Informatia Bucureştiului, iunie 1989 (Anul 36, nr. 11068-11093)

1989-06-01 / nr. 11068

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE. UNIŢI-VA1 INFORMAŢIA ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI Al PCR ŞI Al CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI ANUL XXXVI Nr. 11 068 8 PAGINI - 50 BANI Joi 1 iunie 1989 a spiritul orientărilor şi indicaţiilor secretarului general al partidului PRIN MODERNIZARE, SPORURI SUBSTANŢIALE DE PRODUCI ŞI EFICIENŢĂ Perfecţionarea organizării şi modernizarea producţiei, proces de largă anvergură în cincinalul dezvoltării economice intensive, constituie un obiectiv central al colectivului de la întreprinderea „Autobuzul“. Pornind de la necesitatea ridicării Întregii activităţi pe noi trepte de calitate şi eficienţă, a eliminării grabnice a unor neajunsuri tehnice şi de organizare a fabricaţiei, care să determine îndeplinirea in tot mai bune condiţii a mobilizatoarelor sarcini de plan şi a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă, comuniştii, toţi oamenii muncii de aici — urmind cu consecvenţă orientările şi indicaţiile secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu — acţionează pentru valorificarea superioară a potenţialului productiv, în primul rînd pe baza efortului propriu. Se cuvine făcută precizarea că la sfîrşitul anului trecut a fost reevaluat programul de modernizare care a fost îmbogăţit cu noi măsuri substanţiale, menite să determine soluţionarea unor probleme deosebit de importante ale fabricaţiei, sporirea eficienţei întregii activităţi. De atunci a trecut o perioadă relativ scurtă. In pofida acestui fapt, rezultatele sunt deja, vizibile : perfecţionarea în structură a fluxului se află în plină desfăşurare. De pe acum, experienţa acumulată se cuvine dezvoltată cu perseverenţă, urmărind pas cu pas înfăptuirea întregului program de modernizare. Care sunt obiectivele imediate şi de perspectivă ale acţiunii, ce probleme trebuie soluţionate, care este efectul economic al măsurilor stabilite — iată câteva din întrebările la care ne răspunde şeful secţiei de cercetare-proiectare uzinală, dr. ing. Cezar Mereuţă, unul din specialiştii direct impli(Continuare în pag. a ll-a) Întreprinderea de Pielărie şi Încălţăminte „Dîmboviţa“. La fiecare loc de muncă se depun eforturi deosebite pentru realizarea integrală şi ritmică a planului de producţie, în condiţiile creşteri eficienţei economice. Amplă mobilizare - în cimp şi in grădini pentru efectuarea la timp a lucrărilor de sezon Am intrat in prima lună a verii Comparativ cu perioada similară din ceilalţi ani, zona agricolă din preajma Capitalei prezintă iiteva caracteristici specifice favorabile roadelor acestui an agricol. Regimul termic mult mai ridicat în această perioadă — mai ales în debutul ei — a determinat o accelerare a ritmului de vegetaţie la culturile de păioase semănate în toamnă. De asemenea ploile căzute spre sfîrşitul perioadei au favorizat germinaţia şi dezvoltarea rapidă a culturilor semănate in această primăvară. In momentul de faţă în grădini şi In cimp culturile sunt mult mai dezvoltate decât in anii anteriori piromx- tind o recoltă bună. Potrivit prevederilor specialiştilor pentru zona în care ne aflăm, orzul si griul vor ajunge la maturitate, în medie, cu sase pină la zece zile mai devreme, ceea ce înseamnă că pentru seceri® a început numărătoarea inversă, intrarea în lan a combinelor urmînd a se face mult mai devreme decit in ceilalţi ani. Acest avans va permite ca la culturile succesive si duble să se realizeze cea de-a doua recoltă. Dar toate aceste avantaje trebuie să fie susţinute constant de efortul stăruitor al tuturor celor ce veghează la soarta recoltei ’89 — ţărani cooperatori, mecanizatori, specialişti — care au obligaţia de a efectua citire şi la timp toate lucrările cerute ele tehnologia fiecărei culturi. — Şi nu sunt puţine — spunea, Dumitru Niţă, preşedintele cooperativei agricole Măgurele, una dintre unităţile cu bune rezultate la nivelul sectorului. Capriciile vremii au aglomerat agenda lucrărilor noastre zilnice, astfel încît unele au ajuns acum să se suprapună, fapt ce a impus din partea fiecărui şef de fermă, a fiecărui specialist să-şi organizeze nit mai bine activitatea pentru a acorda o atenţie egală fiecărei culturi. Zilnic, inginerul şef şi şefii de fermă de la cultura mare controlează in fiecare sală in parte, stadiul de coacere a (Continuare In pag. a V-a) . _______________________ 1 Iliit - ZIUA IMBMJIilAU A COPIIULUI Fierbinte recunoştinţă partidului, ţării pentru grija cu care ocrotesc copiii - viitorul naţiunii noastre socialiste Nu există îndatorire mai nobilă pentru toţi cei ce iubesc viaţa, iubesc copiii — viitorul omenirii ! — decit de a se angaja ferm ca vor face totul pentru asigurarea păcii, pentru dezarmare, pentru a asigura popoarelor o viaţă liberă şi fericită ! NICOLAE 1 Iunie, zi cu profunde semnificaţii, este sărbătoarea copiilor patriei, a tuturor copiilor planetei. O zi in care soarele luminează parcă mai puternic chipurile senine ale copiilor care cresc aşa cum ţara se străduieşte să-l crească: frumoşi, sănătoşi şi puternici, oameni de nădejde sub soarele păcii şi demnităţii socialiste. Este ziua cind pe toate meridianele planetei oamenii işi îndreaptă gîndurile pline de dragoste şi căldură spre cei un miliard şi jumătate de copii ai planetei albastre. Şi este firesc să ne îndreptăm gîndurile pline de speranţă spre copii — gingaşele flori ale vieţii — dacă ne gindim că privirile lor senine, glasul lor cristalin, zimbetul lor pur simbolizează zborul înalt al porumbelului, mesagerul păcii pe planeta Pămînt. Copiii ne obligă să ne gindim profund, înţelept şi responsabil la tot ceea ce avem de făcut pentru ca prin el, o dată cu nepreţuitul mesaj al existenţei vieţii, să se perpetueze un timp şi mesajul civilizaţiei universale, la tot ceea ce trebuie întreprins pentru ca el, cetăţenii de mîine ai ţării, să crească şi să se dezvolte armonios, la adăpost de griji şi lipsuri. — Aşa cresc şi se împlinesc copiii Capitalei, ai României socialiste de azi, privind cu încredere şi certitudine spre orizonturile zilei de mîine — ne spunea tovarăşa Viorica Tighel, preşedinta Consiliului municipal al Organizaţiei vionierilor, încredere şi certitudine, pentru că ei simt la fiecare pas, in fiecare zi, grija ocrotitoare a partidului, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, a întregii noastre societăţi. Anii aceştia în care işi petrec copilăria, învaţă şi cresc milioanele de copii ai ţării, pregătindu-se să devină constructori de nădejde ai societăţii de mîine, sint anii cei mai bogaţi in înfăptuiri din întreaga istorie a patriei. Sint anii de glorie ai Epocii Nicolae Ceauşescu, ani de-a lungul cărora multe dintre măsurile de perfecţionare a formelor, structurilor şi normelor activităţii economico-sociale au ca beneficiari direcţi pe cei mai tineri cetăţeni ai ţării. Programul de o amploare fără precedent al investiţiilor sociale desfăşurat in perioada imediat următoare Congresului al IX-lea al partidului a acordat o atenţie deosebită rezolvării problemelor mamei şi copilului. Copiilor noştri le este asigurat accesul nestingherit la Învăţătură, ştiinţă, artă şi cultură, ci putîndu-se forma ca cetăţeni cu înaltă conştiinţă umană şi profesională, ca specialişti cu un vast orizont de cunoştinţe teoretice şi practice, capabili să împlinească măreţele prevederi ale Congresului al XIII-lea al partidului, care a deschis noi orizonturi spre hotarul dintre milenii. Spre aceste zări îşi îndreaptă paşii plini de încredere într-un viitor tot mai luminos, şoimii patriei si pionierii Capitalei ale căror gînduri — asemenea tu(Continuare in pag. a IIl-a) CEAUŞESCU Se înfăptuieşte cu consecvenţă politica partidului de creştere a bunăstării poporului MOI CATEGORII DE OAMENI AI MUNCII BENEFICIAZĂ DE MAJORAREA RETRIBUŢIILOR Avînd drept temei dezvoltarea economică viguroasă, importantele succese obţinute in înfăptuirea politicii partidului nostru, al cărei ţel suprem este creşterea bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, măsurile de majorare a retribuţiilor în actualul cincinal, adoptate din iniţiativa secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, privesc, incepînd de astăzi, 1 iunie, în cadrul celei de-a treia etape alţi peste 325 000 de oameni ai muncii. Este vorba de personalul muncitor cu retribuţii tarifare de peste 2 250 lei din unităţile industriale subordonate Ministerului Industriei Metalurgice, Ministerului Agriculturii, din unităţile de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică, proiectare şi din informatică. Cum se ştie, în cadrul celei de-a treia etape, care a început la 1 martie a.c., au beneficiat pînă la 1 mai de majorarea retribuţiilor peste 630 000 de oameni ai muncii, urmînd ca pînă la 1 august să se majoreze, pe ramuri şi domenii de activitate toate celelalte retribuţii, mai mari de 2 250 lei lunar, dar pînă la care întregul personal muncitor din economie va beneficia de venituri sporite. (Continuare In pag. a 1-a) # In spiritul cerinţelor autoconducerii şi autofinanţării teritoriale. Prin contribuţia cetăţenilor, importante obiective de interes obştesc # Invitaţie la ştrandurile bucureştene - în pag. a IV-a # Filmul de animaţie pentru copi # Jurnalul galeriilor - în pag. a V-a • Satul de vacanţă Bragadiru - in pag. a VI-a • Locuri pitoreşti ale patriei. In luna iunie vacanţe însorite la mare şi la munte # Lista oficială a obligaţiunilor C.E.C. ieşite ciştigatoare la tragerea la sorţi lunară din 31 mai 1989 - în pag. a VII-a