Informatia Bucureştiului, ianuarie 1986 (Anul 33, nr. 10016-10040)

1986-01-03 / nr. 10016

Qo Ft*- P t «• PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI-VA ! INFORMATIA ,IAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCURESTI ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI AL P.C.R. BUCURESTI NL XXXI, Nr. 10 016 8 PAGINI - 50 BANI Vineri 3 ianuarie 1986 if-o n Începem noul an 1986-primul an al celui de-al 8-lea cincinal-cu un program cutezător şi de mare perspectivă, care va asigura intrarea României intr-o etapă nouă de dezvoltare, trecerea de la stadiul de ţară in curs de dezvoltare la cel de ţară mediu dezvoltată. NICOLAE CEAUŞESCU MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarâşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1985 şi, totodată, cel de-al 7-lea cincinal, cu satisfacţia daratei împlinite, cu rezultate insemnate în dezvoltarea economică şi socială a pariei. În condiţiile grele, determinate de riza economică mondială şi unele tipuri şi contradicţii interne, România a trăbătut o nouă etapă importantă pe alea consolidării orinduirii sale sociaiste, a progresului şi civilizaţiei, a ridiării nivelului de trai material şi piritual al intregului popor. Au continuat să se dezvolte industria, agricultua, celelalte ramuri ale economiei naţionale, au sporit avuţia ţării şi venitul naţional. Au fost obţinute, de asemenea, relizări importante in domeniul invăţămintului, ştiinţei şi culturii — factori de ea mai mare însemnătate in asigurarea progresului general al societăţii noastre coialiste. Ca rezultat al dezvoltării generale a latriei şi pe baza creşterii venitului naional, s-a asigurat mărirea retribuţiei sale a oamenilor muncii cu 8 la sută, oi a veniturilor ţărănimii cooperatiste cu 2 la sută, sporirea volumului desfacerior de mărfuri şi a serviciilor către populaţie. Toate aceste realizări reprezintă o puernică ilustrare a superiorităţii orinduirii voastre socialiste, a caracterului profund ştiinţific, realist şi mobilizator al planurilor şi programelor noastre de dezvoltare economico-socială, a capacităţii creaoare şi forţei poporului român de a învinge orice obstacole şi greutăţi şi de a acţiona, intr-o strinsă unitate, sub conducerea partidului — centrul vital a! naţiunii noastre - pentru ridicarea continuă a patriei sale, libere şi suverane, pe tulmi tot mai inalte de progres şi civilizaţie. Pentru rezultatele bune obţinute in acest an şi in întreg cincinalul 1981-1985, in numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, adresez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii cele mai calde felicitări şi urări de noi victorii in înfăptuirea neabătută a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi inaintare a României spre comunism. Dragi tovarâşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, începem noul an 1986 - primul an al celui de-al 8-lea cincinal , cu un program cutezător şi de mare perspectivă, care va asigura intrarea României intr-o etapă nouă de dezvoltare, trecerea de la stadiul de ţară in curs de dezvoltare la cel de ţară mediu dezvoltată. Pe baza hotăririlor Congresului al XIII- lea al partidului, in cincinalul 1986-1990 industria, agricultura, construcţiile, ştiinţa cultura vor cunoaşte o nouă dezvoie, un puternic avint. In centrul atenivor sta dezvoltarea intensivă a inactivităţi, realizarea unei calităţi perioare, a muncii şi vieţii poporu i sâ trecem cu toată hotărirea,n prima zi de muncă a noului an, zarea acestor măreţe obiective, să am cu intreaga noastră pricepere energie pentru a asigura înfăptuirea in cele mai bune condiţii a prevederilor planului, a programelor speciale pe care le avem in diferite domenii de activitate. Şi in continuare se impune să fie pus un accent deosebit pe dezvoltarea puternică a bazei energetice şi de materii prime, pe întărirea simţului gospodăresc şi a spiritului de răspundere in folosirea judicioasă şi reducerea consumurilor energetice şi materiale. Este necesar, de asemenea, să se acţioneze cu toată fermitatea in direcţia creşterii substanţiale a productivităţii muncii, a ridicării calităţii şi nivelului tehnic al producţiei, pe baza aplicării celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii. In agricultură va trebui să asigurăm desfăşurarea largă, in această perioadă, a noii revoluţii agrare, care presupune, inainte de toate, producţii agricole mari in toate sectoarele, schimbarea revoluţionară a modului de muncă, de viaţă şi de gindire al ţărănimii. In spiritul recentelor hotâriri ale Congresului ştiinţei şi invăţămintului, se impune sâ acţionăm cu toată fermitatea pentru a asigura progresul continuu al cercetării ştiinţifice şi aplicarea mai rapidă in producţie a rezultatelor acesteia, pentru dezvoltarea pe o treaptă superioară a invăţămintului, a activităţii de pregătire şi formare a cadrelor pentru toate sectoarele vieţii economice şi sociale. Va trebui să ridicăm la un nivel superior cultura şi arta, să asigurăm lărgirea continuă a orizontului de cunoştinţe al oamenilor muncii, să intensificăm activitatea politico-educativă de formare a omului nou, cu o conştiinţă şi morală înaintate. Să promovăm ferm, la toate nivelurile societăţii, modul de viaţă socialist, umanismul revoluţionar, principiile de etică şiechitate, de egalitate în drepturi intre toţi cetăţenii patriei. O atenţie deosebită trebuie sâ acordăm dezvoltării democraţiei muncitoreştirevoluţionare, perfecţionării cadrului de participare nemijlocită a oamenilor muncii la conducerea tuturor domeniilor de activitate, a intregii societăţi. Intrăm in noul an 1986 cu hotărirea fermă de a face totul pentru perfecţionarea activităţii de conducere şi organizare a tuturor sectoarelor vieţii economice şi sociale, pentru ridicarea spiritului revoluţionar, de răspundere, ordine şi disciplină in toate domeniile, in vederea realizării in cele mai bune condiţii a hotăririlor Congresului al Xlll-lea, care asigură mersul ferm inainte pe calea înfăptuirii visului de aur al omenirii - comunismul - pe pâmintul României, bunăstarea şi fericirea intregului popor, întărirea continuă a independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, In anul 1985, situaţia internaţională a continuat să se menţină gravă şi complexă, ca urmare a continuării cursei înarmărilor şi, îndeosebi, a celei nucleare, a existenţei a numeroase conflicte şi stări de tensiune în diferite regiuni ale globului, a adincirii crizei economice şi înrăutăţirii foarte serioase a situaţiei ţărilor in curs de dezvoltare, a politicii de forţă şi de amestec brutal in treburile interne ale altor state. A crescut pericolul unui nou război mondial, care s-ar transforma, inevitabil, intr-un război nuclear, care ar duce la distrugerea a înseşi condiţiilor existenţei vieţii pe planeta noastră. Iată de ce problema fundamentală a epocii noastre este oprirea cursei înarmărilor, îndeosebi a înarmărilor nucleare, apărarea dreptului suprem al oamenilor, al popoarelor la existenţă, la viaţă, la libertate şi pace. Situaţia gravă mondială face mai necesară ca oricind unirea şi conlucrarea strinsă, solidaritatea activă a tuturor popoarelor, a forţelor democratice, progresiste de pretutindeni, pentru oprirea cursului periculos al evenimentelor spre confruntare şi război şi reluarea politicii de destindere, de înţelegere şi largă conlucrare, pentru asigurarea păcii in lume. Intilnirea sovieto-americana la nivel inait de la Geneva a reprezentat un moment important al anului pe care il încheiem, a deschis perspectiva continuării tratativelor in problemele armelor nucleare si militarizării Cosmosului. Dar problemele fundamentale nu au fost soluţionate. De aceea, se impune să fie intensificate şi mai mult acţiunile politico-diplomatice, unirea tuturor popoarelor, a forţelor realiste, pentru a se ajunge, intr-un timp cit mai scurt posibil, la acorduri reciproc acceptabile şi pentru a se trece de la declaraţii la măsuri reale de dezarmare. Intrind in noul an proclamat ce Organizaţia Naţiunilor Unite ca Anul internaţional al păcii - sâ ne unim forţele cu toate popoarele lumii şi să facem totul pentru ca el sâ răspundă pe deplin aşteptărilor şi speranţelor întregii omeniri de a se ajunge la înţelegeri care să deschidă calea dezarmării, a înlăturării pericolului nuclear. Vom face totul pentru întărirea încrederii şi colaborării in Balcani, pentru transformarea acestora intr-o zonă a păcii, fără arme nucleare şi chimice, fără baze militare străine. Vom sprijini realizarea de zone denuclearizate in nordul şi centrul Europei, precum şi in alte părţi ale lumii. In actualele împrejurări internaţionale este necesar sa se facă totul pentru eliminarea forţei şi a ameninţării cu forţa, pentru soluţionarea tuturor problemelor litigioase dintre state numai pe cale politică, prin tratative. Vom depune toate eforturile pentru a contribui activ la soluţionarea problemelor subdezvoltării , inclusiv a datoriilor externe, extrem de mari, ale ţârilor in curs de dezvoltare pentru instaurarea noii ordini economice mondiale. In intreaga noastră activitate internaţională vom acorda - ca şi pină acum - o atenţie deosebită dezvoltării relaţiilor cu ţările socialiste, întăririi unităţii şi solidarităţii lor în lupta pentru socialism, pentru progres şi pace in lume. Vom acţiona, de asemenea, cu toată fermitatea pentru extinderea in continuare a relaţiilor cu ţările in curs de dezvoltare, precum şi cu ţările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială. La baza tuturor acestor relaţii vom situa, şi în continuare, principiile deplinei egalităţi, independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului in treburile interne şi avantajului reciproc, ale respectării dreptului fiecărui popor de a-şi hotărî singur destinele, fără nici un amestec din afară. Intrăm in noul an cu hotărirea de a întări conlucrarea cu forţele democratice, înaintate de pretutindeni, cu toate popoarele care doresc pacea, pentru a contribui la triumful raţiunii, la înlăturarea pericolului unei catastrofe nucleare, la victoria politicii de dezarmare, securitate şi destindere, la asigurarea viitorului liber şi independent al poporului nostru, al tuturor naţiunilor lumii. Dragi tovarâşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Fie ca 1986 - primul an al noului cincinal - să deschidă calea unor noi şi tot mai mari realizări in toate domeniile de activitate, in munca şi lupta harnicului nostru popor pentru înfăptuirea hotâririlor istorice ale Congresului al Xlll-lea, a Programului partidului, să asigure înaintarea neabătută a patriei pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate, ridicarea gradului de civilizaţie şi bunăstare a intregii naţiuni, întărirea continuă a independenţei şi suveranităţii României ! Fie ca anul 1986 să duca la realizarea unor progrese reale pe calea dezarmării, a destinderii, colaborării şi păcii ! Vă urez din toată inima, dragi tovarăşi şi prieteni, noi şi noi succese in muncă şi viaţă, un An Nou fericit, plin de satisfacţii şi bucurii, împlinirea tuturor dorinţelor de mai bine, multă sănătate şi fericire ! LA MULŢI ANI !