PUNCTE AVANS Duminică, în diviziei. B de fotbal. Sportul studenţesccu un draw, 2—2, la avans asupra Progresului Bucureşti. Primi gresul Bucureşti 29 p ; S. N. Olteniţa 27 pe locul şapte. Frumtaşele seriei a II-a Mare 26 p ; C.F.R. Timişoara 25 p etc. Progresul —C.F.R. Paşcani 4-0 Suporterii Progresului au fost din nou prezenţi în tribunele stadionului din str. Dr. Staicovici, trăind — pentru a cita oară ? — emoţii pînă a-şi vedea favoriţii impunîndu-se după placul inimii lor, în faţa echipei C.F.R. Paşcani. Pentru că favoriţii, ca de obicei, i-aru făcut de multe ori să palpite, lipsind — indeosebi prin Casai — nenumărate situaţii de-a lungul aproape întregii prime reprize. Abia în min. 44, Beldeanu, cu un şut de la aproximativ 25 m, a înfrunt pe excelentul portar Catrina, şi a încununat, e drept, foarte palin, „asediul“ de pînă atunci al Progresului. După pauză, tot bucureștenii au dominat, fiind însă mai decişi in finalizare. Şi, ceea ce era firesc să se întimple, s-a intimplat : 2—0 (min. 69) — Dudu Georgescu (Catrina a făcut singura greşeală, scăpînd mingea în poartă) , 3 (min. 80) — Dudu Georgescu, cu capul : 4—0 (min. 86) — Sandu Ion Oaspeţii au atacat de cîteva ori, ajutaţi de vinţ, dar Adrian Constantinescu şi Grama, in special, l-au stopat cu promptitudine, şi astfel gazdele s-au revanşat cu un 4—0 absolut meritat, deşi acest 4—0 nu reflectă fidel superioritatea învingătorilor. — p. l — -a consumat etapa a 22-a. In prima serie, Cîmpina în faţa Poianei). are trei puncte ele clasate : Sportul studenţesc 32 p ; Frop etc. Metalul Bucureşti cu 22 p. se află sunt : C.S.M. Reşiţa 32 p ; Minerul Baia o pasă de la Georgescu. Bucureştenii au continuat să domine insistent, de partea lor fiind şi vintul. Golul care a plutit in aer — în repetate rînduri — nu a căzut, din cauza impreciziei atacanţilor bucureşteni care au ratat multe ocazii clare. Nu putem încheia aceste rînduri fără a consemna indisciplina antrenorului, echipei Metalul Plopeni, Petre Marin, care a vociferat permanent, şi a insultat proprii jucători şi chiar pe fotbaliştii bucureşteni! Ştim că Petre Marin nu se află la prima abatere de acest fel. Totuşi, el nu a fost admonestat, niciodată. De ce ? — d. p. ,,Completări" la declaraţiile dinaintea meciului Răducanu. M-am apropiat mult de ţelul ce mi l-am propus — să arăt la turneul final că pot să mă număr printre portarii cei mai buni ai continentului. La Budapesta, am apărut mai reţinut, puţin lovit la mina dinaintea meciului şi resimţindu-mâ şi după cele două ciocniri cu Dinu. La Bucureşti voi fi mai bun! Radu Nunweiller: Am promis o calificare în faţa publicului nostru. Pe stadionul ,,23 August” vom juca acum într-adevăr de la eme, neavînd de recuperat nici un handicap! Deleanu: N-am avut dreptate cu declaraţia mea! Am primit un gol totuşi... Este însă la fel de bun şi acest 1—1 ca şi un 0—0. Unii sîntem la vîrsta maturităţii fotbalistice, alţii, mai tineri, ţintesc afirmarea. De aceea, pentru cariera noastră o calificare ar conta enorm şi sîntem hotârîţi să luptăm pentru ea! Dumitru: Am avut dreptate! Scorul a fost lol, aşa cum lam pronosticat. Cu aceeaşi seriozitate, il vom „valorifica” printr-o victorie la Bucureşti! Domide: Nu-mi reproşaţi că n-am dat nici un gol, aşa cum spuneam că marchez din toamnă la fiecare întîlnire oficială! Toate intîlnirile, cu Austria Salzburg, Walbrzych Zaglebie, Vitoria Setubal şi Tottenham, au avut şi tur şi retur. Aşa are şi acest meci... Lucescu: Egalitatea aceasta ne obligă şi mai mult! Meciul de la Bucureşti va fi de două ori mai greu pentru ca ambele echipe vor dori succesul. Sper într-un joc la fel de bun şi disputat în limitele aceleiaşi sportivităţi. Antrenorul ANGELO NICULESCU : Meciul a fost frumos şi corect. Rezultatul echitabil. Consider că băieţii au avut o comportare bună şi au obţinut ca urmare a acestui joc un rezultat de prestigiu, care ne-a mărit şansele pentru retur. Sunt mulțumit de nivelul spectacular, apreciat și de aplauzele obiectivului public budapestan. in „sferturile" C. E. de fotbal Nici o echipă învingătoare pe teren propriu! Echilibrarea valorilor în fotbalul european s-a impus concomitent cu estomparea avantajului terenului propriu. Semifinalele „Cupei campionilor europeni” în care formaţii ca Ajax, Benfica, Celtic Glasgow şi Internazionale Milano şi-au disputat patru intîlniri, nereuşind să marcheze decît un singur gol în 390 de minute de joc (!) şi, implicit, doar o singură victorie a fost o avanpremieră a sferturilor de finală ale campionatului european rezervat reprezentativelor naţionale. Selecţionata ANGLIEI, fostă campioană mondială pe Wembley acum şase ani, s-a văzut nevoită să cedeze cu 1—3 in faţa formaţiei R.F .. Indiscutabil, Beckenbauer et comp. păstrează primele şanse de calificare in meciul retur. ITALL, tot simbătă, pe celebrul San Siro, a asaltat fără succes poarta BELGIEI. Portarul belgian, Piot, şi mai ales vechea lacună a peninsularilor — ineficacitatea — s-au opus unei victorii. Un 0—0 foarte bun pentru belgieni, dar nu suficient pentru calificare, fiind arhicunoscută arta italienilor de a se apăra şi în deplasare şi deci, posibilitatea de a repeta şcorul şi de a se aborda un eventual al treilea joc. IUGOSLAVIA, duminică la Belgrad, pe stadionul „Steaua roşie“, a fost nevoită să se mulţumească cu un 0-0, care îi reduce şansele de calificare în semifinale. Selecţionata U.R.S.S. şi-a demonstrat încă o dată specialitatea obţinerii pe terenul adversarelor a unor scoruri „albe“. In sfirşit, lel de la Budapesta vine să întregească acest cvartet de performanţe ale oaspeţilor in campionatul european. PE SCURT LA ROMA, RODES L-A ÎNTRECUT PE NASTASE. Luni, în semifinalele probei de simplu masculin ale competiţiei internaţionale de tenis „Foro Italico", de la Roma, Rodes l-a întrecut pe Năstase cu 6—4, 1—6, 6—3, 6—3, iar Oranjes pe australianul H. Ph. Moore, cu 7—5, 6—4, 6—2. Finala de simplu feminin a revenit Lindei Tuero (S.U.A.) care a învins-o pe Olga Morozova (U.R.S.S.) cu 6—4, 6—3. In finala de dublu femei : Hunt (Australia), Morozova — Chanfreau (Franta), Vido (Italia) 6—3, 6—4, GH. BERCEANU — MEDALIE DE AUR. La campionatele europene de lupte greco-romane care s-au disputat la Katowice, sportivii români au cucerit 5 medalii : Gh. Berceanu a obţinut titlul de campion al Europei la cat. 48 kg, Ion Gabor (82 kg) a cucerit medalia de argint, iar I. Baciu (57 kg.), N. Martinescu (100 kg.) şi V. Dolipschi (+100 kg) pe cele de bronz. ARGENTINA MENIS 63,62 m LA DISC. In cadrul etapei a II-a a diviziei de atletism, la Braşov, Argentina Menis şi-a îmbunătăţit cu 20 cm recordul naţional la aruncarea discului, realizînd 63,62 m. Este cea mai bună performanţă mondială a sezonului. RUGBI: România a obţinut o victorie nein asupra Marocului Încă din primul minut al jacului, de duminică, de pe stadionul Giuleşti, cînd Răşcani şi-a înscris prima din cele cinci încercări ale sale, s-a întrezărit victoria clară şi uşoară pe care avea s-o realizeze echipa de rugbi a României in compania reprezentativei Marocului. Intr-adevăr, după ce la pauză echipa noastră conducea cu 26—3 in final a reuşit să realizeze un scor copios : 58—6 obţinut exclusiv din încercări. Şi deşi scorul vorbeşte de la sine putem spune totuşi că jucătorii noştri n-au luat nici un moment jocul in glumă, ci au folosit prilejul pentru a-şi verifica potenţialul fizic şi tactic. In acest sens ne-au plăcut toţi debutanţii : Mihai Ionescu, Bucoşi, Ortelecan şi Pavlovici dar in special Neagu care pe postul dificil de mijlocaş la grămadă s-a dovedit un viitor titular într-o echipă naţională de perspectivă. De la marocani ne-au plăcut in mod deosebit mijlocaşul Duvignan (de altfel, şi realizatorul celor 6 puncte) şi Charlier, D. M. Aflăm de la »> -v . A, : • V ■ ~ _ v._ ■ TurjrectoratulMitiţie((fenitalei ) îndeplinind funcția de casieră la I.M.I.A., Georgeta Beatrice Rudăreanu ,bd. Magheru nr. 9) nu a înregistrat mai multe mandate poștale returnate întreprinderii de către P.U.R., însușindu-și suma de 14 605 lei. Prejudiciul a fost recuperat. Petrecind împreună, Drăgan Mărgărit (str. Elev Ştefănescu nr. 63) şi Ion Roman (str. Ritmului nr. 36) s-au luat la ceartă şi apoi s-au lovit reciproc cu cuţitele. Rănile pe care şi le-au provocat au impus internarea ambilor în spital. ■ A fost înaintat Procuraturii municipiului dosarul privind pe Constantin Ghetu (str. Rossini nr. 3), Marin Mugureanu (str. General Drdigalina nr. 13) și Petre Araba (str Crişana nr. 3). Aceștia, fiind în comitetul de conducere la C.A.R. a întreprinderii „Combustibilul", au falsificat acte contabile și au delapidat, între anii 1964— 1970, suma de 78 539 lei. ■ A fost condamnat la 2 luni închisoare contravenţională pentru alungarea sofiei din locuinţă şi tulburarea liniştei colocatarilor, Florea Neagu (str. dr. Felix nr. 109). H Un echipaj auto, format din plutonierii Smarandache Dumitru şi Vasile Modoi, l-a surprins pe Ilie Tudor (str. Plugușor nr. 16) în timp ce încerca să fure autocamionul nr. 22-B-2801 Ieri, pe stadionul Dinamo Ploaia de ieri dimineaţă i-a împiedicat pe mulţi bucureşteni să se deplaseze pe stadionul Dinamo pentru a asista la programul polisportiv organizat de C.M.B.E.F.S., şi care avea ca punct de atracţie meciurile primului turneu internaţional de fotbal feminin ce se dispută in ţara noastră. Rezultatele acestor meciuri au fost: BELGRAD — BUCUREŞTI B 2—0 (1—0) — autoarele golurilor: Savici, Mira; BUCUREŞTI A — BUDAPESTA 2—0, (0—0) — autoarele golurilor : Dorotheea Nicolau şi Marieta Badea. Acest al doilea joc, dominat copios de bucureştence, a lăsat o frumoasă impresie publicului: în pauzele partidelor de fotbal au avut loc o cursă ciclistă de urmărire, cîştigată de A. Neagoe (Dinamo) şi o probă de ştafetă rezervată călăreţilor, încheiată cu victoria echipei Steaua (Ion Popa, Daria Popescu şi Victor Costache). HIPISM Rezultatele tehnice ale celor 8 alergări de trap disputate duminică pe hipodromul din Ploiești : Cursa I : Carofita (G Solcan) V47"8, Hegemona. Cota 4, ordinea 4. Cursa a II-a: Jargon (N. Simian) 1938”4, Hemon, Ricuța. Cota 6, ordinea 83, event 11, ordinea triplă 149. Cursa a III-a. Formula (G. Tănase) 1’30"4: Tulnic, Madrigal, Cota 7, ordinea 132, event 153, ordinea triplă 564. Cursa a IV-a: Honda (Tr. Marcu)’S4”6; Macaz. Cota 2, ordinea 15, event 87. Cursa a V-a : Fidela (Tr. Dinu) V32”5; Rai, Romisel. Cota 5, ordinea 22, event 20, ordinea triplă 137 Cursa a VI-a: Cuc (G. Moldoveanu) V29”; Sadea. Cota 8, ordinea 65, event 35. Cursa a VIl-a: Hoțoman (Tr. Marcu) V 29**2; Tesaila, Rigla. Cota 5, ordinea 69, event 87, ordinea triplă 561. Cursa a VIII-a. Creol (N. Gheorghe), 1*45”, Secol Cota 9, ordinea 22, event 29. Pariul austriac s-a ridicat la suma de 11.647 lei și s-a închis. PREMIERE îlIadul şi pasarea O nouă piesă românească contemporană va vedea lumina rampei la National (joi 4 mai, vn Sala Studio). E vorba de lucrarea dramaturgului-actor Ion Omeocu, intitulată „Iadul şi pasărea”. Pe afiş figurează Irina Râcniţeanu-Şirianu, Geo Barton, George Mottoi, Iolinca Tomoroveanu, Ovidiu Moldovan, Rodica Mandache, ca interpreţi ai spectacolului pus în scenă de regizorul Al. Finţi, in ambianţa plastică imaginată de scenograful Mihai Tofan. La o repetiţie ne-am adresat regizorului, rugîndu-l să ne împărtăşească ginduri de avanpremieră. — N-aş vrea să vorbesc despre piesă înaintea întilnirii cu publicul. Aş spune, doar, că întreaga echipă am lucrat cu toată devoţiunea pe care o merită fiecare nouă piesă din dramaturgia românească, pentru a căpăta pe scenă maxima împlinire. M-am străduit să imprim unitate montării şi cred că în ceea ce v-ar spune fiecare actor despre rolul său se regăsesc şi gindurile mele. Căci tot ce am realizat e rodul gindirii noastre comune. Imagine dintr-o repetiţie cu „Iadul şi pasărea“ de Ion Omescu pe scena Naţionalului. rrSIMFONIE DESTINUL " Teatrul Mic n ■ propune pentru această săptăminA Inlilnirea — in premiera nosotiă — cu o piesă aia dramautgia noastră actuală : „Simfonie pentru destinul meu de Nelu Ionescu. Autorul, a cărui semnătură esteuniscută din reportajele și pamfletele sale punlicate in revista „Flacăra“, a deputat lit teatru acum ciţiva ani, pe litiu de la GHileşti, cu piesa „Neîncredere in foişor“. — Depăşind stadiul .l itiu, ui ui mai aveţi emoţii în prag de premieri ? — AŞ minţi dacă v-aş spune că r.u. ,,Neîncrederea“ reprezenta personaje imaginare ,intr-un loc de acţiune imaginar Cu „Simfonie pentru destinul meu“, ii aţişez publicului un om a filiilor noastre, intr-un tablou de viaţă din zilele noastre. Şi autoexigenţă mea e, fireşte, mai mare şi, dacă îmi Îngăduiţi să snun aşa, mai responsabilă. Echipa actoricească este alcătuită din Ghionescu-Gion, Tatiana Jekel, Vasilei Gheorghiu, Dan Nuţu, Vasile Niţulescu, Jeana Gorea, Tudorel Popa, Jean Lorin, Alexandru Lungu, Bionica Ghiuţă, Heria Dunăreanu, precum şi din doi oaspeţi invitaţi de Teatrul Mic in reprezentaţiei Mircea Albulescu şiNeamţu-Ottonel. Protagonistul „Simfoniei", Ion Mamia, revine cu acest prilej, pe scena teatrului, după o destul de lungă absenţă. Spectacolul e montat de regizorul Ion Cojar, in cadrul scenografic corceput de Ştefan Hablinski. NEAMŢU-OTTONEL şi JEAN LORIN vazuţi de AL CLENCIU La Bucureşti Reprezentaţii de teatru japonez Kabuki O trupă de adori japonezi, condusă de actorulregizor Akira Wakabayashi, director al Centrului japonez de teatru pentru tineret, va prezenta în sala Teatrului de Comedie (vineri 5 mai, ora 20 şi sîmbătă 6 mai, ora 15,30) spectacolul „UCIGAŞUL DE FECIOARE, ZĂPADĂ ALBA PĂTATĂ CU SINGE“, adaptare în stil Kabuki a piesei dramaturgului flamand Michel de Ghelderode „Sire Halewijn“. Această poveste, la hotarul dintre vis şi realitate, a unei fete de 16 ani, a fost aleasă pentru a fi prezentată într-unul din stilurile.. . tradiţionale ale teatrului japonez, întrucît se pot face aprecieri între samuraii japonezi şi războinicii flamanzi din epoca feudală. De asemenea, pictori flamanzi ca Bosch şi Breughel, din care s-a inspirat autorul, amintesc de pictura japoneză, ca cea a lui Ekin, din perioada Edo. Printre elementele caracteristice stilului Kabuki se numără „drumul de flori“ (utilizat pentru intrarea și ieșirea actorilor), o cortină care se trage de la stingă la dreapta etc. Montarea piesei lui Ghelderode în "stil Kabuki reprezintă un experiment menit să realizeze confruntarea, pe plan estetic, între tradiţional şi modern. Intre oriental şi occidental. In fotografie : Un personaj în stil Kabuki, din piesa lui Ghelderode. S-a încheiat returul campionatului feminin de volei Cujocurile desfăşurate duminică a luat sfirşit returul campionatului divizionar feminin de volei, intîlnirile deosebit de importante pentru configuraţia clasamentului, au prilejuit în general rezultate scontate. După victoriile cu 3—0 obţinute cu două zile în urmă în partidele Medicina — Constructorul Bucureşti şi I.E.F.S. — C.P.B., am avut de înregistrat succesul dinamovistelor, cu 3—1, asupra C.S.M.-ului la Sibiu, a Ceahlăului, la P. Neamţ, cu 3—1, în jocul cu Universitatea Timişoara şi al Penicilinei care după ce fusese condusă cu 2—1 la seturi a reuşit să întreacă pe Rapid cu 3—2. Partida de la Arad dintre Constructorul şi Farul s-a încheiat cu victoria constănţenelor cu scorul 3—1. In clasament conduce Rapid cu 42 puncte (setaveraj 64:15). PrEFAȚĂ LA JURNALUL GALERIILOR • O amplă expoziție personală, reunind lucrări semnate de Mircea Ionescu, se va deschide vineri, 5 mai, ora 19, la Galeriile „Orizont“. Despre cele 40 de lucrări cu care se va prezenta în fața publicului, l-am rugat pe artist sâ ne vorbească. „ Sunt tablouri care constituie un fel de concluzie a 20 de ani de pictură. Am dorit să conturez un univers propriu, o lume prin care să transmit privitorului starea mea de bucurie şi extaz în faţa naturii. Toate lucrările marchează o dispoziţie specială pe care am avut-o colindînd locuri din ţară. Am încercat să redau un univers, zic eu, apropiat poeziei. De altfel, aş putea pune ca moto al întregii expoziţii cuvintele lui Leonardo da Vinci : „pictura e o poezie care se vede“. • „Cîteva miniaturi vechi“ se intitulează cea de a treia expoziţie personală pe care actorul Mircea Șeptilici o deschide în foaierul Teatrului de Comedie. Vernisajul va avea loc joi, 4 mai ora 18. „BUCUREŞTI - VARIETE după aplauze peste Hotare Invitat să participe în R. P. Polonă, la Festivalul teatrelor de estradă din ţările socialiste, intitulat «Estrada primăverii“, teatrul „Ion Vasilescu“ a prezentat publicului polonez spectacolul muzical-coregrafic „Bucureşti-variete“, pusă în scenă de Nicolae Frunzettii, întrucît, după cum scria ziarul „Dziennik Z,Schodni“, „spectacolul a făcut o excelentă impresie“, mai ales pentru că, după opinia exprimată în „Tribuna Robotnieza“, „romântii au prezentat cîntece şî dansuri adine ancorate în folclorul naţional“ — teatrul a hotărît să supună „Bucureşti-variete“ şi judecăţii publicului bucureştean. Drept care, duminică 7 mai, ora 19.30, vom revedea pe Nicolae Niţescu, Luchi Marinescu, Cornel Comstantiniu, Norina Alexiu, Doina Tamaş, ansamblul de balet condus de Coregrafa Sultana Tismănaru, orchestra dirijată de Valentin Grigorescu. Dar, prin această reprezentaţie, Teatrul „Ion Vasilescu“ şi-a propus să marcheze un original jubileu : împlinirea a 25 de ani de activitate scenică a solistei balerine Milli Paul, prima dansatoare de la noi care a atins o asemenea performanţă de longevitate artistică. Am întrebat-o, fireşte : — Secretul longevităţii ? — Am considerat din capul locului, baletul ca pe un sport de performanţă şi, tratîndu-l ca atare, mi-am menţinut condiţia fizică. De altfel, cred că baletul modem implică simbioza organică dintre dans şi acrobaţie. O va demonstra sper, programul meu din spectacolul de duminică. In fotografie : Milli Paul şi Nelu Dumitrescu într-un număr de dans acrobatic. LILIACUL (Valentin Teodorian, Magda Ianculescu, Elena Simionescu, Ioan Hvorov, Iulia Buciuceanu, George Mircea) — Opera română, tel. 16.48.20, ora 19.30. PAGANINI (Nicolae Ţâranu, Lilli Duşescu, Marica Munteanu, Bimbo Mărculescu. Dirijor : Mircea Ionescu) — Teatrul de Operetă, tel. 14 80 11, ora 19.30. BUNA SEARA DOMNULE WILDE (ora 15.30) : ADIO CHARLIE (ora 19.30) - Teatrul „C. I. Nottara“, sala Magheru, tel. 15.93.02. O SCRISOARE PIERDUTA _ Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra“, tel. 14.60.60, ora 20. SPECTACOL DE POEZIE SI MUZICA — Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra“ sala Studio, tel. 12.44.16, ora 20. OPINIA PUBLICA (Radu Beligan, Marcela Rusu, Ion Lucian, Dem. Savu, Valentin Plutoreanu) — Teatrul de comedie, tel. 18.64.60. ora 20. BARASEUM ‘72 — Teatrul evreiesc, tel. 21.36.71. ora 19.30. COMEDIE CU OLTENI — Teatrul Giulesti, tel. 18.04.85, ora 19.30. BIMBIRICA (Puiu Călinescu, Vasilica Tastaman H. Nicolaide, Didi Ionescu, Ioana Matache, Cristina Stamate, Al. Arşinel) - Teatrul „C. Tanase“, sala Savoy, tel. 15.56.78, ora 19.30. INTERCIRCUS _ Circul „Bucureşti”, tel. 11.0120, orele 16 şi 16.30. SILVIA — Festival (15.63.84) — 9. 11.15, 13.30, 16. 18.30, 21. 19 FETE ȘI UN MARINAR — Victoria (16.28.79) — 9. 11.15, 13.30. 16, 18.30, 20.45. TOAMNA CHERENNILOR - Luceafărul (15.87.67) — 9. 12.30, 10, 19.30 . București (15.61.54) — 8.45, 11.45, 14.45, 17.45, 20.45. DOAMNA ȘI VAGABONDUL — Scala (11 03.72) — 9, 11.15, 13.30, 16.15, 18.30, 21.ASTA-SEARA DANSAM IN FAMILIE - Patria (11.86.25) — 10, 12.30, 15, 17.45, 20.30 ; Favorit (31.06.15) — 9.15, 10.30, 13.45, 16. 18,15, 20.30 ; Capitol (16.29.17) - 9 11.30, 13.45, 36, 18.30, 21. FELIX ȘI OTILIA — Buzesti (15.62.79) - 15.30, 19 ; Volga (11.91.26) — 9. 12.30, 16, 19.30 ; Tomis (21.49.46) — 9. 12.30, 36, 19.30. ULTIMUL DOMICILIU CUNOSCUT — Feroviar (16.22.73) — 8.30, 11, 13.30, 1B, 13.30. 21 ; Modern (23.71.01) — 9. 31.15, hr- 13.30, 16, 18,15. 20.30. PENTRU CA SE IUBESC — Lumina (16.23.35) — 9. 11, 13.15, 15 45. 13, 20.50 ; Lira (31.71.71) — 15.30, 18. PRERIA — Excelsior (18.10.88) — 9.15, 11.30, 13.45. 16 18.15. 20.30 ; Melodia (12.06.83) — 9. 11.15, 13.30, 16, 18.30, 20.45 ; Gloria (22.44.01) — 9. 11.15, 13.30, 16. 18.15. 20.30. POLONEZA DE OGHINSKI — Flacăra (21.35.40) — 15.30, 18. 20.15; MAREA DRAGOSTE — Central (14.12.24) — 9.13, 11.30, 13.45, 16, 18.15, 20.30 ; Floreasca (33.29.71) — 15.30, 18. 20.15 ; Mioriţa (14.27.14) — 9, 11.15, 13.30, 16. 18,15. 20.30. EVADARE DIN PLANETA MAIMUŢELOR — Griviţa (17.08.58) — 9, 11.15, 13.30, 16, 18.15. 20.30 ; Aurora (35.04.66) — 9. 11.15. 13.30, 15.45. 10. 20.15 ; Flamura (23.07.40) — 9. 11.15. 13.30 16. 18.15. 20.30. HEI, PUSTIULE ! (9—18.30 In continuare) . PROGRAM DE DOCUMENTARE (20.15) — Timpuri Noi — 15.61.10. MARY POPPINS — Bucegi (17.06.47) — 16. 19.30 ; Giulești (17.55.46) — 15.30. 19 CERCURILE DRAGOSTEI — Cringaşi (49.21.15) — 15.30, 18. 20.15. ADIO, DOMNULE CHIPS ! — Arta (21.31 86) — 16. 19.30. TATA CU DE-A SILA — Drumul Sării (31.28.13) — 15.30, 17.45. 20. MICUL SCALDATOR — Don « (18.35.38) — 11.30, 13.45, 16, 18.15, 20.30. PUTEREA ȘI ADEVĂRUL — Laromet (bd. Buc. Noi 166) — 15.30. 19. LOVE STORY — Dacia (16.26.10) 10. 11.15 13.30, 16, 18.15, 20.30. NU-MI PLACE ZIUA DE LUNI — Unirea (17.10.21) — 15.30. 18. STEAUA SUDULUI — Ferentari (23.17.50) — 15.30, 17.45. 20. PADUREA PIERDUTA — Mosilor (12.52.93) — 15.30, 17.45. 20. INCIDENTUL — Viitorul (11.48.03) — 16. 18. 20. OSCEOLA — Pacea (31.32.52) — 15.45. 18 20 LOCOTENENT BULLITT _ Munca (21.50.97) - 15.30. 18, 20.15. TATA DE DUMINICA — Cosmos (35.19.15) — 15.30. 18, 20.15. SACCO SI VANZETTI — R a h O V a (23.91.00) — 15.30. 18, 20.30. CORTUL ROSU — Progresul (23.94.10) — 15.30. 19. SECRETUL PLANETEI MAIMUŢELOR — Vitan (21.39 82) — 15.30. 18. MIHAIL STROGOFF — Popular (35.15.17) — 15.30, 18. 20.15. GRĂDINI CINEMATOGRAF DOAMNA ŞI VAGABONDUL — Select (14.27.14) — 19.30. ASTA SEARA DANSAM IN FAMILIE — Capitol (16.29.17) — 19.30. FELIX ȘI OTILIA — Buzești (15.62.79) — 19 . Tomis (21.49.46) — 19.30 MARY POPPINS — Bucegi (17.05.47) — 19.30. NU-MI PLACE ZIUA DE LUNI — Unirea (17.10.21) — 20. PENTRU CA SE IUBESC — Lira (31.71.71) 19.30. televizi viziune AZI PROGRAMUL I 14.15 Muzică de promenadă In interpretarea fanfarei Ansamblului M.F.A. Dirijor lt-col. Emilian Ursu. 14.30 închiderea emisiunii de dimineaţă. 16.30 Deschiderea emisiunii de dupăamiază. Postmeridian. Ediţie specială. 18.00 Speranţe... Confirmări. (Intervieiune). Concert-spectacol cu public susţinut de tineri interpreţi de muzică uşoară. Îşi dau concursul: Corina Chiriac Doina Moroşanu, Magda Gorea, Elena Toma, Marilena Ţibulac, Georgeta Mocanu, Cornel Constantiniu, George Brener. Acompaniază orchestra de estradă a Radioteleviziunii. Dirijor Sile Dimem Prezintă George Carabin. 19.00 Oameni şi fapte. Reportaj Emanuel Valeriu. 19.15 Avanpremieră. 19.20 1001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 O definiţie a tinereţii. 20.25 Bucuroşi de oaspeţi ? 21.05 Film artistic : „Tot aurul lume“. PROGRAMUL II 20.10 Muzică populară. 20.40 Rîul, Ramul... _ Versuri. 20.55 Seară de operă. „Nevestele vesele din Windsor“ de Otto Nicolai. 22.10 Film documentar : Inteligenţă cifrată 22.25 In paşi de dans. MÎINE 9.00 Telex. 9.05 Reportaj TV. Fragmente din jurnalul unui poet (reluare). 9.25 In paşi de dans (reluare). 10.00 Curs de limba franceză. Lecţia a 14-a. 10.30 Film artistic : Haiducii Iul Şapiscal (reluare). 12.00 Telejurnal. 22.40 Telejurnal. de din